2022-10-26 17:42

„Aljansas Aibė“: apyvarta auga ne tik dėl infliacijos, sėkmingos naujos parduotuvės

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Per pirmus devynis 2022 m. mėnesius „Aljanso Aibė“ narių, valdančių beveik 700 parduotuvių Lietuvoje, apyvarta augo 12,9%. Įvertinus ir kitas aljanso nariams priklausančias prekybos vietas – degalines, maisto prekių skyrius, kuriose prekiaujama „Aibės“ asortimentu, apyvartos augimas dar spartesnis ir siekia 15,3%, t. y. 315,8 mln. Eur be PVM skaičiuoja bendrovė.

Darius Makūnas, „Aljanso Aibė“ verslo vystymo direktorius, sako, kad parduotuvėse lankosi daugiau pirkėjų, o geri rezultatai prekybos įmonėms bent šiek tiek sumažino finansinį spaudimą dėl kartais išaugusių energijos sąnaudų.

Be spartaus kainų augimo, pagrindinės priežastys, dėl kurių apyvarta augo sparčiau, – sėkminga parduotuvių plėtra ir renovacijos. Šiais metais atidaryta 10 naujų „Aibės“ parduotuvių. Daugiausia pirkėjų sulaukta naujose parduotuvėse pajūryje – Palangoje (Kunigiškėse), Klaipėdoje, Taikos pr., taip pat Vilniuje, Manufaktūrų g. 

Per šiuos metus daugiau kaip 30 „Aibės“ parduotuvių buvo renovuotos, 16 –uždarytos. 

„Aljanso Aibė“ atstovas skaičiuoja, kad nors bendras parduotuvių skaičius nežymiai sumažėjo, naujai atidarytos parduotuvės yra reikšmingai apyvartesnės už tas, kurias buvo nuspręsta uždaryti.

„Augimui įtakos turėjo ir gerokai šiltesnis, dėl to pardavimams palankus, šių metų rugpjūtis, apyvarta augo 26%. Tačiau būtent šį mėnesį ir turėjome absoliučius energijos kaštų rekordus. Pastaraisiais mėnesiais prekybininkai buvo susirūpinę elektros energijos kainomis, nes tokioms sąlygoms užsitęsus, daliai parduotuvių išsilaikyti būtų neįmanoma. Stebima elektros kainų mažėjimo tendencija, valstybės suplanuota pagalba, ES planuojamos priemonės kainoms suvaldyti suteikia nedidelio optimizmo“, – apibendrina D. Makūnas. 

VŽ rašė, kad aljanso parduotuvių energijos kaštai siekia iki 8% nuo pardavimų apyvartos, kai pernai vidutiniškai sudarė 1–1,5%. Turint omenyje, kad parduotuvių pardavimų marža vidutiniškai sudaro 20%, o iš jos daugiau negu pusė tenka darbuotojų atlyginimams, pridėjus elektros ir kitus kaštus, susiduriama nuostoliais, kyla grėsmė verslo tęstinumui.

52795
130817
52791