3 iliuzijos, kurios klaidina darbuotojų ieškantį verslą

Publikuota: 2019-01-13
Kęstutis Gečas, "INK agency" vyriausiasis partneris. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Kęstutis Gečas, "INK agency" vyriausiasis partneris. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Ryšių su visuomene agentūros „INK agency“ vyr. partneris

Konkurencinę kovą norinčios laimėti bendrovės nekalba apie darbuotojų pritraukimą, jos galvoja, kaip prisikviesti geriausius rinkoje, kurie taptų dar vienu ar net pagrindiniu konkurenciniu pranašumu.

Pranašumu šalia reputacijos, know-how, patentų ir technologinio pasiruošimo. Tuo tarpu jei kalbate apie tai, kad jums tiesiog trūksta darbuotojų, jūsų verslas jau turi rimtų problemų – susiduria su operacine rizika, t. y. galite tiesiog sustoti, arba didinate broko ir klaidų kiekį, o tai, suprantama, augina kaštus.

Norintys laimėti vengia pasiduoti trims esminėms iliuzijoms.

Pinigai viską išspręs

Klaidinga mąstyti, kad pakanka padidinti atlyginimą arba suteikti kitų materialinių naudų, ir už durų nusidrieks eilė kandidatų.

Atlyginimas turi būti adekvatus, tai dar prieš pusę amžiaus įrodė Frederickas Herzbergas su savo dviejų faktorių teorija. Tačiau tik aklai didindama atlyginimą organizacija neišvengiamai atsidurs situacijoje, kai papildomas euras duos vis mažiau naudos – kuo daugiau žmonės uždirba, tuo reikšmingesni jiems tampa kiti, nematerialūs dalykai: darbo aplinka, kolektyvas, vadovavimo stilius ir t. t.

Anksčiau ar vėliau taip pat suveiks principas „kaip šauksi, taip ir atsilieps“. Jeigu įmonė kalba tik apie pinigus, tada ir žmonės į darbą neįdės jokios širdies. Prirašyta kalnai analizių ir padaryta marios eksperimentų, parodančių, kad žmonės yra iš prigimties neracionalūs. Šiuolaikinė vadyba personalo srityje rekomenduoja pasinaudoti tuo, ką rinkodara pardavimuose atrado dar XX a. viduryje – prekės ženklo kūrimo metodologiją. Apie neracionalumo naudą teko rašyti jau anksčiau.

Ar jums reikia baudžiauninkų, kurie tik už duonos kąsnį ateina atidirbti lažo, ar kuriančių ir atsakingų darbuotojų su laisvųjų ūkininkų mąstysena? Jeigu jums reikia pastarųjų, negalima jiems kalbėti tik apie pinigus. Jiems reikia daugiau: istorijos, vertybių, misijos, pagarbos. Ir, svarbiausia, prasmės.

Nebėra juodųjų dėžių, yra tik skaidraus stiklo kubai

„Radikalaus skaidrumo amžiuje jūsų vidinė kultūra yra jūsų prekės ženklas“, – sako tendencijų kompanija Trendwatching.com ir siūlo metaforą: kompanijos iš juodųjų dėžių – uždarų organizacijų, apie kurių vidinį gyvenimą viešumoje praktiškai nieko nežinoma, tampa stiklo kubais, neturinčiais sienų ir negalinčiais nuslėpti to, kas vyksta viduje.

Žinoma, galima ignoruoti šią tendenciją ir apsimesti, kad to nėra, bet realybė neišvengiamai pasivys – žmonės jau įpratę dalytis informacija, o socialiniai tinklai padeda informacijai sklisti žaibiškai.

Gudrūs verslai nebando vengti naujų tendencijų, o elgiasi priešingai – įkinko pokyčius savo naudai.

Tegul visi žino, kaip pas mus gera dirbti. O jeigu kažko trūksta, reikia tai pakeisti ir papasakoti visiems apie pokyčius ir naujienas.

Jeigu kažkas iš kolektyvo skundžiasi, nereikia bandyti jo užčiaupti, bet susitvarkyti ir parodyti, jog įmonė ir vadovai girdi darbuotojus.

Socialiniai tinklai – džinas, kuris į butelį negrįš

Beje, apie socialinius tinklus – jie yra trečioji iliuzija, kurią simbolizuoja metafora

dramblys kambaryje: jis yra, jį visi mato, bet niekas apie jį nekalba.

Stebina, kiek daug verslo žmonių ignoruoja socialinių tinklų egzistavimą. Tai galima suprasti iš jų kalbos: „žinau apie juos, tačiau mes jų nenaudojame“, „tie feisbukai yra vaikų žaidimai – ne mūsų verslui“ ir t. t.

Lietuva nėra išskirtinė – čia žmonės taip pat aktyviai naudojasi socialiniais tinklais, todėl verslui, norinčiam pasiekti potencialius darbuotojus, socialinė žiniasklaida yra puiki erdvė papasakoti apie save, sudominti.

Prieš keletą metų dar buvo galima kalbėti apie tai, kad socialiniai tinklai yra laikinas susižavėjimas, kažkoks komunikacijos ar žiniasklaidos verslo burbulas. Tačiau dabar jau galutinai aišku, kad „Facebook“, „LinkedIn“, „Instagram“ ir kiti socialiniai tinklai tapo visuomenės gyvenimo dalimi, todėl niekur nedings.

Jeigu šis džinas į butelį nebegrįš, laikas jį prisijaukint ir įkinkyti kuriant savo verslo, kaip patrauklaus darbdavio, įvaizdį.

Komentaro autorius – Kęstutis Gečas, „INK agency“ vyr. partneris.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

PC „Ozas“ lankytojų skaičius ūgtelėjo 16%

Prekybos ir pramogų centras „Ozas“ praneša, kad šių metų pirmas pusmetis buvo sėkmingas: lankytojų srautas...

Prekyba
11:12
„Sanitex“ turi naują vadovą

Penkiolika metų didmeninės prekybos įmonei „Sanitex“ vadovavęs Andrius Joneikis atsisveikino su darboviete.

Prekyba
10:46
Nusibodo baidarių „autostrados“ upėse, todėl pradėjo gaminti medines kanojas Premium

Kažkada kilęs sumanymas pasigaminti kanoją Janiui Žekaniui jau tapo pagrindine veikla. Kad kuo daugiau galimų...

Gazelė
2019.07.22
Reklamos agentūrų metai: šuolis – gamybos įmonėse, iššūkiai – kūrybininkams Premium 1

30-ies didžiausių kūrybinių ir reklamos agentūrų pardavimai per 2018 m. išaugo daugiau nei dešimtadaliu.

Rinkodara
2019.07.22
Prekių pristatymo kaštų valdymas: skirtingų e. parduotuvių patirtys Premium

Sąnaudoms vis labiau spaudžiant, estų e. prekybininkai, tarp jų ir mažmenininkas „Selver“, skelbia nuo rudens...

Prekyba
2019.07.22
Kaip grįžta investicijos į socialinę atsakomybę 5

Lietuvos verslo pasaulyje yra dvi klaidingo mąstymo kryptys, kai pradedama kalba apie socialinę atsakomybę.

Rinkodara
2019.07.21
Po Konkurencijos tarybos išvadų „Cgates“ atsisakė sandorio 7

Konkurencijos taryba nutraukė pranešimo apie koncentraciją nagrinėjimą, nes po preliminarių išvadų bendrovė...

Rinkodara
2019.07.18
Būsimiems šeimos kortelių savininkams – „Maximos“, „Litexpo“ nuolaidos 

Gausios ir neįgalius vaikus auginančios šeimos nuo rugsėjo turės galimybę naudotis lengvatomis tinklo...

Prekyba
2019.07.18
„Bazaarvoice“ planuoja tolimesnę plėtrą Lietuvoje 2

Prieš metus Vilniuje įsteigusi padalinį JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ planuoja...

Rinkodara
2019.07.18
Prekių nepristačiusiai „Intershop LT“ – bankroto byla 

Prekių nepristačiusiai elektroninę parduotuvę stilingai.lt valdžiusiai bendrovei „Intershop LT“ teismas...

Prekyba
2019.07.18
„Alfa Media“ pripažinta pažeidusi Etikos kodeksą

Visuomenės informavimo etikos komisija, išnagrinėjusi UAB „Gintarinė vaistinė“ skundą, pripažino, kad UAB...

Rinkodara
2019.07.18
„Eurovaistinė“ stebisi skirta bauda už klaidinančią reklamą 6

Konkurencijos taryba nustatė, kad vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ skleista reklama apie senjorams taikomas...

Rinkodara
2019.07.18
„Epson Europe“ pasirinko komunikacijos partnerius Baltijos šalyse

Spausdintuvų ir projektorių gamintoja „Epson“ pasirinko savo komunikacijos partnerius Baltijos šalims. Jais...

Rinkodara
2019.07.18
Signalas „Amazon“: sėkmę raško didieji konkurentai

Svarbiausios JAV prekybos milžinės „Amazon“ vasaros rinkodaros akcijos „Prime Day“ sėkme mėgaujasi ir kiti...

Rinkodara
2019.07.18
Internete neteisėtai naudojamasi LRT laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu

LRT pasiekė informacija, kad internete, prisidengdami LRT televizijos laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu...

Rinkodara
2019.07.16
K. Taukačikas: nuo komunikacijos elektrobusų gamybos įmonėje nepabėgau Premium 5

Ilgametis komunikacijos agentūros „Bosanova“ vadovas Kristinas Taukačikas, šiemet pardavęs didžiąją dalį...

Rinkodara
2019.07.16
Seimas nesvarstys reklamos LRT draudimo

Parlamentarai antradienį nutarė, kad nesvarstys projekto, kuriuo siūloma uždrausti visą reklamą Lietuvos...

Rinkodara
2019.07.16
„Conrestos“ prekės ženklo pokyčiai – evoliucija į naują, visapusiškai modernų etapą Verslo tribūna 10

Šiemet dešimtmetį mininti generalinės rangos bendrovė, atnaujinusi savo prekės ženklą, teigia, kad pokyčiai...

Statyba ir NT
2019.07.15
„Audimas“ patyrė skaudų pralaimėjimą „Audi AG“ Premium 38

Europos Sąjungos Bendrasis Teismas patvirtino ES intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT) sprendimą, pagal...

Pramonė
2019.07.15
„Manillos“ istorija: sukūrę vaizdą, atitinkantį turinį, per mėnesį pardavė daugiau nei per metus Premium

Kosmetikos gamybos verslą, kuriam be specifinių žinių, reikia dar ir nemažų investicijų, galima pradėti tik...

Gazelė
2019.07.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau