Komunikacijos kryptys: kokią kortą traukia sėkmingi prekių ženklai

Publikuota: 2018-12-09
Tendencijų analitikė Christine Boland. Artūro Žuko nuotr.
Tendencijų analitikė Christine Boland. Artūro Žuko nuotr.

Šiandien laimi tie prekės ženklai, kurie geba būti aktualūs vartotojui tada, atsižvelgia į kontekstą ir realijas rinkoje.

„Vis daugiau vartotojų darosi sąmoningesni, išsako aiškią savo poziciją ir jos laikosi. Savo ruožtu prekių ženklams pelnyti vartotojų pasitikėjimą darosi ypatingai svarbu. Prekių ženklai vartotojo dėmesį gali tikėtis patraukti nebe dar vienu nauju produktu, nauju skoniu ar tobula kokybe, o būdami aktualūs žmonėms, kalbėdami apie tai, kas svarbu vartotojams, reaguodami į situaciją“, – teigia tendencijų analitikė Christine Boland.

Daugiau simpatijų pelno tie prekių ženklai, kurie investuoja į tvarumą, ekologiją, žmogaus teises, socialines problemas.

„Nieko naujo nepasakysiu, gyvename pokyčių metu, tarptautiniai viešbučių tinklai negali sustabdyti „Airbnb“ plėtros, taksi bendrovės – „Uber“. Verslai turi išmokti prisitaikyti gyventi ir augti prie pasikeitusių sąlygų. Surasti naujus augimo kelius“, – konferencijoje „LiMA Day 2018“ kalbėjo p. Boland.

Pasak jos, ribos trinasi visur. Jei paimtume mažmeninę prekybą, matome, kad prekybos centrai tampa kartu ir restoranais, knygynai – kavinėmis ir t.t. „Amazon“, šį sausį Siatle, Vašingtono valstijoje, atidarė pirmą parduotuvę be kasų, ir automatizuotų parduotuvių tinklą plečia ir toliau.

„Instagram“ kompiuterizuotą modelį Lil Miquela seka daugiau nei 1,5 mln. gerbėjų.

„Dabar žengiame dar toliau – „Prada“ ją pasitelkia kaip modelį pristatyti savo naujausią kolekciją, o sulaukę žinutės į savo užklausimą, nebegalime atskirti mums atsakė robotas ar žmogus. Technologijos mums, kūrybos žmonėms, atveria naujas galimybes, tik reikia tai taikliai išnaudoti“, – svarbą brėžia p. Boland.

Svarbūs aspektai

Analitikė, kalbėdama apie tai, kas svarbu rytojaus prekių ženklų komunikacijoje, kaip vieną svarbiausių aspektų išskiria jautrumą.

„Turime suprasti, priimti, toleruoti skirtumus, skirtingus žmones, nuomones. Ne mažiau svarbu ir aplinkosaugos temos. Tai turėtų atsirasti ne tik komunikacijoje, bet ir prekės ženklo filosofijoje. Mes esame ekosistemos dalis, to negalime ignoruoti“, – kalbėjo p. Boland.

Šiandien verslai disponuoja didžiuliu kiekiu duomenų, ir tai, pasak analitikės, visų pirma reikėtų pasitelkti, kuriant įsimintinus, „wow“ momentus savo vartotojui.

„Svarbu būti empatiškiems, jautriems, tolerantiškiems. To pavyzdžiai: „Nike“ su puikia savo kampanija „Lygybė neturi sienų“ (Equality has no boundaries“) ar „BrandBase“, pristačiusi tualetinį vandenį „Eau de Tolerance“. Tokiais žingsniais prekių ženklai parodo, kad supranta situaciją, stebi vartotojų nuotaikas ir į tai reaguoja“, – teigia p. Boland, pridurdama, kad tuo tarpu „Victoria‘s Secret“ yra blogasis pavyzdys šiandien.

„Kai pasaulis skęsta „#MeToo“ temose, o problema pasirodė esanti didesnė nei daugelis mūsų manėme, kai vis daugiau kalbama apie toleranciją ir kitais opiais klausimais, „Victoria‘s Secret“ šiemetiniame savo šou nei menkiausia užuomina neužsiminė, kad jie bent girdėjo apie tai. Ir tai yra didžiulis minusas prekės ženklui, kuris jau skaičiuoja mažėjančius pardavimus“, – konferencijoje kalbėjo p. Boland.

Apie „Victoria‘s Secret“ plačiau skaitykite čia.

Kaip gerąjį verslo pavyzdį analitikė pateikia „Mattel“, kuri, reaguodama į kontekstą, išleido naują lėlių liniją ne tik su manekeniško sudėjimo baltaode, bet su visų rasių ir visokiausių kūno sudėjimo lėlėmis.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Vadovų komunikacija: pirmą kartą TOP 10 – visi 5 prekybos tinklai Premium

Vertinant įmonių vadovų komunikaciją, dažniausiai žiniasklaidoje per 2018 m. buvo cituojama Kristina Meidė,...

Rinkodara
2019.04.23
Prezidento rinkimai: trys lyderiai ir ketvirtas, šokantis į traukinį

Analizuojant kandidatų į prezidentus komunikaciją žiniasklaidoje, matyti rokiruočių: 2018 m. paskutinį...

Rinkodara
2019.04.22
5 kriterijai, kurie lemia komunikacijos partnerių pasirinkimą

Pagrindinis kriterijus, kurį, besirinkdamos komunikacijos bendrovę, vertina Lietuvos įmonės ir organizacijos...

Rinkodara
2019.04.20
„Gravitas Partners“ laimėjo 0,31 mln. Eur konkursą 1

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ laimėjo „Būsto energijos taupymo agentūros“ konkursą...

Rinkodara
2019.04.19
Prezidento rinkimai: perdėtai malonių kandidatų lygtį išspręs paskutiniųjų savaičių įvykiai Premium 1

Šie rinkimai į prezidentus – kol kas be strategijos ir ryškesnės rinkimų kampanijos, pastebi ekspertai. Tai...

Rinkodara
2019.04.18
Konkurencijos taryba: reklamos pažeidimų mastas – rimtas iššūkis 1

Reklamos priežiūrą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai perleidžianti Konkurencijos taryba sako,...

Rinkodara
2019.04.18
Prekybos centro atnaujinimas neužsidarant nė dienai: patirtys skirtingos Premium

Šiuo metu atnaujinami Vilniaus ir Kauno „Akropoliai“, tęsiasi griovimo ir statybų darbai „Ogmios mieste“.

Prekyba
2019.04.18
„Mediashop“, viena iš „Elektromarkt“ tinklo valdytojų, neapgynė savo teisių Premium 5

UAB „Mediashop“, viena iš buitinės technikos parduotuvių „Elektromarkt“ valdytojų, turės sumokėti 1,3 mln.

Prekyba
2019.04.18
Komunikacijos lyderiai: G. Nausėda atlaisvino vietą T. Povilauskui 2

Bankų atstovai pernai išliko dažniausiai Lietuvos žiniasklaidoje cituojamų nuomonės lyderių sąrašo viršūnėje,...

Rinkodara
2019.04.18
„Aprangos“ grupė turi naują komunikacijos vadovą 3

Tadas Marčiukaitis, buvęs naujienų portalo „Alfa.lt“ vyriausiasis redaktorius, pastaruoju metu dirbęs „MG...

Prekyba
2019.04.17
„Mars“ korporacijos istorija: kodėl keičiasi didieji prekių ženklai Premium 2

„Mars, Incorporated“, labiausiai pasaulyje žinoma kaip populiariausių šokoladinių batonėlių ir gyvūnų maisto...

Rinkodara
2019.04.17
Populiariausi socialinės inžinerijos būdai ir kaip nuo jų apsisaugoti? Verslo tribūna 2

Per pastarąjį dešimtmetį kibernetinio saugumo kontekste vis daugiau dėmesio sulaukianti socialinė inžinerija...

Išmani Lietuva
2019.04.16
NTAKD riboja tarptautinių „Vyno dienų“ reklamą Premium 8

Didžiausią Baltijos ir Šiaurės Europos šalių vyno parodą „Vyno dienos“ rengiantis „Vyno klubas“ pranešė, jog...

Laisvalaikis
2019.04.16
„Iki“ savininkės „Rewe“ grupės valdybos narys: asmeniškai kuruoju „Iki“, nes čia kelio pradžia Premium 4

Januszo Kuliko, Vokietijos mažmeninės prekybos tinklo „Rewe“, valdančio beveik 94% prekybos tinklo „Iki“...

Prekyba
2019.04.16
„Bitė Lietuva“ pirmoji Lietuvoje bando įregistruoti garsinį ženklą

Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“, neseniai pristačiusi atnaujintą savo pagrindinį prekės ženklą ir...

Rinkodara
2019.04.16
Kakė Makė eina į „Akropolius“ 9

„Alma littera“ pranešė plečianti savo valdomo „Kakės Makės“ prekės ženklo pasaulį – rugpjūtį Vilniaus ir...

Laisvalaikis
2019.04.15
ES Taryba patvirtino Autorių teisų direktyvą 1

Europos Sąjungos Taryba pirmadienį pritarė Autorių teisių direktyvai internete. Žalia šviesa šiai direktyvai...

Rinkodara
2019.04.15
„LinkedIn“ galimybėmis vejasi „Facebook“, patrauklia auditorija – pralenkia Premium 9

Per pastaruosius metus socialinis tinklas „LinkedIn“ skaičiuoja šuolį į viršų, o labiausiai prie to prisidėjo...

Rinkodara
2019.04.15
Feisbukas ir pelnas: įsitraukę vartotojai jį kilsteli 1

40% visų pasaulio 18-29 m. amžiaus vartotojų yra aktyvūs socialinėje medijoje. Socialinių tinklų atsiradimas...

Gazelė
2019.04.15
„Vikonda“ svarsto, ar reaguoti atsiradus dar vienam „Mini Market“ Premium

Vilniuje smulkiam prekybininkui atidarius vieną „Mini Market“ parduotuvę tokiu pačiu pavadinimu kaip jau...

Prekyba
2019.04.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau