Tapino „Laisvės TV“ jau lenkia „Netflix“

Publikuota: 2016-10-14
Stop kadras iš „Laisvės TV“ laidos.
Stop kadras iš „Laisvės TV“ laidos.

Prieš kiek daugiau nei mėnesį su pirmosiomis laidomis startavusi žurnalisto Andriaus Tapino inicijuota „Laisvės TV“ yra pavyzdys, kad kokybiškas turinys gali būti mokamas, o pats projektas tampa vis didesniu konkurentu net ir žiūrimiausioms TV laidomis. Be to, „Laisvės TV“ savo auditorija jau lenkia „Netflix“.

Tokius teiginius pagrindžia Marius Marčenkovas, „Dentsu Aegis“ žiniasklaidos direktorius, lygindamas rinkimines TV laidas, transliuotas praėjusį sekmadienį po pirmojo turo ir „Laisvės TV“ laidą.

Tiesa, jis pabrėžia, kad šios analizės nereikėtų laikyti visiškai tikslia, nes p. Tapino laidų ir kitų TV programų duomenys nėra lyginami pagal tą pačią metodiką. TV laidų skaičiuojamos tyrėjų „Kantar TNS“ pateikiama statistika, o p. Tapino – „YouTube“ peržiūromis.

„Lyginimą apsunkina ir tai, kad nėra žinoma, ką tiksliai „YouTube“ laiko peržiūra, tad šiuo atveju analizuojant buvo laikomasi taisyklės, jei žmogus žiūrėjo „Youtube“ įrašą bent vieną minutę, tai buvo fiksuojama peržiūra – taip, kaip TV tyrime. Be to, „YouTube“ peržiūros nebūtinai yra unikalių vartotojų peržiūros. Gali būti, kad tą pačią laidą vienas žmogus pažiūri ne vieną kartą ir, greičiausiai tokiu atveju, kiekvieną tokią peržiūrą „YouTube“ fiksuoja kaip papildomą. Vis dėlto, p. Tapino laidų atveju, tikėtina, kad tokių žmonių skaičius yra menkas ir statistiškai nereikšmingas. Kas kita būtų, jeigu kalbėtume apie, pavyzdžiui, muzikinių vaizdo klipų peržiūras“, – kalba p. Marčenkovas.

Kitas dalykas – „YouTube“ nefiksuoja, jei vienu metu prie kompiuterio ekrano yra keli žiūrintys žmonės, ir tai vis tiek yra laikoma viena peržiūra.

„Čia yra bene didžiausia problema. Jeigu viename namų ūkyje Lietuvoje vidutiniškai yra 2,5 žmogaus, tai tikėtina, kad tikrai nemažai žmonių p. Tapino laidas žiūri ne po vieną. Įvertinus šį faktą, galima būtų teigti, kad p. Tapino laidų transliacijų realus žiūrinčiųjų skaičius būtų maždaug 30% didesnis nei pateiktas „YouTube“ peržiūrų skaičius. Tačiau šitas teiginys – nepagrįstas jokiais tyrimais“, – pabrėžia p. Marčenkovas.

infogr.am::04bc4ecb-1918-4766-8439-255de0a1e5f7

Ir atsilieka, ir lenkia?

Lyginant rinkimų nakties „Laisvės TV“ rezultatus bendroje auditorijoje, ji gana ženkliai atsilieka tiek nuo populiariausios TV transliacijos aną savaitę „X Faktoriaus“, tiek nuo rinkimų laidų transliacijų, rodytų per komercinius TV kanalus. Nepaisant to, „Laisvės TV“ transliacija patektų tarp 10% TOP visų savaitės TV transliacijų.

„Net ir pridėjus 30% papildomų žiūrovų prie „Youtube“ skaičiaus, paskutinioji p. Tapino laida bendroje auditorije neaplenktų per TV rodytų kitų rinkimų laidų. Tačiau įdomūs dalykai prasideda, jeigu lyginame skaičius 18–45 m. amžiaus auditorijoje. Šioje auditorijoje bendru žiūrovų skaičiumi Tapino laida aplenkia visas kitas per TV rodytas Seimo rinkimų laidas. O, pridėjus 30% auditorijos, ne tiek daug trūksta iki žiūrimiausio „X Faktoriaus“. Tokiu atveju Tapino laida taptų antra populiariausia laida tarp visų tą savaitę per tradicinę TV rodytų laidų po „X Faktoriaus“, – teigia p. Marčenkovas.

Tačiau, pasak jo, dera atkreipti dėmesį, kad vidutiniškai (ne visas žiūrovų skaičius, bet jų vidutinis kiekis konkrečiu momentu) Tapino rinkimų laidą, net ir 18–45 m. auditorijoje žiūrėjo mažiau nei rinkimų laidas per TV (išskyrus „Lietuvos ryto TV“).

„Tai rodo, kad p. Tapinui šiek tiek sunkiau sekėsi išlaikyti žiūrovų skaičių, žiūrinčių visą laidą ar didesnę jos dalį nei tradiciniams TV kanalams“, – pažymi p. Marčenkovas.

infogr.am::d464ceb1-9138-4e10-871a-fd4af79ed3e4

Lenkia „Netflix“

Įdomus faktas, pasak p. Marčenkovo, yra tai, kad „Laisvės TV“ auditorija Lietuvoje yra didesnė nei „Netflix“.

„Neseni „Spinter“ tyrimų duomenys rodo, jog „Netflix“ Lietuvoja naudoja maždaug 2% žmonių. Tuo tarpu p. Tapino laidas vidutiniškai žiūri maždaug 5% Lietuvos žiūrovų, o jeigu skaičiuotume tik 18–45 m. auditoriją – jau net 15%, – lygina p. Marčenkovas. – Ar „Laisvės TV“ yra grėsmė tradicinei TV? Tikrai ne, bent jau esamu laikotarpiu. Tačiau, ar tradicinės televizijos turi atkreipti dėmesį į p. Tapino pasirinktą žiniasklaidos modelį ir pergalvoti savo veiksmus – neabejotina.“

Pasak jo, „Laisvės TV“ yra puikus pavyzdys, kaip kokybiškas turinys gali būti mokamas, bet svarbiausia – konkuruoti su žiūrimiausiomis TV laidomis ir pritraukti netgi daugiau tos auditorijos, kuri yra aktualiausia reklamdaviams.

„Netflix“ mėnesinis mokestis siekia 7,99-11,99 Eur. „Laisvės TV“ prenumeratoriai, parėmę minios finansavimo platformoje „Patreon“ bent 2 USD, gali matyti laidas 24 val. anksčiau nei jos pasirodo „Youtube“, o po to jas galima žiūrėti nemokamai. „Patreon“ platforma veikia mėnesinio mokesčio principu, tai reiškia, kad rėmėjai šias sumas įsipareigoja skirti kas mėnesį (sistema jas automatiškai nuskaito pirmąją mėnesio dieną). Tačiau rėmimo sumą galima didinti, mažinti, atsisakyti atskiru veiksmu.

Nusiteikę optimistiškai

Žurnalistas p. Tapinas pats kol kas nesiima lyginimų.

„Kai atsiras normalus laidų tinklelis, bus daugiau rėmėjų ir prenumeratorių, galinčių išlaikyti tiek laidų, tada ir bus galima kalbėti apie rimtesnę konkurenciją“, – teigia jis, kartu pabrėždamas, jog pirmąjį mėnesį vertina puikiai – viršyti visi planai

„Prenumeratorių skaičius bei surinktų pinigų kiekis „Patreon“ platformoje stabiliai auga. Esame jau 20 vietoje pasaulyje pagal prenumeratorių skaičių „Patreon“. Laidų peržiūrų skaičiai irgi viršija lūkesčius, tikėjomės, kad galbūt pavyks perkopti 100.000 peržiūrų ribą, bet beveik visos transliacijos jau turi virš 150.000, o žiūrimiausia laida artėja prie 200.000“ – skaičiuoja p. Tapinas, pridurdamas, kad tiesioginę rinkimų nakties laidą peržiūrėjo 170.000 žmonių, o vienu metu žiūrėjo virš 25.000.

Kaip rodo p. Tapino pateikiami skaičiai, pagrindinę „Laisvės TV“ auditorijos dalį, 53% sudaro 25-34 m. auditorija, 26% – 18-24 m., 13% – 35-44 m., per 45 m. – 5%.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
PVM spaudai ir malkoms mažės, akcizai stipriam alkoholiui – didės 5

Nuo 2019 m. sausio 1 d. spaudai taikomas pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifas bus nebe 9%, bet 5%, taip...

Kanada žada mokesčių lengvatas skaitmeninei žiniasklaidai

Kanados finansų ministerija skelbia, kad žada skirti 395 mln. Eur mokesčių lengvatoms, kurios padėtų šalies...

Rinkodara
11:12
2019 m. „Facebook“ tendencijos: ką reikia žinoti 6

Planuojant kitų metų komunikaciją socialiniame tinkle „Facebook“ svarbiausios yra dvi sritys: privačios...

Rinkodara
2018.12.08
Rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus atlyginimai auga sparčiau nei šalyje Premium

Du pastaruosius ketvirčius iš eilės atlyginimų metinis augimas Lietuvoje išlieka dviženklis. Gerokai...

Rinkodara
2018.12.07
Seime skinasi kelią „valstiečių“ siūloma didesnė PVM lengvata spaudai 2

Seime skinasi kelią „valstiečių“ lyderių siūlymas nuo sausio iki 5% sumažinti pridėtinės vertės mokestį (PVM)...

Rinkodara
2018.12.05
„Bitės“ ir „Eurovaistinės“ šuolis tarp didžiųjų reklamdavių

Per 10 šių metų mėnesių bendra reklamos apimtis Lietuvoje ūgtelėjo beveik 13%. Kritimą tyrėjai fiksuoja tik...

Rinkodara
2018.12.05
Tebeieško recepto LRT veiklos skaidrumui 1

LRT vadovybė džiaugiasi, kad dalies abejotinų siūlymų laikinoji Seimo komisija atsisakė, tačiau neatsakytų...

Rinkodara
2018.12.04
TV3 ir „Tipro“ bendradarbiavimą vainikavo įsigijimas 7

UAB „All Media Lithuania“, valdanti televizijos kanalą TV3, įsigijo interneto portalų tinklą UAB „Tipro...

Rinkodara
2018.11.29
„YouTube“ keičia strategiją – bus daugiau nemokamo turinio 1

„YouTube“ planuoja visą čia patenkantį turinį vartotojams siūlyti nemokamai su reklama.

Rinkodara
2018.11.29
Nuo „Facebook“ iki liūdesio ar net depresijos – vienas žingsnis Premium 3

Mokslininkai teigia, kad žmonėms, kurie socialiniuose tinkluose praleidžia pernelyg daug laiko, tai gali...

Rinkodara
2018.11.21
Nutraukiama mados žurnalo „Glamour“ leidyba 1

JAV žiniasklaidos milžinė „Conde Nast“, jungianti visą eilę žurnalų, nutraukia 80 m. gyvavusio „Glamour“...

Rinkodara
2018.11.21
„TV Play Home“ Lietuvoje turi naują vadovę

Skaitmeninės palydovinės televizijos operatorė „TVPlay Home“ (anksčiau „Viasat“) Lietuvoje turės naują vadovę.

Rinkodara
2018.11.21
V. Pranckietis palaiko PVM lengvatą spaudai ir malkoms 4

Seimo pirmininkas Viktoras Pranckietis pareiškė, kad Seimas įteisins 5% pridėtinės vertės mokestį (PVM)...

Verslo aplinka
2018.11.20
Baltųjų rūmų spaudos konferencijos: vieno klausimo taisyklė 1

Baltieji rūmai atstatė CNN žurnalisto Jimo Acostos spaudos leidimą, tačiau skelbia naujas taisykles,...

Rinkodara
2018.11.20
Baltieji rūmai dar kartą taikosi į CNN žurnalisto teises

Nors JAV federalinis teismas penktadienį nurodė Baltiesiems rūmams atstatyti CNN žurnalisto Jimo Acostos...

Rinkodara
2018.11.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau