„Maximos“ vadovė: augsime greičiau nei rinka

Kristina Meidė, UAB Maxima LT generalinė direktorė, prisiima ambicingus kitų metų planus. Turint omenyje, kad pernai tinklo apyvarta mažėjo pirmą kartą nuo 2010 m. Šiemet prie bendrovės vairo stojusi p. Meidė sako, kad 2018 m. Maxima augs greičiau nei mažmeninės prekybos rinka Lietuvoje. Tam įtakos turės dar šiemet atidarytos ir dar planuojamos atidaryti naujos parduotuvės bei planuojama 2018 m. plėtra.
Svarbus ir parduotuvių atnaujinimas, tad planuojama tęsti aktyvią parduotuvių atnaujinimo programą, teigia didžiausio mažmeninės prekybos tinklo Lietuvoje vadovė.
Jos vertinimu, pagrindiniai kitų metų iššūkiai išoriniai, tai yra augančios žaliavų, tokių kaip pienas ar žemės ūkio produktai, kainos. Tai naujoji realybė ir tenka prie jos prisiderinti ieškant tiek alternatyvių tiekimo šaltinių, tiek derantis dėl aukštos kokybės produktų tiekimo su esamais partneriais.
Siekdami Maximoje ir toliau išlaikyti mažas kainas savo pirkėjams, turime mobilizuotis, sutelkti visas kolegų pastangas. Įmonėje tam skiriame ypatingą dėmesį, tai vienas svarbiausių strateginių Maximos tikslų, tad mūsų pirkėjai, nepaisant pasaulinių tendencijų, turi gauti geriausias kainas Lietuvoje, sako p. Meidė.
Besitraukianti darbo jėga ir augantys darbuotojų atlyginimai, kaip ir kitoms Lietuvos įmonėms, yra nemažas efektyvumo iššūkis norėdami išlikti konkurencinėje aplinkoje turime dirbti šiek tiek greičiau ir geriau, sako ji.
Maxima prognozuoja, kad kitąmet toliau didės Lietuvoje pagamintų ir užaugintų produktų paklausa. Jau dabar Maximos parduotuvės šviežių produktų kategorijoje lietuviškos prekės sudaro 80%. Taip pat didės paruoštų kulinarijos, konditerijos, duonos ir kitų gaminių pardavimas.
Kitąmet veiklos pelningumo tikimės panašaus kaip ir šiemet augančius veiklos kaštus dengsime pajamų augimu ir efektyvumo didinimu. Stebime tolesnę labai aktyvią konkurentų plėtrą, tikimės aktyvių jau veikiančių prekybos rinkos dalyvių veiksmų, sako p. Meidė.
Ji pastebi, kad į ir taip konkurencingą Lietuvos prekybos rinką ateina visiškai nauji žaidėjai, sujudinsiantys tam tikrus atskirus produktų segmentus, tad visa tai turės didesnės ar mažesnės įtakos ir Maximai.
Maxima LT apyvarta pernai mažėjo pirmą kartą nuo 2010-ųjų. Jei lygintume su 2015 m., pardavimo pajamos krito 1,4%: nuo 1,524 mlrd. 2015 m. iki 1,503 mlrd. Eur 2016 m. Pastaruosius penkerius metus įmonės vidutinis metinis pajamų augimas sudarydavo apie 3%. Ekspertų nuomone, čia ir vėl kaltininkas aiškus į Lietuvos rinką atėjęs Lidl. Vertinant pardavimų pagal parduotuvių skaičių dinamiką, matyti, kad parduotuvių skaičius pernai augo, tačiau pajamos mažėjo. Tai reiškia, kad pajamos per parduotuvę krito dar labiau, daro išvadą ekspertai.
Kitoms veiklos pajamoms daugiausia įtakos turėjo nauja taros supirkimo tvarka nurodomos Maximos pajamos už pakuotės supirkimą buvo 5,4 mln. Eur (2015 m. 0,1 mln. Eur).
Įmonės rezultatai 2016 m. kiek prastesni nei 2015 m., tačiau būtų neteisinga teigti, kad Maximai sekasi blogai, ypač turint galvoje Lidl atėjimą ir dėl to paaštrėjusią konkurencinę aplinką. Įmonė ir toliau investuoja Lietuvoje. Galima manyti, kad Maxima ir toliau smarkiai kovos, jog išlaikytų rinkos lyderės poziciją, apibendrina Justinas Šukys, Strategy labs vyriausiasis konsultantas.
Registrų centro duomenimis, 100% bendrovės akcijų priklauso UAB Maxima grupė, ši yra viena Vilniaus prekybos įmonių.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Prekyba
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti