Komunikacijos kryptys: kokią kortą traukia sėkmingi prekių ženklai

Publikuota: 2018-12-09
Tendencijų analitikė Christine Boland. Artūro Žuko nuotr.
Tendencijų analitikė Christine Boland. Artūro Žuko nuotr.

Šiandien laimi tie prekės ženklai, kurie geba būti aktualūs vartotojui tada, atsižvelgia į kontekstą ir realijas rinkoje.

„Vis daugiau vartotojų darosi sąmoningesni, išsako aiškią savo poziciją ir jos laikosi. Savo ruožtu prekių ženklams pelnyti vartotojų pasitikėjimą darosi ypatingai svarbu. Prekių ženklai vartotojo dėmesį gali tikėtis patraukti nebe dar vienu nauju produktu, nauju skoniu ar tobula kokybe, o būdami aktualūs žmonėms, kalbėdami apie tai, kas svarbu vartotojams, reaguodami į situaciją“, – teigia tendencijų analitikė Christine Boland.

Daugiau simpatijų pelno tie prekių ženklai, kurie investuoja į tvarumą, ekologiją, žmogaus teises, socialines problemas.

„Nieko naujo nepasakysiu, gyvename pokyčių metu, tarptautiniai viešbučių tinklai negali sustabdyti „Airbnb“ plėtros, taksi bendrovės – „Uber“. Verslai turi išmokti prisitaikyti gyventi ir augti prie pasikeitusių sąlygų. Surasti naujus augimo kelius“, – konferencijoje „LiMA Day 2018“ kalbėjo p. Boland.

Pasak jos, ribos trinasi visur. Jei paimtume mažmeninę prekybą, matome, kad prekybos centrai tampa kartu ir restoranais, knygynai – kavinėmis ir t.t. „Amazon“, šį sausį Siatle, Vašingtono valstijoje, atidarė pirmą parduotuvę be kasų, ir automatizuotų parduotuvių tinklą plečia ir toliau.

„Instagram“ kompiuterizuotą modelį Lil Miquela seka daugiau nei 1,5 mln. gerbėjų.

„Dabar žengiame dar toliau – „Prada“ ją pasitelkia kaip modelį pristatyti savo naujausią kolekciją, o sulaukę žinutės į savo užklausimą, nebegalime atskirti mums atsakė robotas ar žmogus. Technologijos mums, kūrybos žmonėms, atveria naujas galimybes, tik reikia tai taikliai išnaudoti“, – svarbą brėžia p. Boland.

Svarbūs aspektai

Analitikė, kalbėdama apie tai, kas svarbu rytojaus prekių ženklų komunikacijoje, kaip vieną svarbiausių aspektų išskiria jautrumą.

„Turime suprasti, priimti, toleruoti skirtumus, skirtingus žmones, nuomones. Ne mažiau svarbu ir aplinkosaugos temos. Tai turėtų atsirasti ne tik komunikacijoje, bet ir prekės ženklo filosofijoje. Mes esame ekosistemos dalis, to negalime ignoruoti“, – kalbėjo p. Boland.

Šiandien verslai disponuoja didžiuliu kiekiu duomenų, ir tai, pasak analitikės, visų pirma reikėtų pasitelkti, kuriant įsimintinus, „wow“ momentus savo vartotojui.

„Svarbu būti empatiškiems, jautriems, tolerantiškiems. To pavyzdžiai: „Nike“ su puikia savo kampanija „Lygybė neturi sienų“ (Equality has no boundaries“) ar „BrandBase“, pristačiusi tualetinį vandenį „Eau de Tolerance“. Tokiais žingsniais prekių ženklai parodo, kad supranta situaciją, stebi vartotojų nuotaikas ir į tai reaguoja“, – teigia p. Boland, pridurdama, kad tuo tarpu „Victoria‘s Secret“ yra blogasis pavyzdys šiandien.

„Kai pasaulis skęsta „#MeToo“ temose, o problema pasirodė esanti didesnė nei daugelis mūsų manėme, kai vis daugiau kalbama apie toleranciją ir kitais opiais klausimais, „Victoria‘s Secret“ šiemetiniame savo šou nei menkiausia užuomina neužsiminė, kad jie bent girdėjo apie tai. Ir tai yra didžiulis minusas prekės ženklui, kuris jau skaičiuoja mažėjančius pardavimus“, – konferencijoje kalbėjo p. Boland.

Apie „Victoria‘s Secret“ plačiau skaitykite čia.

Kaip gerąjį verslo pavyzdį analitikė pateikia „Mattel“, kuri, reaguodama į kontekstą, išleido naują lėlių liniją ne tik su manekeniško sudėjimo baltaode, bet su visų rasių ir visokiausių kūno sudėjimo lėlėmis.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Google“ testuoja būsimos Autorinių teisių direktyvos scenarijų 3

Praėjusią savaitę „Google“ pradėjo eksperimentuoti su nedidele dalimi vartotojų Europoje, kad suprastų, kokia...

Rinkodara
2019.01.22
„TNS LT“ pajamos užpernai pasiekė 2,9 mln. Eur

Didžiausios Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės „TNS LT“ pajamos 2017 m. siekė 2,9 mln. Eur –...

Rinkodara
2019.01.21
Baltijos šalių gyventojai noriau moka už turinį

Praėjusiais metais Baltijos šalių žiūrovai atsikratė mokamų vaizdo transliacijų internetu baimės ir lyginant...

Rinkodara
2019.01.20
Smulkiųjų klaidos internete

Investicija į verslo įvaizdį virtualioje erdvėje gali būti vienas išmintingiausių šiuolaikinių sprendimų.

Rinkodara
2019.01.20
Didžiausia bauda – už netikrus atsiliepimus internete Premium 8

Už Reklamos įstatymo pažeidimus Konkurencijos taryba 2018 m. įmonėms skyrė baudų už 16.800 Eur. Didžiausia...

Rinkodara
2019.01.19
„Eurovaistinė“ pasirinko naujus kūrybos partnerius

„Eurovaistinių“ tinklas pasirinko naujus reklamos partnerius – pradeda dirbti su kūrybine agentūra „Adell...

Rinkodara
2019.01.18
„McDonald’s“ Europoje prarado išimtines teises į „Big Mac“ ženklą 18

Greitojo maisto restoranų tinklas „McDonald’s“ Europos Sąjungos (ES) šalyse prarado teises į „Big Mac“ prekės...

Rinkodara
2019.01.18
Politikų pasirinktos vietos prezidentinėms ambicijoms paskelbti – įvaizdžio dalis 1

„Tai yra viena iš dalių, kuri paskui pasikartos kituose komunikaciniuose veiksmuose. Simboliai politikoje...

Rinkodara
2019.01.17
Ekspertai: „Gillette“ reklama – vaikščiojimas skustuvo ašmenimis Premium 3

Rinkodaros metus tarptautiniai prekės ženklai pradeda aktyviai – „Gillette“ savo naująja kampanija išjudino...

Rinkodara
2019.01.17
„Facebook“ ištrynė šimtus Rytų Europoje „Sputnik“ administruotų paskyrų 7

Socialinis tinklas „Facebook“ ketvirtadienį pranešė, kad Lietuvoje ir kitose Rytų Europos šalyse ištrynė...

Technologijos
2019.01.17
Daugiausia baudų skyrė už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2018 m. už Konkurencijos ir Reklamos įstatymo pažeidimus skyrė baudų už 780.800 Eur,...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodaros ir pardavimų jungtuvės „Deeper“ - galimybė augti ar eksperimentas Premium 1

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“, pernai nepasiekusi tikslų ir ieškodama galimybių augti, be...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium 1

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
2019.01.16
Tarp savaitės reklamų: „Maximos“ lietuvybė ir šmaikštus „Lidl“ žingsnis 9

Tarp savaitės reklamų: lietuviškumui duoklę atiduodanti „Maxima“ (reklamos agentūra „New!“), „Lidl“...

Rinkodara
2019.01.15
„Lidl“ turi ir naują rinkodaros vadovę, ir naujus partnerius 17

Naująja prekybos tinklo „Lidl“ Rinkodaros departamento vadove tapo Elena Šilovaitė, pastaruosius metus šias...

Rinkodara
2019.01.15
Įvaizdžio nėra, fantazija išlaidauti – be ribų 18

Lietuva neturi įvaizdžio. Nes jo kūrėjai – nieko verti. Metų metais kiekviena Vyriausybė išleidžia šiam...

Rinkodara
2019.01.15
Kaunas vėl kviečia vilniečius vakarienės 2

696-ąjį gimtadienį netrukus švęsiančio Vilniaus gyventojus kauniečiai trečią kartą kviečia į svečius: ketina...

Laisvalaikis
2019.01.14
„Lietuvos geležinkeliai“ skelbia konkursą prekės ženklų atnaujinimui 8

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ieško prekės ženklų kūrėjų – planuojama atnaujinti bendrovės...

Rinkodara
2019.01.14
Pietūs senjorams už eurą: kokia nauda verslui Premium 1

Kai kurios maitinimo įstaigos augina pajamas masiškumu, pasiūliusios valgių už mažesnę kainą, kitos rengia...

Rinkodara
2019.01.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau