10 Lietuvos influencerių, kuriuos stebi priežiūros institucijos

Publikuota: 2019-05-11
VŽ koliažas („Scanpix“) nuotr.
VŽ koliažas („Scanpix“) nuotr.

Nuo gegužės pradžios klaidinančios reklamos ir lyginamosios reklamos priežiūros funkcijas perėmė Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba. Ši institucija yra paskelbusi ir 10-ties nuomonės formuotojų sąrašą, kurių įrašus socialiniuose tinkluose ir jų tinklaraščiuose analizuos per šiuos metus.

Kaip VŽ teigia Inga Grinevičė, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) l. e. Nesąžiningos komercinės veiklos ir reklamos skyriaus vedėjos pareigas, toks sąrašas buvo patvirtintas metų pradžioje, o stebėsena bus vykdoma per visus 2019 m.

Tarnyba pabrėžia, kad šiandieninis Reklamos įstatymas nedetalizuoja tokios reklamos žymėjimo, tad atlikus 2019 m. monitoringą dėl influencerių reklamos socialiniuose tinkluose, planuojama parengti gaires dėl reklamos skleidimo, jos žymėjimo socialinėje erdvėje.

„Beje, stebime ne tik sąraše nurodytus subjektus, bet ir kitus nuomonės formuotojus. Šiuo metu vertiname ir renkame informaciją apie pasirinktų reklamos subjektų (influencerių) paskyrose pateiktos reklamos tinkamą ar netinkamą žymėjimą. Įvertinusi visą informaciją, VVTAT kreipsis į konkrečius subjektus dėl informacijos ar rekomendacijų pateikimo“, – teigia Grinevičė.

VVTAT tokį infulencerių monitoringą dėl galimai paslėptos reklamos atlieka pirmą kartą.

„Tačiau tarnyba yra teikusi rekomendacijų kitiems influenceriams dėl reklamos socialiniuose tinkluose skelbimo ir žymėjimo“, – priduria p. Grinevičė.

[infogram id="d75c7c55-4572-42e9-9ede-b9eb7d0af17e" prefix="WHG" format="interactive" title="TOP-influenceriai"]

Pasaulinė problema

VŽ ne kartą rašė, kad kaip ant mielių augant nuomonės formuotojų komunikacijos mastams, visos šalys bando ieškoti priemonių griežčiau reglamentuoti įžymybių rinkodarą.

Pavyzdžiui, Didžiosios Britanijos konkurencijos ir rinkos priežiūros tarnyba (Competition and Markets Authority, CMA) pernai stebėjusi, ar socialinių tinklų žvaigždės tinkamai ir aiškiai pažymi turinį, už kurį gauna atlygį iš prekių ženklų, šiemet išsiuntė laiškus mažiausiai dešimčiai šalies įžymybių.

JAV federalinė prekybos komisija taip pat įspėjo visą eilę garsenybių, sportininkų bei kitų įtakingų asmenų, ragindama juos elgtis sąžiningai, aiškiai nurodyti, kai jie už atlygį siūlo vieną ar kitą produktą socialiniuose tinkluose.

VŽ skelbė, kad šių metų pradžioje šešiolika Jungtinės Karalystės socialinių tinklų žvaigždžių sutiko žymėti savo skelbiamas žinutes, jei jų atsiradimą nulems komerciniai santykiai su prekių ženklais. Tarp šių įžymybių – dainininkės Ellie Goulding, Rita Ora, vlogerė Zoella, turinčios dešimtis milijonų sekėjų socialinėje erdvėje.

Po CMA atlikto tyrimo, jos paskelbė, kad nuo šiol aiškiai savo žinutėse pažymės, jei joms buvo sumokėta už reklamuojamą prekę ar produktą.

Tokios „klaidinančios“ žinutės Jungtinėje Karalystėje pažeidžia Reklamos įstatymą, o už tai gali grėsti 2 m. kalėjimas, rašo CNN.

„Pažiūrėjus į paskelbtą žinutę socialiniuose tinkluose turi būti aišku, ar už ją sumokėjo ar kažkaip kitaip atsilygino prekių ženklai, o tada jau vartotojas gali spręsti, ar verta išleisti tam savo sunkiai uždirbtus pinigus“, – teigia Andrea Coscelli, CMA vykdantysis direktorius.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Euroviziją“ Baltijos šalyse įsijungė per 2 mln. gyventojų 4

Savaitgalį pasibaigęs „Eurovizijos“ dainų konkursas prie TV ekranų bent trumpam buvo pritraukęs per milijoną...

Rinkodara
2019.05.22
Patrauklaus darbdavio įvaizdis: nemotyvuoto personalo spąstuose Premium

Labiausiai motyvuoti darbuotojai Lietuvoje sudaro mažumą – vos dešimtadalį, o dominuojančias pozicijas užima...

Rinkodara
2019.05.22
„Metų prekės ženklas 2019“: apdovanoti 6 sėkmingiausieji 4

Pagrindinį „Metų prekės ženklo“ apdovanojimą šiemet konkurso komisija skyrė prekės ženklui „Santa Maria“.

Rinkodara
2019.05.21
E. Šatas: tirsime iki gegužės 1 d. gautus skundus dėl reklamos pažeidimų Premium

Įsigaliojus Reklamos įstatymo pakeitimams, nuo gegužės 1 d. Konkurencijos taryba nebevykdo reklamos...

Prekyba
2019.05.21
K. Meidė: nereikia tiesiog prekės lentynoje, svarbu, kad ją pirktų Premium

Kaip svarbu šalies pirkėjams lietuviškumas, kaip konkuruoti vietos ir užsienio rinkose, – patarimais ir...

Rinkodara
2019.05.21
„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium 2

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20
Kilni „Maximos“ akcija paskendo kritikos liūne 19

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją, kurios metu kviečia įsigyti Nomedos Marčėnaitės iliustracija...

Rinkodara
2019.05.20
Paskutiniajame etape – du žuvies gamybos prekių ženklai 1

Paskutiniajame „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etape – „Viči“ ir „Zigmas“. Šie ženklai...

Rinkodara
2019.05.20
„Maxima“ užlipo ant pirmo laiptelio, „Tele2“ – penkta 4

Pirmąjį šių metų ketvirtį „Maxima“ nukarūnavo „Tele2“, kuri pagal investicijas į reklamą jau ne vienerius...

Rinkodara
2019.05.20
Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų 2

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
2019.05.19
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  8

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“ Verslo tribūna

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias...

Rinkodara
2019.05.17
4 daugiausia internautų simpatijų pelnę prekių ženklai

Į tolesnį konkurso „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etapą pateko 4 daugiausia balsų surinkę...

Rinkodara
2019.05.17
Įvesdama naują prekės ženklą „Mantinga“ bėgo nuo klišių 16

Marijampolės „Mantinga“ įveda naują sumuštinių prekės ženklą „Food on Foot“.

Rinkodara
2019.05.17
J. Veklenko užgožia ankstesnės „Eurovizijos“ žvaigždės 6

Per pastaruosius kelerius metus „Eurovizija“ piko metu buvo minima per 2.000 kartų pranešimuose per mėnesį, o...

Rinkodara
2019.05.16
Prezidentė išbraukė žurnalistą Š. Černiauską iš valstybės apdovanotųjų sąrašo 7

Prezidentė Dalia Grybauskaitė išbraukė iš naujienų portalo „15min.lt“ atleistą žurnalistą Šarūną Černiauską...

Rinkodara
2019.05.16
„Lietuvos ryto“ planuose – nuo kitų metų mažesnis periodiškumas Premium 4

Nuo kitų metų pradžios dienraštį „Lietuvos rytą“, VŽ duomenimis, planuojama leisti 3 kartus per savaitę...

Rinkodara
2019.05.16
Š. Černiausko ir D. Gudelio akistatoje verslas – nuosaikus Premium 2

Rinkoje linksniuojant iš „15min“ atleisto žurnalisto Šarūno Černiausko santykius su komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2019.05.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau