2025-03-13 09:16

Tirpsta prekybos tinklų EBITDA maržos, neapibrėžtumas didėja

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Geopolitiškai neramūs laikai, naujos infliacijos bangos nuojauta ir kylantys kaštai prekybos įmonių vadovams kelia įtampą dėl pelno rodiklių lūkesčių. Ne itin pozityvios ir europinės prognozės – naujas „McKinsey“ tyrimas rodo, kad artimiausiu metu tikėtis ypatingo proveržio būtų naivu.

Mažmeninės prekybos bendrovių, kuriose dominuoja maisto produktai, pelno maržos 2015–2023 m. svyravo nuo 4,8% iki 9,2%, o prekiaujančių ne maisto produktais segmente – vidutinis rodiklis aukštesnis (22,9%), tyrimų ir konsultacijų bendrovės „McKinsey“ ataskaitą „Maisto produktų pelningumo perspektyvos – Europa“ cituoja specializuotas prekybos leidinys „Retail Detail“. 

2009–2023 m. laikotarpiu Europos prekybos tinklų vidutinė EBITDA marža buvo 7,1% – tai gerokai kuklesnis rodiklis nei daugelyje kitų sektorių. 

52795
130817
52791