2017-09-21 22:41

Ispanijos mažmenininkams neramu dėl stipraus euro

„Inditex“ šiemet toliau augino pardavimus ir pelną.
Alberto Gea („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
„Inditex“ šiemet toliau augino pardavimus ir pelną. Alberto Gea („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Ispanijos „Inditex“, didžiausia pasaulyje drabužių mažmenininkė pagal pajamas, paskelbė apie išaugusį grynąjį pelną, tačiau ir perspėjo, kad stiprėjantis euras graužia pelno maržą.

„Zara“ ženklo savininkė pranešė, kad pirmojo pusmečio pelnas, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, išaugo 9%, iki 1,37 mlrd. Eur. Pardavimai šiuo laikotarpiu kilo 12%, iki 11,67 mlrd. Eur.

Antrojo ketvirčio duomenų kompanija atskirai nepateikė, tačiau, išskyrus pirmojo ketvirčio rodiklius, paaiškėja, kad antrojo ketvirčio pelnas augo 1,5%, iki 712 mln. Eur, o pardavimai stiebėsi 9%, rašo „The Wall Street Journal“.

Pardavimų augimas antrąjį pusmetį spartėja, nurodo kompanija. Pirmas septynias bendrovės trečiojo fiskalinio ketvirčio savaites jie kilo 12%, skaičiuoja Andreasas Inderstas, „Macquarie Group“ analitikas.

„Tai labai gerai nuteikia“, – pažymi p. Inderstas.

Antrąjį ketvirtį „Inditex“ palyginamieji pardavimai (skaičiuojami parduotuvėse, veikiančiose daugiau nei metus) augo 5%, tą patį laikotarpį Švedijos konkurentės H&M analogiškas rodiklis mažėjo 4%.

Pelningumas mažėjo

Analitikai atkreipia dėmesį į dar vieną „Inditex“ rodiklį – antrąjį ketvirtį kompanijos pelningumas mažėjo 54,8%, daugiau nei prognozuota.

„Silpna pelno marža antrąjį ketvirtį kels nerimo rinkai, bus stebima, kaip šis rodiklis kinta likusią metų dalį, kai jau akivaizdu, kad pardavimams spaudimą daro stiprus euras“, – komentavo Anne Critchlow, „Societe Generale“ analitikė.

„Inditex“ daugiau nei pusę pardavimų sugeneruoja kitomis valiutomis, ne eurais. 8% „Inditex“ pardavimų tenka Kinijai, po 4% – JAV ir Rusijai.

Pirmąjį šių metų pusmetį „Inditex“ atidarė 113 naujų parduotuvių. Dabar milžinės tinkle – iš viso 7.405 parduotuvės.

„Inditex“ – ne vienintelė, pajutusi stipraus euro poveikį finansiniams rodikliams. Ispanijos žemų kainų mažmenininkė DIA, bendradarbiaujanti su JAV interneto prekybos milžine „Amazon“ ir dalį pardavimų sugeneruojanti doleriais, irgi nerimauja dėl valiutų įtakos finansams.

„Matome žemesnės infliacijos perspektyvą, jei euro ir dolerio kurso dinamika išliks tokia pati. Euras stiprėja dolerio atžvilgiu, o daug maisto ir vaistinių produkcijos parduodama doleriais, tai kelia nerimą dėl ateities“, – „Bloomberg“ citavo Ricardo Currasą, DIA vykdomąjį vadovą.

Euras JAV dolerio atžvilgiu šiemet sustiprėjo 14%.

DIA – trečioji pagal dydį Ispanijos maisto mažmenininkė.

Dėl iššūkių, susijusių su stipria valiuta, šiemet perspėjo dauguma prabangos prekių gamintojų – „Hermes International“, „Prada“, „Richemont“, taip pat Prancūzijos alkoholinių gėrimų gamintoja „Pernod Ricard“.

52795
130817
52791