3 iliuzijos, kurios klaidina darbuotojų ieškantį verslą

Publikuota: 2019-01-13
Kęstutis Gečas, "INK agency" vyriausiasis partneris. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Kęstutis Gečas, "INK agency" vyriausiasis partneris. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Ryšių su visuomene agentūros „INK agency“ vyr. partneris

Konkurencinę kovą norinčios laimėti bendrovės nekalba apie darbuotojų pritraukimą, jos galvoja, kaip prisikviesti geriausius rinkoje, kurie taptų dar vienu ar net pagrindiniu konkurenciniu pranašumu.

Pranašumu šalia reputacijos, know-how, patentų ir technologinio pasiruošimo. Tuo tarpu jei kalbate apie tai, kad jums tiesiog trūksta darbuotojų, jūsų verslas jau turi rimtų problemų – susiduria su operacine rizika, t. y. galite tiesiog sustoti, arba didinate broko ir klaidų kiekį, o tai, suprantama, augina kaštus.

Norintys laimėti vengia pasiduoti trims esminėms iliuzijoms.

Pinigai viską išspręs

Klaidinga mąstyti, kad pakanka padidinti atlyginimą arba suteikti kitų materialinių naudų, ir už durų nusidrieks eilė kandidatų.

Atlyginimas turi būti adekvatus, tai dar prieš pusę amžiaus įrodė Frederickas Herzbergas su savo dviejų faktorių teorija. Tačiau tik aklai didindama atlyginimą organizacija neišvengiamai atsidurs situacijoje, kai papildomas euras duos vis mažiau naudos – kuo daugiau žmonės uždirba, tuo reikšmingesni jiems tampa kiti, nematerialūs dalykai: darbo aplinka, kolektyvas, vadovavimo stilius ir t. t.

Anksčiau ar vėliau taip pat suveiks principas „kaip šauksi, taip ir atsilieps“. Jeigu įmonė kalba tik apie pinigus, tada ir žmonės į darbą neįdės jokios širdies. Prirašyta kalnai analizių ir padaryta marios eksperimentų, parodančių, kad žmonės yra iš prigimties neracionalūs. Šiuolaikinė vadyba personalo srityje rekomenduoja pasinaudoti tuo, ką rinkodara pardavimuose atrado dar XX a. viduryje – prekės ženklo kūrimo metodologiją. Apie neracionalumo naudą teko rašyti jau anksčiau.

Ar jums reikia baudžiauninkų, kurie tik už duonos kąsnį ateina atidirbti lažo, ar kuriančių ir atsakingų darbuotojų su laisvųjų ūkininkų mąstysena? Jeigu jums reikia pastarųjų, negalima jiems kalbėti tik apie pinigus. Jiems reikia daugiau: istorijos, vertybių, misijos, pagarbos. Ir, svarbiausia, prasmės.

Nebėra juodųjų dėžių, yra tik skaidraus stiklo kubai

„Radikalaus skaidrumo amžiuje jūsų vidinė kultūra yra jūsų prekės ženklas“, – sako tendencijų kompanija Trendwatching.com ir siūlo metaforą: kompanijos iš juodųjų dėžių – uždarų organizacijų, apie kurių vidinį gyvenimą viešumoje praktiškai nieko nežinoma, tampa stiklo kubais, neturinčiais sienų ir negalinčiais nuslėpti to, kas vyksta viduje.

Žinoma, galima ignoruoti šią tendenciją ir apsimesti, kad to nėra, bet realybė neišvengiamai pasivys – žmonės jau įpratę dalytis informacija, o socialiniai tinklai padeda informacijai sklisti žaibiškai.

Gudrūs verslai nebando vengti naujų tendencijų, o elgiasi priešingai – įkinko pokyčius savo naudai.

Tegul visi žino, kaip pas mus gera dirbti. O jeigu kažko trūksta, reikia tai pakeisti ir papasakoti visiems apie pokyčius ir naujienas.

Jeigu kažkas iš kolektyvo skundžiasi, nereikia bandyti jo užčiaupti, bet susitvarkyti ir parodyti, jog įmonė ir vadovai girdi darbuotojus.

Socialiniai tinklai – džinas, kuris į butelį negrįš

Beje, apie socialinius tinklus – jie yra trečioji iliuzija, kurią simbolizuoja metafora

dramblys kambaryje: jis yra, jį visi mato, bet niekas apie jį nekalba.

Stebina, kiek daug verslo žmonių ignoruoja socialinių tinklų egzistavimą. Tai galima suprasti iš jų kalbos: „žinau apie juos, tačiau mes jų nenaudojame“, „tie feisbukai yra vaikų žaidimai – ne mūsų verslui“ ir t. t.

Lietuva nėra išskirtinė – čia žmonės taip pat aktyviai naudojasi socialiniais tinklais, todėl verslui, norinčiam pasiekti potencialius darbuotojus, socialinė žiniasklaida yra puiki erdvė papasakoti apie save, sudominti.

Prieš keletą metų dar buvo galima kalbėti apie tai, kad socialiniai tinklai yra laikinas susižavėjimas, kažkoks komunikacijos ar žiniasklaidos verslo burbulas. Tačiau dabar jau galutinai aišku, kad „Facebook“, „LinkedIn“, „Instagram“ ir kiti socialiniai tinklai tapo visuomenės gyvenimo dalimi, todėl niekur nedings.

Jeigu šis džinas į butelį nebegrįš, laikas jį prisijaukint ir įkinkyti kuriant savo verslo, kaip patrauklaus darbdavio, įvaizdį.

Komentaro autorius – Kęstutis Gečas, „INK agency“ vyr. partneris.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„TNS LT“ pajamos užpernai pasiekė 2,9 mln. Eur

Didžiausios Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės „TNS LT“ pajamos 2017 m. siekė 2,9 mln. Eur –...

Rinkodara
2019.01.21
Baltijos šalių gyventojai noriau moka už turinį

Praėjusiais metais Baltijos šalių žiūrovai atsikratė mokamų vaizdo transliacijų internetu baimės ir lyginant...

Rinkodara
2019.01.20
Smulkiųjų klaidos internete

Investicija į verslo įvaizdį virtualioje erdvėje gali būti vienas išmintingiausių šiuolaikinių sprendimų.

Rinkodara
2019.01.20
Didžiausia bauda – už netikrus atsiliepimus internete Premium 8

Už Reklamos įstatymo pažeidimus Konkurencijos taryba 2018 m. įmonėms skyrė baudų už 16.800 Eur. Didžiausia...

Rinkodara
2019.01.19
„Eurovaistinė“ pasirinko naujus kūrybos partnerius

„Eurovaistinių“ tinklas pasirinko naujus reklamos partnerius – pradeda dirbti su kūrybine agentūra „Adell...

Rinkodara
2019.01.18
„McDonald’s“ Europoje prarado išimtines teises į „Big Mac“ ženklą 17

Greitojo maisto restoranų tinklas „McDonald’s“ Europos Sąjungos (ES) šalyse prarado teises į „Big Mac“ prekės...

Rinkodara
2019.01.18
Politikų pasirinktos vietos prezidentinėms ambicijoms paskelbti – įvaizdžio dalis 1

„Tai yra viena iš dalių, kuri paskui pasikartos kituose komunikaciniuose veiksmuose. Simboliai politikoje...

Rinkodara
2019.01.17
Ekspertai: „Gillette“ reklama – vaikščiojimas skustuvo ašmenimis Premium 3

Rinkodaros metus tarptautiniai prekės ženklai pradeda aktyviai – „Gillette“ savo naująja kampanija išjudino...

Rinkodara
2019.01.17
„Facebook“ ištrynė šimtus Rytų Europoje „Sputnik“ administruotų paskyrų 7

Socialinis tinklas „Facebook“ ketvirtadienį pranešė, kad Lietuvoje ir kitose Rytų Europos šalyse ištrynė...

Technologijos
2019.01.17
Daugiausia baudų skyrė už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2018 m. už Konkurencijos ir Reklamos įstatymo pažeidimus skyrė baudų už 780.800 Eur,...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodaros ir pardavimų jungtuvės „Deeper“ - galimybė augti ar eksperimentas Premium 1

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“, pernai nepasiekusi tikslų ir ieškodama galimybių augti, be...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium 1

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
2019.01.16
Tarp savaitės reklamų: „Maximos“ lietuvybė ir šmaikštus „Lidl“ žingsnis 9

Tarp savaitės reklamų: lietuviškumui duoklę atiduodanti „Maxima“ (reklamos agentūra „New!“), „Lidl“...

Rinkodara
2019.01.15
„Lidl“ turi ir naują rinkodaros vadovę, ir naujus partnerius 17

Naująja prekybos tinklo „Lidl“ Rinkodaros departamento vadove tapo Elena Šilovaitė, pastaruosius metus šias...

Rinkodara
2019.01.15
Įvaizdžio nėra, fantazija išlaidauti – be ribų 18

Lietuva neturi įvaizdžio. Nes jo kūrėjai – nieko verti. Metų metais kiekviena Vyriausybė išleidžia šiam...

Rinkodara
2019.01.15
Kaunas vėl kviečia vilniečius vakarienės 2

696-ąjį gimtadienį netrukus švęsiančio Vilniaus gyventojus kauniečiai trečią kartą kviečia į svečius: ketina...

Laisvalaikis
2019.01.14
„Lietuvos geležinkeliai“ skelbia konkursą prekės ženklų atnaujinimui 8

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ieško prekės ženklų kūrėjų – planuojama atnaujinti bendrovės...

Rinkodara
2019.01.14
Pietūs senjorams už eurą: kokia nauda verslui Premium 1

Kai kurios maitinimo įstaigos augina pajamas masiškumu, pasiūliusios valgių už mažesnę kainą, kitos rengia...

Rinkodara
2019.01.14
Nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur

Lietuvių ir užsieniečių nuomonės apie Lietuvą tyrimams Vyriausybė skirs 264.300 Eur. Daugiau nei metus...

Paslaugos
2019.01.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau