„Ikea“ ir H&M didina rizikos kapitalo investicijas

Du pasauliniai mažmeninės prekybos milžinai bendrovės Ikea ir Hennes & Mauritz (H&M) didina savo rizikos kapitalo investicijas.
Šimtus milijonų eurų bendrovės investuoja į startuolius, kurie turi potencialo pakeisti mažmeninės prekybos rinką ir suteikti geresnes pozicijas konkurencinėje kovoje atsilaikant prieš vartotojų pirkimo įpročių pokyčius, rašo britų leidinys Financial Times.
Tarp bendrovių, pritraukusių Ikea ir H&M, investicijas, yra finansų technologijų įmonės, antrinio žaliavų perdirbimo, net maisto produktų startuoliai.
Didžiausia pasaulyje baldų bendrovė Ikea per pastaruosius trejus metus į 21-ą įmonę investavo apie 200 mln. Eur. Tarp investicijų robotizuotų baldų gamintojas Ori Living, čiužinių perdirbėjas RetourMatras, taip pat Indijos interjero dizaino startuolis Livspace.
Skaičiuojama, kad antros didžiausios pasaulyje drabužių prekybininkės H&M rizikos kapitalo investicijos į startuolius jau siekia apie 50 mln. Eur. Investuota iš viso į 16-a pradedančių verslų, pradedant dažų įmone Colorfix, baigiant finansų technologijų įmone Klarna.
Analitikai sako, kad darydami šias investicijas fizines parduotuves valdančios bendrovės pirmiausiai tikisi atsilaikyti prieš populiarėjantį pirkimą internetu ir tokias el. prekybos bendroves, kaip Alibaba ar Amazon. Bendrovės viliasi, kad buvimas pokyčių priešakyje padės nepralaimėti kovos su internetine prekyba, galbūt atrasti tam tikrų sinergijų.
Darant tokias investicijas tikslas uždirbti investicijų grąžą prekybos milžinėms paprastai atsiduria antrame plane, tačiau prekybininkės sako, kad rizikos kapitalo investicijos yra tik nišinė veikla ir įmonės yra sukaupusios pakankamą finansinį rezervą.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Rinkos
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti