VVTAT tarp influencerių pliusą deda A. Jagelavičiūtei ir N. Bierancui

Publikuota: 2019-12-13
Atnaujinta 2019-12-13 14:55
VŽ koliažas.
svg svg
VŽ koliažas.

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnyba paskelbė rekomendacines gaires, kurios reglamentuos influencerių skleidžiamos reklamos socialiniuose tinkluose žymėjimą.

Nuo šiol visuose nuomonės formuotojų įrašuose, kuriuos inspiravo prekės ženklas, už kuriuos buvo gauti pinigai ar prekė, įrašo pradžioje arba prieš skelbiant grotažymes pirmasis žodelis turėtų būti „Reklama“ arba žymuo „#Reklama“. Jei visas įrašas yra skelbiamas anglų kalba, žinutė gali būti žymima ir anglišku žodeliu „Ad“ ar žymeniu „#Ad“.

Žodis „Reklama“ ar „Ad“ negalės pranykti tarp kitų grotažymių ar susilieti su prekės ženklo pavadinimu, kaip dažnai yra daroma dabar.

Inga Grinevičė, Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) Nesąžiningos komercinės veiklos ir reklamos vyr. patarėja, teigia, kad taip žymimi turės būti visi įrašai, kuriuos paskatino prekės ženklas, už kurį buvo gauti pinigai ar prekė, taip pat ir įrašai, kuriuose aprašomos kelionės, konkursai, nuolaidos, kuponai.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Pastarieji įrašai iki šiol būdavo vangiausiai žymimi. Dar mažiau buvo žymima, kai žinutes socialiniuose tinkluose skelbdavo vadinamieji prekių ženklų ambasadoriai. Tai taip pat yra reklama ir tai privalu žymėti. Nuomonės formuotojai šiandien yra tokiame pat lygmenyje kaip ir visuomenės informavimo priemonės, tad ir skelbiama reklama turi būti žymima, turime būti sąžiningi prieš vartotoją“, – pabrėžia I. Grinevičė.

Pasak VVTAT specialistės, jei influenceris gauna dovaną, už kurią negauna jokio atlygio ar neįsipareigojama tolesniam bendradarbiavimui, tokį įrašą turėtų lydėti padėka: „Dėkoju už xxxx nemokamą produktą ar dovaną“.

Paklausta, kaip nesuklysti, kai dalijamasi viso labo tik nuomone, pašnekovė pabrėžia, kad visos žinutės, kurios apeliuos bei skatins produkto ar paslaugos įsigijimą, bus traktuojamos kaip reklama ir turės būti žymimos.

„Suprantame, kad kartais nuomonės formuotojai ir neatlygintinai parašo apie produktą ar paslaugą, tačiau jei mums tai kels įtarimų, atliksime tyrimą“, – kalba I. Grinevičė.

Pirmieji rezultatai džiugina

VŽ rašė, kad VVTAT per šiuos metus vykdė nuomonės formuotojų stebėseną – buvo paskelbusi, kad stebės dešimt nuomonės formuotojų komunikaciją. Plačiau skaitykite čia.

„Bet realiai per metus šis sąrašas išaugo iki maždaug 50-ties, o situacija džiugino – matėme teigiamus pokyčius, kaip stebimi influenceriai žymėjo reklamą. Tie, kurie įprastai visai nežymėdavo, pradėjo žymėti reklaminius įrašus, o tie, kurie tai darė ir anksčiau, žymėjimą labiau išryškino. Dažniausiai ir nuosekliausiai reklamą tarp stebimų influencerių iki šiol žymėjo Agnė Jagelavičiūtė ir Naglis Bierancas“, – pagiria I. Grinevičė.

Reklamą socialiniuose tinkluose bus privalu žymėti ir „Stories“, o kai skelbiamas turinys – ilgas, ypatingai vaizdo formate, kad žinutė yra reklama, turėtų būti pakartota keletą kartų.

Nuo šiol tarnybos akiratyje bus ne tik įrašų žymėjimas, bet ir pats turinys.

„Su gairėmis ateina ir atsakomybė, nes skleisdami reklamą, kuri bus pažymėta, influenceriai prisiima ir daugiau atsakomybių už savo kuriamą turinį. Nebebus galima rašyti teiginių, kurie draudžiami įstatymais, pavyzdžiui, skelbti, kad papildas stebuklingai gydo ir t. t. Atsargiau reiktų skelbti ir turinį, orientuotą į vaikus, čia negali būti tiesioginio raginimo įsigyti produktą“, – pabrėžia I. Grinevičė.

Atsakomybė už nežymimą reklamą socialiniuose tinkluose gali tekti ir nuomonės formuotojui, ir prekės ženklui, arba abiem.

Gaires, kaip žymėti turinį socialiniuose tinkluose, šiemet rengė daugelis šalių, pažymi VVTAT, tarp jų – kaimyninė Latvija, taip pat Vokietija, Jungtinė Karalystė, Danija ir t.t.

Dėmesys – ir trumpalaikėms „Stories“

Justinė Nikė, advokatų kontoros „AAA Law“ asocijuota partnerė, advokatė, pabrėžia, kad jei socialinių tinklų įrašuose paslėptos reklamos pamažu ir mažėja, visiškai priešingas tendencijas galime stebėti itin sparčiai išpopuliarėjusiuose socialinių tinklų „Stories“ pranešimuose.

„Jie viešai skelbiami ribotą laiką, o tai lyg ir leidžia sumažinti riziką, kad influencerių kuriama ir skelbiama reklama bus pastebėta. Tačiau VVTAT aiškiai nurodo, kad apie reklamą vaizdo pranešimuose vartotojai turėtų būti informuojami tiek žodžiu, tiek raštu, ir ne vieną kartą. Reklama „Stories“ pranešimuose kelia ir daugiau teisinių klausimų, pavyzdžiui, fone skambančios muzikos naudojimo teisėtumas. Tad jau pati žinutė, kad ši reklamos forma valstybinės institucijų yra atpažįstama, yra puikus priminimas dar kartą pasitikrinti reklamos teisėtumą“, – kalba teisininkė.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Derlingi „Camelia“ metai: nauji akcininkai, trys įsigijimai ir ūgtelėjęs pelnas Premium

UAB „Nemuno vaistinė“, valdanti „Camelia“ prekės ženklo vaistines Lietuvoje, 2021 m. pagal pardavimo pajamas,...

Prekyba
05:45
„Simitri“ patirtis ir milijoninė apyvarta pirmaisiais metais: kaip sukurti pelningą e. parduotuvę Premium 1

2020-aisiais įkurta e. parduotuvė „Simitri“ „nulūžo“ per 10 min. po to, kai jos įkūrėjai – influenceriai...

Gazelė
05:45
„Eavalyne.lt“ savininkė suplanavo keleriopą augimą Premium 5

Lenkijos kapitalo CCC įmonių grupė, prekiaujanti avalyne ir drabužiais, per artimiausius penkerius metus...

Prekyba
2022.06.28
„Man ne dzin“ ženklo dilema: kaip išnarplioti viešosios tvarkos pinkles Premium

Po pakartotinės ekspertizės Valstybiniame patentų biure (VPB) buvo įregistruotas Lietuvos jaunimo...

Rinkodara
2022.06.27
VMI patikrinimai parodė, kad kaip atsargos apskaitytos prekės iš tiesų jau parduotos 1

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI), patikrinusi įmonę, ne vienerius metus buhalteriškai kaupusią maisto...

Prekyba
2022.06.27
Kaip įvertinti, ar jūsų pasiūlymas yra konkurencingas Premium

Neringa Petrauskaitė, UAB „We Are Marketing“ strategė, partnerė, sako, kad kai kalbame apie pardavimus,...

Rinkodara
2022.06.26
Lietuvos kūrėjai pelnė sidabrą Europos dizaino apdovanojimuose

Europos dizaino apdovanojimuose (angl. European Design Awards) šiemet Lietuvai atiteko du sidabro...

Rinkodara
2022.06.24
Pernai Lietuvoje kas aštunta žiniasklaidos priemonė buvo valdoma politikų 2

68 politikai, valstybės tarnautojai bei jų sutuoktiniai pernai Lietuvoje valdė 129 arba kas aštuntą...

Rinkodara
2022.06.23
Prie „Audimo“ rinkodaros vairo – nauja vadovė Premium

Tatjana Rudienė tapo UAB „Audimas Brand“ rinkodaros vadove. Prieš tai ji buvo ilgametė mineralinio vandens...

Rinkodara
2022.06.23
Interneto reklama karo akivaizdoje: mažėjo NT komunikacijos, sprogo kelionių pasiūla Premium

Per pirmuosius 4 šių metų mėnesius reklamos kiekius skaitmeninėje erdvėje labiausiai didino mobiliojo ryšio,...

Rinkodara
2022.06.22
„Vinted“ pristato siuntimo paslaugų verslą, M. Mikuckas atsitraukia nuo kasdienės veiklos įmonėje 12

„Vinted“ grupė, valdanti didžiausią Europoje internetinę naudotų mados prekių tarpusavio prekybos platformą...

Inovacijos
2022.06.22
„Kanų liūtuose“ – karšta lietuvių sėkmė

Didžiausiame ir svarbiausiame kūrybiškumo festivalyje pasaulyje „Kanų liūtai“ vaizdo meno gamybos...

Rinkodara
2022.06.22
„Nordcurrent“ rinkodaros vadovas S. Stūrys: žaidimų industrija jau varžosi su pramonės gigantais Premium

Didžiausia Lietuvoje žaidimų kūrimo ir leidybos įmonė „Nordcurrent“ šiemet planuoja 110 mln. eurų apyvartą.

Inovacijos
2022.06.22
„Kanų liūtuose“ varžosi 15 reklamos darbų iš Lietuvos

Birželio 20–24 d. vykstančiame didžiausiame ir svarbiausiame kūrybiškumo festivalyje pasaulyje „Kanų liūtai“...

Rinkodara
2022.06.20
Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondą turėtų pakeisti naujas Medijų rėmimo fondas

Kultūros ministerijos siūlomas steigti Medijų rėmimo fondas galės skirti paramą ne tik leidiniams, bet ir...

Rinkodara
2022.06.20
Agentūros „Influenceriai.lt“ apyvarta pernai augo beveik 50%

Specializuotos nuomonės formuotojų rinkodaros agentūros „Influenceriai.lt“ pardavimo pajamos praėjusiais...

Rinkodara
2022.06.20
Lietuvos pašto viražai: kartais augančios pristatymo kainos – šantažas leidėjams Premium

Lietuvos paštas (LP) antrus metus iš eilės kelia leidinių prenumeratos pristatymo kainas miestuose. Pernai...

Rinkodara
2022.06.20
Daug Lietuvos gyventojų net nežino, kiek turi paskyrų internete 1

Lietuvoje daug žmonių nežino, kiek yra susikūrę paskyrų internete, atskleidė kibernetinio saugumo bendrovės...

Rinkodara
2022.06.19
Ant Japonijos skrydžių bendrovės „Zipair Tokyo“ lėktuvų neliks „Z“ simbolio

Japonijos pigių skrydžių bendrovė „Zipair Tokyo Inc.“ pranešė, kad, siekdama išvengti nesusipratimų,...

Rinkodara
2022.06.19
„JCDecaux Nurture“ – nauja programa startuoliams

Pasaulinė lauko reklamos bendrovė „JCDecaux“ ir Lietuvoje pristato specialią platformą startuoliams, kuri...

Rinkodara
2022.06.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku