Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-11-24 08:53
2025-11-20 12:24
2025-11-19 17:29
2025-11-18 12:13
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
1,5 eur/kwh. Neblogai.
laikas regiono elektros gamintojams koordinuotis remonto laikus ir trukmes...
Cia visai nesenai vienas veikejas rasinejo, kad "perka birzoj po 2 centus uz kwh" ir saipesi is saules generacijos. Idomu dar vis juokinga jam!:)
kad esi bukas jau ne kartą tai minėjau, bet kad ant tiek...Manai, kad dabartinės elektros kainos biržoje todėl, kad LT saulės elektrinių turėtojai visiškai nepagamino elektros?🤭
Buka melanoma. Tylek :)
Tai taip, saulės dabar labai daug, jiems nemokamai
Is kur jie ima tokias kainas zenkliai atpigus dujoms? Akivaizdu, jog dabartine elektros birzos kainu skaiciavimo tvarka labai naudinga spekuliantams.
PS ar nereiktu persvarstyti dabartinio priverstinio elektros rinkos liberalizavimo tvarkos, jei vartotojai dabar yra priversti permoketi uz elektra? Juk ES nereikalavo, kad vartotojai priverstinai butu iskelti pas nepriklausomus tiekejus, butu uzteke tik sudaryti galimybe visiems norintiems pasirinkti nepriklausomus tiekejus vietoje visuomeninio tiekejo, argi ne taip?
O kuo čia su liberalizavimu susiję? Valstybė tau vis tiek kainos šuolių ndengtų.
Visuomeninis tiekejas galetu elektra tiekti mazesnemis kainomis, lyginant su siomis spekuliacinemis kainomis.
"Galetu teikti mazesnesmi kainomis". Idomu, gal galime isteigi visuomenini autoservisa, kur " teiktu mazesnemis kainomis" ir visuomenini prekybos centra " kur teiktu mazesnemis kainomis". Tik vienas klausimukas, uz tas mazesnes kainas dirbsit ir orekes teiksit jus? Jei taip, tai steigiam.
Gal jums ir naujiena bus, bet ne vienus metus iki liberalizavimo, visuomeninis tiekimas irgi pirkdavo biržoj. Kuo tai pagelbėtų, nelabai aišku...
Visuomeninis tiekimas nesivaiko pelnų, turi daugiau galimybiu islaikyti stabilesne kaina vartotojams.
Visuomeniniam tiekejui nera tiek svarbus pelnas, todel ir kaina vartotojui galetu buti mazesne, be to visuomeninis tiekejas turi daugiau galimybiu kaina islaikyti stabilesne be tokiu suoliu.
Beje, gal noretumete apkaltinti ziniasklaida melu? 2023 m. pabaigoje ziniasklaida skelbe: ”galutiniai skaičiai rodo, kad visuomeniniame tiekime teks mokėti pigiau”.
Ne pelnuose esmė, nes apie maržas nepriklausomų tiekėjų niekas net nediskutuoja, kai rinkos kaina yra 1500 eur. Ir nebūtų kalbėję (arba bent nebūtų tokia aštri tema), jeigu liberalizacija būtų buvus atlikta laiku, bent su latviais, jeigu ne su estais. Dabar visą rinkos kainų šokinėjimą priskiria "besočių tiekėjų pelnams", nors jiems taip smagu su tais pelnais, kad iš principo pajėgūs veikti tik baltijos šalių valstybinių energetikos grupių dukterinės įmonės. O dėl kainos "stabilumo", tai taip - visuomeninis tiekimas, visų mūsų sąskaita, gali ir metus varyt į nuostolį, tik aš su tuo kategoriškai nesutinku. Bet ir dabar gavosi, kad kaina buvo mažinta valstybės sąskaita visiems, nereikėjo ir visuomeninio tiekimo.
Visuomeninis tiekimas išlaiko stabilesnę, tik kas pusmetį, kainą, bet ne mažesnę. Kai visuomeninis tiekimas siūlė elektrą po 0,56€/kWh, valstybė kompensavo po 0,28€/kWh virš 0,28€/kWh, kiti pas nepriklausomus tiekėjus dar mokėjo po 0,14€/kWh ir jokių valstybės subsidijų. Ir čia dar į visuomeninio tiekimo kainą nebuvo įtraukta praėjusio periodo nepriemoka. Na bet taip, visuomeninio tiekimo kaina stabilesnė :) Visuomeninis tiekėjas elektrą perka rinkoje, esama rinkos kaina, jos negamina, todėl Nordpool kainų niekaip nekeistų. Net priešingai, nepriklausomi tiekėjai turi savo gamybą, sudaro ilgalaikius kontraktus ir svyravimų metu dažnai pasiūlo mažesnę kainą. 2023 m. pabaigoje skelbė kad garantinis tiekimas pigesnis nei visuomeninis, nors turėtų būti priešingai :) Mažesnis, nes garantinio tiekimo kaina perskaičiuojama kas mėnesį, visuomeninio kartą per pusmetį, o jei nėra pokyčių, kartą per metus ar dar rečiau.
Teisingą palyginimą pateikėte tam komunizmo pasiilgusiam V.S.
Visuomeninis tiekejas negamina elektros? Ignitis grupe turi didziausius Lietuvoje elektros gamybos pajegumus, pagamina daugiau nei puse visos Lietuvoje sunaudojamos elektros.
Gerbiamasai, painiojate, tai ne as pasiilgau komunizmo - jo nepernesu, bet turbut Jus simpatizuojate laukiniam liberalizmui. Skaitykite LRT: ,,Ekonomistai tvirtina – problemos šaltinis yra pats elektros liberalizavimo modelis.”
Dabar kainos aukščiausios Suomijoje, todėl iš jų perkame, o kada bus kainos aukščiausios Švedijoje-tada pirksime iš jų. Užtat Litgridas sumokės daugiau dividendų.
Litgrid 2022 metu rezultatas buvo 54 mln. eur nuostolis.
Dabar kainos Suomijoj didesnes nei pas mus. Dabar mes padedam suomiams, veliau jie pades mums.
Už tai atlyginimas 4000€, iš viso jų ten net 418 sėdi. Įsivaizduoji skaičius? Prie šitų skaičių nuostolis per mažas. Vien specai, o jeigu tau naudos negeneruoja, tai niekas nieko ir nežadėjo, ane?
Suomija kas liečia elektrą visada buvo priklausoma nuo Švedijos. Švedija mūsų regione yra pagrindas, ji turi 7 atominius reaktorius ir ji diktuoja kainas, neveltui mes turim jungtį Baltijos jūroje su Švedija ir per tą jungtį greičiausiai perkame su ilgalaike sutartimi labai pigiai.
Parodei, kad net nežinai kas ta elektra yra. Koks importas iš Suomijos į Lietuvą? 0. O eksportas iš Lietuvos eina į Latviją ir Estiją.
2022 m. 41% pagamintos elektros Švedijoje hidroenergija, 20% vėjas ir saulė ir 29% atominė. 2023 m. vėjo ir saulės bus dar daugiau. Tad atominė yra tik dalis, o ne priežastis elektros tiekimo.
"Sėdi" :). Tik tu dirbi, visi kiti "sėdi".:) Ir net 400 " sėdi":) Man siaip idomu, tavo matematikos pazymys mokykloje, nes taip kaip tu dažniausiai šneka neislipe is 2- to. O gal tu tas ma o buves klasuokas, kuris zemelapyje Australijos surasti niekada negalejo. Veliau is tokiu isauga " tiketojai burtais", nes issilavinimo trukumas kitu isvadu tokiems pasidaryt neleidzia.
Siek tiek pasenusi info. Po Olkiluoto 3 paleidimo suomiu situacija labai pagerejo. Vasara ten nulines kainos laikesi. Montel podcaste aptarinejo, kad gali susidaryti elektros perteklius, kas visiskai nuzudytu gamybos vystyma is atsinaujinanciu istekliu. LT- SE 4 kabelis yra market coupling mechanizme ir elektra teka is pigesnes zonos i brangesne, t.y. dazniausiai i LT.
aš labiau kalbu apie pagamintą elektrą žiemos sezonu ir tokios statistikos manau nėra, bet ir taip aišku turėtų būti kas pagrinde mus aprūpiną elektra žiemą.
taip sutinku, dabar suomiai turi savo atominę ir vėl tai pliusas ne tik suomiams, bet ir visam mūsų regionui, kad elektros kainos išliks žemos ir konkurencingos.
Kaip VKJ sekasi gaminti elektra ir siluma?
Ji dar min 4 metus dirbs "testavimo režimu". O jei benkunskis laimės ir kitus rinkimus, tai gal ir dar ilgiau. Nes vieša paslaptis, kad sumontuotą įrangą reikia keisti ir ji niekada negalės veikti taip, kaip turėtų. Tik pripažinti galutinai susimovus labai nefengšui. Tai va po truputį ivestuos, investuos ir (gal kažkada) iš žigulio padarys lexusą...
Nepamirskit, kad ilgalaikiai kontraktai uz kosmine duju kaina neleidzia pasigaminti pigios elektros. Nes elektros kaina birzoje formuojama ne pagal pigiausia o brangiausia pasiulyma. Pvz. Jeigu Jums reikia 1000kw Jonas siulo 400kw is vejo po 15ct/kw Stasys 350kw is biomases po 30ct/kw, o Onute 250kw po 1.5eur/kw degindama dujas, birzoje kaina bus ta valanda tokia koks brangiausias pasiulymas.
Tai ar reiktu suprasti, jog priziurincios institucijos ruko kamputyje? Nes nebuvo dujos pirktos tokia kaina, kad elektra kainuotu 1.5 eur/kw.
Buvo VŽ straipsnis apie tai užpernai kalbant apie Lietuvą Ignitis bijodamas, kad kainos dujų gali kilti pasirašė ilgalaikį kontraktą virš 1eur už kubą (tikslios kainos dabar nepamenu). Nesvarbu, dabar kad biržoj kaina ~30ct už kubą mums tas neaktualu.
Dujų gamyba pajungiama tada kai pigesni elektros gamybos šaltiniai nebesugeba pasiūlyti reikiamo kiekio tada brangūs formuoja kainą. (Nėra vėjo, nėra saulės ir t.t.)
O jūs suvokiat, kad dujinės elektrinės negali pradėt gamint elektros momentaliai kai prireikia? Tas pats tretinis rezervas turi įsijungt per 12val. Tad jei elektros poreikis tėra porai valandų, reali savikaina gali būt ir didesnė nei 1,5 eur/kw. T.y. kuo trumpesniam laikotarpiui reikalingi papildomi pajėgumai, tuo jie brangesni.
Suvokiu, kad ilgiau laikantis tokioms elektros kainoms gaminti elektra naudojant siuo metu palyginti pigias dujas tikrai butu rentabilu. Aisku, kad to daryti neapsimoketu, jei cia butu tik vienkartinis elektros kainu suolis. Bet kuriuo atveju, jei buitiniai vartotojai nebutu priverstinai isvaryti pas nepriklausomus tiekejus ir naudotusi visuomeninio tiekejo paslaugomis, kainos butu stabilesnes.
Kad anksciau kaip tik Ignitis dar pries kainu suoli buvo atsisakes ilgalaikiu sutarciu. 2022 m. pabaigoje LRT skelbe, ministro zodzius, jog tuo metu tik buvo svarstoma daliai perkamu duju pasirasyti ilgalaikes sutartis, dar ministras tuomet paminejo, jog ilgalaikes sutartys leidzia sumazinti duju kaina 3-4 kartus. Jei vis tik veliau dujos isties buvo nupirktos brangiai - tai tik dalis visu naudojamu duju, ir manau perkant dujas brangiai nebuvo planuojama jas naudoti elektros gamybai. Tad dabar niekas nekliudo isigyti pigesniu duju elektros gamybai.
Cituoju VŽ 2023 straipsnį. Dėl 2024 kolkas tiksliai negaliu pasakyti nes neradau kokia ta kaina perkama. **** Nepaisant rinkoje pastaruoju metu smarkiai sumažėjusių dujų kainų, Lietuvos gyventojai už jas vis dar moka didelę kainą, o Vyriausybė antrąjį pusmetį ir toliau mokės milijonines kompensacijas. Taip atsitiko, nes 71% jiems skirtų dujų antrajam šių metų pusmečiui „Ignitis“ įsigijo po 125,2 Eur už MWh vidutinę kainą.
Aciu, bet nemanau, kad tokia kaina pirktas dujas buvo planuojama naudoti elektros gamybai, niekas nekliudo dabar nupirkti duju elektros gamybai zymiai pigiau. Na nebent kliudo dabartinis elektros rinkos liberalizavimo modelis su dabartiniu birzos kainos apskaiciavimo algoritmu.
Ne, dujų kaina ne prie ko. Nepakanka ir dujinių pajėgumų patenkinti vietinę paklausą ir eksporto poreikį.
Neklaidinkite, dujiniu pajegumu kartu su atsinaujinanciais saltiniais pilnai pakanka vietinei paklausai, tiesiog daznai importuojama elektra buna pigesne nei pagaminta deginant dujas.
O tai kokia kaina pramustume jei tuo pat metu europoje nei vejo,saules lietaus negautume savaitei:)
Ir dar dingtų deguonis iš atmosferos ir zombiai užpultų. Tiek pat tikėtini įvykiai.
Ccvcg