Vilniuje vyks viena didžiausių e. komercijos konferencija ir paroda Baltijos šalyse „Ecomexpo’22“

„Pandemijos metais e. komercijai šovus į neregėtas aukštumas, situacija visame pasaulyje ir Baltijos šalyse ima normalizuotis ir grįžti į priešpandeminį lygį. Tai reiškia, kad pardavimai daugeliui ima kristi. Tokioje situacijoje svarbiausia ieškoti būdų juos vėl auginti, o viena to priemonių – geografinė plėtra.
Būtent dėl to šiemet konferenciją skiriame e. komercijos eksporto temai. Konferencijos metu savo patirtimi dalinsis didžiosios internetinės prekybvietės, sėkmingai eksportuojantys e. verslai, skaitmeninės rinkodaros ekspertai. Greta konferencijos vyks ir e. komercijos paroda, kuri kasmet sulaukia vis daugiau dėmesio ir pasisekimo. Paroda yra puiki platforma megzti naudingus ryšius, rasti paslaugų tiekėjus, mat joje dalyvauja didžiausi su e. komercija susiję Baltijos šalių ir Europos prekės ženklai“, – komentuoja Deividas Talijūnas, konferencijos ir parodos „Ecomexpo’22“ organizatorius ir e. komercijos bei skaitmeninės rinkodaros sprendimus teikiančios įmonių grupės „All Digital group“ vadovas.
Baltijos šalių išskirtinumas – būtinybė eksportuoti
Konferencijoje kalbėsiantis Daniel Ropers, „Pigu HobbyHall Group“ valdybos narys savo pranešimo metu apžvelgs e. komercijos situaciją Baltijos ir Vakarų Europos šalyse bei pasidalins įžvalgomis apie laukiantį sukmetį.

„Vakarų Europos ir Baltijos šalių e. komercijos rinka yra ir panaši, ir skirtinga: vartotojų poreikiai ir e. komercijos sukuriama vertė yra panaši visose išsivysčiusiose valstybėse pasaulyje. Baltijos šalių didžiausias skirtumas nuo Vakarų yra e. komercijos apimtys: jos čia labai mažos ir norint auginti savo e. verslą ir išnaudoti visą potencialą bendrovėms yra būtina žengti į kitas rinkas“, – teigia D. Ropers.
Paklaustas, su kokiais didžiausiais iššūkiais e. verslai Baltijos šalyse susidurs dėl sudėtingos ekonominės ir geopolitinės situacijos, šių metų konferencijos pranešėjas D. Ropers tvirtina, kad iššūkių bus, bet mažiau nei tradiciniams verslams. „Infliacijos lygis bei energetikos kainos yra itin aukštos ir tai lemia, kad pirkėjai šiemet ir ateinančius metus ar dvejus leis mažiau pinigų nei tai darė pandeminiais metais. Bet e. verslai vis tiek yra ir bus geresnėje pozicijoje nei tradiciniai, nes būtent pirkimas internetu leidžia taupyti pinigus ir laiką, sukuria sąlygas pasirinkti pigiausią ir labiausiai tinkamą prekę, tai padaryti itin greitai, o likusį laiką skirti darbui ar artimiesiems“.

Pasak „Pigu HobbyHall Group“ valdybos nario, didžiausi iššūkiai laukia smulkesnių e. verslų, nes būtent jie dėl ekonominės ir energetinės krizės gali neturėti pakankamo buferio sėkmingai tęsti veiklą ir teikti tokius pat gerus pasiūlymus klientams, kokius teikė iki šiol. Jų galimybė išgyventi daugiausiai priklausys nuo noro ir atvirumo bendradarbiauti su konkurentais visose Baltijos šalyse tam, kad pasiūlytų konkurencingesnę kainą nei pasaulio galiūnai ir galėtų kovoti su tarptautiniais regione dominuojančiais žaidėjais.
Kalbės apie rinkodarą ir internetines prekybvietes

Konferencijos pranešėjai ir dalyviai taip pat dėmesio skirs ir e. prekybos rinkodarai. Andrius Lučiūnas, „Paysera“ bendrasavininkas, sako, kad konferencijoje sieks atsakyti į klausimus, kaip pamatuoti rinkodaros veiksmų efektyvumą, kaip padvigubinti rezultatus, įdedant mažiausiai pastangų per trumpiausią įmanomą laiką ir kodėl dauguma e. komercijos verslų Lietuvoje uždirba tiek mažai.
Reklamos temą lies ir Andrius Valatka iš „Orbio World“: „Vieno sėkmės recepto e. komercijoje nėra, o sudedamųjų dalių – daug. Tai ir produktų pasirinkimas, ir logistika, operacijos, reklama, lokalizavimas ir daug kitų ingredientų. Vis dėlto konkurencines kovas laimi geriausi produktai ir reklama“, – teigia jis.

Tomas Unikauskis, „Smart Brands Lab“ vadovas ir įkūrėjas, konferencijoje skaitys pranešimą apie penkias dažnai mažiems prekių ženklams, pradedantiems prekybą „Amazon“, pasitaikančias problemas. „Dalinsiuosi mūsų per penkerius metus prekybos „Amazon“ išmoktomis pamokomis“, – sako jis.
Viena didžiausių e. komercijos konferencija ir paroda „Ecomexpo’22“, anksčiau veikusi pavadinimu „E-komercija“, rugsėjo 29 d. vyks parodų centre „Litexpo“. Paroda bus transliuojama ir internetu. Bilietus gyvam dalyvavimui ir transliacijai įsigyti galima internetu.