Sukilo prieš „klaidinančią ir cinišką“ „Philip Morris“ socialinę akciją

Publikuota: 2019-09-23
Pauliaus Rymeikio, agentūros „Nomoshiti“ vadovo, „LinkedIn“ paskyroje naudotos iliustracijos.
Pauliaus Rymeikio, agentūros „Nomoshiti“ vadovo, „LinkedIn“ paskyroje naudotos iliustracijos.

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas sulaukė ne vieno skundo dėl vykdomos klaidinančios socialinės akcijos skatinančios mesti rūkyti.

Įvertinus skleidžiamą informaciją nustatyta galimai Tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymui prieštaraujanti veikla: „Philip Morris International“ filialas Lietuvoje vykdo ir viešina klaidinančią socialinę akciją, kuria skatinama pereiti prie „Philip Morris International“ platinamos alternatyvos – bedūmių tabako gaminių vartojimo, išplatintame pranešime pabrėžia Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (NTAKD).

Šios socialinės akcijos viešinimui pasitelkta internetinė svetainė, taip pat įvairios išorinės reklamos priemones, viešosios nuomonės formuotojai.

Internetinėje svetainėje taip pat skelbiama galimai vartotojus klaidinanti informacija, neva bedūmiai tabako gaminiai yra sveikesnė alternatyva, rašo NTAKD.

Departamentas atkreipia dėmesį, kad šiuo metu dar nėra nepriklausomų mokslinių tyrimų, kurie teigtų, kad bedūmiai naujoviški tabako gaminiai gali būti vartojami kaip žalos mažinimo priemonės, kaip priemonės padedančios mesti rūkyti tradicinius tabako gaminius, arba, kad šie gaminiai yra mažiau kenksmingi.

Dar daugiau, 2018 m. Pasaulio sveikatos organizacijos Šalių konferencijos metu priimtuose sprendimuose kaip tik nurodoma, kad bedūmiuose tabako gaminiuose yra įvairių toksinių, mutageninių, kancerogeninių cheminių medžiagų, kurios gali sąlygoti neinfekcines ligas, tokias kaip diabetą, širdies ligas, vėžį ir kitas. Taip pat buvo pabrėžta, kad atsižvelgiant į šiuose gaminiuose aptinkamą didelį toksinių medžiagų kiekį, jų reguliavimas neturi remtis produkcijos saugumu.

Klaidinanti akcija

Departamento vertinimu, tokiais veiksmais „Philip Morris International“ vykdo vartotojus klaidinančią socialinę akciją, kuri galimai pažeidžia Įstatymo reikalavimus, netiesiogiai reklamuoja įmonės platinamus bedūmius tabako gaminius, skleidžia tikrovės neatitinkančią informaciją. NTAKD kreipėsi į reklamos užsakovus, vykdytojus bei viešosios nuomonės formuotojus, reikalaudamas iki 2019 m. rugsėjo 26 d., nutraukti galimai neteisėtą veiklą: uždaryti internetinę svetainę, panaikinti internetinės svetainės išorines reklamas, taip pat ištrinti įrašus ir paskiras socialinių tinklapių erdvėje.

Departamentas primena, kad Tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymas draudžia Lietuvos Respublikoje juridiniams asmenims ir užsienio juridinių asmenų filialams, gaminantiems tabako gaminius ir su jais susijusius gaminius arba kurių pagrindinė veikla yra prekyba tabako gaminiais ir su jais susijusiais gaminiais, draudžiama bet kokia forma ir bet kokiomis priemonėmis remti visus renginius, veiklas, asmenis ir visuomenės informavimo priemones, bei nustato, kad Lietuvos Respublikoje tabako gaminių reklama, taip pat paslėpta tabako gaminių reklama draudžiama.

NTAKD tikisi, kad verslas geranoriškai parodys iniciatyvą ir nutrauks galimai neteisėtą bei vartotojus klaidinančią veiklą bei bus galima išvengti skleidžiama informacija daromos žalos.

Ciniškiausia kampanija

Paulius Rymeikis, agentūros „Nomoshiti“ vadovas, savo „LinkedIn“ paskyroje pabrėžia, kad ši kampanija yra blogiausia ir ciniškiausia, ką socialinės reklamos ar įmonių socialinė atsakomybė srityje yra matęs per pastaruosius dešimt metų.

Jis pabrėžia ir faktą, kad „dūmus į akis“ mums pučia tik „Philip Morris Lietuva“ ir jų ryšių su visuomene agentūra, nes tai, kad #UNSMOKE kampanija yra skirta produkto (IQOS) pristatymui užsienyje nėra jokia paslaptis.

„Ši kampanija niekada nebuvo apie metimą rūkyti. Niekada. Tokia ji tapo tik Lietuvoje. Kampanija „Lemiamas metimas“ ir jos neatsiejama dalis „www.lemiamasmetimas.lt“ yra IQOS , tikėtina, su tabaku susijusio gaminio, kas yra draudžiama pagal įstatymus, reklama. Blogiausiu atveju – tai tikrai ne socialinė reklama“, – stebisi P. Rymeikis.

Turi savo tiesą

Liudas Zakarevičius, „Philip Morris Baltic“ Išorinės komunikacijos vadovas, pabrėžia, kad kampanija „Lemiamas metimas“ – pasaulinės „UnsmokeYourWorld“ iniciatyvos, skatinančios mesti rūkyti, dalis. Jos pagrindinis siekis – paskatinti rūkančiuosius atsisakyti cigarečių, buvo sukurtas atliepiant Pasaulio sveikatos organizacijos prognozes. Jose nurodoma, kad nepaisant rūkymo prevencinių priemonių, skatinančių mesti rūkyti ar nepradėti to daryti, 2025 m. pasaulyje cigaretes rūkys tiek pat žmonių, kiek ir šiandien.

„Lemiamo metimo“ tikslas – paskatinti rūkančiuosius atsisakyti cigarečių ir bet kokių nikotino gaminių, nes tai yra pats geriausias sprendimas, kurį gali priimti rūkantis žmogus. Nepaisant to, didelė dalis žmonių ir toliau rūkys cigaretes, todėl jie turi turėti galimybę pasirinkti geresnes alternatyvas“, – VŽ atsiųstame atsakime pabrėžia L. Zakarevičius.

Jis priduria, kad ši iniciatyva Lietuvoje įgyvendinama laikantis visų galiojančių teisės aktų, tad šiuo metu „Philip Morris Baltic“ analizuoja gautą Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento raštą.

„Kovodama su rūkymo sukeliama žala, kompanija „Philip Morris International“ daugiau kaip 15 m. kūrė mažiau kenksmingus, bedūme technologija paremtus gaminius. Jų atsiradimui pasitelkta daugiau kaip 400 įvairių sričių mokslininkų. Vis daugiau tarptautinių sveikatos organizacijų (pvz. JAV, Didžiojoje Britanijoje, Kanadoje) pripažįsta, kad kad tokie produktai potencialiai prisideda prie tabako žalos mažinimo“, – teigia bendrovės atstovas.

Kampaniją įgyvendino ryšių su visuomene agentūra  „Fabula Hill+Knowlton Strategies“.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Autorių teisių gynėjai reikalauja stabdyti „Payseros“ paslaugų teikimą „Filmai.in“ 3

Autorių teisių gynimo asociacijos kreipėsi į Lietuvos banko priežiūros tarnybą, LRTK ir Kultūros ministeriją...

Rinkodara
2020.01.21
„General Financing“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Finansines paslaugas teikianti bendrovė „General Financing“ pasirinko naujus partnerius savo komunikacijai –...

Rinkodara
2020.01.21
Teisme sprendžia ginčą dėl „Arimex“ prekių ženklo „Studentų maistas“ Premium 2

Riešutais ir džiovintais vaisiais prekiaujanti UAB „Arimex“ kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą dėl...

