Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai

VISI KOMENTARAI

43
  • 2023-01-04T13:24:46+02:00

    Zmones Lietuvoje yra...

    • 2023-01-04T13:58:36+02:00

      O čia rašo, kad naujas laivas? Nes šiaip LNG Laivas "TS Exemplar", kuris keliavo į suomius, statytas 2010 metais Daewoo systems. Tikiuosi sutiksit, kad 12 metų senumo laivas turėtų kainuoti pigiau, nei naujas ir statytas pagal užsakymą. Kai faktų nėra, o tik saviplakos genas, tai vat taip ir gaunasi.

    • 2023-01-04T14:04:38+02:00

      O į kainą įeina finansavimas ir eksploatavimas? Čia dar prie to, kad laivas dėvėtas.

    • 2023-01-04T14:11:15+02:00

      Šiaip tai straipsnyje dėl Suomijos sako, kad FSRU nuomos kaina 460 mEUR 10 metų.

    • 2023-01-04T14:17:55+02:00

      Mes mokam virs...

    • 2023-01-04T15:29:55+02:00

      Tai kad lyg...

    • 2023-01-04T16:28:27+02:00

      Pabandžiau paieškoti, bet nieko neradau. Tiesiog info, kuri užstrigo. Kaip ir tai, kad tai pirmas/vienas pirmų pastatytų LNG laivų, o ne konvertuotas tanklaivis, kaip visų iki to (įtariu, kad ir suomių). Tik nelabai svarbu šioje diskusijoje manau - esmė, kad naujo kainą lygino su seno.

    • 2023-01-04T16:29:39+02:00

      Jis nėra didesnis, nei šiaip būtų reikėję. Tai minimalus dydis priimti SGD krovinius tiesiai iš eksporto terminalų. Jei būtume pirkę mažesnį, būtų tekę pirkti kaip bunkeravimo krovinius, o tada jau dujų kaina eina daug didesnė, o pasirinkimas iš kur dujas pirkti susiaurėja. Realiai tik rusai būtų mums dujų krovinius ir vežę.

    • 2023-01-04T17:42:13+02:00

      HHI’s parent KSOE...

    • 2023-01-04T20:17:44+02:00

      Oi labas. Va, še, imki vatos gabaliuką. Turbūt dar nuo ryto alkanas sėdi.

    • 2023-01-04T20:32:05+02:00

      Labas, kvailas landzbergini...

    • 2023-01-04T21:05:28+02:00

      Na prašyčiau. Nesu aš tokia kvaila, du aukštieji ir PhD. O ir Landsbergis čia nelabai prie ko. Sėkmės karbauskiuk-vatinuk.

    • 2023-01-04T21:38:43+02:00

      Nebūtum kvaila, nesamonių...

    • 2023-01-04T22:20:36+02:00

      Noretusi rimtesnio pagrindimo, kad turint mazesni terminala duju kaina tikrai butu daug didesne, ivertinus tai, kad pats terminalas butu pigesnis ir jo islaikymo kastai butu mazesni. Beje, ne karta buvo skelbta, kad ir siuo metu turint didesni terminala, atvyksta mazieji dujoveziai, arba is didesnio dujovezio iskraunama tik dalis duju. Taip pat, kodel pvz., lenkai isigijo mazesni terminala, jei pasak Jusu turint mazesni terminala duju kaina daug didesne?

    • 2023-01-05T07:47:48+02:00

      Dujas pirktum per dar vieną tarpininką, kuris turėtų perpilti dujas, t.y. vis tiek mokėtum už tokio kaip mūsų ar didesnio terminalo išlaikymą, jiems pelno maržą, ir tada ant viršaus dar ekstra logistika mažais bunkeriavimo laivais, kurių gabenimas per dujų kiekį yra brangesnis. Čia ne pagrindimo reikia, o pasižiūrėti galima tiek faktines dujų kainas, tiek elementariai logistinę schemą. Negaliu pakomentuoti visų pasaulio atvejų, plius, lenkai dabar turi pašonėje mūsų terminalą, tad yra iš kur bunkeriuoti. Mes būtume turėję du uostus - iš Sankt Peterburgo (ir tai atsirado galimybė po to kai stovėjo mūsų terminalas), arba iš Roterdamo ar Liuksemburgo, vis maišau.

    • 2023-01-05T07:48:51+02:00

      Viso labo popieriukai įrodantys nebent kad atlankėte paskaitas. Esu turėjęs PhD kaip pavaldinį, geriau buvo dauguma 2-3 kurso bakalauro studentų...

