2019-11-06 12:51

„Ikea“ ir H&M didina rizikos kapitalo investicijas

VŽ fotomont.
VŽ fotomont.
Du pasauliniai mažmeninės prekybos milžinai bendrovės „Ikea“ ir „Hennes & Mauritz“ (H&M) didina savo rizikos kapitalo investicijas.

Šimtus milijonų eurų bendrovės investuoja į startuolius, kurie turi potencialo pakeisti mažmeninės prekybos rinką ir suteikti geresnes pozicijas konkurencinėje kovoje atsilaikant prieš vartotojų pirkimo įpročių pokyčius, rašo britų leidinys „Financial Times“.

Tarp bendrovių, pritraukusių „Ikea“ ir H&M, investicijas, yra finansų technologijų įmonės, antrinio žaliavų perdirbimo, net maisto produktų startuoliai.

Didžiausia pasaulyje baldų bendrovė „Ikea“ per pastaruosius trejus metus į 21-ą įmonę investavo apie 200 mln. Eur. Tarp investicijų – robotizuotų baldų gamintojas „Ori Living“, čiužinių perdirbėjas „RetourMatras“, taip pat Indijos interjero dizaino startuolis „Livspace“.

Skaičiuojama, kad antros didžiausios pasaulyje drabužių prekybininkės H&M rizikos kapitalo investicijos į startuolius jau siekia apie 50 mln. Eur. Investuota iš viso į 16-a pradedančių verslų, pradedant dažų įmone „Colorfix“, baigiant finansų technologijų įmone „Klarna“.

Analitikai sako, kad darydami šias investicijas fizines parduotuves valdančios bendrovės pirmiausiai tikisi atsilaikyti prieš populiarėjantį pirkimą internetu ir tokias el. prekybos bendroves, kaip „Alibaba“ ar „Amazon“. Bendrovės viliasi, kad buvimas pokyčių priešakyje padės nepralaimėti kovos su internetine prekyba, galbūt atrasti tam tikrų sinergijų.

Darant tokias investicijas tikslas uždirbti investicijų grąžą prekybos milžinėms paprastai atsiduria antrame plane, tačiau prekybininkės sako, kad rizikos kapitalo investicijos yra tik nišinė veikla ir įmonės yra sukaupusios pakankamą finansinį rezervą.

52795
130817
52791