2024-06-25 14:29

„Kanų liūtų“ sidabras – dviem Lietuvoje filmuotoms reklamoms

„Kanų liūtų“ festivalio organizatorių nuotr.
„Kanų liūtų“ festivalio organizatorių nuotr.
Didžiausiame kūrybiškumo festivalyje „Kanų liūtai“ (angl. Cannes Lions) šiemet dvi lietuvių reklamos gamybos agentūros – „Some Films“ ir „Strictly Baltic“ – pelnė sidabrinius liūtus „Film“ kategorijoje.

„Some Films“ nufilmuotas reklaminis klipas „Super“, sukurtas „Canal+“ turinio transliavimo platformai, pelnė sidabrą kino kategorijos, žiniasklaidos ir pramogų subkategorijoje.

Kūrybinė viso projekto agentūra – „BETC Paris“, gamybos kompanija Prancūzijoje – „BIG Productions“, Lietuvoje – „Some Films“. Kampanijos režisierius – Dario Fau, operatoriai – Jeffas Biermanas, Audrius Budrys, dailininkė – Kotryna Balčiūnaitė.

Ieva Javaitytė, „Some Films“ vykdančioji prodiuserė, akcentuoja, kad lietuviai talentingi ir tai mato bei vertina ne tik jų klientai iš viso pasaulio – sėkmė lydi ir prestižiniuose festivaliuose.

„Kad prasibrautum pro tūkstančius darbų „Kanų liūtui“ laimėti, neužtenka tik geros idėjos — jos įgyvendinimas taip pat turi būti nepriekaištingas. Šįkart prancūzų užsakovai, su kuriais filmavome šį kelių minučių filmuką Vilniuje, buvo sužavėti mūsų komandos darbu, ypač kaip puikiai užduotį sukurti skrydžių valdymo centrą atrakino kino dailininkė Kotryna Balčiūnaitė ir jos komanda. Turime kuo didžiuotis ir džiaugtis“, – laimėjimą komentuoja I. Javaitytė.

Ilgamečio bendradarbiavimo vaisius

Sidabru apdovanotos dovanų pristatymo programėlės „Floward“ reklamos „The Mobster“ gamyba buvo patikėta lietuviams „Strictly Baltic“. 

„Su reklamą nugalėtoją kūrusia gamybos kompanija „Good People“ bendradarbiaujame jau apie 10 metų – ši viena didžiausių Egipto agentūrų į mus kreipiasi kaskart, kai nutaria kurti Europoje. Nesvarbu, ar jiems reikia neįprastos lokacijos, ar europietiško apniukusio oro, ar tiesiog profesionalios komandos – į Lietuvą jie kaskart atvažiuoja su idėja ir scenarijumi, o mes toliau perimame visą gamybą“, – pasakoja Urtė Aškelovičiūtė, „Strictly Baltic“ gamybos vadovė.

Tarptautinėse rinkose jau seniai dirbantys ir tokių prekių ženklų kaip „Amazon“, „Lego“, „MTV“, „IKEA“, „McDonald’s“, „Mazda“ ir kt. reklamas filmavę lietuviai „Strictly Baltic“ sako, kad šis laimėjimas jiems atvers dar daugiau kelių.

„Reklamos profesionalai visuomet aktyviai domisi, kur buvo nufilmuotos geriausios metų reklamos, kas organizavo jų gamybą, tad po tokių apdovanojimų ateina dar daugiau užklausų. Lietuva šioje rinkoje išsiskiria ir tuo, kad mūsų įmonės ir savivaldybės draugiškai žiūri į filmavimus ir labai geranoriškai padeda“, – teigia Martynas Mickėnas, „Strictly Baltic“ vadovas.

„Kanų liūtų“ finale šiemet atsidūrė du „Strictly Baltic“ filmuoti darbai tam pačiam prekės ženklui „Floward“, abi reklamas režisavo Ali Ali. 

Festivalio metu vyko ir „Jaunųjų liūtų“ konkursas – šiemet Lietuvai atstovauja „Andstudija“ dizaineris Ignas Vėželis kartu su kūrybos partneriu Mantu Lukoševičiumi.

Statistika negailestinga

VŽ rašė, kad šiemetiniame „Kanų liūtų“ festivalyje buvo pateikti ir dar keli lietuvių darbai. „Not Perfect Vilnius“ kandidatavo su kampanija „Paskolinė“, kurią pateikė dviejose kategorijose – dizaino (angl. design) ir pramonės amatų (angl. industry craft). Dizaino agentūra „Andstudio“ festivalyje dalyvavo su lietuviškos kosmetikos gamintojo „Uoga Uoga“ pakuote, skirta vaikiškai auditorijai, „Uoga Uoga kids“. Darbas varžosi sveikatos ir grožio (angl. Health and Beauty) pakuotės kategorijoje.
Statistika negailestinga

„Kanų liūtų“ statistika negailestinga – organizatoriai skaičiuoja, kad kasmet tik maždaug 10% visų darbų patenka į finalininkų sąrašą ir vos 3% gauna apdovanojimus.

VŽ primena, kad užpernai Lietuvos vardas skambėjo per apdovanojimus „Kanų liūtuose“: vaizdo meno gamybos kategorijoje „Grand Prix“ laimėjo Vokietijos prekybos tinklui „Penny“ kurta kampanija „The Wish“. Klipo reklamos gamybos serviso namai – lietuvių „Magic“, o pats klipas filmuotas Vilniuje.

Ši kampanija „Kanų liūtuose“ laimėjo ir pagrindinį vaizdo meno gamybos kategorijos „Grand Prix“ ir dar tris auksinius liūtus.

2015 m. agentūros „New!“ komanda, Žygimantas Kudirka ir Indrė Marcinonytė, laimėjo sidabrą „Jaunųjų liūtų“ konkurse. 

2013 m. „Not Perfect | Y&R Vilnius“ (dabar – „Not Perfect Companies“) agentūra parsivežė bronzinį „Liūtą“ lauko reklamos kategorijoje už spaudos darbą „Kakta“, skirtą Vilniaus knygų festivaliui. 

2007 m. agentūra „Universal Trendmark / McCann“ laimėjo sidabrinį „Liūtą“ už kūrybiškiausią žiniasklaidos panaudojimą, įmonės „EMP“ kurtą kampaniją.  

52795
130817
52791