Kaip koronavirusas keičia reklamą

Pasak rinkos tyrimų ir įžvalgų bendrovės „Kantar“ „Covid– 19 Barometer“, tik 8% vartotojų mano, kad prekės ženklai šiuo metu turėtų liautis reklamavęsi.
64% apklaustųjų teigia, kad reklamuotis per koronaviruso krizę tinka, o 19% mano, kad reklama šiuo laikotarpiu tinkama tik kai kuriems prekių ženklams.
„Panašu, kad kol kas reklama labiau susirūpinimą kelia patiems reklamdaviams nei vartotojams. Maža to, kai kurie respondentai akcentavo, kad šiame niūrių naujienų sraute, reklama suteikia šiokio tokio atokvėpio, jausmą, kad gyvenimas teka įprasta vaga“, – išplatintame pranešime teigia Giedrė Juronienė, „Kantar“ reklamos monitoringo vadovė Lietuvoje.
Vertina taip pat
Kovo pabaigoje, „Kantar“ penkiose rinkose ištestavo dešimt TV ir skaitmeninių reklamų, kurios buvo tirtos ir iki pandemijos krizės. Į jas pateko tokios kategorijos kaip alkoholiniai gėrimai, pramogos, maistas, namų apyvokos prekės, nekilnojamasis turtas ir technologijos.
95% vartotojų vertinimų nesiskyrė nuo atliktų iki krizės.
„Tarkime, antibakterinių servetėlių reklama, reikšmingai padidino savo įtraukimo rodiklį, nes šiuo laikotarpiu apskritai padidėjęs dėmesys higienai. Nors reklamoje koronavirusas neminimas, (beje, net 75% vartotojų nepageidauja reklamoje koronaviruso temos eksploatavimo), jis automatiškai susiejamas su dabartiniu kontekstu“, – pastebi G. Juronienė.
Pasak jos, velykinių saldėsių reklama, kurioje buvo naudojamas saikingas humoras, vartotojų įvertinta palankiai, nepaisant to, jog 40% vartotojų teigia, kad dabar netinkamas metas pokštauti reklamose.
Pasak tyrėjų, daugeliu atveju, reklamdaviai turėtų tęsti reklamą, nes tai padeda klientams emociškai atsiriboti nuo krizės, o taip pat suteikia informacijos apie prekes ar paslaugas, kurios gali vartotojams praversti šiuo laiku, palengvinti buvimo namuose laiką, padėti apsipirkti ar pagelbėti su dabar iškylančiais rūpesčiais.
Keičiasi elgsena
Robertas Šapalas, „SME Finance“ rinkodaros vadovas, pasitelkdamas tarptautinės rinkos tyrimų bendrovės „Global Web Index“ apklausą, teigia, kad net 45% apklaustųjų karantino metu praleidžia daugiau laiko socialiniuose tinkluose nei anksčiau.
Taip pat keičiasi žmonių lūkesčiai, kokio turinio šiuo metu jie laukia iš prekinių ženklų. Du iš trijų (68 %) nori, kad prekių ženklai savo socialinių tinklų paskyrose dalintųsi patarimais, kaip sušvelninti koronaviruso keliamą grėsmę.
„Palyginimui, anksčiau žmonės iš jų labiausiai laukė akcijų, nuolaidų“, – mini R. Šapalas.
Minėto tyrimo metu buvo apklausta daugiau kaip 12.000 žmonių iš 13-je šalių. paaiškėjo.
Tyrimas rodo, žmonės dabar socialiniuose tinkluose nori daugiau ir aktyviau palaikyti ryšį su giminaičiais ir draugais tiesioginėmis transliacijomis. Šį faktą akivaizdžiai patvirtina Italijos skaičiai.
„Šalį užklupus koronavirusui vaizdo skambučių skaičiai išaugo net 10 kartų. Populiarėja ir kitos vaizdo bendravimo programėlės, tokios kaip „House party“ ir „Zoom“, – kalba R. Šapalas.
Analitinis įrankis „Socialbakers“ atskleidžia dar vieną tendenciją – įmonių paskyrose figūruoja turinys, kaip verslai prisideda prie kovos su koronavirusu. Dažniausiai tai – palaikymo akcijos, rėmimo kampanijos arba praktiniai patarimai, kaip nesusirgti, dirbti iš namų, kokius el. įrankius naudoti, kalba R. Šapalas.
„Beje, pastarosiomis savaitėmis pastebimas faktas, kad reklamose 27% sumažėjo nuotraukų, kuriose matosi žmonių judesiai, reakcijos, tokie kaip rankų paspaudimai, bučiniai, apsikabinimai ir pan.“, – pasitelkdamas „Pattern89“, teigia R. Šapalas.