    • 2023-01-05T08:03:10+02:00

      Jei zmogus turi PhD tai rodo, jo prota, analitini mastyma, sugebejima vertinti, kritiskai mastyti ir daryti isvadas, kurias pagrindzia. Kitu atveju, nebutu apsigynes diplomo. Va tamsta, jei neturite PhD tai, ka rodo? Tinbgejima? Protuko siauruma ar ka dar? P.S. Nesu PhD tad, komentuoju, sakydamas nuomone, neitakojamas subjektyvumu o tik patirties (darbe buvo kolega su PhD kuri "enge" vadove siauro protuko, zinoma zmogus isejo, dabar Amsterdamo kazkurio universiteto, profesorius, o ana, liko toliau aiskinti, kokia ji "protinga"):-)

    • 2023-01-05T08:44:35+02:00

      PhD rodo, kad GALBŪT turi visa tai ką išvardinote. Bet praktikoje esu susidūręs su visokiais. Nuo tokių, kur IT srities PhD, bet nesugeba angliškai net santraukos savo darbo parašyti, ar kuriam užduotį suformuoti turi kaip vidurinės matematikos uždavinio ir nesugeba dirbti jei bent menkiausias neapibrėžtumas yra. Galbūt akademiniame lygyje to ir užtenka, bet praktinio pritaikymo savo srities nesugeba nieko padaryti. Ir tai ne tik mano, bet kokių 15 kolegų, su kuriais bandė jisai dirbti ofise išvada.

    • 2023-01-06T00:11:00+02:00

      Laba diena. Ar jūsų kas klausė? Ar visuomet praeidamas pro šalį, įlendate į pokalbį papasakoti apie savo patirtį lentpjūvėje? :) Bet dalis tiesos jūsų įžvalgose yra. PhD neturiu, pakanka kitų laipsnių. Tiesiog jaučiu kažkokį pasitenkinimą erzindamas tą vatinuką-karbauskiuką. :) Gero svtglio.

    • 2023-01-10T10:10:25+02:00

      PhD įgyti toli gražu neužtenka lankyti paskaitas. Pastarosios išvis sudaro tik labai menką dalį PhD studijų, nes pagrindinis darbas, be kurio negautumei mokslų daktaro laipsnio, yra mokslinių tyrimų (research) vykdymas, jų rezultatų skelbimas tarptautinėje mokslo spaudoje, disertacijos parengimas ir apsigynimas (tiesa, disertacijos rengti nereikės, jei būsi paskelbęs ne mažiau kaip X -dažniausiai X turi būti ne mažiau 4 - straipsnius aukšto lygio tarptautiniuose moksliniuose žurnaluose). Pagaliau ir tų dalykų, kurių paskaitas lankei ir papildomai studijavai, ką dėstytojai nurodė, reikės išlaikyti egzaminus. Jeigu tamsta baigėte studijas, kurių diplomui gauti užteko tik gauti popieriuką, kad "atlankei paskaitas", tai tos studijos išties buvo tevertos .... (šik)popieriuko :-). Tikiuosi, už jas bent nemokėjote popieriukais su € ar $ ženklais?:)

  • 2023-01-04T13:34:53+02:00

    Suomija "nevykeliu" salis,...

    • 2023-01-04T14:05:48+02:00

      Pakomentavo jau aukščiau, šis LNG terminalas nėra naujas. Čia kaip aiškinti, kad durnius pasiėmė išperkamąją nuomą automobilio su vairuotoju brangiau, nei kaimynas nusipirko naudotą automobilį.

  • 2023-01-04T13:46:28+02:00

    Vokieciai mazisu nei...

    • 2023-01-04T14:06:28+02:00

      Ne visai tiesa. Jie konvertavo buvusią infrastruktūrą.

    • 2023-01-05T10:51:22+02:00

      Ten beveik viskas buvo, terminalas, paskirstymas, talpos. Tai vietoj prišvartuojančių tanklaivių, prikabino stacionariai.

  • 2023-01-04T14:20:39+02:00

    dabar next step, yra tuos terminalus apsaugoti kaip imanoma geriau.

  • 2023-01-04T17:03:35+02:00

    Kaip smagu!!! Nu pagal viską Rusijai tikrai turi skaudėti dabar labai. Bet kol kas jie apsimeta, kad viskas ekonomikai gerai.

    • 2023-01-05T15:36:06+02:00

      Uodas įgėlė drambliui. Va, jam tikrai turi skaudėti dabar labai:)

  • 2023-01-04T17:53:14+02:00

    svarbiausia, kad dujos...

    • 2023-01-04T18:57:43+02:00

      svarbiausiai, kad vis dar nesupranti ką reiškia kryptis "paskui rusu laivą". Ar tau rusiškai parašyt?

  • 2023-01-05T10:04:53+02:00

    Suomiai viso moka uz faktiškai tokio papcio dyzio laiva 10m. nuoma 460M, mes 2012 m. neskaičiuojant infliacijos 700M. Per 10m. nuomos sumokėjom pilna laivo kainą 330M + dabar išperkam jį už dar beveik 200M. Nebloga sutartįbpasirašėm 2012m. :))

    • 2023-01-05T10:51:25+02:00

      Senas 12os metų pasatas kainuoja daug pigiau už naują. True story. Dar įvertinus, kad tas senas pasatas panašu į pasatą tik konvertuotas, prieš tai sėkmingai pabuvęs octavia, gal ne toks ir kriminalas čia?

    • 2023-01-05T10:54:12+02:00

      Dar tamsta nebuvot gimęs tada matyt, nežinojot, kokia situacija su dujom Lietuvoje buvo, kainų situacija, kokį kranelį Ivanas turėjo... Jau nekalbant apie laivų skirtumus.

    • 2023-01-05T11:05:49+02:00

      O tu per...

    • 2023-01-05T11:08:30+02:00

      Suprasciau tai, jeigu...

    • 2023-01-05T11:52:31+02:00

      O tu įsivaizduoji, kad nuomos kainoje pačio terminalo nuoma sudaro pagrindinę kaštų dalį? Tokia terminalo nuoma, kaip buvo sudaryta labiau primena limuzino su vairuotoju išperkamąją nuomą, kai tu gauni 24/7 limuzino vairuotoją (realiai 4 žmonės), draudimą, padangas, visą priežiūrą ir dar paskolą. Dabar tu sakai, kad kaina už naujo limuzino nuomą su vairuotoju turėtų būti panaši ar mažesnė 12 metų senumo (truputį didesnio) limuzino nuomos, nei naujo. Ir dar skiedi apie tai, kad už nuomą sumokėta daugiau, nei būtų kainavę nusipirkti. O ar paskaičiavai viso to laikotarpio eksploatacijos kaštus ir palūkanas? Aišku ne. Tarnavimo laikas 40-50 metų, bet kuo senesnis, tuo daugiau priežiūros reikia, didėja nuostoliai, mažėja efektyvumas.

    • 2023-01-05T11:59:39+02:00

      Sendaikčių gerbėjo sindromas? Seno nudrožto Passat stiliaus garbintojas?

    • 2023-01-05T12:04:54+02:00

      finasininke, as kalbu apie capex, o ne opex. Tai du skirtingi dalykai.

    • 2023-01-05T12:18:42+02:00

      Galima burti iš kavos tirščių, o galima ir paieškot info. Tai apie tankerius randu taip: People also ask How long do oil tankers last? "Oil tankers have a commercial life expectancy of about 30 years." Pilna dar 20-25 metus mininčių puslapių. Tai 50 metų tamstos kosmosas, jei nesiruoši visko perdaryti. Kabelių nusidėvėjimas 50metų, o tai užkastas izoliuotas metalo gabalas.

    • 2023-01-05T12:33:12+02:00

      the charter rate for an FSRU is USD 80,000–120,000 per day depending on time charter period, location and size. This easily adds up to USD 29.2M–47.5M on an annual basis, and does not include regasification costs. Depending on regasification technology and capacity, another USD 15,000– 25,000 will be spent per day for a 300–500 MMSCFD send-out regasification system. /////////////////////////////////////////////////// Kiek mes mokam ? 170K per diena ?

    • 2023-01-05T12:37:51+02:00

      nzn., kur ieskai, bet FSRU tarnavimo laikas 40 m.

    • 2023-01-05T12:48:27+02:00

      The costs associated with an FSRU-based terminal are typically US$80,000 to 90,000 per day for lease of the FSRU itself plus US$130-200 million for mooring infrastructure and pipeline connection. By contrast, a land-based terminal typically involves an up-front outlay of at least US$500 million. In many cases, the total cost of service for an FSRU-based terminal is lower than for a land-based terminal, although this is highly site-dependent. ////////////////////////////////////////////////////////// kiek mes per 10 m. sumokejom as jau rasiau.

    • 2023-01-05T13:38:29+02:00

      Bulte adds: “Technically an FSRU can be operative 20 years after building it, possibly more with the appropriate overhauling. Onshore terminals are designed to last 25 years at least;

    • 2023-01-05T13:47:50+02:00

      nebepjauk, uzingriduk. Vien mes naudosim ta laiva iki 2050 m.

    • 2023-01-05T14:06:09+02:00

      Lithuania's Klaipedos Nafta has secured a loan from the Nordic Investment Bank (NIB) to finance the rent for its floating storage and regasification unit (FSRU), Independence. The FSRU operator said that 25-year loan, worth €134.1 million ($148.71 million), will optimize costs of the 4 Bcm/yr LNG terminal. “Through this loan agreement we are continuing to support Lithuania's security of energy supply, a strategically important objective for our member country," NIB president and CEO Henrik Normann said. The FSRU Independence is currently leased out on a ten year agreement from Norway's Hoegh LNG, which is due to expire in 2024. //////////////////////////////////////////////////////////////// Kaip suprtantu toliau nuomosimes dar 25 m. tik dabar mokesim jau po 6M per metus :))) bet kodel tada 10 m mokejom po 30M ????

    • 2023-01-05T15:24:05+02:00

      Sveikinu, paėmei OPEX ir jis yra mažesnis už kiek mes sumokame. Dabar paimk CAPEX, paskaičiuok palūkanas ir pelną. Ir dar pakoreguok pagal iškraunamą dujų kiekį.

    • 2023-01-05T15:26:05+02:00

      O prisimeni kokios palūkanos buvo? Ir išsipirkimo terminas buvo ženkliai trumpesnis, kurį prailgino, ir dabar įsipareigoję esame ilgesnį laiką.

    • 2023-01-05T15:34:37+02:00

      Suprantu, kad tavo gal toks darbas rasyt nesamones, bet, prasau, neberasyk man. Nusisneki arba is kvailumo, arba is kazkokiu kitu interesu. Nesupratai, ka parasiau pries tai komentaruose - skaityk dar karta.

    • 2023-01-10T10:21:53+02:00

      Negaiškite veltui laiko polemizavimui su tuo "A kvadratiniu" chamu ir troliu. Pasižvalgęs po "VŽ" komentarus rasite daugybę įrodymų, kad šis Naisių dvaro kumetis nemoka kultūringai diskutuoti: anksčiau ar vėliau jis savo "diskutavimą" baigia purslojimais, epitetų švaistymusi ir pan. Matyt, kiekviename portale turi būti savas "gemskis" :)

    • 2023-01-10T10:31:09+02:00

      nu as faktus tiesiog pateikiu, ka jus, troliai "diskutuotojai" pateikiat ? emocijas i sudo pylima ir komentaru trynima ir jokiu faktu ? Su tokiais diskutuot - saves negerbt.

  • 2023-01-05T14:55:27+02:00

    Sveikinimai suomiams. Geriau vėliau, negu niekada. Ir tik dar kartą galiu pasidžiaugti, kad Kubilius ir Co. buvo startetiškai toliaregiški, kryptingi ir atkaklūs. Butkevičiui irgi beje pagyrimas už sėkmingai užbaigtą darbą. Sektinas pavyzdys. Kai labai norime - galime.

    • 2023-01-05T15:27:15+02:00

      Butkevičius neužbaigė, butkevičius bandė visai trukdyti. Visokias komisijas darė, kvestionavo, ieškojo kaip užblokuoti, bet jau viskas buvo paleista ir realiai bet koks trikdymas baigtųsi, kad pinigus vis tiek sumokėtume, o terminalo nebūtų. Tik tai lėmė, kad terminalą turime.

    • 2023-01-05T15:32:28+02:00

      Kaip pasakysit. Tada dvigubi sveikinimai ir visi laurai Kubiliui ir Co.. Sveikinimus Butkevičiui tenka atsiimti.

  • 2023-01-06T03:16:32+02:00

    Konservatoriai anot Gentvilo panasu, kad net nei vieno kuolo neikale terminale :-) Atremdamas buvusio Klaipėdos uosto vadovo liberalo Seimo nario Eugenijaus Gentvilo pareiškimus, kad suskystintų dujų terminalo pastatyti laiku neįmanoma, Premjeras Algirdas Butkevičius patikino, kad projektas vyksta pagal planą. E. Gentvilas "Lietuvos rytui" sakė, kad "kol kas į uosto dugną tinkamai įkaltas tik vienas terminalo prieplaukos polius, o iškasta duobė dugne specialiam laivui jau užnešama smėliu, be to, net neparengti nei prieplaukos, nei beveik 20 kilometrų ilgio dujotiekio statybos techniniai projektai".

RUBRIKOS NAUJAUSI

52795
130817
52791