Sukilo prieš „klaidinančią ir cinišką“ „Philip Morris“ socialinę akciją

Publikuota: 2019-09-23
Atnaujinta 2019-09-23 14:28
Pauliaus Rymeikio, agentūros „Nomoshiti“ vadovo, „LinkedIn“ paskyroje naudotos iliustracijos.
svg svg
Pauliaus Rymeikio, agentūros „Nomoshiti“ vadovo, „LinkedIn“ paskyroje naudotos iliustracijos.

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas sulaukė ne vieno skundo dėl vykdomos klaidinančios socialinės akcijos skatinančios mesti rūkyti.

Įvertinus skleidžiamą informaciją nustatyta galimai Tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymui prieštaraujanti veikla: „Philip Morris International“ filialas Lietuvoje vykdo ir viešina klaidinančią socialinę akciją, kuria skatinama pereiti prie „Philip Morris International“ platinamos alternatyvos – bedūmių tabako gaminių vartojimo, išplatintame pranešime pabrėžia Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (NTAKD).

Šios socialinės akcijos viešinimui pasitelkta internetinė svetainė, taip pat įvairios išorinės reklamos priemones, viešosios nuomonės formuotojai.

Internetinėje svetainėje taip pat skelbiama galimai vartotojus klaidinanti informacija, neva bedūmiai tabako gaminiai yra sveikesnė alternatyva, rašo NTAKD.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Departamentas atkreipia dėmesį, kad šiuo metu dar nėra nepriklausomų mokslinių tyrimų, kurie teigtų, kad bedūmiai naujoviški tabako gaminiai gali būti vartojami kaip žalos mažinimo priemonės, kaip priemonės padedančios mesti rūkyti tradicinius tabako gaminius, arba, kad šie gaminiai yra mažiau kenksmingi.

Dar daugiau, 2018 m. Pasaulio sveikatos organizacijos Šalių konferencijos metu priimtuose sprendimuose kaip tik nurodoma, kad bedūmiuose tabako gaminiuose yra įvairių toksinių, mutageninių, kancerogeninių cheminių medžiagų, kurios gali sąlygoti neinfekcines ligas, tokias kaip diabetą, širdies ligas, vėžį ir kitas. Taip pat buvo pabrėžta, kad atsižvelgiant į šiuose gaminiuose aptinkamą didelį toksinių medžiagų kiekį, jų reguliavimas neturi remtis produkcijos saugumu.

Klaidinanti akcija

Departamento vertinimu, tokiais veiksmais „Philip Morris International“ vykdo vartotojus klaidinančią socialinę akciją, kuri galimai pažeidžia Įstatymo reikalavimus, netiesiogiai reklamuoja įmonės platinamus bedūmius tabako gaminius, skleidžia tikrovės neatitinkančią informaciją. NTAKD kreipėsi į reklamos užsakovus, vykdytojus bei viešosios nuomonės formuotojus, reikalaudamas iki 2019 m. rugsėjo 26 d., nutraukti galimai neteisėtą veiklą: uždaryti internetinę svetainę, panaikinti internetinės svetainės išorines reklamas, taip pat ištrinti įrašus ir paskiras socialinių tinklapių erdvėje.

Departamentas primena, kad Tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymas draudžia Lietuvos Respublikoje juridiniams asmenims ir užsienio juridinių asmenų filialams, gaminantiems tabako gaminius ir su jais susijusius gaminius arba kurių pagrindinė veikla yra prekyba tabako gaminiais ir su jais susijusiais gaminiais, draudžiama bet kokia forma ir bet kokiomis priemonėmis remti visus renginius, veiklas, asmenis ir visuomenės informavimo priemones, bei nustato, kad Lietuvos Respublikoje tabako gaminių reklama, taip pat paslėpta tabako gaminių reklama draudžiama.

NTAKD tikisi, kad verslas geranoriškai parodys iniciatyvą ir nutrauks galimai neteisėtą bei vartotojus klaidinančią veiklą bei bus galima išvengti skleidžiama informacija daromos žalos.

Ciniškiausia kampanija

Paulius Rymeikis, agentūros „Nomoshiti“ vadovas, savo „LinkedIn“ paskyroje pabrėžia, kad ši kampanija yra blogiausia ir ciniškiausia, ką socialinės reklamos ar įmonių socialinė atsakomybė srityje yra matęs per pastaruosius dešimt metų.

Jis pabrėžia ir faktą, kad „dūmus į akis“ mums pučia tik „Philip Morris Lietuva“ ir jų ryšių su visuomene agentūra, nes tai, kad #UNSMOKE kampanija yra skirta produkto (IQOS) pristatymui užsienyje nėra jokia paslaptis.

„Ši kampanija niekada nebuvo apie metimą rūkyti. Niekada. Tokia ji tapo tik Lietuvoje. Kampanija „Lemiamas metimas“ ir jos neatsiejama dalis „www.lemiamasmetimas.lt“ yra IQOS , tikėtina, su tabaku susijusio gaminio, kas yra draudžiama pagal įstatymus, reklama. Blogiausiu atveju – tai tikrai ne socialinė reklama“, – stebisi P. Rymeikis.

Turi savo tiesą

Liudas Zakarevičius, „Philip Morris Baltic“ Išorinės komunikacijos vadovas, pabrėžia, kad kampanija „Lemiamas metimas“ – pasaulinės „UnsmokeYourWorld“ iniciatyvos, skatinančios mesti rūkyti, dalis. Jos pagrindinis siekis – paskatinti rūkančiuosius atsisakyti cigarečių, buvo sukurtas atliepiant Pasaulio sveikatos organizacijos prognozes. Jose nurodoma, kad nepaisant rūkymo prevencinių priemonių, skatinančių mesti rūkyti ar nepradėti to daryti, 2025 m. pasaulyje cigaretes rūkys tiek pat žmonių, kiek ir šiandien.

„Lemiamo metimo“ tikslas – paskatinti rūkančiuosius atsisakyti cigarečių ir bet kokių nikotino gaminių, nes tai yra pats geriausias sprendimas, kurį gali priimti rūkantis žmogus. Nepaisant to, didelė dalis žmonių ir toliau rūkys cigaretes, todėl jie turi turėti galimybę pasirinkti geresnes alternatyvas“, – VŽ atsiųstame atsakime pabrėžia L. Zakarevičius.

Jis priduria, kad ši iniciatyva Lietuvoje įgyvendinama laikantis visų galiojančių teisės aktų, tad šiuo metu „Philip Morris Baltic“ analizuoja gautą Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento raštą.

„Kovodama su rūkymo sukeliama žala, kompanija „Philip Morris International“ daugiau kaip 15 m. kūrė mažiau kenksmingus, bedūme technologija paremtus gaminius. Jų atsiradimui pasitelkta daugiau kaip 400 įvairių sričių mokslininkų. Vis daugiau tarptautinių sveikatos organizacijų (pvz. JAV, Didžiojoje Britanijoje, Kanadoje) pripažįsta, kad kad tokie produktai potencialiai prisideda prie tabako žalos mažinimo“, – teigia bendrovės atstovas.

Kampaniją įgyvendino ryšių su visuomene agentūra  „Fabula Hill+Knowlton Strategies“.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
„Vilniaus prekybos“ apyvarta kilo 6%

Verslininko Nerijaus Numos valdoma vienos didžiausių Lietuvoje verslo grupių „Vilniaus prekyba“ konsoliduotos...

Prekyba
2022.05.20
Matavimo prietaisų tikslumas: šiemet vartotojai skundžiasi dukart dažniau Premium

Prekybos įmonėse svarstykles ir fasuotas pakuotes tikrinanti Lietuvos metrologijos inspekcija per šių metų...

Prekyba
2022.05.20
SEB bankas paskolino 95 mln. Eur „Euroapotheca“ grupei

Paskola „Vilniaus prekybos“ grupės vaistinių tinklų valdytojai „Euroapotheca“ skirta ankstesnių paskolų...

Prekyba
2022.05.19
„iLunch“ plėtrai iš Medicinos banko skolinasi 0,5 mln. Eur 1

Aurelijui Jasevičiui priklausantis dienos pietų restoranų tinklas „iLunch“ sostinėje artimiausiu metu...

Prekyba
2022.05.19
Pandemijai nepavyko visos prekybos perkelti į internetą Premium

Elektroninės prekybos verslai, dar pernai džiūgavę dėl stipriai išaugusio klientų skaičiaus, dabar sprendžia...

Prekyba
2022.05.19
Rusija be skrupulų štampuoja žinomų prekės ženklų klonus, o vaizdas lentynose nesikeičia Premium 6

Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, o iš šalies agresorės besitraukiant tarptautiniams prekės ženklams, tuščios...

Rinkodara
2022.05.18
Juvelyras T. Blaževičius: deimantai brangsta, lietuviškos juvelyrikos rinka bręsta Premium

„Deimantų kainų rodiklis yra ne aukcionai, bet dešimtys tūkstančių mažų gamintojų, kurie parduoda tuos...

Laisvalaikis
2022.05.18
Didžiausia reklamdavė Lietuvoje „Lidl“ turi naują rinkodaros vadovę Premium

Kristina Mažeikytė stojo prie prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ Rinkodaros departamento vadovės vairo.

Rinkodara
2022.05.18
Vilniuje plėtoja 25 mln. Eur vertės internetinės ir didmeninės prekybos miestelį „eMarketCity“

Eišiškių plento ir Geologų gatvės sankirtoje pradėtas statyti naujas internetinės ir didmeninės prekybos...

Prekyba
2022.05.18
DFDS patirtis: kaip išgryninti auditorijos segmentai leido parduoti daugiau Premium

Efektyviausia Metų kampanija šiemetiniame „Password“ konkurse tapo išankstinių keltų bilietų pardavimų...

Rinkodara
2022.05.18
Reorganizuojama „Kesko Senukai Digital“ Premium 1

„Penktosios projekto bendrovės“, kuriai priklauso „Kesko Senukai Digital“ ir kai kurios kitos Baltijos šalyse...

Prekyba
2022.05.18
„Senukai“ Kaune į įvažiuojamosios prekybos erdvę investavo 760.000 Eur

Baltijos šalyse veikiantis statybos, remonto ir buities prekių parduotuvių tinklas „Kesko Senukai“ investuoja...

Prekyba
2022.05.17
„Stiprūs kartu“ pamokos: draudimai pernelyg lengvai apeinami Premium

Paramos iniciatyvai „Stiprūs kartu“ tenka ginti teises į savo prekės ženklą, nes Registrų centre neseniai...

Rinkodara
2022.05.17
„Eurovizija“ su Monika Liu prie ekranų sutraukė per milijoną žiūrovų

Tarptautinį „Eurovizijos“ konkursą, kuriame šiemet Lietuvai atstovavo Monika Liu, buvo įsijungę daugiau nei...

Rinkodara
2022.05.17
Prekybininkams ir tiekėjams – nauja darbų lavina: pokyčiai konkurencijos teisėje koreguos sutartis Premium

Europos Komisija (EK) patvirtino naujas taisykles, taikomas vertikaliesiems susitarimams, kurios pakeis...

Prekyba
2022.05.17
Nuteisti be teismo: teisės ir komunikacijos iššūkiai karo padiktuotoje naujojoje realybėje Premium

Tiek teisininkams, tiek komunikacijos specialistams naujų iššūkių atneša šiandienė situacija – Lietuvoje...

Rinkodara
2022.05.16
„Kesko Senukai“ traukiasi iš verslo Baltarusijoje

Su Rusija visus verslo santykius karo pradžioje nutraukę „Kesko Senukai“ sustabdė veiklą Baltarusijoje ir...

Prekyba
2022.05.16
„McDonald‘s“ parduoda verslą Rusijoje

Greitojo maisto restoranų „McDonald‘s“ valdytoja pirmadienį pranešė siekianti parduoti savo verslą Rusijoje.

Prekyba
2022.05.16
Ko galima pasimokyti iš „Vinted“ duomenų apsaugos istorijos Premium

Lietuviško kapitalo naudotų drabužių mainų ir prekybos platformai „Vinted“ Lenkijos konkurencijos ir...

Prekyba
2022.05.16
Teisė ir komunikacija: kur riba tarp nuobodų ir klounų Premium

Nors sprendžiant komunikacijos klausimus, ypač krizinėse situacijose, teisininkams ir viešųjų ryšių...

Rinkodara
2022.05.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku