3 iliuzijos, kurios klaidina darbuotojų ieškantį verslą

Publikuota: 2019-01-13
Kęstutis Gečas, "INK agency" vyriausiasis partneris. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Kęstutis Gečas, "INK agency" vyriausiasis partneris. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Ryšių su visuomene agentūros „INK agency“ vyr. partneris

Konkurencinę kovą norinčios laimėti bendrovės nekalba apie darbuotojų pritraukimą, jos galvoja, kaip prisikviesti geriausius rinkoje, kurie taptų dar vienu ar net pagrindiniu konkurenciniu pranašumu.

Pranašumu šalia reputacijos, know-how, patentų ir technologinio pasiruošimo. Tuo tarpu jei kalbate apie tai, kad jums tiesiog trūksta darbuotojų, jūsų verslas jau turi rimtų problemų – susiduria su operacine rizika, t. y. galite tiesiog sustoti, arba didinate broko ir klaidų kiekį, o tai, suprantama, augina kaštus.

Norintys laimėti vengia pasiduoti trims esminėms iliuzijoms.

Pinigai viską išspręs

Klaidinga mąstyti, kad pakanka padidinti atlyginimą arba suteikti kitų materialinių naudų, ir už durų nusidrieks eilė kandidatų.

Atlyginimas turi būti adekvatus, tai dar prieš pusę amžiaus įrodė Frederickas Herzbergas su savo dviejų faktorių teorija. Tačiau tik aklai didindama atlyginimą organizacija neišvengiamai atsidurs situacijoje, kai papildomas euras duos vis mažiau naudos – kuo daugiau žmonės uždirba, tuo reikšmingesni jiems tampa kiti, nematerialūs dalykai: darbo aplinka, kolektyvas, vadovavimo stilius ir t. t.

Anksčiau ar vėliau taip pat suveiks principas „kaip šauksi, taip ir atsilieps“. Jeigu įmonė kalba tik apie pinigus, tada ir žmonės į darbą neįdės jokios širdies. Prirašyta kalnai analizių ir padaryta marios eksperimentų, parodančių, kad žmonės yra iš prigimties neracionalūs. Šiuolaikinė vadyba personalo srityje rekomenduoja pasinaudoti tuo, ką rinkodara pardavimuose atrado dar XX a. viduryje – prekės ženklo kūrimo metodologiją. Apie neracionalumo naudą teko rašyti jau anksčiau.

Ar jums reikia baudžiauninkų, kurie tik už duonos kąsnį ateina atidirbti lažo, ar kuriančių ir atsakingų darbuotojų su laisvųjų ūkininkų mąstysena? Jeigu jums reikia pastarųjų, negalima jiems kalbėti tik apie pinigus. Jiems reikia daugiau: istorijos, vertybių, misijos, pagarbos. Ir, svarbiausia, prasmės.

Nebėra juodųjų dėžių, yra tik skaidraus stiklo kubai

„Radikalaus skaidrumo amžiuje jūsų vidinė kultūra yra jūsų prekės ženklas“, – sako tendencijų kompanija Trendwatching.com ir siūlo metaforą: kompanijos iš juodųjų dėžių – uždarų organizacijų, apie kurių vidinį gyvenimą viešumoje praktiškai nieko nežinoma, tampa stiklo kubais, neturinčiais sienų ir negalinčiais nuslėpti to, kas vyksta viduje.

Žinoma, galima ignoruoti šią tendenciją ir apsimesti, kad to nėra, bet realybė neišvengiamai pasivys – žmonės jau įpratę dalytis informacija, o socialiniai tinklai padeda informacijai sklisti žaibiškai.

Gudrūs verslai nebando vengti naujų tendencijų, o elgiasi priešingai – įkinko pokyčius savo naudai.

Tegul visi žino, kaip pas mus gera dirbti. O jeigu kažko trūksta, reikia tai pakeisti ir papasakoti visiems apie pokyčius ir naujienas.

Jeigu kažkas iš kolektyvo skundžiasi, nereikia bandyti jo užčiaupti, bet susitvarkyti ir parodyti, jog įmonė ir vadovai girdi darbuotojus.

Socialiniai tinklai – džinas, kuris į butelį negrįš

Beje, apie socialinius tinklus – jie yra trečioji iliuzija, kurią simbolizuoja metafora

dramblys kambaryje: jis yra, jį visi mato, bet niekas apie jį nekalba.

Stebina, kiek daug verslo žmonių ignoruoja socialinių tinklų egzistavimą. Tai galima suprasti iš jų kalbos: „žinau apie juos, tačiau mes jų nenaudojame“, „tie feisbukai yra vaikų žaidimai – ne mūsų verslui“ ir t. t.

Lietuva nėra išskirtinė – čia žmonės taip pat aktyviai naudojasi socialiniais tinklais, todėl verslui, norinčiam pasiekti potencialius darbuotojus, socialinė žiniasklaida yra puiki erdvė papasakoti apie save, sudominti.

Prieš keletą metų dar buvo galima kalbėti apie tai, kad socialiniai tinklai yra laikinas susižavėjimas, kažkoks komunikacijos ar žiniasklaidos verslo burbulas. Tačiau dabar jau galutinai aišku, kad „Facebook“, „LinkedIn“, „Instagram“ ir kiti socialiniai tinklai tapo visuomenės gyvenimo dalimi, todėl niekur nedings.

Jeigu šis džinas į butelį nebegrįš, laikas jį prisijaukint ir įkinkyti kuriant savo verslo, kaip patrauklaus darbdavio, įvaizdį.

Komentaro autorius – Kęstutis Gečas, „INK agency“ vyr. partneris.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Naujos „Lidl“ reklamos veidai – parduotuvių darbuotojai

Naujojo „Lidl Lietuva“ įvaizdinio vaizdo klipo epicentre – kone nuo prekybos tinklo atsidarymo Lietuvoje...

Rinkodara
2019.03.25
G. Bandzevičius: nuo 2021 m. atidarysime po „Rimi“ parduotuvę kas mėnesį Premium 11

Giedrius Bandzevičius, „Rimi Lietuvos“ vadovas, interviu VŽ sako, kad iki 2023 m. pabaigos prekybos tinklas...

Prekyba
2019.03.25
„Lietuvos energija“ skelbia 1,5 mln. Eur vertės konkursą

Energetikos įmonių grupė Baltijos šalyse „Lietuvos energija“, ruošdamasi esminių savo strategijos LE 2030...

Rinkodara
2019.03.25
„Microsoft“: didės dirbtinio intelekto reikšmė prekyboje  3

57% apklaustų bendrovių vadovų tikisi, jog dirbtinis intelektas jiems padės pagerinti klientų aptarnavimo ir...

Prekyba
2019.03.25
Vilniaus prekybos centro CUP nuomininkų apyvarta augo 7%  3

Sostinės prekybos centro CUP nuomininkų apyvarta 2018 m. siekė 28,44 mln. Eur be PVM ir buvo 7% didesnė nei...

Prekyba
2019.03.25
Sėkmingiausias naujas produktas – „Švyturio-Utenos alaus“ kokteilis 2

Lietuvos aludariai susigrąžino sėkmingiausio naujo produkto titulą. 2018 m. jis atiteko „Švyturio-Utenos...

Rinkodara
2019.03.25
Kas vyksta su „Facebook“: „Snapchat‘izacija“ ar naujas verslo modelis 8

Neseniai Markas Zukerbergas, „Facebook“ įkūrėjas savo profilyje publikavo ilgą laišką apie tai, kokia...

Rinkodara
2019.03.24
Patarimai teisininkams: kaip patobulinti internetinį puslapį, kad jis imtų dirbti jums 4

Teisininkai jau įgudo klientų ieškoti demonstruodami savo ekspertiškumą renginiuose ar rengdami publikacijas.

Paslaugos
2019.03.23
Kavos bakas ant ratų – netradicinis sprendimas draudimo kampanijoje 1

Draudimo bendrovė „Gjensidige“ privalomojo transporto priemonių draudimo kampanijai pasirinko netradicinį...

Rinkodara
2019.03.23
Teismas: „MV Group“ gali naudoti ženklą „The Nines“ 2

Koncernui „MG Baltic“ valdoma didžiausia Lietuvoje stipraus alkoholio gamintoja Kauno „MV Group Production“,...

Rinkodara
2019.03.23
Nauji sprendimai į arenas pritraukia daugiau klientų Premium 1

Didžiosios šalies arenos, bandydamos atsiriekti didesnę renginių pyrago dalį, pradeda orientuotis į...

Rinkodara
2019.03.21
Metų rinkodaros vadovo laurai – „Volfui Engelman“ 4

„Metų CMO 2019“ arba Metų rinkodaros vadovo titulas šiemet keliauja į Manto Matukaičio, „Volfas Engelman“...

Rinkodara
2019.03.21
Efektyviausia metų rinkodaros kampanija – „Tele2 Laisvas internetas“

Konferencijoje „Password 2019“ išrinktos efektyviausios metų rinkodaros kampanijos ir Metų rinkodaros vadovas.

Rinkodara
2019.03.21
„Baltika Lietuva“  vadovė apie naują koncepciją: atsiras trijų segmentų „Monton“  Premium

Pagrindinei „Baltika Lietuva“ bendrovei nusprendus apjungti tris prekių ženklus į vieną, nuo 2020 m.

Prekyba
2019.03.21
P. Kuisys: esminis rinkodaros vadovo įgūdis – ne kūrybiškumas, o finansai ir analitika 7

Prasidėjo rinkodaros efektyvumo konferencija „Password 2019“, čia sektorių lyderiai dalijasi savo sėkmės...

Rinkodara
2019.03.21
„Gera dovana“ skaičiuoja augančius pardavimus 2

2018 m. dovanų platinimo įmonių grupės „Gera dovana“ pardavimai Lietuvoje, Latvijoje ir Lenkijoje augo...

Prekyba
2019.03.20
„Megos“ valdytojos rinkodaros vadovė: didžiausias iššūkis – vienadienius smalsautojus paversti lojaliais

Dovana komandoje yra skirtingi žmonės, kurie gebančiam matuoti efektyvumą vadovui uždeda kūrybinę uogą ant...

Rinkodara
2019.03.20
Europos komisija „Google“ skyrė dar vieną baudą – šį kartą 1,5 mlrd. Eur 1

Europos komisija JAV technologijų gigantei „Google“ skyrė 1,49 mlrd. Eur baudą dėl piknaudžiavimo...

Rinkodara
2019.03.20
„Tiketa“ socialinių tinklų žvaigždes į renginius priims nemokamai 2

Bilietų platinimo bendrovė „Tiketa“ paskelbė pradedanti renginių ambasadorių paiešką. Norintiems dalyvauti...

Rinkodara
2019.03.20
„KG Group“ rinkodaros vadovas: laiku nesureagavai – lentynose esi nereikalingas 3

Greito vartojimo prekių sektoriuje svarbu neprarasti budrumo ir neužmigti, nes konkurencija – didžiulė.

Rinkodara
2019.03.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau