Kaip koronavirusas keičia reklamą

Publikuota: 2020-04-05
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Lietuvoje ir pasaulyje daugėjant užsidariusių namuose gyventojų, vis daugiau reklamdavių kelia sau klausimą, ar verta dabar reklamuotis.

Pasak rinkos tyrimų ir įžvalgų bendrovės „Kantar“ „Covid– 19 Barometer“, tik 8% vartotojų mano, kad prekės ženklai šiuo metu turėtų liautis reklamavęsi.

64% apklaustųjų teigia, kad reklamuotis per koronaviruso krizę tinka, o 19% mano, kad reklama šiuo laikotarpiu tinkama tik kai kuriems prekių ženklams.

„Panašu, kad kol kas reklama labiau susirūpinimą kelia patiems reklamdaviams nei vartotojams. Maža to, kai kurie respondentai akcentavo, kad šiame niūrių naujienų sraute, reklama suteikia šiokio tokio atokvėpio, jausmą, kad gyvenimas teka įprasta vaga“, – išplatintame pranešime teigia Giedrė Juronienė, „Kantar“ reklamos monitoringo vadovė Lietuvoje.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Vertina taip pat

Kovo pabaigoje, „Kantar“ penkiose rinkose ištestavo dešimt TV ir skaitmeninių reklamų, kurios buvo tirtos ir iki pandemijos krizės. Į jas pateko tokios kategorijos kaip alkoholiniai gėrimai, pramogos, maistas, namų apyvokos prekės, nekilnojamasis turtas ir technologijos.

95% vartotojų vertinimų nesiskyrė nuo atliktų iki krizės.

„Tarkime, antibakterinių servetėlių reklama, reikšmingai padidino savo įtraukimo rodiklį, nes šiuo laikotarpiu apskritai padidėjęs dėmesys higienai. Nors reklamoje koronavirusas neminimas, (beje, net 75% vartotojų nepageidauja reklamoje koronaviruso temos eksploatavimo), jis automatiškai susiejamas su dabartiniu kontekstu“, – pastebi G. Juronienė.

nuotrauka::1

Pasak jos, velykinių saldėsių reklama, kurioje buvo naudojamas saikingas humoras, vartotojų įvertinta palankiai, nepaisant to, jog 40% vartotojų teigia, kad dabar netinkamas metas pokštauti reklamose.

Pasak tyrėjų, daugeliu atveju, reklamdaviai turėtų tęsti reklamą, nes tai padeda klientams emociškai atsiriboti nuo krizės, o taip pat suteikia informacijos apie prekes ar paslaugas, kurios gali vartotojams praversti šiuo laiku, palengvinti buvimo namuose laiką, padėti apsipirkti ar pagelbėti su dabar iškylančiais rūpesčiais.

Keičiasi elgsena

Robertas Šapalas, „SME Finance“ rinkodaros vadovas, pasitelkdamas tarptautinės rinkos tyrimų bendrovės „Global Web Index“ apklausą, teigia, kad net 45% apklaustųjų karantino metu praleidžia daugiau laiko socialiniuose tinkluose nei anksčiau.

Taip pat keičiasi žmonių lūkesčiai, kokio turinio šiuo metu jie laukia iš prekinių ženklų. Du iš trijų (68 %) nori, kad prekių ženklai savo socialinių tinklų paskyrose dalintųsi patarimais, kaip sušvelninti koronaviruso keliamą grėsmę.

„Palyginimui, anksčiau žmonės iš jų labiausiai laukė akcijų, nuolaidų“, – mini R. Šapalas.

Minėto tyrimo metu buvo apklausta daugiau kaip 12.000 žmonių iš 13-je šalių. paaiškėjo.

Tyrimas rodo, žmonės dabar socialiniuose tinkluose nori daugiau ir aktyviau palaikyti ryšį su giminaičiais ir draugais tiesioginėmis transliacijomis. Šį faktą akivaizdžiai patvirtina Italijos skaičiai.

„Šalį užklupus koronavirusui vaizdo skambučių skaičiai išaugo net 10 kartų. Populiarėja ir kitos vaizdo bendravimo programėlės, tokios kaip „House party“ ir „Zoom“, – kalba R. Šapalas.

Analitinis įrankis „Socialbakers“ atskleidžia dar vieną tendenciją – įmonių paskyrose figūruoja turinys, kaip verslai prisideda prie kovos su koronavirusu. Dažniausiai tai – palaikymo akcijos, rėmimo kampanijos arba praktiniai patarimai, kaip nesusirgti, dirbti iš namų, kokius el. įrankius naudoti, kalba R. Šapalas.

„Beje, pastarosiomis savaitėmis pastebimas faktas, kad reklamose 27% sumažėjo nuotraukų, kuriose matosi žmonių judesiai, reakcijos, tokie kaip rankų paspaudimai, bučiniai, apsikabinimai ir pan.“, – pasitelkdamas „Pattern89“, teigia R. Šapalas.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
„Vilniaus prekybos“ apyvarta kilo 6%

Verslininko Nerijaus Numos valdoma vienos didžiausių Lietuvoje verslo grupių „Vilniaus prekyba“ konsoliduotos...

Prekyba
2022.05.20
Matavimo prietaisų tikslumas: šiemet vartotojai skundžiasi dukart dažniau Premium

Prekybos įmonėse svarstykles ir fasuotas pakuotes tikrinanti Lietuvos metrologijos inspekcija per šių metų...

Prekyba
2022.05.20
SEB bankas paskolino 95 mln. Eur „Euroapotheca“ grupei

Paskola „Vilniaus prekybos“ grupės vaistinių tinklų valdytojai „Euroapotheca“ skirta ankstesnių paskolų...

Prekyba
2022.05.19
„iLunch“ plėtrai iš Medicinos banko skolinasi 0,5 mln. Eur 1

Aurelijui Jasevičiui priklausantis dienos pietų restoranų tinklas „iLunch“ sostinėje artimiausiu metu...

Prekyba
2022.05.19
Pandemijai nepavyko visos prekybos perkelti į internetą Premium

Elektroninės prekybos verslai, dar pernai džiūgavę dėl stipriai išaugusio klientų skaičiaus, dabar sprendžia...

Prekyba
2022.05.19
Rusija be skrupulų štampuoja žinomų prekės ženklų klonus, o vaizdas lentynose nesikeičia Premium 6

Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, o iš šalies agresorės besitraukiant tarptautiniams prekės ženklams, tuščios...

Rinkodara
2022.05.18
Juvelyras T. Blaževičius: deimantai brangsta, lietuviškos juvelyrikos rinka bręsta Premium

„Deimantų kainų rodiklis yra ne aukcionai, bet dešimtys tūkstančių mažų gamintojų, kurie parduoda tuos...

Laisvalaikis
2022.05.18
Didžiausia reklamdavė Lietuvoje „Lidl“ turi naują rinkodaros vadovę Premium

Kristina Mažeikytė stojo prie prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ Rinkodaros departamento vadovės vairo.

Rinkodara
2022.05.18
Vilniuje plėtoja 25 mln. Eur vertės internetinės ir didmeninės prekybos miestelį „eMarketCity“

Eišiškių plento ir Geologų gatvės sankirtoje pradėtas statyti naujas internetinės ir didmeninės prekybos...

Prekyba
2022.05.18
DFDS patirtis: kaip išgryninti auditorijos segmentai leido parduoti daugiau Premium

Efektyviausia Metų kampanija šiemetiniame „Password“ konkurse tapo išankstinių keltų bilietų pardavimų...

Rinkodara
2022.05.18
Reorganizuojama „Kesko Senukai Digital“ Premium 1

„Penktosios projekto bendrovės“, kuriai priklauso „Kesko Senukai Digital“ ir kai kurios kitos Baltijos šalyse...

Prekyba
2022.05.18
„Senukai“ Kaune į įvažiuojamosios prekybos erdvę investavo 760.000 Eur

Baltijos šalyse veikiantis statybos, remonto ir buities prekių parduotuvių tinklas „Kesko Senukai“ investuoja...

Prekyba
2022.05.17
„Stiprūs kartu“ pamokos: draudimai pernelyg lengvai apeinami Premium

Paramos iniciatyvai „Stiprūs kartu“ tenka ginti teises į savo prekės ženklą, nes Registrų centre neseniai...

Rinkodara
2022.05.17
„Eurovizija“ su Monika Liu prie ekranų sutraukė per milijoną žiūrovų

Tarptautinį „Eurovizijos“ konkursą, kuriame šiemet Lietuvai atstovavo Monika Liu, buvo įsijungę daugiau nei...

Rinkodara
2022.05.17
Prekybininkams ir tiekėjams – nauja darbų lavina: pokyčiai konkurencijos teisėje koreguos sutartis Premium

Europos Komisija (EK) patvirtino naujas taisykles, taikomas vertikaliesiems susitarimams, kurios pakeis...

Prekyba
2022.05.17
Nuteisti be teismo: teisės ir komunikacijos iššūkiai karo padiktuotoje naujojoje realybėje Premium

Tiek teisininkams, tiek komunikacijos specialistams naujų iššūkių atneša šiandienė situacija – Lietuvoje...

Rinkodara
2022.05.16
„Kesko Senukai“ traukiasi iš verslo Baltarusijoje

Su Rusija visus verslo santykius karo pradžioje nutraukę „Kesko Senukai“ sustabdė veiklą Baltarusijoje ir...

Prekyba
2022.05.16
„McDonald‘s“ parduoda verslą Rusijoje

Greitojo maisto restoranų „McDonald‘s“ valdytoja pirmadienį pranešė siekianti parduoti savo verslą Rusijoje.

Prekyba
2022.05.16
Ko galima pasimokyti iš „Vinted“ duomenų apsaugos istorijos Premium

Lietuviško kapitalo naudotų drabužių mainų ir prekybos platformai „Vinted“ Lenkijos konkurencijos ir...

Prekyba
2022.05.16
Teisė ir komunikacija: kur riba tarp nuobodų ir klounų Premium

Nors sprendžiant komunikacijos klausimus, ypač krizinėse situacijose, teisininkams ir viešųjų ryšių...

Rinkodara
2022.05.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku