„Maximos“ vadovė: augsime greičiau nei rinka

Publikuota: 2017-09-20
„Maxima LT“ generalinė direktorė Kristina  Meidė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
„Maxima LT“ generalinė direktorė Kristina Meidė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Kristina Meidė, UAB „Maxima LT“ generalinė direktorė, prisiima ambicingus kitų metų planus. Turint omenyje, kad pernai tinklo apyvarta mažėjo pirmą kartą nuo 2010 m. Šiemet prie bendrovės vairo stojusi p. Meidė sako, kad 2018 m. „Maxima“ augs greičiau nei mažmeninės prekybos rinka Lietuvoje. Tam įtakos turės dar šiemet atidarytos ir dar planuojamos atidaryti naujos parduotuvės bei planuojama 2018 m. plėtra.

Svarbus ir parduotuvių atnaujinimas, tad planuojama tęsti aktyvią parduotuvių atnaujinimo programą, teigia didžiausio mažmeninės prekybos tinklo Lietuvoje vadovė.

Jos vertinimu, pagrindiniai kitų metų iššūkiai – išoriniai, tai yra augančios žaliavų, tokių kaip pienas ar žemės ūkio produktai, kainos. Tai naujoji realybė ir tenka prie jos prisiderinti ieškant tiek alternatyvių tiekimo šaltinių, tiek derantis dėl aukštos kokybės produktų tiekimo su esamais partneriais.

„Siekdami „Maximoje“ ir toliau išlaikyti mažas kainas savo pirkėjams, turime mobilizuotis, sutelkti visas kolegų pastangas. Įmonėje tam skiriame ypatingą dėmesį, tai vienas svarbiausių strateginių „Maximos“ tikslų, tad mūsų pirkėjai, nepaisant pasaulinių tendencijų, turi gauti geriausias kainas Lietuvoje“, – sako p. Meidė.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Besitraukianti darbo jėga ir augantys darbuotojų atlyginimai, kaip ir kitoms Lietuvos įmonėms, yra nemažas efektyvumo iššūkis – norėdami išlikti konkurencinėje aplinkoje turime dirbti šiek tiek greičiau ir geriau, sako ji.

„Maxima“ prognozuoja, kad kitąmet toliau didės Lietuvoje pagamintų ir užaugintų produktų paklausa. Jau dabar „Maximos“ parduotuvės šviežių produktų kategorijoje lietuviškos prekės sudaro 80%. Taip pat didės paruoštų kulinarijos, konditerijos, duonos ir kitų gaminių pardavimas.

„Kitąmet veiklos pelningumo tikimės panašaus kaip ir šiemet – augančius veiklos kaštus dengsime pajamų augimu ir efektyvumo didinimu. Stebime tolesnę labai aktyvią konkurentų plėtrą, tikimės aktyvių jau veikiančių prekybos rinkos dalyvių veiksmų“, – sako p. Meidė.

Ji pastebi, kad į ir taip konkurencingą Lietuvos prekybos rinką ateina visiškai nauji žaidėjai, sujudinsiantys tam tikrus atskirus produktų segmentus, tad visa tai turės didesnės ar mažesnės įtakos ir „Maximai“.

„Maxima LT“ apyvarta pernai mažėjo pirmą kartą nuo 2010-ųjų. Jei lygintume su 2015 m., pardavimo pajamos krito 1,4%: nuo 1,524 mlrd. 2015 m. iki 1,503 mlrd. Eur 2016 m. Pastaruosius penkerius metus įmonės vidutinis metinis pajamų augimas sudarydavo apie 3%. Ekspertų nuomone, čia ir vėl kaltininkas aiškus – į Lietuvos rinką atėjęs „Lidl“. Vertinant pardavimų pagal parduotuvių skaičių dinamiką, matyti, kad parduotuvių skaičius pernai augo, tačiau pajamos mažėjo. Tai reiškia, kad pajamos per parduotuvę krito dar labiau, daro išvadą ekspertai.

Kitoms veiklos pajamoms daugiausia įtakos turėjo nauja taros supirkimo tvarka – nurodomos „Maximos“ pajamos už pakuotės supirkimą buvo 5,4 mln. Eur (2015 m. – 0,1 mln. Eur).

„Įmonės rezultatai 2016 m. kiek prastesni nei 2015 m., tačiau būtų neteisinga teigti, kad „Maximai“ sekasi blogai, ypač turint galvoje „Lidl“ atėjimą ir dėl to paaštrėjusią konkurencinę aplinką. Įmonė ir toliau investuoja Lietuvoje. Galima manyti, kad „Maxima“ ir toliau smarkiai kovos, jog išlaikytų rinkos lyderės poziciją“, – apibendrina Justinas Šukys, „Strategy labs“ vyriausiasis konsultantas.

„Registrų centro“ duomenimis, 100% bendrovės akcijų priklauso UAB „Maxima grupė“, ši yra viena „Vilniaus prekybos“  įmonių.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
Bandomasis laikotarpis – klausimai, į kuriuos vadovas turėtų galėti atsakyti po 3 mėnesių Premium

Trys mėnesiai bandomojo laikotarpio – puikus metas geriau pažinti nauja darbuotoją, jei šis laikas...

Vadyba
2022.06.25
Prekybos tendencijos 2022 m. antrajam pusmečiui Premium

Pastarieji keleri metai pažėrė nemenkų iššūkių tiek klientams, tiek ir prekybininkams, o jų nemažėja ir šiais...

Prekyba
2022.06.25
Verslas Palangoje: kokių taisyklių išmoko naujokai Premium 1

Nuo Joninių Palangoje verslui prasideda darbymetis, o poilsiautojams – atostogų sezonas pajūryje. Tokią vieną...

Gazelė
2022.06.24
Lietuvos kūrėjai pelnė sidabrą Europos dizaino apdovanojimuose

Europos dizaino apdovanojimuose (angl. European Design Awards) šiemet Lietuvai atiteko du sidabro...

Rinkodara
2022.06.24
Lietuvos kurortuose Joninių savaitgalį užimta 85% apgyvendinimo vietų

Ilgąjį Joninių savaitgalį Lietuvos kurortuose – poilsiautojų gausa. Kai kur apsistoti vietų nelikę, o...

Laisvalaikis
2022.06.24
„Nike“ galutinai palieka Rusijos rinką 2

JAV sportinės avalynės ir aprangos gamintoja „Nike“ ketvirtadienį pranešė, kad galutinai palieka Rusijos...

Prekyba
2022.06.23
Finansiniai rezultatai gerėja, bet pandemijos nukamuotiems viešbučiams – dar vienas išbandymų metas Premium

2021 m. daugelis didžiųjų šalies viešbučių fiksavo geresnius finansinius rezultatus, tačiau jų valdytojai...

Statyba ir NT
2022.06.23
Pernai Lietuvoje kas aštunta žiniasklaidos priemonė buvo valdoma politikų 2

68 politikai, valstybės tarnautojai bei jų sutuoktiniai pernai Lietuvoje valdė 129 arba kas aštuntą...

Rinkodara
2022.06.23
Prie „Audimo“ rinkodaros vairo – nauja vadovė Premium

Tatjana Rudienė tapo UAB „Audimas Brand“ rinkodaros vadove. Prieš tai ji buvo ilgametė mineralinio vandens...

Rinkodara
2022.06.23
Nuo slidinėjimo trasos iki geležinkelio bėgių – ką dažniausiai parduoda e. varžytynių ir aukcionų portale? Verslo tribūna

Per 200 valstybės ar savivaldybių valdomų įstaigų bei privataus verslo atstovų „iškeitė“ sudėtingus ir...

Interneto reklama karo akivaizdoje: mažėjo NT komunikacijos, sprogo kelionių pasiūla Premium

Per pirmuosius 4 šių metų mėnesius reklamos kiekius skaitmeninėje erdvėje labiausiai didino mobiliojo ryšio,...

Rinkodara
2022.06.22
Vyriausybė pritarė turistų apsaugos stiprinimui: draudimo reikėtų visiems kelionių organizatoriams

Vyriausybė trečiadienį pritarė turistų apsaugos stiprinimui – Ekonomikos inovacijų ministerijos siūlymu...

Gazelė
2022.06.22
„Vinted“ pristato siuntimo paslaugų verslą, M. Mikuckas atsitraukia nuo kasdienės veiklos įmonėje 11

„Vinted“ grupė, valdanti didžiausią Europoje internetinę naudotų mados prekių tarpusavio prekybos platformą...

Inovacijos
2022.06.22
„Kanų liūtuose“ – karšta lietuvių sėkmė

Didžiausiame ir svarbiausiame kūrybiškumo festivalyje pasaulyje „Kanų liūtai“ vaizdo meno gamybos...

Rinkodara
2022.06.22
VMG derasi dėl verslo Baltarusijoje pardavimo, SBA tariasi su ERPB Premium

Vienos didžiausių lietuviškų investicijų traukiasi iš Baltarusijos. Į verslą šioje šalyje medienos ir baldų...

Pramonė
2022.06.22
„Nordcurrent“ rinkodaros vadovas S. Stūrys: žaidimų industrija jau varžosi su pramonės gigantais Premium

Didžiausia Lietuvoje žaidimų kūrimo ir leidybos įmonė „Nordcurrent“ šiemet planuoja 110 mln. eurų apyvartą.

Inovacijos
2022.06.22
„Lidl“ rinkos dalis auga, visų kitų – traukiasi Premium 18

Nors Vokietijos kapitalo žemų kainų tinklo „Lidl Lietuva“ finansiniai metai neatitinka kalendorinių, kuriais...

Prekyba
2022.06.22
ES sankcijos palaipsniui apims vis daugiau į Kaliningradą vežamų prekių

Nuo birželio 17 d. pradėtas taikyti draudžiamų vežti per Europos Sąjungą (ES) prekių sąrašas, remiantis...

Logistika
2022.06.21
Estijos medienos pramonė stabdo investicijas, Latvijoje – ažiotažas dėl granulių Premium

Nestabili verslo aplinka daro įtaką medienos pramonės įmonių darbui ir keičia vartotojų įpročius. Nors gegužę...

Pramonė
2022.06.21
Architektai antrojo sostinės „Akropolio“ projekte pasigedo infrastruktūros 4

Prekybos centrus valdanti bendrovė „Akropolis Group“ Vilniaus regioninei architektūros tarybai (RAT) pristatė...

Statyba ir NT
2022.06.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku