2023-07-18 17:09

Komunikacijos industrijos asociacijos narių apyvarta 2022 m. augo 7%

Komunikacijos industrijos asociacijos nariai.
Komunikacijos industrijos asociacijos nariai.
Ilgametės rinkoje veikiančios komunikacijos agentūros, susibūrusios į Komunikacijos industrijos asociaciją (KIA), pernai plėtė paslaugų portfelį ir apyvartą padidino 7% iki 13,2 mln. Eur. Į asociaciją susijungusios agentūros pernai uždirbo 7,3 mln. Eur tiesioginių pajamų – dešimtadaliu daugiau nei 2021 m., kai ši suma sudarė 6,6 mln. Eur.

Artūras Jonkus, KIA tarybos pirmininkas, apibendrina, kad nuoseklų augimą pernai lėmė KIA agentūrų vertybėmis grįstas strateginis požiūris ir lankstumas, prisitaikymas prie brandesnės rinkos poreikių, reiklesni, labiau sisteminių sprendimų norintys klientai, drąsūs kūrybiniai sprendimai, išaugęs komunikacijos konsultacijų poreikis.

„Tvarumo svarbą suprantančios KIA agentūros savo veikloje vadovaujasi griežtais skaidrumo, finansinės atskaitomybės reikalavimais, nedirba su konkuruojančiais klientais ir laikosi griežtų etikos normų bei veiklos kokybės standarto reikalavimų“, – sako A. Jonkus.

Patirtis yra vienas iš reikalavimų agentūroms, norinčioms prisijungti prie Komunikacijos industrijos asociacijos. Devynios į asociaciją susijungusios agentūros veikia daugiau nei 17 metų.

Kiti narių atrankos kriterijai: agentūra privalo atitikti aukščiausius profesinės veiklos standartus apimančio KIA veiklos kokybės standarto reikalavimus, turėti ne mažiau kaip 4 darbuotojus, atitikti komunikacijos profesijos Etikos kodekso nuostatas, gauti mažiausiai dviejų narių rekomendacijas, vardija A. Jonkus.

Bendrą rinkos augimą lemia ir tai, kad auga komunikacijos paslaugų vaidmuo verslo procesuose, vis daugiau vadovų Lietuvoje komunikaciją supranta kaip strateginę įmonės veiklą, o ne tik rinkodaros priemonę. 

Komunikacijos industrijos asociacija įkurta 2009 m., siekiant užtikrinti agentūrų veiklos etikos ir profesinius standartus bei gerinti komunikacijos verslo aplinką šalyje.

KIA vienija „Adverum“, „Bosanova“, „co:agency“, „Headline“, „Idea Prima“, „Integrity PR“, „PR Service“, „Publicum Fcomm“ ir „Salve Agency“ (buvusi „Agency 1323“). KIA agentūrose dirba daugiau kaip 150 įvairių komunikacijos sričių profesionalų.

Audito bendrovė UAB „Nexia JK“ šį pavasarį paskelbė, kad visos 9 asociacijos vienijamos agentūros atitinka reikalavimus ir joms suteikti Veiklos kokybės standarto ženklai: Atsakinga agentūra, Atskaitinga agentūra, Skaidri agentūra, Tobulėjanti agentūra ir Visuomeniška agentūra.

52795
130817
52791