„Maximos“ vadovė: augsime greičiau nei rinka

Svarbus ir parduotuvių atnaujinimas, tad planuojama tęsti aktyvią parduotuvių atnaujinimo programą, teigia didžiausio mažmeninės prekybos tinklo Lietuvoje vadovė.
Jos vertinimu, pagrindiniai kitų metų iššūkiai – išoriniai, tai yra augančios žaliavų, tokių kaip pienas ar žemės ūkio produktai, kainos. Tai naujoji realybė ir tenka prie jos prisiderinti ieškant tiek alternatyvių tiekimo šaltinių, tiek derantis dėl aukštos kokybės produktų tiekimo su esamais partneriais.
„Siekdami „Maximoje“ ir toliau išlaikyti mažas kainas savo pirkėjams, turime mobilizuotis, sutelkti visas kolegų pastangas. Įmonėje tam skiriame ypatingą dėmesį, tai vienas svarbiausių strateginių „Maximos“ tikslų, tad mūsų pirkėjai, nepaisant pasaulinių tendencijų, turi gauti geriausias kainas Lietuvoje“, – sako p. Meidė.
Besitraukianti darbo jėga ir augantys darbuotojų atlyginimai, kaip ir kitoms Lietuvos įmonėms, yra nemažas efektyvumo iššūkis – norėdami išlikti konkurencinėje aplinkoje turime dirbti šiek tiek greičiau ir geriau, sako ji.
„Maxima“ prognozuoja, kad kitąmet toliau didės Lietuvoje pagamintų ir užaugintų produktų paklausa. Jau dabar „Maximos“ parduotuvės šviežių produktų kategorijoje lietuviškos prekės sudaro 80%. Taip pat didės paruoštų kulinarijos, konditerijos, duonos ir kitų gaminių pardavimas.
„Kitąmet veiklos pelningumo tikimės panašaus kaip ir šiemet – augančius veiklos kaštus dengsime pajamų augimu ir efektyvumo didinimu. Stebime tolesnę labai aktyvią konkurentų plėtrą, tikimės aktyvių jau veikiančių prekybos rinkos dalyvių veiksmų“, – sako p. Meidė.
Ji pastebi, kad į ir taip konkurencingą Lietuvos prekybos rinką ateina visiškai nauji žaidėjai, sujudinsiantys tam tikrus atskirus produktų segmentus, tad visa tai turės didesnės ar mažesnės įtakos ir „Maximai“.
„Maxima LT“ apyvarta pernai mažėjo pirmą kartą nuo 2010-ųjų. Jei lygintume su 2015 m., pardavimo pajamos krito 1,4%: nuo 1,524 mlrd. 2015 m. iki 1,503 mlrd. Eur 2016 m. Pastaruosius penkerius metus įmonės vidutinis metinis pajamų augimas sudarydavo apie 3%. Ekspertų nuomone, čia ir vėl kaltininkas aiškus – į Lietuvos rinką atėjęs „Lidl“. Vertinant pardavimų pagal parduotuvių skaičių dinamiką, matyti, kad parduotuvių skaičius pernai augo, tačiau pajamos mažėjo. Tai reiškia, kad pajamos per parduotuvę krito dar labiau, daro išvadą ekspertai.
Kitoms veiklos pajamoms daugiausia įtakos turėjo nauja taros supirkimo tvarka – nurodomos „Maximos“ pajamos už pakuotės supirkimą buvo 5,4 mln. Eur (2015 m. – 0,1 mln. Eur).
„Įmonės rezultatai 2016 m. kiek prastesni nei 2015 m., tačiau būtų neteisinga teigti, kad „Maximai“ sekasi blogai, ypač turint galvoje „Lidl“ atėjimą ir dėl to paaštrėjusią konkurencinę aplinką. Įmonė ir toliau investuoja Lietuvoje. Galima manyti, kad „Maxima“ ir toliau smarkiai kovos, jog išlaikytų rinkos lyderės poziciją“, – apibendrina Justinas Šukys, „Strategy labs“ vyriausiasis konsultantas.
„Registrų centro“ duomenimis, 100% bendrovės akcijų priklauso UAB „Maxima grupė“, ši yra viena „Vilniaus prekybos“ įmonių.