Galvosūkį apie naujus produktus sprendė patys vartotojai

Publikuota: 2017-11-22

„Išgirskite vartotoją! Pažinkite jo protą! Pasiūlykite tai, apie ką jis svajoja!” – abstrakčiais šūkiais ragina įkvepiančių ir madingų konferencijų pranešėjai. Deja, kasdienybėje gamybos įmonė savaip sprendžia uždavinius, ieškodama duomenų, kokio produkto trokšta rinka ir ką, kaip, kada vertėtų gaminti. Neretai idėjos gimsta uždarame darbuotojų rate, pasitelkiant asmeninę patirtį ir vartotojų apklausų rezultatus. O gal galima tai daryti kažkaip kitaip?

„Pažinti vartotoją, sukurti naujovę tikrai galima ir kitokiu būdu,“ – konstatuoja Marijampolės bendrovės „Mantinga“ ir Kauno kolegijos vadovai, įvertinę bendradarbiavimo rezultatus.

Viena didžiausių kolegijų Lietuvoje ir tarptautinėse rinkose sparčiai besiplečianti maisto pramonės žaidėja pasirinko užsienio, ypač Skandinavijos šalyse įprastą, tačiau Lietuvos pramoninkų praktikoje naują metodą – vadinamąjį „hakatoną“. Tai renginys, kurio metu kuriamos ir vystomos naujo produkto idėjos.

Idėjas siūlė patys vartotojai

Organizacijos bendromis pastangomis surengė intensyvias kūrybines dirbtuves, kuriose jėgas suvienijo kolegijos studentai, dėstytojai, ir įmonės darbuotojai iš įvairių sričių. Lapkričio 13-16 dienomis atskirose komandose dirbę dalyviai kūrė naujų skonių sumuštinius, patinkančius ir tinkamus nuolat skubančiam, aktyviam jaunimui.

Verslo statistikos duomenimis, sumuštinius Lietuvoje ir ne tik dažniausiai perka 15-35 metų vartotojai, todėl aktyvus jaunimo įtraukimas tobulinant produktus – logiškas ir įmonės, ir aukštosios mokyklos žingsnis.

„Net nesitikėjome, kad gautos idėjos bus tokios artimos mūsų realybei, jas išplėtojus tikrai galima diegti į gamybą. Tą ateityje ir padarysime,“ – taip pasiūlymus įvertino bendrovės „Mantinga“ generalinio direktoriaus pavaduotojas pardavimams ir rinkodarai Mantas Agentas, pripažindamas, kad rezultatai viršijo įmonės lūkesčius.

Ne paslaptis – iki šio projekto „Mantingos“ darbuotojai turėjo vaizdinį, kad studentų sumanymai bus „iš kosmoso“, mažai ką turintys bendro su įmonės veikla. „Kaip įmonė, turime patirties dirbdami su mokslininkais iš instituto, o štai su studentais rimtai niekada nedirbome. Iš pradžių į Kauno kolegijos pasiūlymą reagavome gana atsargiai,“ – prisipažino M. Agentas. Komanda atidžiai apsvarstė galimybes bendradarbiauti su šia aukštąja mokykla.

„Tai, kad mūsų studentų sukurtos idėjos yra arti verslo tikrovės, kolegijai skamba kaip komplimentas,“ – sako Kauno kolegijos direktoriaus pavaduotojas komunikacijai Antanas Vaidelys, akcentuodamas kolegijos studijų filosofiją – rengti tokius specialistus, kurių įgytos aukštojo mokslo žinios yra pritaikomos praktiškai. „Siunčiame visuomenei paprastą žinią: gyvename pokyčių ritmu, mūsų ugdymo sistema sparčiai modernėja, todėl galime pasiūlyti tai, apie ką praeityje buvo galima svajoti žiūrint į užsienio pavyzdžius. Jeigu šiemet vienus švietimo dalyvius kamuoja sumaištis, jie pyksta ir skundžiasi, tai kiti nuosekliai dirba ir toliau žengia savo užsibrėžtu plėtros bei šiuolaikiškumo keliu,“ – pastebi A. Vaidelys. Pasak edukologijos specialistų, efektyviausias yra realiomis problemos grįstas mokymas, todėl galimybė studentams dar besimokant narplioti įmonės realijas – tiesiog neįkainojama.

Žinomas pasaulyje, naujas sektoriuje

Pasak kūrybinių dirbtuvių organizatorių, mintis įtraukti į produkto kūrimą pačius jo vartotojus versle nėra nauja, tačiau būdai tai padaryti – skirtingi. Vadinamieji „hakatonai“ arba intensyvios kūrybinės sesijos labiausiai įprastos IT sektoriuje ir startuolių aplinkoje. Pirmuosiuose hakatonuose dalyvavo programuotojai, grafikos dizaineriai, technologinių projektų vadovai. Panašaus pobūdžio renginyje buvo atrastas gerai žinomos programos „Skype“ prototipas ir kiti IT pasaulyje gerai žinomi produktai.

Bendrovės „Mantinga“ vadovybė pasakoja, kad idėjų dirbtuvės leido patenkinti kelis įmonės interesus. Pirmiausiai jie galėjo iš arčiau ir betarpiškai pažinti tikslinės auditorijos įpročius, sužinoti tiesiogiai, kaip skirtingus produktus vertina akademinis jaunimas.

Taip pat bendrovė „Mantinga“ siekė gauti naujo įkvėpimo tolesniam asortimento vystymui. „Mūsų kolektyvui tai davė impulsą išsilaisvinti iš tam tikrų normų, kuriose mes gyvename ir verdame,“ – sako „Mantinga“ komercijos direktorė Linutė Žemaitienė, pabrėždama, kad projektas padėjo į produkciją pažvelgti galutinio vartotojo akimis.

Įmonei inspiracijų paieškos – ypač svarbus procesas, nes vien per metus „Mantinga“ į rinką išleidžia arti 150 naujų produktų. Marijampoliečiai džiaugiasi, kai gaminių naujovės įvertinamos plačiu tarptautiniu mastu. Pavyzdžiui, praėjusiais metais „Mantinga“ parsivežė apdovanojimą iš Šanchajaus – pergalę už inovatyvumą atnešė Lietuvos vartotojui jau įprastas gaminys – mini varškinės spurgytės su vyšnių įdaru indelyje.

Kaip teigia UAB „Mantinga“ atstovai, įmonei svarbu ne tik išgirsti idėjas iš vartotojų lūpų, bet ir parodyti, kad įmonės durys atviros jauniems specialistams. Kadangi įmonės veikla apima daugybę sričių, UAB „Mantinga“ kasmet priima skirtingų specialybių studentus, norinčius atlikti praktiką. „Džiaugiamės, kad praktikantų sulaukiame ne tik iš Marijampolės, bet ir kitų miestų. Neretai jauni specialistai, atėję atlikti praktiką, tampa mūsų darbuotojais“, – teigia M. Agentas.

Moko įgūdžio susikalbėti

Kauno kolegija savo ruožtu irgi skaičiuoja naudą. A. Vaidelio nuomone, „Mantingos“ atvejis parodo, kad Lietuvos situacija verslo bendruomenėje keičiasi. Šiandien verslas ne tik reikalauja paruoštų specialistų, bet yra pasiruošęs duoti. Prie šiuolaikiškos, kvalifikuotos ir kūrybiškos darbo jėgos ugdymo prisideda ir pats darbdavys, telkiantis reikalingus išteklius, tarp kurių tokiuose projektuose reikšmingi – įmonės skiriamo personalo įsitraukimas į procesus ir jos skiriamas laikas.

Kauno kolegija, kuri tarp 50 programų rengia maisto technologijų, maisto pramonės verslo vadybos, dietetikos, dizaino ir kitų sričių specialistus, pabrėžia – šiuolaikinėse įmonėse ypač svarbus gebėjimas susikalbėti skirtingų sričių specialistams, o tai svarbu ne tik kuriant naujus produktus.

„Šis laikmetis – komandinio darbo laikmetis. Retos profesijos žmogus dirba absoliučiai vienas asmeniškai kurdamas projektą,“ – pasakoja A. Vaidelys, neretai girdintis darbdavių balsą, esą darbuotojai, ypač jauni, kiekvienas sau aršiai gina nuomonę, neatsižvelgdamas į likusios komandos patirtį.

„Mes savo studentams siekiame sudaryti tokias sąlygas, kurios būtų maksimaliai panašios į realios darbo vietos aplinką. Pavyzdžiui, čia, idėjų dirbtuvėse, geriausio rezultato pasiekė ta komanda, kuri sugebėjo suderinti maisto technologų, vadybos, pakuotės dizaino kūrėjų pasiūlymus,“ – pasakoja A. Vaidelys.

FOTOGALERIJA _Nauja patirtis Lietuvos maisto pramonėje (10 nuotr.)

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Prekiniai limitai: „Maximai“ prekių skolon saugu parduoti už 1,5 mln. Eur Premium 2

Didžiausiems verslams Lietuvoje vienas tiekėjas skolon gali parduoti prekių ir paslaugų už 1,5 mln. Eur. Kita...

Finansai
2019.06.28
Lietuva turės įvertinti maisto produktų skirtumus ES 

Europos Komisijai paskelbus, kad mokslininkai nerado įrodymų, jog Europos Sąjungos rytinių ir vakarinių šalių...

Prekyba
2019.06.27
Į pirmąją Lietuvoje A++ energinės klasės parduotuvę investavo 0,5 mln. Eur 4

Mažmeninės prekybos UAB „Svaita“, priklausanti aljansui „Aibė“, Rokiškio raj. atidarė pirmąją šalyje...

Statyba ir NT
2019.06.27
Birželį – 0,3% išankstinė mėnesio defliacija

Lietuvoje birželio mėnesį, išankstiniais vertinimais, mėnesio defliacija, apskaičiuota pagal su kitomis...

Verslo aplinka
2019.06.27
D. Dundulis: televizijoje tradicinės reklamos nebeturime, nes gaunama grąža mūsų netenkina Premium 21

Vienas didžiausių mažmeninės prekybos tinklų „Norfa“ atsisako įprastos reklamos televizijoje ir daugiau...

Prekyba
2019.06.27
Tėvui ir sūnui Rakauskams leista atskirti verslus

Konkurencijos taryba leido Augustinui Rakauskui ir jo sūnui Artūrui Rakauskui įgyvendinti tarpusavio...

Prekyba
2019.06.26
Būdas mažiau mokėti už patalpų nuomą: kada jis tikrai veikia 1

Vis daugiau smulkiųjų ryžtasi kooperuotis ir kartu nuomotis bendras patalpas parduotuvei. Tai leidžia...

Gazelė
2019.06.26
„Kanų liūtų“ reklamų krepšelis: empatiška ir inovatyvi drąsa su žiupsneliu konkurencijos 1

Kur visu stiprumu gali pajusti šiuolaikinę frustracinę būseną FOMO (Fear Of Missing Out) – tai „Kanų Liūtų...

Rinkodara
2019.06.26
„Lidl Lietuva“ patirtis: ir maži sprendimai išauga į reikšmingą energijos sutaupymą Verslo tribūna 1

„Lidl Lietuva“ – vienas gerųjų energijos tausojimo pavyzdžių tarp didžiųjų šalies įmonių. Bendrovė nuo savo...

Verslo aplinka
2019.06.26
Prekybos tinklų rinkos analizė: „Lidl“ įsitvirtino tarp lyderių Premium 26

TOP 19 mažmeninės prekybos maisto produktais tinklų 2018 m. finansiniai rezultatai rodo, kad trečdalis šalies...

Prekyba
2019.06.25
Kaip taikyti nuolaidas, bet nepripratinti prie akcijų

Nuolaidų kuponai, savaitiniai kodai, gaunami su naujienlaiškiu, ir kitos akcijos pirkėjus išmokė palaukti...

Gazelė
2019.06.25
Komunikacijos verslo pamokos Dubajuje: vien maksimalizmo neužtenka Premium 3

Verslo galimybės Jungtiniuose Arabų Emyratuose – didžiulės, tačiau žengiant čia, tenka prisitaikyti prie...

Rinkodara
2019.06.24
Su influenceriais dirba mainų principu: parduoda ne kiekvienas 1

Naujo prekės ženklo žinomumui didinti reikia ne tik investicijų, bet ir išmonės. Naujų prekių ženklų kūrėjai...

Gazelė
2019.06.24
Prekės ženklo kūrimas: nuo ko pradėti 2

Prekės ženklo kūrimo procesą sudaro keli etapai, tačiau verslo naujokai nelinkę jo sureikšminti, nes...

Gazelė
2019.06.22
„Sainsbury‘s“ įrengs daugkartinės taros papildymo vandeniu stovus

Jungtinės Karalystės mažmeninės prekybos tinklas „Sainsbury‘s“ 326 parduotuvėse įrengs vandens talpyklas, iš...

Prekyba
2019.06.22
Įmonių grupės „Sanitex“ grynasis pelnas išaugo 134% Premium 8

Įmonių grupės „Sanitex“ grynasis pelnas 2018 m. siekė 20,37 mln. Eur ir buvo 134% didesnis nei 2017 m., kai...

Prekyba
2019.06.21
Atidarė „Depo“ parduotuvę Kaune 17

Latvijos apdailos, statybinių medžiagų ir sodo prekių tinklas „Depo DIY“ penktadienį Kaune, prie Vakarinio...

Prekyba
2019.06.21
Užsienio prekybos deficitas pernai buvo 2,67 mlrd. Eur 7

Pernai Lietuvos eksportas sudarė 28,27 mlrd. Eur, importas – 30,94 mlrd. Eur. užsienio prekybos deficitas...

Verslo aplinka
2019.06.21
„Adidas“ bandymas apginti registruotą prekės ženklą baigėsi nesėkme Premium

Vokietijos sportinės aprangos gamintojai „Adidas“ nepavyko apginti savo įregistruoto trijų brūkšnelių prekės...

Rinkodara
2019.06.21
„Rimi“ pasiūlys savarankiško skenavimo paslaugą, „Maximoje“ pasiteisino Premium 10

Prekybos tinklui „Maxima“ dviejose populiariausiose parduotuvėse įdiegus savarankiško pirkinių skenavimo...

Prekyba
2019.06.21
ERROR: Script GetRssFeed.vbs is missing!
Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau