Inovacijos Inovacijos Inovacijos Inovacijos Inovacijos
2016-05-11 15:59

Kauniečių kurta sistema gavo 20 mln. USD investiciją

Pauliaus Insodos vadovaujama NFQ kartais investuoja į didesnius projektus, kuriuos įgyvendina įmonės programuotojai. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Pauliaus Insodos vadovaujama NFQ kartais investuoja į didesnius projektus, kuriuos įgyvendina įmonės programuotojai. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Kauno bendrovės „NFQ Technologies“ vystomas būsto atostogoms paieškos variklis „HomeToGo“ sulaukė 20 mln. USD siekiančios B serijos investicijos. Į projektą investavo JAV privataus ir rizikos kapitalo bendrovė „Insight Venture Partners“ bei „DN Capital“ ir „Acton Capital Partners“, kurios į jį jau buvo investavusios anksčiau.

„HomeToGo“ yra atostogų būsto paieškos sistema, apjungianti daugiau nei 250 nuomos tinklalapių, kuriuose pateikiama per 6,7 mln. nuomos pasiūlymų. Kitaip sakant, „HomeToGo“ nuomos pasiūlymų ieško kituose nuomos portaluose, tokiuose kaip „Booking.com“, „9flats“, „Housetrip“, „Homeway“, „Roomorama“ ir daugelyje kitų. Dominantį skelbimą spustelėjęs vartotojas nukreipiamas į tą portalą, kuriame įdėtas skelbimas. Tada visi veiksmai – kelionės laiko pasirinkimas, užsakymas ir kt. – vykdomi jau tame portale.

Tokie portalai kaip „HomeToGo“ vadinami meta paieškos varikliais (angl. metasearch engines). Jie surenka skelbimus iš kitų paieškos sistemų, interneto platformų, portalų ir duomenų bazių ir sugrupuoja juos pagal vartotojo pateiktus kriterijus (laikas, kaina ir t.t).

Tai techniškai sudėtingos sistemos, apdorojančios didžiulius duomenų kiekius. Jos dažniausiai būna specializuotos ir efektyvesnės nei universalios paieškos sistemos, tokios kaip „Google“.

Serijiniai verslininkai

„Meta paieškos varikliai šiandien yra viena įdomiausių ir didelį potencialą turinčių sričių, intriguojanti didžiuosius investuotojus. Šios sistemos iš esmės keičia rinką, suteikia naudos tiek vartotojams (lengviau rasti tai, ko ieškoma), tiek verslui (daugiau tikslinių klientų). Mes esame sukaupę didelę meta paieškos ir prekybos platformų kūrimo bei susijusių technologinių iššūkių įveikimo patirtį, tad rinkoje didėjant susidomėjimui šio tipo projektais, turime daugiau progų ją panaudoti“, – komentuoja Paulius Insoda, „NFQ Technologies“ vadovas.

„HomeToGo“ iš esmės nėra NFQ idėja, lietuviai ją tik įgyvendina, t.y. atlieka programavimo darbus. Tačiau, kaip VŽ jau rašė, NFQ investuoja į projektus, kuriuos kuria klientams. Taip nutiko ir šiuo atveju. Be to, startuolį „HomeToGo“ 2014 m. Berlyne įkūrė serijiniai verslininkai, tarp kurių yra ir vienas iš NFQ kūrėjų.

„HomeToGo“ įkūrėjai: dr. Patrickas Andra, Nilsas Regge ir Wolfgangas Heiglis. Pastarasis yra ir vienas iš NFQ įkūrėjų.

Beje, p. Heiglis yra ir vienas iš skrydžių bilietų paieškos sistemos „Swoodoo“ autorių. Tai dar vienas projektas, kurio technologinę dalį įgyvendino NFQ.

Kauniečių teigimu, „HomeToGo“ šiuo metu veikia JAV, Vokietijoje, Prancūzijoje, Lenkijoje, Italijoje, Ispanijoje, Austrijoje, Olandijoje, Šveicarijoje ir Jungtinėje Karalystėje. T.y. portalo paslaugomis galima naudotis ir būnant Lietuvoje. Tačiau portalas į lietuvių kalbą dar neišverstas ir neturi „.lt“ domeno.

E.verslo ir programavimo paslaugų grupės „NFQ Technologies“ pardavimo pajamos pernai siekė 10 mln. Eur, 2014 m. jos buvo 7,7 mln. Eur.

infogr.am::nfq_pardavimo_pajamos

52795
130817
52791