Tapino „Laisvės TV“ jau lenkia „Netflix“

Publikuota: 2016-10-14
Stop kadras iš „Laisvės TV“ laidos.
Stop kadras iš „Laisvės TV“ laidos.

Prieš kiek daugiau nei mėnesį su pirmosiomis laidomis startavusi žurnalisto Andriaus Tapino inicijuota „Laisvės TV“ yra pavyzdys, kad kokybiškas turinys gali būti mokamas, o pats projektas tampa vis didesniu konkurentu net ir žiūrimiausioms TV laidomis. Be to, „Laisvės TV“ savo auditorija jau lenkia „Netflix“.

Tokius teiginius pagrindžia Marius Marčenkovas, „Dentsu Aegis“ žiniasklaidos direktorius, lygindamas rinkimines TV laidas, transliuotas praėjusį sekmadienį po pirmojo turo ir „Laisvės TV“ laidą.

Tiesa, jis pabrėžia, kad šios analizės nereikėtų laikyti visiškai tikslia, nes p. Tapino laidų ir kitų TV programų duomenys nėra lyginami pagal tą pačią metodiką. TV laidų skaičiuojamos tyrėjų „Kantar TNS“ pateikiama statistika, o p. Tapino – „YouTube“ peržiūromis.

„Lyginimą apsunkina ir tai, kad nėra žinoma, ką tiksliai „YouTube“ laiko peržiūra, tad šiuo atveju analizuojant buvo laikomasi taisyklės, jei žmogus žiūrėjo „Youtube“ įrašą bent vieną minutę, tai buvo fiksuojama peržiūra – taip, kaip TV tyrime. Be to, „YouTube“ peržiūros nebūtinai yra unikalių vartotojų peržiūros. Gali būti, kad tą pačią laidą vienas žmogus pažiūri ne vieną kartą ir, greičiausiai tokiu atveju, kiekvieną tokią peržiūrą „YouTube“ fiksuoja kaip papildomą. Vis dėlto, p. Tapino laidų atveju, tikėtina, kad tokių žmonių skaičius yra menkas ir statistiškai nereikšmingas. Kas kita būtų, jeigu kalbėtume apie, pavyzdžiui, muzikinių vaizdo klipų peržiūras“, – kalba p. Marčenkovas.

Kitas dalykas – „YouTube“ nefiksuoja, jei vienu metu prie kompiuterio ekrano yra keli žiūrintys žmonės, ir tai vis tiek yra laikoma viena peržiūra.

„Čia yra bene didžiausia problema. Jeigu viename namų ūkyje Lietuvoje vidutiniškai yra 2,5 žmogaus, tai tikėtina, kad tikrai nemažai žmonių p. Tapino laidas žiūri ne po vieną. Įvertinus šį faktą, galima būtų teigti, kad p. Tapino laidų transliacijų realus žiūrinčiųjų skaičius būtų maždaug 30% didesnis nei pateiktas „YouTube“ peržiūrų skaičius. Tačiau šitas teiginys – nepagrįstas jokiais tyrimais“, – pabrėžia p. Marčenkovas.

infogr.am::04bc4ecb-1918-4766-8439-255de0a1e5f7

Ir atsilieka, ir lenkia?

Lyginant rinkimų nakties „Laisvės TV“ rezultatus bendroje auditorijoje, ji gana ženkliai atsilieka tiek nuo populiariausios TV transliacijos aną savaitę „X Faktoriaus“, tiek nuo rinkimų laidų transliacijų, rodytų per komercinius TV kanalus. Nepaisant to, „Laisvės TV“ transliacija patektų tarp 10% TOP visų savaitės TV transliacijų.

„Net ir pridėjus 30% papildomų žiūrovų prie „Youtube“ skaičiaus, paskutinioji p. Tapino laida bendroje auditorije neaplenktų per TV rodytų kitų rinkimų laidų. Tačiau įdomūs dalykai prasideda, jeigu lyginame skaičius 18–45 m. amžiaus auditorijoje. Šioje auditorijoje bendru žiūrovų skaičiumi Tapino laida aplenkia visas kitas per TV rodytas Seimo rinkimų laidas. O, pridėjus 30% auditorijos, ne tiek daug trūksta iki žiūrimiausio „X Faktoriaus“. Tokiu atveju Tapino laida taptų antra populiariausia laida tarp visų tą savaitę per tradicinę TV rodytų laidų po „X Faktoriaus“, – teigia p. Marčenkovas.

Tačiau, pasak jo, dera atkreipti dėmesį, kad vidutiniškai (ne visas žiūrovų skaičius, bet jų vidutinis kiekis konkrečiu momentu) Tapino rinkimų laidą, net ir 18–45 m. auditorijoje žiūrėjo mažiau nei rinkimų laidas per TV (išskyrus „Lietuvos ryto TV“).

„Tai rodo, kad p. Tapinui šiek tiek sunkiau sekėsi išlaikyti žiūrovų skaičių, žiūrinčių visą laidą ar didesnę jos dalį nei tradiciniams TV kanalams“, – pažymi p. Marčenkovas.

infogr.am::d464ceb1-9138-4e10-871a-fd4af79ed3e4

Lenkia „Netflix“

Įdomus faktas, pasak p. Marčenkovo, yra tai, kad „Laisvės TV“ auditorija Lietuvoje yra didesnė nei „Netflix“.

„Neseni „Spinter“ tyrimų duomenys rodo, jog „Netflix“ Lietuvoja naudoja maždaug 2% žmonių. Tuo tarpu p. Tapino laidas vidutiniškai žiūri maždaug 5% Lietuvos žiūrovų, o jeigu skaičiuotume tik 18–45 m. auditoriją – jau net 15%, – lygina p. Marčenkovas. – Ar „Laisvės TV“ yra grėsmė tradicinei TV? Tikrai ne, bent jau esamu laikotarpiu. Tačiau, ar tradicinės televizijos turi atkreipti dėmesį į p. Tapino pasirinktą žiniasklaidos modelį ir pergalvoti savo veiksmus – neabejotina.“

Pasak jo, „Laisvės TV“ yra puikus pavyzdys, kaip kokybiškas turinys gali būti mokamas, bet svarbiausia – konkuruoti su žiūrimiausiomis TV laidomis ir pritraukti netgi daugiau tos auditorijos, kuri yra aktualiausia reklamdaviams.

„Netflix“ mėnesinis mokestis siekia 7,99-11,99 Eur. „Laisvės TV“ prenumeratoriai, parėmę minios finansavimo platformoje „Patreon“ bent 2 USD, gali matyti laidas 24 val. anksčiau nei jos pasirodo „Youtube“, o po to jas galima žiūrėti nemokamai. „Patreon“ platforma veikia mėnesinio mokesčio principu, tai reiškia, kad rėmėjai šias sumas įsipareigoja skirti kas mėnesį (sistema jas automatiškai nuskaito pirmąją mėnesio dieną). Tačiau rėmimo sumą galima didinti, mažinti, atsisakyti atskiru veiksmu.

Nusiteikę optimistiškai

Žurnalistas p. Tapinas pats kol kas nesiima lyginimų.

„Kai atsiras normalus laidų tinklelis, bus daugiau rėmėjų ir prenumeratorių, galinčių išlaikyti tiek laidų, tada ir bus galima kalbėti apie rimtesnę konkurenciją“, – teigia jis, kartu pabrėždamas, jog pirmąjį mėnesį vertina puikiai – viršyti visi planai

„Prenumeratorių skaičius bei surinktų pinigų kiekis „Patreon“ platformoje stabiliai auga. Esame jau 20 vietoje pasaulyje pagal prenumeratorių skaičių „Patreon“. Laidų peržiūrų skaičiai irgi viršija lūkesčius, tikėjomės, kad galbūt pavyks perkopti 100.000 peržiūrų ribą, bet beveik visos transliacijos jau turi virš 150.000, o žiūrimiausia laida artėja prie 200.000“ – skaičiuoja p. Tapinas, pridurdamas, kad tiesioginę rinkimų nakties laidą peržiūrėjo 170.000 žmonių, o vienu metu žiūrėjo virš 25.000.

Kaip rodo p. Tapino pateikiami skaičiai, pagrindinę „Laisvės TV“ auditorijos dalį, 53% sudaro 25-34 m. auditorija, 26% – 18-24 m., 13% – 35-44 m., per 45 m. – 5%.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Rinkimų lenktynėse I. Šimonytė pirmauja socialiniuose tinkluose 21

Analizuojant antrojo turo kandidatų į prezidentus komunikaciją, matyti, kad tradicinėje žiniasklaidoje abu...

Rinkodara
2019.05.23
„All Media Eesti“ įsigijo Estijos „Artist Media“

„All Media Eesti“, priklausanti didžiausiai Baltijos šalyse žiniasklaidos grupei „All Media Baltics“, kuriai...

Rinkodara
2019.05.23
„Euroviziją“ Baltijos šalyse įsijungė per 2 mln. gyventojų 4

Savaitgalį pasibaigęs „Eurovizijos“ dainų konkursas prie TV ekranų bent trumpam buvo pritraukęs per milijoną...

Rinkodara
2019.05.22
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  8

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
J. Veklenko užgožia ankstesnės „Eurovizijos“ žvaigždės 6

Per pastaruosius kelerius metus „Eurovizija“ piko metu buvo minima per 2.000 kartų pranešimuose per mėnesį, o...

Rinkodara
2019.05.16
Prezidentė išbraukė žurnalistą Š. Černiauską iš valstybės apdovanotųjų sąrašo 7

Prezidentė Dalia Grybauskaitė išbraukė iš naujienų portalo „15min.lt“ atleistą žurnalistą Šarūną Černiauską...

Rinkodara
2019.05.16
„Lietuvos ryto“ planuose – nuo kitų metų mažesnis periodiškumas Premium 4

Nuo kitų metų pradžios dienraštį „Lietuvos rytą“, VŽ duomenimis, planuojama leisti 3 kartus per savaitę...

Rinkodara
2019.05.16
Š. Černiausko ir D. Gudelio akistatoje verslas – nuosaikus Premium 2

Rinkoje linksniuojant iš „15min“ atleisto žurnalisto Šarūno Černiausko santykius su komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2019.05.16
„15min“ informaciją apie Š. Černiausko veiklą perdavė teisėsaugai 41

Naujienų portalas „15min.lt“ trečiadienį pranešė, kad teisėsaugai perdavė informaciją apie atleisto...

Rinkodara
2019.05.15
Prezidento rinkimai prie TV sutraukė pusę Lietuvos

Savaitgalį vykę Prezidento rinkimai prie TV ekranų pritraukė daugiau nei pusę Lietuvos (53,6%) – juos iš viso...

Rinkodara
2019.05.15
„Delfi“ Latvijoje startuoja su mokamu turiniu, Lietuvoje – dar svarstymai 18

Latvijos rinkoje startuoja „Delfi Plus“. Tai mokamas produktas skaitytojams, suteikiantis prieigą prie...

Rinkodara
2019.05.14
Muzikos svetainė pažeidė autorių teises

Vykdydama intelektinės nuosavybės teisių turėtojų internete priežiūrą, Lietuvos radijo ir televizijos...

Rinkodara
2019.05.14
„Lietuvos ryto“ spaustuvė išmokės 1,5 mln. Eur dividendų

„Lietuvos ryto“ spaustuvės pajamos 2018 m. išliko bemaž tokios pat kaip ir ankstesniais metais. Bendrovė...

Rinkodara
2019.05.14
Likviduojamos „Lietuvos žinios“ registruoja turėtą prekės ženklą 1

„Lietuvos žinios“ Valstybiniam patentų biurui pateikė paraišką registruoti prekės ženklą „Jonavos Naujienos“.

Rinkodara
2019.05.14
Seimas: LRT gali transliuoti „Keno“ ir „Jėgos“ loterijas 2

Seimas nesutiko, kad nacionaliniam transliuotojui LRT būtų uždrausta transliuoti „Keno“ ir „Jėgos“ loterijas.

Rinkodara
2019.05.07
Daugiausiai dėmesio sulaukė kandidatų į prezidentus debatai apie ekonomiką

LRT rengiami ir tiesiogiai transliuojami kandidatų į prezidentus debatai yra viena populiariausių pastarojo...

Rinkodara
2019.05.07
Kavos puodelis ant „Sostų karų“ pjedestalo užminė mįslę

Milijonus žiūrovų visame pasaulyje pritraukiančio HBO televizijos serialo „Sostų karai“ („Game of Thrones“)...

Rinkodara
2019.05.07
Šiandien Lietuvoje minima spaudos atgavimo diena

Šiandien Lietuvoje minime Spaudos atgavimo, kalbos ir knygos dieną. Nacionalinis transliuotojas LRT,...

Rinkodara
2019.05.07
„Lietuvos ryto“ televizijos nuostoliai išaugo 58% 30

„Lietuvos ryto“ televizijos pajamos per 2018 m. sumenko 8%, o nuostoliai padidėjo 58%.

Rinkodara
2019.05.06
„AltSpace“ šiemet ketina išaugti dvigubai

Prieš metus duris atvėrusios bendradarbystės erdvės „AltSpace“ įkūrėjai šiemet planuoją plėtrą.

Rinkodara
2019.05.06

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau