Tapino „Laisvės TV“ jau lenkia „Netflix“

Publikuota: 2016-10-14
Stop kadras iš „Laisvės TV“ laidos.
svg svg
Stop kadras iš „Laisvės TV“ laidos.

Prieš kiek daugiau nei mėnesį su pirmosiomis laidomis startavusi žurnalisto Andriaus Tapino inicijuota „Laisvės TV“ yra pavyzdys, kad kokybiškas turinys gali būti mokamas, o pats projektas tampa vis didesniu konkurentu net ir žiūrimiausioms TV laidomis. Be to, „Laisvės TV“ savo auditorija jau lenkia „Netflix“.

Tokius teiginius pagrindžia Marius Marčenkovas, „Dentsu Aegis“ žiniasklaidos direktorius, lygindamas rinkimines TV laidas, transliuotas praėjusį sekmadienį po pirmojo turo ir „Laisvės TV“ laidą.

Tiesa, jis pabrėžia, kad šios analizės nereikėtų laikyti visiškai tikslia, nes p. Tapino laidų ir kitų TV programų duomenys nėra lyginami pagal tą pačią metodiką. TV laidų skaičiuojamos tyrėjų „Kantar TNS“ pateikiama statistika, o p. Tapino – „YouTube“ peržiūromis.

„Lyginimą apsunkina ir tai, kad nėra žinoma, ką tiksliai „YouTube“ laiko peržiūra, tad šiuo atveju analizuojant buvo laikomasi taisyklės, jei žmogus žiūrėjo „Youtube“ įrašą bent vieną minutę, tai buvo fiksuojama peržiūra – taip, kaip TV tyrime. Be to, „YouTube“ peržiūros nebūtinai yra unikalių vartotojų peržiūros. Gali būti, kad tą pačią laidą vienas žmogus pažiūri ne vieną kartą ir, greičiausiai tokiu atveju, kiekvieną tokią peržiūrą „YouTube“ fiksuoja kaip papildomą. Vis dėlto, p. Tapino laidų atveju, tikėtina, kad tokių žmonių skaičius yra menkas ir statistiškai nereikšmingas. Kas kita būtų, jeigu kalbėtume apie, pavyzdžiui, muzikinių vaizdo klipų peržiūras“, – kalba p. Marčenkovas.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Kitas dalykas – „YouTube“ nefiksuoja, jei vienu metu prie kompiuterio ekrano yra keli žiūrintys žmonės, ir tai vis tiek yra laikoma viena peržiūra.

„Čia yra bene didžiausia problema. Jeigu viename namų ūkyje Lietuvoje vidutiniškai yra 2,5 žmogaus, tai tikėtina, kad tikrai nemažai žmonių p. Tapino laidas žiūri ne po vieną. Įvertinus šį faktą, galima būtų teigti, kad p. Tapino laidų transliacijų realus žiūrinčiųjų skaičius būtų maždaug 30% didesnis nei pateiktas „YouTube“ peržiūrų skaičius. Tačiau šitas teiginys – nepagrįstas jokiais tyrimais“, – pabrėžia p. Marčenkovas.

infogr.am::04bc4ecb-1918-4766-8439-255de0a1e5f7

Ir atsilieka, ir lenkia?

Lyginant rinkimų nakties „Laisvės TV“ rezultatus bendroje auditorijoje, ji gana ženkliai atsilieka tiek nuo populiariausios TV transliacijos aną savaitę „X Faktoriaus“, tiek nuo rinkimų laidų transliacijų, rodytų per komercinius TV kanalus. Nepaisant to, „Laisvės TV“ transliacija patektų tarp 10% TOP visų savaitės TV transliacijų.

„Net ir pridėjus 30% papildomų žiūrovų prie „Youtube“ skaičiaus, paskutinioji p. Tapino laida bendroje auditorije neaplenktų per TV rodytų kitų rinkimų laidų. Tačiau įdomūs dalykai prasideda, jeigu lyginame skaičius 18–45 m. amžiaus auditorijoje. Šioje auditorijoje bendru žiūrovų skaičiumi Tapino laida aplenkia visas kitas per TV rodytas Seimo rinkimų laidas. O, pridėjus 30% auditorijos, ne tiek daug trūksta iki žiūrimiausio „X Faktoriaus“. Tokiu atveju Tapino laida taptų antra populiariausia laida tarp visų tą savaitę per tradicinę TV rodytų laidų po „X Faktoriaus“, – teigia p. Marčenkovas.

Tačiau, pasak jo, dera atkreipti dėmesį, kad vidutiniškai (ne visas žiūrovų skaičius, bet jų vidutinis kiekis konkrečiu momentu) Tapino rinkimų laidą, net ir 18–45 m. auditorijoje žiūrėjo mažiau nei rinkimų laidas per TV (išskyrus „Lietuvos ryto TV“).

„Tai rodo, kad p. Tapinui šiek tiek sunkiau sekėsi išlaikyti žiūrovų skaičių, žiūrinčių visą laidą ar didesnę jos dalį nei tradiciniams TV kanalams“, – pažymi p. Marčenkovas.

infogr.am::d464ceb1-9138-4e10-871a-fd4af79ed3e4

Lenkia „Netflix“

Įdomus faktas, pasak p. Marčenkovo, yra tai, kad „Laisvės TV“ auditorija Lietuvoje yra didesnė nei „Netflix“.

„Neseni „Spinter“ tyrimų duomenys rodo, jog „Netflix“ Lietuvoja naudoja maždaug 2% žmonių. Tuo tarpu p. Tapino laidas vidutiniškai žiūri maždaug 5% Lietuvos žiūrovų, o jeigu skaičiuotume tik 18–45 m. auditoriją – jau net 15%, – lygina p. Marčenkovas. – Ar „Laisvės TV“ yra grėsmė tradicinei TV? Tikrai ne, bent jau esamu laikotarpiu. Tačiau, ar tradicinės televizijos turi atkreipti dėmesį į p. Tapino pasirinktą žiniasklaidos modelį ir pergalvoti savo veiksmus – neabejotina.“

Pasak jo, „Laisvės TV“ yra puikus pavyzdys, kaip kokybiškas turinys gali būti mokamas, bet svarbiausia – konkuruoti su žiūrimiausiomis TV laidomis ir pritraukti netgi daugiau tos auditorijos, kuri yra aktualiausia reklamdaviams.

„Netflix“ mėnesinis mokestis siekia 7,99-11,99 Eur. „Laisvės TV“ prenumeratoriai, parėmę minios finansavimo platformoje „Patreon“ bent 2 USD, gali matyti laidas 24 val. anksčiau nei jos pasirodo „Youtube“, o po to jas galima žiūrėti nemokamai. „Patreon“ platforma veikia mėnesinio mokesčio principu, tai reiškia, kad rėmėjai šias sumas įsipareigoja skirti kas mėnesį (sistema jas automatiškai nuskaito pirmąją mėnesio dieną). Tačiau rėmimo sumą galima didinti, mažinti, atsisakyti atskiru veiksmu.

Nusiteikę optimistiškai

Žurnalistas p. Tapinas pats kol kas nesiima lyginimų.

„Kai atsiras normalus laidų tinklelis, bus daugiau rėmėjų ir prenumeratorių, galinčių išlaikyti tiek laidų, tada ir bus galima kalbėti apie rimtesnę konkurenciją“, – teigia jis, kartu pabrėždamas, jog pirmąjį mėnesį vertina puikiai – viršyti visi planai

„Prenumeratorių skaičius bei surinktų pinigų kiekis „Patreon“ platformoje stabiliai auga. Esame jau 20 vietoje pasaulyje pagal prenumeratorių skaičių „Patreon“. Laidų peržiūrų skaičiai irgi viršija lūkesčius, tikėjomės, kad galbūt pavyks perkopti 100.000 peržiūrų ribą, bet beveik visos transliacijos jau turi virš 150.000, o žiūrimiausia laida artėja prie 200.000“ – skaičiuoja p. Tapinas, pridurdamas, kad tiesioginę rinkimų nakties laidą peržiūrėjo 170.000 žmonių, o vienu metu žiūrėjo virš 25.000.

Kaip rodo p. Tapino pateikiami skaičiai, pagrindinę „Laisvės TV“ auditorijos dalį, 53% sudaro 25-34 m. auditorija, 26% – 18-24 m., 13% – 35-44 m., per 45 m. – 5%.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Ministerija: didžiųjų pasaulio įmonių apmokestinimo naudos Lietuva sulauktų 2025-aisias

Lietuva palaiko globalaus pelno mokesčio tarptautinėms kompanijoms iniciatyvą įvedant jį nuo 2024-ųjų, o jo...

Finansai
2022.05.19
„Transparency international“: dėl duomenų atvėrimo ir panaudojimo Lietuva užima paskutinę vietą ES 11

Lietuva yra tarp prasčiausiai viešajam interesui svarbius duomenis atveriančių ir panaudojančių Europos...

Rinkodara
2022.05.18
TV3 nuo birželio transliuos naują kanalą rusų kalba 2

TV3 žiniasklaidos grupė antradienį pranešė nuo birželio pradžios pradėsianti transliuoti naują kanalą rusų...

Rinkodara
2022.05.17
„Eurovizija“ su Monika Liu prie ekranų sutraukė per milijoną žiūrovų

Tarptautinį „Eurovizijos“ konkursą, kuriame šiemet Lietuvai atstovavo Monika Liu, buvo įsijungę daugiau nei...

Rinkodara
2022.05.17
„Verslo žinioms“ – Metų nacionalinės žiniasklaidos priemonės apdovanojimas

Spaudos atgavimo, kalbos ir knygos dienos išvakarėse apdovanoti Europos Sąjungos (ES) investicijų efektyvumą...

Verslo aplinka
2022.05.06
„Rekvizitai.lt“ – nauja duomenų analizės paslauga ir dovana VŽ prenumeratoriams 6

Portalą „rekvizitai.lt“ papildo nauja „Premium“ rubrika, kurioje vartotojai galės parsisiųsti „rekvizitai.lt“...

Prekyba
2022.05.05
Internetinė žiniasklaida „google mokesčio“ norėtų nuo 2023-iųjų 4

Internetinė žiniasklaida siūlo Vyriausybei svarstyti galimybę taikyti skaitmeninių paslaugų mokestį...

Rinkodara
2022.05.04
EK atmetus skundą dėl LRT finansavimo, ginčas persikėlė į ES Teisingumo Teismą

Europos Komisija (EK) atmetė Lietuvos komercinės žiniasklaidos skundą dėl Lietuvos nacionalinio radijo ir...

Rinkodara
2022.05.03
„Ekspress Grupp“ pirmojo ketvirčio nuostolis viršijo 0,5 mln. Eur

„Delfi“ naujienų portalus Baltijos valstybėse valdanti Estijos žiniasklaidos ir pramogų grupė „Ekspress...

Rinkodara
2022.04.29
Institucijoms suteikta daugiau galių riboti karo propagandą

Seimas antradienį patvirtino pataisas, suteiksiančias daugiau galimybių žurnalistų etikos inspektoriui...

Verslo aplinka
2022.04.19
LRT atnaujina savo prekės ženklus

Iki 2022 m. vasaros LRT žiūrovai išvys atnaujintus LRT kanalų prekės ženklus. Įvaizdžio atnaujinimas apima...

Rinkodara
2022.04.12
Rusija apkaltino „YouTube“, kad blokuoja Valstybės Dūmos kanalą

Rusijos pareigūnai šeštadienį apkaltino vaizdo įrašų ir transliavimo platformą „YouTube“ blokuojant...

Verslo aplinka
2022.04.09
Rusija kovoja su „Google“: apkaltino „melagienų“ skleidimu

Rusijos žiniasklaidos priežiūros tarnyba „Roskomnadzor“ ketvirtadienį pareiškė uždrausianti JAV interneto...

Inovacijos
2022.04.07
Lietuvoje pradėta retransliuoti Ukrainos „UA: PBC“ radijo programa

Lietuvos radijo ir televizijos centras (Telecentras) per vidurinių bangų siųstuvą Lietuvoje pradėjo...

Rinkodara
2022.04.04
LRTK žiniasklaidai prilygino dalį vaizdo tinklaraštininkų 1

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) patvirtino gaires vaizdo tinklaraštininkams (vlogeriams),...

Rinkodara
2022.03.31
Ministerijos viešinimui išleidžia 30% mažiau nei planuoja

Ministerijų numatytos ir išleistos lėšos publikacijoms skiriasi bent 30%, pranešė „Transparency...

Rinkodara
2022.03.31
„Google“ raginama šalinti programėles, per kurias galima žiūrėti uždraustas TV programas 3

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) kreipėsi į „Google“, prašydama pašalinti iš „Google Play...

Rinkodara
2022.03.23
G. Landsbergis: daugiau Rusijoje veikusių žiniasklaidos priemonių svarsto, ar kurtis Lietuvoje

Laisvosios Europos Radijui/Laisvės radijui (RFE/RL) paskelbus apie Vilniuje atidaromą biurą, užsienio reikalų...

Rinkodara
2022.03.18
Rusija blokavo virtinę užsienio tinklalapių, įskaitant estų „Postimees“

Rusijos žiniasklaidos priežiūros tarnyba „Roskomnadzor“, paprašius Generalinei prokuratūrai, trečiadienį...

Rinkodara
2022.03.16
Vasarį Lietuvos informacinėje erdvėje 365 dezinformacijos atvejai 2

Vasarį Lietuvos informacinėje erdvėje užfiksuoti 365 dezinformacijos bruožų turėję atvejai. Jų buvo 218...

Rinkodara
2022.03.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku