10 Lietuvos influencerių, kuriuos stebi priežiūros institucijos

Publikuota: 2019-05-11
VŽ koliažas („Scanpix“) nuotr.
VŽ koliažas („Scanpix“) nuotr.

Nuo gegužės pradžios klaidinančios reklamos ir lyginamosios reklamos priežiūros funkcijas perėmė Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba. Ši institucija yra paskelbusi ir 10-ties nuomonės formuotojų sąrašą, kurių įrašus socialiniuose tinkluose ir jų tinklaraščiuose analizuos per šiuos metus.

Kaip VŽ teigia Inga Grinevičė, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) l. e. Nesąžiningos komercinės veiklos ir reklamos skyriaus vedėjos pareigas, toks sąrašas buvo patvirtintas metų pradžioje, o stebėsena bus vykdoma per visus 2019 m.

Tarnyba pabrėžia, kad šiandieninis Reklamos įstatymas nedetalizuoja tokios reklamos žymėjimo, tad atlikus 2019 m. monitoringą dėl influencerių reklamos socialiniuose tinkluose, planuojama parengti gaires dėl reklamos skleidimo, jos žymėjimo socialinėje erdvėje.

„Beje, stebime ne tik sąraše nurodytus subjektus, bet ir kitus nuomonės formuotojus. Šiuo metu vertiname ir renkame informaciją apie pasirinktų reklamos subjektų (influencerių) paskyrose pateiktos reklamos tinkamą ar netinkamą žymėjimą. Įvertinusi visą informaciją, VVTAT kreipsis į konkrečius subjektus dėl informacijos ar rekomendacijų pateikimo“, – teigia Grinevičė.

VVTAT tokį infulencerių monitoringą dėl galimai paslėptos reklamos atlieka pirmą kartą.

„Tačiau tarnyba yra teikusi rekomendacijų kitiems influenceriams dėl reklamos socialiniuose tinkluose skelbimo ir žymėjimo“, – priduria p. Grinevičė.

[infogram id="d75c7c55-4572-42e9-9ede-b9eb7d0af17e" prefix="WHG" format="interactive" title="TOP-influenceriai"]

Pasaulinė problema

VŽ ne kartą rašė, kad kaip ant mielių augant nuomonės formuotojų komunikacijos mastams, visos šalys bando ieškoti priemonių griežčiau reglamentuoti įžymybių rinkodarą.

Pavyzdžiui, Didžiosios Britanijos konkurencijos ir rinkos priežiūros tarnyba (Competition and Markets Authority, CMA) pernai stebėjusi, ar socialinių tinklų žvaigždės tinkamai ir aiškiai pažymi turinį, už kurį gauna atlygį iš prekių ženklų, šiemet išsiuntė laiškus mažiausiai dešimčiai šalies įžymybių.

JAV federalinė prekybos komisija taip pat įspėjo visą eilę garsenybių, sportininkų bei kitų įtakingų asmenų, ragindama juos elgtis sąžiningai, aiškiai nurodyti, kai jie už atlygį siūlo vieną ar kitą produktą socialiniuose tinkluose.

VŽ skelbė, kad šių metų pradžioje šešiolika Jungtinės Karalystės socialinių tinklų žvaigždžių sutiko žymėti savo skelbiamas žinutes, jei jų atsiradimą nulems komerciniai santykiai su prekių ženklais. Tarp šių įžymybių – dainininkės Ellie Goulding, Rita Ora, vlogerė Zoella, turinčios dešimtis milijonų sekėjų socialinėje erdvėje.

Po CMA atlikto tyrimo, jos paskelbė, kad nuo šiol aiškiai savo žinutėse pažymės, jei joms buvo sumokėta už reklamuojamą prekę ar produktą.

Tokios „klaidinančios“ žinutės Jungtinėje Karalystėje pažeidžia Reklamos įstatymą, o už tai gali grėsti 2 m. kalėjimas, rašo CNN.

„Pažiūrėjus į paskelbtą žinutę socialiniuose tinkluose turi būti aišku, ar už ją sumokėjo ar kažkaip kitaip atsilygino prekių ženklai, o tada jau vartotojas gali spręsti, ar verta išleisti tam savo sunkiai uždirbtus pinigus“, – teigia Andrea Coscelli, CMA vykdantysis direktorius.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Viešbutis „Pacai“ pelnė dar vieną tarptautinį įvertinimą

Kelionių ir dizaino apdovanojimuose, kuriuos rengia JAV leidinys „Surface Magazine“, vilniškis viešbutis...

Laisvalaikis
15:20
„Maximos“ ir „Top Sport“ reklamos – dėmesio centre Premium

Tarp labiausiai įsiminusių šio rudens reklamų karaliauja prekybos tinklo „Maxima“ kampanija su „Minions“...

Rinkodara
05:45
Su tinklaraštininko J. Laukaičio idėja garsina Vilnių

Prieš metus įtraukiantį vaizdo klipą apie Lietuvą „Youtube“ kanale paskelbęs keliautojas, socialinių tinklų...

Rinkodara
2019.10.22
„Daumantai LT“ patirtis: nuo pigių kopijų iki savo prekės ženklų Premium

Kėdainių pagardų gamintoja „Daumantai LT“ pristatė naują prekės ženklą „Wow mama“, su kuriuo tikisi sumažinti...

Prekyba
2019.10.22
„Maxima LT“ skirta bauda už nesąžiningus veiksmus su tiekėjais

Konkurencijos taryba pripažino, kad „Maxima LT“ pažeidė Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų veiksmų...

Prekyba
2019.10.22
„Laisvės TV“ turi naują vadovę 1

Mykolą Markauską, internetinės televizijos „Laisvės TV“ vadovą, šiose pareigose keičia jo pavaduotoja Gabija...

Rinkodara
2019.10.22
„Good one“ – trečius metus iš eilės „Deloitte“ sparčiausiai augančiųjų sąraše

Lietuvos skaitmeninės rinkodaros agentūra „Good one“ trečius metus iš eilės patenka į sparčiausiai augančių...

Rinkodara
2019.10.21
Buvęs „vipcommunications“ vadovas palieka agentūrą

Bertai Čaikauskaitei įsigijus komunikacijos agentūros „vipcommunications“ akcijas ir tapus vadove, iš įmonės...

Rinkodara
2019.10.21
Kodėl darbuotojai netampa įmonės ambasadoriais? Mįslė – ne pasitenkinime 4

Kaip padaryti, kad socialiniuose tinkluose darbuotojai aktyviau komunikuotų apie organizaciją? Tokį klausimą...

Rinkodara
2019.10.20
Kaip lietuviai užsienio užsakovus nustebina

Vis daugiau Lietuvos gamintojų supranta, kad vienas iš būdų palenkti galimą pirkėją į savo pusę – pasikviesti...

Gazelė
2019.10.20
„Chanel“ mados namai gamins rožinį vyną 3

Gaminti vyną ar bent turėti nuosavą vynuogyną yra madinga: žiniasklaidoje vis sušmėžuoja pranešimų apie...

Laisvalaikis
2019.10.18
Vaistinių tinklai randa nišų augti, pelningiausios – „Norfos“ vaistinės ir EVRC Premium 6

Lietuvoje didėjant prekybos vietų plotui, plečiasi ir vaistinių tinklai. Kartu stiprėjant konkurencijai per...

Prekyba
2019.10.18
Dažniausiai kalbančių vadovų TOP 10 – trys nauji veidai Premium

Vertinant vadovų komunikaciją, dažniausiai žiniasklaidoje per pirmajį šių metų pusmetį buvo cituojama...

Rinkodara
2019.10.17
Trims įmonėms skirtos baudos už vartotojus klaidinusią reklamą

Maisto papildus ir kosmetiką reklamavusios bendrovės „Biopartneris“, „Sandoz Pharmaceuticals“ bei ELDK...

Rinkodara
2019.10.16
TOP10 „YouTube“ influencerių Lietuvoje 19

Skaitmeninio turinio agentūros „SuperYou“ sudarytame Lietuvos influencerių reitinge įtaigiausiu nuomonės...

Rinkodara
2019.10.16
 D. Gudelis pardavė „vipcommunications“  23

Integruotos komunikacijos agentūros „vipcommunications“ partnerė ir vadovė Berta Čaikauskaitė šią savaitę iš...

Rinkodara
2019.10.16
Interneto žiniasklaidos asociacijos vadovu tapo A. Marcinkus

Interneto žiniasklaidos asociacijai vadovaus lobistas Arnas Marcinkus, pakeisiantis dešimtmetį asociacijai...

Rinkodara
2019.10.16
„Eurovaistinei“ už klaidinančią reklamą skirta bauda 

Vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ skleista reklama apie mamos ir kūdikių prekėms taikomas nuolaidas klaidino...

Rinkodara
2019.10.15
Skaudus „Vespa“ gamintojos pralaimėjimas Kinijos konkurentams 7

ES Bendrasis Teismas patvirtino Europos Sąjungos Intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT) sprendimą, kuriuo...

Rinkodara
2019.10.14
TOP 10 lankomiausių e. parduotuvių Lietuvoje Premium 2

Keturi iš 10-ies šalies gyventojų bent kartą per mėnesį ką nors perka internetu, o dešimtadalis taip...

Prekyba
2019.10.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau