I. Mazepos politinis barokas: vieniems – herojus, kitiems – suktas išdavikas
Kompozitorius Franzas Lisztas hetmanui dedikavo simfoninę poemą Nr. 6, o Piotras Čaikovskis parašė operą „Mazepa“, libretui pasitelkęs perdirbtą Aleksandro Puškino poemą „Poltava“. Nemažai išliko įvairia maniera (net Eugène’as Delacroix) nutapytų I. Mazepos portretų, kurių atpažįstamieji ženklai – hetmano valdžios skeptras „bulava“ ir įspūdingo dydžio ausys.
Nepaisant autorių gausos ir įvairovės, net trims šimtams metų praslinkus po hetmano mirties, sunku sudėlioti vieną ir nuoseklų jo politinį portretą. Viena vertus, I. Mazepa nebuvo lojalus vasalas, per gyvenimą jis suspėjo prisiekti ištikimybę trims konkuruojančioms monarchijoms: Lenkijai, Rusijai bei Švedijai ir tuo pat metu flirtuoti su Krymo chanatu, kazokų savivalda ir Otomanų imperija. Priešininkų stovyklas ir įtakingus viršininkus I. Mazepa savo ir svetima valia keitė bent šešis kartus.
Žinios, vertos jūsų laiko
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- „Mano pinigai“ - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai