2024-07-29 14:03

Nuo rugpjūčio Lietuvos reklamdaviams atsiveria „TikTok“ galimybės

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Nuo rugpjūčio Lietuvos prekių ženklai turės dar vieną reklamos kanalo pasirinkimą – pirkti mokamą turinį socialiniame tinkle „TikTok“. Oficialiu partneriu šis tinklas pasirinko pasaulinę skaitmeninių platformų partnerę „Aleph Group“, mūsų šalyje veikiančią per „Httpool Lietuva“. Ekspertų vertinimu, tai iš esmės keis skaitmeninių kanalų situaciją reklamos industrijoje bei padidins konkurenciją tradicinei reklamai.

„TikTok“, turinti daugiau nei 1 mlrd. aktyvių naudotojų visame pasaulyje ir 150 mln. Europoje, yra sparčiai auganti socialinių tinklų platforma, kurioje talpinami vaizdo įrašai. Prekių ženklai yra svarbi „TikTok“ bendruomenės dalis, o sėkmingas turinys padeda reikšmingai didinti pardavimus. 

„Nuo rugpjūčio 1 d. prekių ženklai galės pasinaudoti galimybe dar geriau pasiekti ir patraukti auditorijos dėmesį, naudodami „TikTok“ reklamos formatus. Siūlysime tikslinės auditorijos pasiekimo sprendimus, atvejų tyrimus, virtualius ir gyvus renginius, mokomuosius išteklius ir tarptautinio atsiskaitymo galimybes, teikdami rezultatais pagrįstus reklamos sprendimus”, – pranešime spaudai paslaugą pristato Kristina Ramaškaitė, „Aleph“ vadovė Lietuvoje.

Pasak jos, „Aleph“ su „TikTok“ bendradarbiauja daugelyje regionų visame pasaulyje nuo 2019 m., todėl supranta produktų portfelį, platformos demografiją ir optimalias strategijas, pritaikytas skirtingo dydžio ir brandos prekių ženklams. Nauja tai, kad nuo šios reklamos galimybės šioje platformoje bus prienamos ir Lietuvos vartotojams. 

„Aleph“ Lietuvoje turi atstovavimo sutartis ir su kitomis platformomis, pavyzdžiui, vaizdo įrašų ir nuotraukų dalinimosi socialiniu tinklu „Snapchat“, garso įrašų platforma „Spotify“, vizualinio turinio platforma „Pinterest“.

Keis kanalų pozicijas

Arijus Žakas, reklamos agentūrų UAB „Havas Creative“ ir „SOMA agency“ vadovas, VŽ sako, kad iki šiol Lietuvos prekių ženklai neturėjo galimybės nusipirkti reklamos socialiniame tinkle „TikTok“, ir tai reiškė, kad nebuvo galimybės gauti duomenų apie vartotojus, jų pomėgius, demografinius rodiklius bei užtikrinti, kad reklama pasiektų tikslinius vartotojus.  

„Esminis pokytis tas, kad dabar „TikTok“ galėsime naudoti kaip bet kurį kitą skaitmeninį kanalą. Tai labai svarbi ir seniai laukta galimybė. Šis sprendimas iš esmės keis skaitmeninių kanalų situaciją reklamos industrijoje,“ – įsitikinęs A. Žakas. 

Pasak jo, „Aleph“, būdama oficialia „TikTok“ atstove, taps esminiu kontaktu reklamos agentūroms, bus tarpininkas tarp socialinio tinklo ir faktinio reklamos pirkėjo, padės susikurti reklamų paskyras, vystyti veiklą. 

Laukdama šios galimybės, „Havas Creative“ susikūrė vidinį skyrių darbui su „TikTok“ reklamomis. Nemažai klientų jau planuoja veiksmus šiame socialiniame tinkle, numato reklamos biudžetus ir kitiems metams, pasakoja A. Žakas. 

Jis neabejoja, kad vien Lietuvoje apie milijoną vartotojų turintis „TikTok“ taps reikšmingu reklamos kanalu šalia arba vietoje tokių tinklų kaip „Instagram“, „Facebook“. 

„Reklamos kanalų aikštelėje atsiranda labai pajėgus naujas žaidėjas, juolab kad „TikTok“ auditorija, įvairių tyrimų duomenimis, mažai persidengia,“ – akcentuoja A. Žakas. 

Įdomu, anot jo, bus stebėti, kokios įtakos šio tinklo veikla Lietuvoje turės tradicinės medijos atstovams ir kaip keisis reklamos biudžetai, turint omenyje, kad tikėtina, jog dalis iki šiol lauko, TV ar radijo reklamai skirtų lėšų gali būti nukreiptos į šį paveikų ir sparčiai augantį tinklą. 

Kitoks turinys

A. Žakas atkreipia dėmesį, kad reklamavimasis „TikTok“ skiriasi nuo kitų kanalų, kuriuose dominuoja tradiciniai baneriai, klipai, ir jie visiškai netinkami šio socialinio tinklo auditorijai, nes ateinantieji į „TikTok“ visų pirma nori smagiai ir įdomiai praleisti laiką, ir bet koks turinys, kuris neatitiks šio kriterijaus ar primins standartinę klišinę reklamą, bus pasmerktas žlugti. Didžiausio pasisekimo čia turi smagus, aktualus, pozityvias emocijas keliantis turinys, akcentuoja pašnekovas. 

Jis neatmeta, kad dalis klientų naujas reklamos galimybes vertins atsargiai, nes, kaip ir atsiradus „Facebook“ reklamai, liks manančiųjų, kad tai trumpalaikis mados reikalas. Visgi, pavyzdžiui, „Havas“ patirtis kitose šalyse rodo, kad reikšmingi reklamdaviai linkę eksperimentuoti. 

„Mums žinomos gerosios praktikos leidžia daryti prielaidą, kad tai bus didžiulis dalykas, ir „TikTok“ reklamos srityje atsidurs tarp pagrindinių socialinių tinklų ir komunikacijos platformų“, – sako A. Žakas. 

Kritika dėl Pekino įtakos

Vakarų pareigūnai yra išreiškę susirūpinimą dėl „TikTok“ populiarumo tarp jaunimo, teigdami, kad programėlė yra pavaldi Pekinui ir padeda rinkti duomenis, šnipinėti vartotojus bei skleisti propagandą, tačiau bendrovė ir Kinija šiuos teiginius neigia.

JAV Senatas yra pritaręs įstatymo projektui, kuriuo „TikTok“ būtų priverstas atsiskirti nuo savo patronuojančiosios bendrovės „ByteDance“ Kinijoje arba būtų uždraustas Jungtinėse Amerikos Valstijose, kur turi apie 170 mln. naudotojų.

52795
130817
52791