Rinkodara
2020.01.21
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
2020.01.20
Teismas mėnesiui nušalino Panevėžio merą R. Račkauską nuo pareigų

Panevėžio apylinkės teismas pirmadienį mėnesiui nuo pareigų nušalino Panevėžio miesto merą Rytį Račkauską,...

Rinkodara
2020.01.20
Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės žiniasklaidos partnerius

Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės medijos komunikacijos partnerius – sutartis pasirašyta su...

Rinkodara
2020.01.20
Vis daugiau prekių ženklų palieka „Amazon“, bet ši strategija rizikinga  Premium

Švedijos baldų gamybos ir prekybos milžinei IKEA pasitraukus iš „Amazon“ platformos svarstoma, kuris prekės...

Prekyba
2020.01.19
IKEA valdytoja dividendams skirs 7 mln. Eur

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdančios bendrovės „Felit“ pajamos praėjusiais finansiniais metais išaugo...

Prekyba
2020.01.19
Vilnius reklamai užsienyje išleis beveik 100.000 eurų

Vilnius naujai reklamos kampanijai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje skirs beveik 97.000 eurų (su PVM).

Paslaugos
2020.01.18
Išdalinti Lietuvos komunikacijos projektų apdovanojimai „PR Lapės“

Komunikacijos projektų apdovanojimuose „PR Lapės“ buvo įteiktos septynios nominacijos, o nugalėtojų gretose –...

Rinkodara
2020.01.18
Maitinimo paslaugų bendrovė „Pontem“ keičia pavadinimą Premium 2

UAB „Pontem“ valdybos sprendimu nuo 2020 m. sausio 29 d. keičia bendrovės pavadinimą į UAB „Handelshus“.

Prekyba
2020.01.17
Kaip pigiau atlikti rinkos tyrimą

Pradedantiesiems verslą ekspertai pataria pirmiausiai pasitikrinti, ar jų idėja yra įdomi ir reikalinga. Tam...

Gazelė
2020.01.16
K. Gečas: „Grigeo“ krizė yra giliausia ir sudėtingiausia mano karjeroje Premium 6

„Grigeo“, kurios antrinė įmonė „Grigeo Klaipėda“ į Kuršių marias leido nevalytas nuotekas, ne vien savo...

Rinkodara
2020.01.16
Per penkerius metus IKEA pardavimai Lietuvoje padvigubėjo Premium 1

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdanti bendrovė „Felit“ praėjusiais finansiniais metais uždirbo 7,14 mln. Eur...

Prekyba
2020.01.15
Naujas vardas „Panoramai“ padėjo pasiekti tikslų Premium 1

Prekybos centras „Panorama“, per šiemetinį kalėdinį periodą užsikabinęs naują pavadinimą „Dovanorama“,...

Rinkodara
2020.01.15
Teismo verdiktas: „Norfos mažmena“ ir „Rivona“ nubaustos pagrįstai 3

Vilniaus apygardos administracinis teismas antradienį paskelbė, kad Konkurencijos taryba pagrįstai pripažino...

Prekyba
2020.01.14
Seime užkirstas kelias valdančiųjų norui riboti informaciją apie kandidatus

Seimas pritarė socialdemokrato Juliaus Sabatausko siūlymams, kad „valstiečių“ parengtose rinkimų įstatymo...

Rinkodara
2020.01.14
„Modus Group“ energetikos verslą telkia po vienu prekės ženklu

Tarptautinė įmonių grupė „Modus Group“ atsinaujinančios energetikos veiklas telkia po vienu prekės ženklu...

Rinkodara
2020.01.14
Tarp dažniausių pažeidėjų – žaislų importuotojai ir platintojai

2019 m. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba išnagrinėjo 50 bylų dėl Lietuvos rinkoje nustatytų...

Prekyba
2020.01.13
„Rimi Baltic“ stabdo produkcijos pirkimą iš „Grigeo“ 15

Remdamasi Lietuvos teisėsaugos institucijų ir pačios „Grigeo“ patvirtinta informacija apie neteisėtus...

Prekyba
2020.01.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau