2023-11-27 17:31

„Juodojo penktadienio“ rezultatai: pardavimai augo, bet nuolaidos retai siekė žadėtus 70%

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Prekybininkų lauktas „Juodojo penktadienio“ išpardavimų savaitgalis neapvylė, sektoriaus lyderiai skaičiuoja didesnius klientų srautus ir augusias apyvartas. Tačiau kainų palyginimo portalo „kainos.lt“ ekspertai konstatuoja, kad tikrai reikšmingų nuolaidų buvo nedaug.

„Juodojo penktadienio“ savaitgalį pirkėjų išlaidos Baltijos šalių internetinėse parduotuvėse, palyginti su išlaidomis tipinę lapkričio dieną, išaugo 28%. Palyginti su praėjusiais metais, nežymiai ūgtelėjo ir vidutinė krepšelio suma, skaičiuoja elektroninių pinigų įstaiga „Paysera“, apdorojanti mokėjimus apie 13.000 e. parduotuvių. 

Gyventojai šiemet „Juodojo penktadienio“ savaitgalį vieno apsipirkimo internete metu išleido vidutiniškai po 66 Eur, kai praėjusiais metais vidutinis pirkinio krepšelis buvo kiek mažesnis ir siekė 64 Eur.

„Diskusijos apie infliaciją ir perteklinį vartojimą praėjusią savaitę, ko gero, liko šiek tiek nuošalyje. „Juodasis penktadienis“ jau kelerius metus nebėra dienos ar savaitgalio prekybos šventė. Pirkimai internetinėse parduotuvėse ėmė kilti jau trečiadienį, ketvirtadienį išlaikė augimą, o kulminaciją pasiekė penktadienį, kai 50% viršijo ankstesnių savaitės dienų vidurkį“, – sako Marijus Plančiūnas, „Paysera“ generalinis direktorius.

Sulaukė daugiau pirkėjų

Didžiausiai Baltijos šalyse e. prekybos bendrovei „PHH Group“ priklausanti „Pigu.lt“ praneša, kad per keturias dienas trukusią „Juodojo penktadienio“ akciją sulaukta 157.000 užsakymų, pirkėjų srautas buvo apie 10% didesnis nei praėjusiais metais.

Kristina Liškauskaitė, „PHH Group“ pardavimų vadovė, reziumuoja, kad išpardavimų kampanija buvo ypač sėkminga išoriniams pardavėjams, prekiaujantiems „PHH Group“ platformoje. Jų pardavimai Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje buvo daugiau nei 40% didesni, palyginti su 2022 m. „Juodojo penktadienio“ rezultatais.

Prekybos centre internete „Varle.lt“ praėjusį penktadienį pardavimai buvo dvigubai didesni nei pernai tos pačios akcijos metu, o per visą savaitgalį jie išaugo 36%, tiek pat padaugėjo ir apsipirkusių klientų. Išpardavimų savaitgalį „Varle.lt“ pardavimo pajamos viršijo 1 mln. Eur.

Nuolaidos neatitinka lūkesčių

Kainų palyginimo portalo „kainos.lt“ ekspertai apžvelgė daugiau nei 2 mln. prekių, buvusių 725 Lietuvoje veikiančių e. parduotuvių, kainas likus trims savaitėms iki „Juodojo penktadienio“, ir palygino jas su pasiūlymais lapkričio 24 dieną.

Gvidas Borisas, „kainos.lt“ vadovas, skaičiuoja, kad prekių kainas sumažino 37% parduotuvių. Tuo metu dauguma (51%) prekybininkų vidutinės prekių kainos nekeitė. 12% parduotuvių „Juodojo penktadienio“ dieną prekių kainas šiek tiek pakėlė.

Parduotuvėse, kurios kainas mažino, jų kritimas nebuvo didelis. Vertinant nukainotas prekes, matyti, kad 63% prekių kainos mažėjo dešimtadaliu ar mažiau. Bendras nuolaidų vidurkis siekė tik 4,6%.

„Nors pirkėjams buvo reklamuojamos įspūdingos, iki 70% siekiančios nuolaidos, iš tiesų tokių pasiūlymų matėme išskirtinai mažai. Dažniausiai tai jau nepaklausios, sandėlyje užsigulėjusios prekės, kurių prekybininkai nori kuo greičiau atsikratyti“, – sako G. Borisas. 

„Juodasis penktadienis“ yra laikomas vienu svarbiausių įvykių daugelyje Vakarų šalių ekonomikų, nes ši diena žymi Kalėdinių dovanų pirkimo sezono pradžią.

Kaip šiemet keitėsi šio išpardavimų renginio modelis skaitykite šiame VŽ straipsnyje.

52795
130817
52791