2025-03-02 17:11

Dubajaus šokolado virusas: prekės ženklas, skonis ar nuoroda į kilmę

Marcus Brandt („Scanpix“ / DPA) nuotr.
Marcus Brandt („Scanpix“ / DPA) nuotr.
Dubajaus šokolado manija tęsiasi: Europoje prekybininkams ir gamintojams tenka minti teismų slenksčius dėl teisių į prekės ženklą. Lietuvoje taip pat turime pirmą tokio prekės ženklo registraciją, o saldumynus su žaliuoju pistacijų įdaru jau nuo pernai vasaros gaminanti „Airomi“ 2024 m. atsidūrė tarp populiariausių, naujai per metus iškilusių „Google“ paieškų Lietuvoje.

„Pasaulinė sensacija, socialinių tinklų hitas, šis šokoladas, atnešantis egzotišką Dubajaus prabangą į kiekvieno smaližiaus rankas, užkariavo vartotojus žaibišku greičiu. Tačiau, kai paklausiame: ar šis šokoladas tikrai gaminamas Dubajuje, – prasideda teisinės painiavos karuselė“, – sako Laurynas Jurgaitis, intelektinės nuosavybės teisinių paslaugų grupės „Metida“ advokatas.

Pasak jo, čia dera kelti keletą klausimų: kur yra riba tarp sparčiai populiarėjančio prekių ženklo ir galimo vartotojų klaidinimo, ar šokolado gamintojai gali laisvai naudoti „Dubajaus“ pavadinimą net jei produktas iš tikrųjų pagamintas visai kitur.

52795
130817
52791