Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-10-06 07:14
2025-10-02 16:21
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Dabar tie, kurie visi verkėt dėl neva pavogtų 600 mln. sėdėkit prie žvakių savaitę.
O kurie neverkė? Kodėl turiu sėdėt? Ir žvakės mažiausia problema.
Gal kam dašils, kad ne grąžinti pavogtus 600 mln reikia, bet daug didesnius pinigus į tinklą investuoti.
Jokie pinigai nebuvo pavogti. Jie buvo investuoti pagal tuo metu galiojančią tvarką. Praėjo 10 metų, VERT sugalvojo atgaline data pakeisti tvarką ir investicijų nebepripažino tinkamomis. Pinigai sukišti į tinklą.
Faktas. Ironizuoju.
Niekas nesupras ironijos, o kai kurie ir kaip patvirtinimą pasiims, kad va, būtent taip ir yra. Naudokite atsargiai :)
100% true
Atsimenu prieš 34 metus Danijoje pirmą kart pamačiau žiedinę sankryžą ir net nelabai supratau kam ji skirta. Dabar mūsuose tai įprastas vaizdas, išsaugantis tūkstančius gyvybių. Tuomet Danijoje stebėjausi, kad niekur nėra orinių elektros linijų - viskas po žeme. O mūsuose jos tebegadina vaizdą ir po eilinės audros palieka daugybę žmonių be elektros. Štai čia taip ir likome LTSR laikmetyje.
Dar Danijoje greitkelyje niekas nesėdi and s.u.binės, nemirkčioja ilgosiomis, nejunginėja posūkių lempučių, nevažiuoja kelkraščiais, kuomet kelyje kamštis. Dviratininkai važiuoja dviračių takais su lemputėmis, kuomet sutemsta, nes priešingu atveju greitai gauna nemažą baudą.
O gyventojų tankį tikrinai? Sukabeliuoti ESO senai nori. VERT neleidžia. Kodėl neleidžia? Nes ESO dedamoji augs bent 2x.
O ar VERT vertina kiek kainuoja pusei LT po eilinio škvalo ar snygio sėdėti be elektros. Kiek kainuoja kas 4 metus kirsti tūkstančius km pomiškio po AĮ laidais ?
o jūs manot, ne? Duokit 27 mlrd. eur, ir pakeičiam visą orą į kabelius. Neadekvačiai didelė investicija, tai ir daro pamažu.
Ten ir antra juosta gal niekas nevažiuoja, kai pirma laisva. O tai kamščiai pas mus autostradoj tik dėl tokių. Nemirksint kito kelio Nėra
Kreiptis reiktų į VP Market dešimtuką. Jie po VST prichvatizacijos ir Leo aferos iš biudžeto paėmė arti milijardo.
Be whataboutism neišeina maskuoti savo neišmanymo? ESO pinigų rastų, tik problema, tie 27 mlrd. investicijų (ačiū, tingėjau pats ieškoti), tarkime išdalintų per 30 metų, verstųsi į 7,5ct/kWh tik nusidėvėjimui (čia su prielaida, kad visa elektra vartojama per ESO tinklą, o taip nėra), tai dar su investicinę grąža, būtų +10c/kWh prie dabartinės elektros kainos, nesvarbu, privatus ar valstybės investuotojas būtų.
Tai jeigu kabeliu negalim sukist po zeme, nes neva bruuungu, tai kaip jus isivaizduojat pereit prie full elektros, kai jos reiks koki 5-10 kartu daugiau ir reiks plest zemos itampos tinkla, tranformotorines ir tt. ir tam reiks jau nebe 27 mlrd., o zyyyymiai daugiau :)))
cia toks siaip jums, viska zinanciam, klausimas pamastymui ;)
akivaizdu kad nepereisim ant full electros :))))) Pabandykit visi elektromobilius prie chrusciofkiu pasikrauti, gatves apsvietimo tinklas ribas irgi turi :)))).
Taigi nuo 2035 m. jau su vidaus degimo varikliais auto nebepardavines. Per 10-15 m. reikia pasiruosti. Tam reiks simtu milijardu, pleciant zemos itampos tinkla :))) Idomu, idomu kaip vartysis is gaidzio kai reiks teisintis jau nebe del 27 mlrd., o kaip minimum del 150 mlrd. :))
oi tik nereikia idealizuoti tos Danijos visko ten yra irgi.
Paskutinės mylios tinklo galios trūksta palyginus nedaug, ir ten, kur yra didelis gyventojų tankis, kur jau kabeliai nutiesti, pratraukti jo vietoje naują kainuoja keletą kartų pigiau. Yra kita pusė, absoliuti dauguma gyventojų, kurie nanaudoja elektros šildymui ir elektromobiliui, savo įvado galią išnaudoja iki 2% galios, t.y. pagrinde įvado galios reikia ryte, ir vakare. Likusiu metu namų ūkiuose tinklas laisvas. Tai dabar pasakyk, 4 valandas per parą nekrauti elektromobilio būtų didelė bėda? Šimtų milijardų :D O kodėl ne trilijonų, jei skaičius iš subinės trauki? Absoliučiai visus vienkiemius perkabeliuoti reikia 30 mlrd. To niekam nereikia. Niekas nekraus visų elektromobilių vienu metu. Daugumai pakrauto akumuliatoriaus užteks visai savaitei. O matematika paprasta, viso kelių transporto elektrifikavimas, įskaitant sunkvežimių, padidins elektros vartojimą 30%. Kai namų ūkių įvado galia vidutiniškai išnaudojama 2%, tai padidinus iki 3% gal nieko nenutiks, a?
Paklodžių neskaitau
čia nieko nesigaus ;-) vienas patarimas - nesiimkit diskutuoti sudėtingais klausimais, jei norit analizės ir sprendimo SMS žinute.
Nėra elektros ir interneto, gal daugiau vaikų gims po 9 mėnesių? :-)
be šansų, visi skubės prie ups'ų ir Musko lėkščių.
mano nuomene, tai Afrikos lygio imone su kabanciais isoreje elektros laidais, turint pajegumus tik labai menkai teritorijai suziureti, bando valdyti plotus, kuriems neturi nei inelektuliniu nei funkciniu resursu. Tai nera pgailetina tai visiskas fiasko, kas butu po rimtos audros ar karinio konflikto, kalbeti net neisinori. Pries 4 metus iskrito truputi daugiau sniego, BUVO VISISKAI TAS PATS. Tie patys sukrype stulpai, salia augantys medziai, etc. JIE NIEKO NEPADARE PER 4 METUS
Jie padarė labai daug Apiplešinėjo tautą 30 metų