2023-11-28 12:01

„Juodojo penktadienio“ išlaidos augo beveik trečdaliu

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Juodojo penktadienio“ išpardavimų dieną „Swedbank“ klientai apsipirkdami lietuviškose e. parduotuvėse šįmet išleido apie 12,8 mln. Eur. Tai – 28% didesnė suma nei praėjusiais metais. Tokį pat išlaidų augimą rodo ir elektroninių pinigų įstaigos „Paysera“, apdorojančios mokėjimus apie 13.000 e. parduotuvių, duomenys.

Papildyta „Maximos“ ir „Venipak“ informacija.

Deimantas Trumpickas, „Swedbank“ Lėšų valdymo pardavimų palaikymo departamento direktorius, pažymi, kad „Juodojo penktadienio“ apsipirkimai ir toliau išlaiko augimo tendenciją, tačiau šis skaičius jau nebeauga dviženkliu procentu ir šiemet pirkimų buvo tik 5% daugiau nei ankstesniais metais.

Tačiau apsipirkimų vertė ir toliau augo gan įspūdingai – daugiau nei 28%, o vidutinė pirkinio vertė padidėjo iki 69 Eur, t.y. buvo 22% didesnė nei praėjusiais metais.

„Juodojo penktadienio“ savaitę „Swedbank“ klientai apsipirkdami internetu išleido 14% didesnę sumą nei analogišku laikotarpiu prieš metus.

„Jei prieš keletą metų stebėjome tendenciją, kad „Juodasis penktadienis“ virsta „juodąja savaite“, tai šįmet matome aktyvią prekybą ištisą mėnesį. Viso lapkričio mėnesio kontekste „Juodojo penktadienio“ savaitė jau nebeišsiskiria taip ryškiai kaip anksčiau ir visas mėnuo tampa pakankamai aktyvus“, – teigia D. Trumpickas.

Tai, kad „Juodojo penktadienio“ savaitė jau nebe taip ryškiai išsiskiria iš viso lapkričio mėnesio buvo matyti ir ankstesniais metais, kai šis skirtumas vis labiau ir labiau nyko, pastebi „Swedbank“ atstovas.

Daugėja siuntų

Kristina Sušinskaitė, tarptautinės siuntų bendrovės „Venipak“ rinkodaros ir komunikacijos vadovė Baltijos šalims, VŽ informavo, kad po „Juodojo penktadienio“ fiksuojama daugiau kaip 50% užregistruotų siuntų visose Baltijos šalyse, palyginti su įprastu laikotarpiu. 

Tikėtina, anot jos, šis skaičius per šią savaitę dar paaugs, kadangi ne visi prekybininkai, ypač mažesnieji, spėjo paruošti siuntas. Įmonė prognozuoja, kad lapkritį gali būti pasiektas Baltijos šalyse pristatytų siuntų rekordas.  

„Paysera“ duomenys

„Juodojo penktadienio“ savaitgalį pirkėjų išlaidos Baltijos šalių internetinėse parduotuvėse, palyginti su išlaidomis tipinę lapkričio dieną, išaugo 28%. Palyginti su praėjusiais metais, nežymiai ūgtelėjo ir vidutinė krepšelio suma, skaičiuoja elektroninių pinigų įstaiga „Paysera“, apdorojanti mokėjimus apie 13.000 e. parduotuvių. 

Gyventojai šiemet „Juodojo penktadienio“ savaitgalį vieno apsipirkimo internete metu išleido vidutiniškai po 66 Eur, kai praėjusiais metais vidutinis pirkinio krepšelis buvo kiek mažesnis ir siekė 64 Eur.

„Diskusijos apie infliaciją ir perteklinį vartojimą praėjusią savaitę, ko gero, liko šiek tiek nuošalyje. „Juodasis penktadienis“ jau kelerius metus nebėra dienos ar savaitgalio prekybos šventė. Pirkimai internetinėse parduotuvėse ėmė kilti jau trečiadienį, ketvirtadienį išlaikė augimą, o kulminaciją pasiekė penktadienį, kai 50% viršijo ankstesnių savaitės dienų vidurkį“, – sako Marijus Plančiūnas, „Paysera“ generalinis direktorius.

Sulaukė daugiau pirkėjų

„Juodasis penktadienis“ tapo rekordiniu penktadieniu šiais metais „Maximos“ parduotuvėms.

Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė, „Maximos“ Komunikacijos ir korporatyvinių reikalų departamento direktorė, akcentuoja, kad rekordas pasiektas ne tik srauto, bet ir pirkinių čekių bei apyvartos prasme.

Jei įprastą penktadienį vidutiniškai aptarnaujama 400.000–500.000 klientų, tai šįkart jų buvo 10% daugiau.

Didžiausiai Baltijos šalyse e. prekybos bendrovei „PHH Group“ priklausanti „Pigu.lt“ praneša, kad per keturias dienas trukusią „Juodojo penktadienio“ akciją sulaukta 157.000 užsakymų, pirkėjų srautas buvo apie 10% didesnis nei praėjusiais metais.

Kristina Liškauskaitė, „PHH Group“ pardavimų vadovė, reziumuoja, kad išpardavimų kampanija buvo ypač sėkminga išoriniams pardavėjams, prekiaujantiems „PHH Group“ platformoje. Jų pardavimai Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje buvo daugiau nei 40% didesni, palyginti su 2022 m. „Juodojo penktadienio“ rezultatais.

Prekybos centre internete „Varle.lt“ praėjusį penktadienį pardavimai buvo dvigubai didesni nei pernai tos pačios akcijos metu, o per visą savaitgalį jie išaugo 36%, tiek pat padaugėjo ir apsipirkusių klientų. Išpardavimų savaitgalį „Varle.lt“ pardavimo pajamos viršijo 1 mln. Eur.

Nuolaidos neatitinka lūkesčių

Kainų palyginimo portalo „kainos.lt“ ekspertai apžvelgė daugiau nei 2 mln. prekių, buvusių 725 Lietuvoje veikiančių e. parduotuvių, kainas likus trims savaitėms iki „Juodojo penktadienio“, ir palygino jas su pasiūlymais lapkričio 24 dieną.

Gvidas Borisas, „kainos.lt“ vadovas, skaičiuoja, kad prekių kainas sumažino 37% parduotuvių. Tuo metu dauguma (51%) prekybininkų vidutinės prekių kainos nekeitė. 12% parduotuvių „Juodojo penktadienio“ dieną prekių kainas šiek tiek pakėlė.

Parduotuvėse, kurios kainas mažino, jų kritimas nebuvo didelis. Vertinant nukainotas prekes, matyti, kad 63% prekių kainos mažėjo dešimtadaliu ar mažiau. Bendras nuolaidų vidurkis siekė tik 4,6%.

„Nors pirkėjams buvo reklamuojamos įspūdingos, iki 70% siekiančios nuolaidos, iš tiesų tokių pasiūlymų matėme išskirtinai mažai. Dažniausiai tai jau nepaklausios, sandėlyje užsigulėjusios prekės, kurių prekybininkai nori kuo greičiau atsikratyti“, – sako G. Borisas. 

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS

„Juodasis penktadienis“ yra laikomas vienu svarbiausių įvykių daugelyje Vakarų šalių ekonomikų, nes ši diena žymi Kalėdinių dovanų pirkimo sezono pradžią.

Kaip šiemet keitėsi šio išpardavimų renginio modelis skaitykite šiame VŽ straipsnyje.

52795
130817
52791