VVTAT tarp influencerių pliusą deda A. Jagelavičiūtei ir N. Bierancui

Publikuota: 2019-12-13
VŽ koliažas.
VŽ koliažas.

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnyba paskelbė rekomendacines gaires, kurios reglamentuos influencerių skleidžiamos reklamos socialiniuose tinkluose žymėjimą.

Nuo šiol visuose nuomonės formuotojų įrašuose, kuriuos inspiravo prekės ženklas, už kuriuos buvo gauti pinigai ar prekė, įrašo pradžioje arba prieš skelbiant grotažymes pirmasis žodelis turėtų būti „Reklama“ arba žymuo „#Reklama“. Jei visas įrašas yra skelbiamas anglų kalba, žinutė gali būti žymima ir anglišku žodeliu „Ad“ ar žymeniu „#Ad“.

Žodis „Reklama“ ar „Ad“ negalės pranykti tarp kitų grotažymių ar susilieti su prekės ženklo pavadinimu, kaip dažnai yra daroma dabar.

Inga Grinevičė, Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) Nesąžiningos komercinės veiklos ir reklamos vyr. patarėja, teigia, kad taip žymimi turės būti visi įrašai, kuriuos paskatino prekės ženklas, už kurį buvo gauti pinigai ar prekė, taip pat ir įrašai, kuriuose aprašomos kelionės, konkursai, nuolaidos, kuponai.

„Pastarieji įrašai iki šiol būdavo vangiausiai žymimi. Dar mažiau buvo žymima, kai žinutes socialiniuose tinkluose skelbdavo vadinamieji prekių ženklų ambasadoriai. Tai taip pat yra reklama ir tai privalu žymėti. Nuomonės formuotojai šiandien yra tokiame pat lygmenyje kaip ir visuomenės informavimo priemonės, tad ir skelbiama reklama turi būti žymima, turime būti sąžiningi prieš vartotoją“, – pabrėžia I. Grinevičė.

Pasak VVTAT specialistės, jei influenceris gauna dovaną, už kurią negauna jokio atlygio ar neįsipareigojama tolesniam bendradarbiavimui, tokį įrašą turėtų lydėti padėka: „Dėkoju už xxxx nemokamą produktą ar dovaną“.

Paklausta, kaip nesuklysti, kai dalijamasi viso labo tik nuomone, pašnekovė pabrėžia, kad visos žinutės, kurios apeliuos bei skatins produkto ar paslaugos įsigijimą, bus traktuojamos kaip reklama ir turės būti žymimos.

„Suprantame, kad kartais nuomonės formuotojai ir neatlygintinai parašo apie produktą ar paslaugą, tačiau jei mums tai kels įtarimų, atliksime tyrimą“, – kalba I. Grinevičė.

Pirmieji rezultatai džiugina

VŽ rašė, kad VVTAT per šiuos metus vykdė nuomonės formuotojų stebėseną – buvo paskelbusi, kad stebės dešimt nuomonės formuotojų komunikaciją. Plačiau skaitykite čia.

„Bet realiai per metus šis sąrašas išaugo iki maždaug 50-ties, o situacija džiugino – matėme teigiamus pokyčius, kaip stebimi influenceriai žymėjo reklamą. Tie, kurie įprastai visai nežymėdavo, pradėjo žymėti reklaminius įrašus, o tie, kurie tai darė ir anksčiau, žymėjimą labiau išryškino. Dažniausiai ir nuosekliausiai reklamą tarp stebimų influencerių iki šiol žymėjo Agnė Jagelavičiūtė ir Naglis Bierancas“, – pagiria I. Grinevičė.

Reklamą socialiniuose tinkluose bus privalu žymėti ir „Stories“, o kai skelbiamas turinys – ilgas, ypatingai vaizdo formate, kad žinutė yra reklama, turėtų būti pakartota keletą kartų.

Nuo šiol tarnybos akiratyje bus ne tik įrašų žymėjimas, bet ir pats turinys.

„Su gairėmis ateina ir atsakomybė, nes skleisdami reklamą, kuri bus pažymėta, influenceriai prisiima ir daugiau atsakomybių už savo kuriamą turinį. Nebebus galima rašyti teiginių, kurie draudžiami įstatymais, pavyzdžiui, skelbti, kad papildas stebuklingai gydo ir t. t. Atsargiau reiktų skelbti ir turinį, orientuotą į vaikus, čia negali būti tiesioginio raginimo įsigyti produktą“, – pabrėžia I. Grinevičė.

Atsakomybė už nežymimą reklamą socialiniuose tinkluose gali tekti ir nuomonės formuotojui, ir prekės ženklui, arba abiem.

Gaires, kaip žymėti turinį socialiniuose tinkluose, šiemet rengė daugelis šalių, pažymi VVTAT, tarp jų – kaimyninė Latvija, taip pat Vokietija, Jungtinė Karalystė, Danija ir t.t.

Dėmesys – ir trumpalaikėms „Stories“

Justinė Nikė, advokatų kontoros „AAA Law“ asocijuota partnerė, advokatė, pabrėžia, kad jei socialinių tinklų įrašuose paslėptos reklamos pamažu ir mažėja, visiškai priešingas tendencijas galime stebėti itin sparčiai išpopuliarėjusiuose socialinių tinklų „Stories“ pranešimuose.

„Jie viešai skelbiami ribotą laiką, o tai lyg ir leidžia sumažinti riziką, kad influencerių kuriama ir skelbiama reklama bus pastebėta. Tačiau VVTAT aiškiai nurodo, kad apie reklamą vaizdo pranešimuose vartotojai turėtų būti informuojami tiek žodžiu, tiek raštu, ir ne vieną kartą. Reklama „Stories“ pranešimuose kelia ir daugiau teisinių klausimų, pavyzdžiui, fone skambančios muzikos naudojimo teisėtumas. Tad jau pati žinutė, kad ši reklamos forma valstybinės institucijų yra atpažįstama, yra puikus priminimas dar kartą pasitikrinti reklamos teisėtumą“, – kalba teisininkė.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę 

„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę – praėjusią savaitę šias pareigas pradėjo eiti Ieva Matulaitienė,...

Rinkodara
2020.01.22
„Pildyk“ simboliškai atnaujino prekės ženklą

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausanti išankstinio mokėjimo paslauga „Pildyk“ atnaujino savo prekės...

Rinkodara
2020.01.22
Komunikacijos tonas „Grigeo“ atveju kitoks nei per Alytaus gaisrą Premium 2

Apie „Grigeo Klaipėdos“ taršos skandalą per pirmąją savaitę pasirodė vidutiniškai po 191 straipsnį ir...

Rinkodara
2020.01.22
Autorių teisių gynėjai reikalauja stabdyti „Payseros“ paslaugų teikimą „Filmai.in“ 4

Autorių teisių gynimo asociacijos kreipėsi į Lietuvos banko priežiūros tarnybą, LRTK ir Kultūros ministeriją...

Rinkodara
2020.01.21
„General Financing“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Finansines paslaugas teikianti bendrovė „General Financing“ pasirinko naujus partnerius savo komunikacijai –...

Rinkodara
2020.01.21
Teisme sprendžia ginčą dėl „Arimex“ prekių ženklo „Studentų maistas“ Premium 2

Riešutais ir džiovintais vaisiais prekiaujanti UAB „Arimex“ kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą dėl...

Rinkodara
2020.01.21
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
2020.01.20
Teismas mėnesiui nušalino Panevėžio merą R. Račkauską nuo pareigų

Panevėžio apylinkės teismas pirmadienį mėnesiui nuo pareigų nušalino Panevėžio miesto merą Rytį Račkauską,...

Rinkodara
2020.01.20
Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės žiniasklaidos partnerius

Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės medijos komunikacijos partnerius – sutartis pasirašyta su...

Rinkodara
2020.01.20
Vis daugiau prekių ženklų palieka „Amazon“, bet ši strategija rizikinga  Premium

Švedijos baldų gamybos ir prekybos milžinei IKEA pasitraukus iš „Amazon“ platformos svarstoma, kuris prekės...

Prekyba
2020.01.19
IKEA valdytoja dividendams skirs 7 mln. Eur

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdančios bendrovės „Felit“ pajamos praėjusiais finansiniais metais išaugo...

Prekyba
2020.01.19
Vilnius reklamai užsienyje išleis beveik 100.000 eurų

Vilnius naujai reklamos kampanijai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje skirs beveik 97.000 eurų (su PVM).

Paslaugos
2020.01.18
Išdalinti Lietuvos komunikacijos projektų apdovanojimai „PR Lapės“

Komunikacijos projektų apdovanojimuose „PR Lapės“ buvo įteiktos septynios nominacijos, o nugalėtojų gretose –...

Rinkodara
2020.01.18
Maitinimo paslaugų bendrovė „Pontem“ keičia pavadinimą Premium 2

UAB „Pontem“ valdybos sprendimu nuo 2020 m. sausio 29 d. keičia bendrovės pavadinimą į UAB „Handelshus“.

Prekyba
2020.01.17
Kaip pigiau atlikti rinkos tyrimą

Pradedantiesiems verslą ekspertai pataria pirmiausiai pasitikrinti, ar jų idėja yra įdomi ir reikalinga. Tam...

Gazelė
2020.01.16
K. Gečas: „Grigeo“ krizė yra giliausia ir sudėtingiausia mano karjeroje Premium 6

„Grigeo“, kurios antrinė įmonė „Grigeo Klaipėda“ į Kuršių marias leido nevalytas nuotekas, ne vien savo...

Rinkodara
2020.01.16
Per penkerius metus IKEA pardavimai Lietuvoje padvigubėjo Premium 1

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdanti bendrovė „Felit“ praėjusiais finansiniais metais uždirbo 7,14 mln. Eur...

Prekyba
2020.01.15
Naujas vardas „Panoramai“ padėjo pasiekti tikslų Premium 1

Prekybos centras „Panorama“, per šiemetinį kalėdinį periodą užsikabinęs naują pavadinimą „Dovanorama“,...

Rinkodara
2020.01.15
Teismo verdiktas: „Norfos mažmena“ ir „Rivona“ nubaustos pagrįstai 3

Vilniaus apygardos administracinis teismas antradienį paskelbė, kad Konkurencijos taryba pagrįstai pripažino...

Prekyba
2020.01.14
Seime užkirstas kelias valdančiųjų norui riboti informaciją apie kandidatus

Seimas pritarė socialdemokrato Juliaus Sabatausko siūlymams, kad „valstiečių“ parengtose rinkimų įstatymo...

Rinkodara
2020.01.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau