Sukilo prieš „klaidinančią ir cinišką“ „Philip Morris“ socialinę akciją

Publikuota: 2019-09-23
Pauliaus Rymeikio, agentūros „Nomoshiti“ vadovo, „LinkedIn“ paskyroje naudotos iliustracijos.
Pauliaus Rymeikio, agentūros „Nomoshiti“ vadovo, „LinkedIn“ paskyroje naudotos iliustracijos.

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas sulaukė ne vieno skundo dėl vykdomos klaidinančios socialinės akcijos skatinančios mesti rūkyti.

Įvertinus skleidžiamą informaciją nustatyta galimai Tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymui prieštaraujanti veikla: „Philip Morris International“ filialas Lietuvoje vykdo ir viešina klaidinančią socialinę akciją, kuria skatinama pereiti prie „Philip Morris International“ platinamos alternatyvos – bedūmių tabako gaminių vartojimo, išplatintame pranešime pabrėžia Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (NTAKD).

Šios socialinės akcijos viešinimui pasitelkta internetinė svetainė, taip pat įvairios išorinės reklamos priemones, viešosios nuomonės formuotojai.

Internetinėje svetainėje taip pat skelbiama galimai vartotojus klaidinanti informacija, neva bedūmiai tabako gaminiai yra sveikesnė alternatyva, rašo NTAKD.

Departamentas atkreipia dėmesį, kad šiuo metu dar nėra nepriklausomų mokslinių tyrimų, kurie teigtų, kad bedūmiai naujoviški tabako gaminiai gali būti vartojami kaip žalos mažinimo priemonės, kaip priemonės padedančios mesti rūkyti tradicinius tabako gaminius, arba, kad šie gaminiai yra mažiau kenksmingi.

Dar daugiau, 2018 m. Pasaulio sveikatos organizacijos Šalių konferencijos metu priimtuose sprendimuose kaip tik nurodoma, kad bedūmiuose tabako gaminiuose yra įvairių toksinių, mutageninių, kancerogeninių cheminių medžiagų, kurios gali sąlygoti neinfekcines ligas, tokias kaip diabetą, širdies ligas, vėžį ir kitas. Taip pat buvo pabrėžta, kad atsižvelgiant į šiuose gaminiuose aptinkamą didelį toksinių medžiagų kiekį, jų reguliavimas neturi remtis produkcijos saugumu.

Klaidinanti akcija

Departamento vertinimu, tokiais veiksmais „Philip Morris International“ vykdo vartotojus klaidinančią socialinę akciją, kuri galimai pažeidžia Įstatymo reikalavimus, netiesiogiai reklamuoja įmonės platinamus bedūmius tabako gaminius, skleidžia tikrovės neatitinkančią informaciją. NTAKD kreipėsi į reklamos užsakovus, vykdytojus bei viešosios nuomonės formuotojus, reikalaudamas iki 2019 m. rugsėjo 26 d., nutraukti galimai neteisėtą veiklą: uždaryti internetinę svetainę, panaikinti internetinės svetainės išorines reklamas, taip pat ištrinti įrašus ir paskiras socialinių tinklapių erdvėje.

Departamentas primena, kad Tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymas draudžia Lietuvos Respublikoje juridiniams asmenims ir užsienio juridinių asmenų filialams, gaminantiems tabako gaminius ir su jais susijusius gaminius arba kurių pagrindinė veikla yra prekyba tabako gaminiais ir su jais susijusiais gaminiais, draudžiama bet kokia forma ir bet kokiomis priemonėmis remti visus renginius, veiklas, asmenis ir visuomenės informavimo priemones, bei nustato, kad Lietuvos Respublikoje tabako gaminių reklama, taip pat paslėpta tabako gaminių reklama draudžiama.

NTAKD tikisi, kad verslas geranoriškai parodys iniciatyvą ir nutrauks galimai neteisėtą bei vartotojus klaidinančią veiklą bei bus galima išvengti skleidžiama informacija daromos žalos.

Ciniškiausia kampanija

Paulius Rymeikis, agentūros „Nomoshiti“ vadovas, savo „LinkedIn“ paskyroje pabrėžia, kad ši kampanija yra blogiausia ir ciniškiausia, ką socialinės reklamos ar įmonių socialinė atsakomybė srityje yra matęs per pastaruosius dešimt metų.

Jis pabrėžia ir faktą, kad „dūmus į akis“ mums pučia tik „Philip Morris Lietuva“ ir jų ryšių su visuomene agentūra, nes tai, kad #UNSMOKE kampanija yra skirta produkto (IQOS) pristatymui užsienyje nėra jokia paslaptis.

„Ši kampanija niekada nebuvo apie metimą rūkyti. Niekada. Tokia ji tapo tik Lietuvoje. Kampanija „Lemiamas metimas“ ir jos neatsiejama dalis „www.lemiamasmetimas.lt“ yra IQOS , tikėtina, su tabaku susijusio gaminio, kas yra draudžiama pagal įstatymus, reklama. Blogiausiu atveju – tai tikrai ne socialinė reklama“, – stebisi P. Rymeikis.

Turi savo tiesą

Liudas Zakarevičius, „Philip Morris Baltic“ Išorinės komunikacijos vadovas, pabrėžia, kad kampanija „Lemiamas metimas“ – pasaulinės „UnsmokeYourWorld“ iniciatyvos, skatinančios mesti rūkyti, dalis. Jos pagrindinis siekis – paskatinti rūkančiuosius atsisakyti cigarečių, buvo sukurtas atliepiant Pasaulio sveikatos organizacijos prognozes. Jose nurodoma, kad nepaisant rūkymo prevencinių priemonių, skatinančių mesti rūkyti ar nepradėti to daryti, 2025 m. pasaulyje cigaretes rūkys tiek pat žmonių, kiek ir šiandien.

„Lemiamo metimo“ tikslas – paskatinti rūkančiuosius atsisakyti cigarečių ir bet kokių nikotino gaminių, nes tai yra pats geriausias sprendimas, kurį gali priimti rūkantis žmogus. Nepaisant to, didelė dalis žmonių ir toliau rūkys cigaretes, todėl jie turi turėti galimybę pasirinkti geresnes alternatyvas“, – VŽ atsiųstame atsakime pabrėžia L. Zakarevičius.

Jis priduria, kad ši iniciatyva Lietuvoje įgyvendinama laikantis visų galiojančių teisės aktų, tad šiuo metu „Philip Morris Baltic“ analizuoja gautą Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento raštą.

„Kovodama su rūkymo sukeliama žala, kompanija „Philip Morris International“ daugiau kaip 15 m. kūrė mažiau kenksmingus, bedūme technologija paremtus gaminius. Jų atsiradimui pasitelkta daugiau kaip 400 įvairių sričių mokslininkų. Vis daugiau tarptautinių sveikatos organizacijų (pvz. JAV, Didžiojoje Britanijoje, Kanadoje) pripažįsta, kad kad tokie produktai potencialiai prisideda prie tabako žalos mažinimo“, – teigia bendrovės atstovas.

Kampaniją įgyvendino ryšių su visuomene agentūra  „Fabula Hill+Knowlton Strategies“.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Medaliai atkreipia partnerių dėmesį Premium

Smulkieji, kuriantys savo prekių ženklus tiek vidaus, tiek eksporto rinkoms, susiduria su žinomesnių ir...

Gazelė
05:45
Socialinių tinklų galia įmonės vadovo rankose: kaip „like“ virsta pardavimais

Elonas Muskas, Ilja Laursas, Jevgenijus Černekas, Grantas Cardone‘as – ką bendro turi šie verslininkai? Taip,...

Rinkodara
2019.11.17
Socialiniai tinklai: 2020 m. pirmuoju smuiku gros „LinkedIn“ ir „TikTok“ Premium 3

Socialiniai tinklai yra neatsiejama daugelio mūsų kasdienybės dalis. Skaičiuojama, kad jais naudojasi daugiau...

Rinkodara
2019.11.17
Šiaulių bankas pasirinko naują šūkį ir įvaizdį 6

Šiaulių bankas pristatė naują įvaizdžio strategiją, vizualinį identitetą ir šūkį „Jūsų bankas – arčiau jūsų“.

Rinkodara
2019.11.16
„John Lewis“ laukiamiausioje kalėdinėje reklamoje vėl žaidžia sentimentais

Kalėdų pradžią skelbia šiandien skelbia britų prekybininkės „John Lewis“ šventinė reklama, pasakojanti...

Rinkodara
2019.11.14
Jauni verslininkai, nepaisydami kritikos, vegetuojantį prekės ženklą pavertė sėkmingu Premium

„Cosmoway“, pernai persikėlusi į gerokai didesnes patalpas ir padidinusi gamybos pajėgumus, žengė dar vieną...

Gazelė
2019.11.14
„Nestle Baltics“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Tarptautinės maisto korporacijos „Nestle“ valdoma prekybos bendrovė UAB „Nestle Baltics“ ryšių su visuomene...

Rinkodara
2019.11.13
„Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą

Skaitmeninės komunikacijos agentūra „Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą ir nuo šio vadinsis...

Rinkodara
2019.11.13
Žalia šviesa „Telia“ pirkiniui – „Bonnier Broadcasting“

Europos Komisija patvirtino telekomunikacijų grupės „Telia Company“ sandorį, kuriuo ji iš Švedijos...

Rinkodara
2019.11.12
„Rubiko kubo“ prekės ženklo valdytojai patyrė dar vieną pralaimėjimą Premium

Europos Sąjungos (ES) Bendrasis Teismas priėmė dar vieną nepalankų sprendimą gerai žinomo žaislo Rubiko kubo...

Rinkodara
2019.11.12
Apdovanojimas „Vilnius – Europos G taškas“ kampanijai vėl patraukė pasaulio dėmesį 2

Žinia, kad Vilniaus reklama „Vilnius – Europos G taškas“ buvo įvertinta auksu tarptautiniuose turizmo...

Rinkodara
2019.11.12
Registruoja A. Unikausko vardo kliniką, bet planų neatskleidžia 1

Valstybiniame patentų biure UAB „Viva Idea“ registruoja žodinį prekės ženklą „Daktaro Unikausko klinika.

Rinkodara
2019.11.12
Didžiausią reklamos šuolį demonstruoja „Švyturys-Utenos alus“

Per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., tarp reklamos užsakovų labiausiai...

Rinkodara
2019.11.12
Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11
Keičiasi SBA rinkodaros ir verslo vystymo vadovai 1

SBA grupei, plečiant veiklą ir tęsiant plėtrą užsienio rinkose, vyksta pokyčiai grupės vadovybėje: verslo...

Rinkodara
2019.11.11
Slaptieji pirkėjai daugiausiai simpatijų skyrė „Senukams“ 2

Slaptų pirkėjų tyrimas rodo, kad geriausiai klientus vadinamajame DIY (ang. do it yourself) segmente...

Prekyba
2019.11.10
„Social Media Fest 2019“: renka įtakingiausiuosius socialiniuose tinkluose

Socialinių tinklų atradimų festivalio „Social Media Fest 2019“ komisija įvertino Lietuvos influencerius,...

Rinkodara
2019.11.10
Vienas iš darbų „NAPA Baltic 2019“ diskvalifikuojamas

Komisijos sprendimu vienas iš Estijos dizaino darbų, laimėjusių sidabrą „NAPA Baltic 2019“ apdovanojimuose,...

Rinkodara
2019.11.08
Kampanija „Lietuvos DNR“ pelnė tarptautinį apdovanojimą

Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupės inicijuota komunikacinė kampanija „Lietuvos DNR“...

Rinkodara
2019.11.08
„NAPA Baltic 2019“ – daugiausia laimėjimų Lietuvos dizaineriams

Kasmetiniuose Baltijos ir Šiaurės šalių pakuotės dizaino renginyje „NAPA Baltic 2019“ išrinkti geriausi...

Rinkodara
2019.11.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau