Sukilo prieš „klaidinančią ir cinišką“ „Philip Morris“ socialinę akciją

Publikuota: 2019-09-23
Pauliaus Rymeikio, agentūros „Nomoshiti“ vadovo, „LinkedIn“ paskyroje naudotos iliustracijos.
svg svg
Pauliaus Rymeikio, agentūros „Nomoshiti“ vadovo, „LinkedIn“ paskyroje naudotos iliustracijos.

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas sulaukė ne vieno skundo dėl vykdomos klaidinančios socialinės akcijos skatinančios mesti rūkyti.

Įvertinus skleidžiamą informaciją nustatyta galimai Tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymui prieštaraujanti veikla: „Philip Morris International“ filialas Lietuvoje vykdo ir viešina klaidinančią socialinę akciją, kuria skatinama pereiti prie „Philip Morris International“ platinamos alternatyvos – bedūmių tabako gaminių vartojimo, išplatintame pranešime pabrėžia Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (NTAKD).

Šios socialinės akcijos viešinimui pasitelkta internetinė svetainė, taip pat įvairios išorinės reklamos priemones, viešosios nuomonės formuotojai.

Internetinėje svetainėje taip pat skelbiama galimai vartotojus klaidinanti informacija, neva bedūmiai tabako gaminiai yra sveikesnė alternatyva, rašo NTAKD.

Departamentas atkreipia dėmesį, kad šiuo metu dar nėra nepriklausomų mokslinių tyrimų, kurie teigtų, kad bedūmiai naujoviški tabako gaminiai gali būti vartojami kaip žalos mažinimo priemonės, kaip priemonės padedančios mesti rūkyti tradicinius tabako gaminius, arba, kad šie gaminiai yra mažiau kenksmingi.

Dar daugiau, 2018 m. Pasaulio sveikatos organizacijos Šalių konferencijos metu priimtuose sprendimuose kaip tik nurodoma, kad bedūmiuose tabako gaminiuose yra įvairių toksinių, mutageninių, kancerogeninių cheminių medžiagų, kurios gali sąlygoti neinfekcines ligas, tokias kaip diabetą, širdies ligas, vėžį ir kitas. Taip pat buvo pabrėžta, kad atsižvelgiant į šiuose gaminiuose aptinkamą didelį toksinių medžiagų kiekį, jų reguliavimas neturi remtis produkcijos saugumu.

Klaidinanti akcija

Departamento vertinimu, tokiais veiksmais „Philip Morris International“ vykdo vartotojus klaidinančią socialinę akciją, kuri galimai pažeidžia Įstatymo reikalavimus, netiesiogiai reklamuoja įmonės platinamus bedūmius tabako gaminius, skleidžia tikrovės neatitinkančią informaciją. NTAKD kreipėsi į reklamos užsakovus, vykdytojus bei viešosios nuomonės formuotojus, reikalaudamas iki 2019 m. rugsėjo 26 d., nutraukti galimai neteisėtą veiklą: uždaryti internetinę svetainę, panaikinti internetinės svetainės išorines reklamas, taip pat ištrinti įrašus ir paskiras socialinių tinklapių erdvėje.

Departamentas primena, kad Tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymas draudžia Lietuvos Respublikoje juridiniams asmenims ir užsienio juridinių asmenų filialams, gaminantiems tabako gaminius ir su jais susijusius gaminius arba kurių pagrindinė veikla yra prekyba tabako gaminiais ir su jais susijusiais gaminiais, draudžiama bet kokia forma ir bet kokiomis priemonėmis remti visus renginius, veiklas, asmenis ir visuomenės informavimo priemones, bei nustato, kad Lietuvos Respublikoje tabako gaminių reklama, taip pat paslėpta tabako gaminių reklama draudžiama.

NTAKD tikisi, kad verslas geranoriškai parodys iniciatyvą ir nutrauks galimai neteisėtą bei vartotojus klaidinančią veiklą bei bus galima išvengti skleidžiama informacija daromos žalos.

Ciniškiausia kampanija

Paulius Rymeikis, agentūros „Nomoshiti“ vadovas, savo „LinkedIn“ paskyroje pabrėžia, kad ši kampanija yra blogiausia ir ciniškiausia, ką socialinės reklamos ar įmonių socialinė atsakomybė srityje yra matęs per pastaruosius dešimt metų.

Jis pabrėžia ir faktą, kad „dūmus į akis“ mums pučia tik „Philip Morris Lietuva“ ir jų ryšių su visuomene agentūra, nes tai, kad #UNSMOKE kampanija yra skirta produkto (IQOS) pristatymui užsienyje nėra jokia paslaptis.

„Ši kampanija niekada nebuvo apie metimą rūkyti. Niekada. Tokia ji tapo tik Lietuvoje. Kampanija „Lemiamas metimas“ ir jos neatsiejama dalis „www.lemiamasmetimas.lt“ yra IQOS , tikėtina, su tabaku susijusio gaminio, kas yra draudžiama pagal įstatymus, reklama. Blogiausiu atveju – tai tikrai ne socialinė reklama“, – stebisi P. Rymeikis.

Turi savo tiesą

Liudas Zakarevičius, „Philip Morris Baltic“ Išorinės komunikacijos vadovas, pabrėžia, kad kampanija „Lemiamas metimas“ – pasaulinės „UnsmokeYourWorld“ iniciatyvos, skatinančios mesti rūkyti, dalis. Jos pagrindinis siekis – paskatinti rūkančiuosius atsisakyti cigarečių, buvo sukurtas atliepiant Pasaulio sveikatos organizacijos prognozes. Jose nurodoma, kad nepaisant rūkymo prevencinių priemonių, skatinančių mesti rūkyti ar nepradėti to daryti, 2025 m. pasaulyje cigaretes rūkys tiek pat žmonių, kiek ir šiandien.

„Lemiamo metimo“ tikslas – paskatinti rūkančiuosius atsisakyti cigarečių ir bet kokių nikotino gaminių, nes tai yra pats geriausias sprendimas, kurį gali priimti rūkantis žmogus. Nepaisant to, didelė dalis žmonių ir toliau rūkys cigaretes, todėl jie turi turėti galimybę pasirinkti geresnes alternatyvas“, – VŽ atsiųstame atsakime pabrėžia L. Zakarevičius.

Jis priduria, kad ši iniciatyva Lietuvoje įgyvendinama laikantis visų galiojančių teisės aktų, tad šiuo metu „Philip Morris Baltic“ analizuoja gautą Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento raštą.

„Kovodama su rūkymo sukeliama žala, kompanija „Philip Morris International“ daugiau kaip 15 m. kūrė mažiau kenksmingus, bedūme technologija paremtus gaminius. Jų atsiradimui pasitelkta daugiau kaip 400 įvairių sričių mokslininkų. Vis daugiau tarptautinių sveikatos organizacijų (pvz. JAV, Didžiojoje Britanijoje, Kanadoje) pripažįsta, kad kad tokie produktai potencialiai prisideda prie tabako žalos mažinimo“, – teigia bendrovės atstovas.

Kampaniją įgyvendino ryšių su visuomene agentūra  „Fabula Hill+Knowlton Strategies“.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
TOP 10 turtingiausiųjų mados versle  Premium

Didžiausios pasaulyje prabangos prekių grupės LVMH vadovas Bernard’as Jeanas Etienne’as Arnault yra...

Prekyba
08:53
Teismas: bauda „Eurovaistinei“ skirta teisingai 1

8.700 Eur bauda vaistinių tinklui „Eurovaistinė“ už klaidinančią reklamą skirta pagrįstai, nusprendė teismas.

Rinkodara
2020.09.25
Darbo išteklius planuoti „Iki“ padės dirbtinis intelektas  Premium 1

Prekybos tinklas „Iki“ savo parduotuvėse pradeda diegti automatizuotą darbo išteklių planavimo (DIP) sistemą,...

Prekyba
2020.09.25
„Varlė.lt“ investuoja į naują sandėlį 9

Prekybos centras internete „Varlė.lt“ atsisako kai kurių logistikos ir sandėliavimo partnerių ir keliasi į...

Prekyba
2020.09.24
Džiaugsmo kartėlis tarp „Akropolio“ ir restorano „Džiaugsmas“ Premium 2

Valstybinis patentų biuras nagrinėja kelis ginčus tarp UAB „Akropolis Group“ ir UAB „Džiugu“, valdančios...

Rinkodara
2020.09.24
„Fielmann“ pasirinko naujus žiniasklaidos planavimo partnerius

Optikos bendrovė „Fielmann“ pradeda bendradarbiavimą su žiniasklaidos planavimo agentūra „Open Agency“.

Rinkodara
2020.09.23
Vartojimo tendencijos teigiamos, nuotaikos – atsargios Premium

Didžiausią galvos skausmą šiandien mažmenininkams kelia lėta vartojimo atsigavimo kreivė ir vis dar...

Prekyba
2020.09.23
„Ozas“ baigia įrengti baseinų kompleksą 3

Prekybos ir pramogų centras „Ozas“ nekeičia planų įrengti tris mokymo plaukti baseinus. Baseino erdvėje...

Prekyba
2020.09.22
„Triniti Jurex“ turi naują rinkodaros ir komunikacijos vadovę

Besijungiančių advokatų kontorų „Triniti“ ir „Jurex“ komunikacijos ir rinkodaros vadove pradeda dirbti Rita...

Rinkodara
2020.09.21
LRT: Eurolygos transliacijų kaina – dvigubai mažesnė nei spekuliuota 3

Lietuvos nacionalinis transliuotojas LRT teigia, kad naujojo sezono Eurolygos rungtynių transliavimo teisių...

Rinkodara
2020.09.21
Dizaino darbai vėl varžysis „NAPA Baltic“

Lietuvos dizaino asociacija (LDA) produktų pakuočių kūrėjus ir verslus kviečia teikti paraiškas į jau šeštus...

Rinkodara
2020.09.20
IPRA konkursas keliamas į kitus metus

Tarptautinė ryšių su visuomene asociacija (IPRA) nukėlė šių metų spalį Vilniuje planuotą komunikacijos...

Rinkodara
2020.09.20
„Lidl Lietuva“ ir „Tele2“ apsikeitė vietomis

Tyrimų bendrovės „Kantar“ duomenys rodo, kad liepą fiksuodamas spartesnis reklamos rinkos atsigavimas.

Rinkodara
2020.09.20
Lionelis Messi laimėjo 9 m. trukusį teisinį ginčą Premium

Futbolininkas Lionelis Messi po devynerius metus trukusio teisinio mūšio gali naudoti savo vardą kaip prekės...

Rinkodara
2020.09.19
TV3 turi naują komercijos direktorių

Naują TV sezoną TV3 žiniasklaidos grupė pasitinka ne tik su pokyčiais programoje, bet ir įmonės vadovybėje –...

Rinkodara
2020.09.18
Paskelbtas konkursas šalies vizualiniam ženklui kurti

Vyriausybės kanceliarija paskelbė konkursą vizualinėms šalies identiteto sukūrimo paslaugoms pirkti.

Rinkodara
2020.09.18
„Telios“ pamokos – didžiųjų prekių ženklų kaina arba stručio galva smėlyje Premium 23

Telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ nutraukė visuomenėje nemenką ažiotažą sukėlusią „Ežio“ reklamos...

Rinkodara
2020.09.18
„Httpool“ tapo „Spotify“ atstovais Baltijos šalyse

Agentūra „Httpool“ plečia savo partnerystę su „Spotify“ ir nuo šiol turės išskirtines reklamos atstovavimo...

Rinkodara
2020.09.17
Teismas: „Philip Morris Baltic“ bauda skirta pagrįstai 3

Vilniaus apygardos administracinis teismas atmetė pareiškėjos UAB „Philip Morris Baltic“ skundą dėl...

Rinkodara
2020.09.16
Reklamos verslo senbuviai įkūrė naują agentūrą

Naujai įsteigta reklamos agentūra „Marios“ į vieną kūrybinę komandą sujungė žmones, pastaruosius kelis...

Rinkodara
2020.09.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus