Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai

VISI KOMENTARAI

40
  • 2024-07-03T07:40:32+03:00

    Tūpas ekonomistas, ne...

    • 2024-07-03T08:44:51+03:00

      Pagalvok ką rašai tiesiog. ar tikrai tavo nuomonė paremta tautybės pagrindu?

    • 2024-07-03T08:50:13+03:00

      O tau už...

  • 2024-07-03T07:47:40+03:00

    tas ekonomistas nesupranta, kad Lietuvos augimą lėmė diversifikuota Lietuvos pramonė, o ne skypų-fintechų kioskeliai. O belorusų vatnikų landynės ir darbina belorusų vatnikus, lietuvių ten nebus.

    • 2024-07-03T09:37:13+03:00

      O tai nėra sąmoningas pasirinkimas neremiant vieno sektoriaus?

    • 2024-07-03T22:22:42+03:00

      taip, sąmoningas, viskas su tuo gerai. be ne belrosų vatnikų it bendrovės čia esmė.

  • 2024-07-03T07:55:05+03:00

    BY vatprogramuotojų įtaka statistikai minimali. Čia daugiausiai darbas su FDI, ekonominė ir geografinė diversifikacija žaidžia. Lenkijos artumą nuvertiname - ten nauja Vokietija, ir tai dar jos neatrakinome. Dar 25 kokie metai kol išmirs sovietinis elektoratas IR jeigu švietimo neapleisime bei stiprinsime, tai bus visai gerai.

    • 2024-07-03T09:38:47+03:00

      Lenkai yra baisūs nacionalistai - kol perki iš jų, tol jie labai noriai su tavimi bendrauja. Kai tik jiems bandai ką pasiūlyti, tai net ir mažesnė kaina bei geresnė kokybė neįtikina jų greitai. Turi keliomis galvomis geriau pasiūlyti, nei bet kuris lenkas, kad susigundytų pakankamai, kad tiktų ne lenkas.

    • 2024-07-03T09:56:55+03:00

      Yra yra ten to protekcionizmo nerašyto, bet jis gana sveikas, verčiantis mąstyti ir pasitempti.

    • 2024-07-03T11:07:25+03:00

      Į Sibirą gal...

    • 2024-07-03T11:16:08+03:00

      Nu čia rusofasištinis know how, gal pačiam prie širdies

    • 2024-07-03T11:55:01+03:00

      Kuo Štuthofas su rusofašizmu susijęs?

    • 2024-07-03T12:56:51+03:00

      Tuo, kad naciai koncentracijos stovyklų statybų mokėsi iš rusų. T.y. know-how perėmė iš rusofašistų.

    • 2024-07-03T13:07:31+03:00

      O gal gali bent vieną to meto knygą įvardinti, kur koks Remarkas, ar Hemingvėjus, ar Šolochovas ar,Bulgakovas ar pan. apie tai rašo? Ar visgi siūlai remtis po 100 metų už pinigus ir valdžios postus atsiradusia Bumblauskine šiuo metu valdžios aprobuota istorija?

    • 2024-07-03T13:25:10+03:00

      Šalamovą paskaitykit, Šolochovo gerbėjau:)

    • 2024-07-03T13:42:09+03:00

      Solženycinas rašė :)

    • 2024-07-03T13:45:33+03:00

      Nu gal reikia susipažint - neskaitęs. Šiukšlipedija rašo, kad toks gruzinas, kuriuos lietuviai labai myli ir broliais vadina susidorojo, į Sibirą jį ištrėmė. Bet tai kaip čia jau apie Stalinizmą kalbam, II-ąjį pasaulinį. Kaip tad pokariniai lazeriai galėjo perteikti patirtį tokiems Dachau ar Osvencimams? Juoba klausimas tūlam krab ir buvo, kad gal nereikėtų laukt tų 25-ų metų, kol sovietikai išmirs, gal visgi reikėtų jau dabar juos išsiųst į kokį Dachau tipo, nu arba Kolymos, kaip tamsta siūlai.

    • 2024-07-03T13:56:31+03:00

      Matai, kai Dachau priėmė pirmuosius kalinius, Solženycinui tebuvo 13. Kaip tad manai jis galėjo aprašyti lazerių patirtį, kur tūlas anonimas rašo, kad vokiečiai iš rusų išmoko?

    • 2024-07-03T14:12:07+03:00

      Tai ir apie Solovkus matyt jis rašyti negalėjo? :D

    • 2024-07-03T14:44:00+03:00

      Tai mes kalbam apie kalėjimus, ar apie koncentracijos stovyklas, kur buvo utilizuojami netinkami (krabų požiūriu neverti gyventi)? Ar tu čia nori papasakot, kad kalėjimai tai rusų išradimas?

    • 2024-07-03T16:28:05+03:00

      Nuo kada žudynių stovykla yra tiesiog kalėjimas? :D

    • 2024-07-04T10:03:22+03:00

      O rusijoje lageriai tik po karo atsirado? Apie rusijoje vykdytą 1937 didyjį valymą nesat nieko girdėjęs? Net rusofasšistų istorijoje tai nėra slepiama.

  • 2024-07-03T08:05:50+03:00

    Kazkaip nesueina skaiciai: LT vartojimas pagal straipsnyje pateiktus skaicius gerokai lenkia EE vartojima, nors EE vidutinis neto atlyginimas yra didesnis. Idomu, ar cia tiesiog mazesnis vartojimas EE, ar LT vis dar yra nemazas seselis?

    • 2024-07-03T08:54:32+03:00

      antras, ir tai senokas fenomenas, kad oficialios pajamos neatitinka vartojimo lygio. Tiesiog dalis lietuvių korumpuoto "verslaus" mąstymo, daug vartoja grynais ir per įmones.

    • 2024-07-03T09:12:33+03:00

      Tas straipsnyje minimas "vartojimas" iš tikro yra faktinis individualus vartojimas - t.y. "actual individual consumption" (AIC). Jis aprėpia ne tik tai, ką gali nusipirkti už gaunamas pajamas (atlyginimą ir pan.), bet ir tai, ką gali gauti "nemokamai": per valstybės biudžeto apmokamas paslaugas bei iš NVO. (Iš EUROSTAT: "AIC includes all goods and services that households use, irrespective of whether they were purchased and paid for by households directly, by government, or by nonprofit organizations. It can be considered as an indicator of the material welfare of households."). Be to, vartojimo lygiui svarbu ne tik neto atlyginimų dydis, bet taipgi kainų lygis šalyje. Neto atlyginimai eurais Estijoje yra apie 19 proc. didesni, bet perskaičiavus juos pagal perkamąją galią - EE ir LT atlyginimai "net (PPP)" yra iš esmės lygūs.

    • 2024-07-03T09:26:17+03:00

      Jeigu to faktinio vartojimo skaičiavimai aprėpia ir šešėlinį vartojimą, tai čia ne "antras [atvejis]" iš "ar cia tiesiog mazesnis vartojimas EE, ar LT vis dar yra nemazas seselis", bet abu: t.y. EE yra mažesnis FAKTINIS vartojimas negu LT.

  • 2024-07-03T09:09:45+03:00

    estų žvaigždė gerokai priblėsus, o Lietuva per dešimtmetį gerokai paaugo su protingais viešosios politikos sprendimais ir investuotojų pritraukimu. Galim prisiminti, kad dabartinė Lietuvos valdžia labai sėkmingai susitvarkė su pandemijos pasekmėm, ir palyginus su kitom šalim išėjo su minimaliais nuostoliais. Gerai suveikė mokesčių kreditai, ir išmokos nuėjo darbuotojams prastovose per užmokestį, bet neprarado verslų. Infliacija davė užsidirbti verslams, nors bumas ir rusijos sukeltas karas sukėlė energijos kainas, bet pelnai kompensavo, daugiau vartojantiems veikia namų ūkiams subsidijos saulei. Sodra ir PSD su dideliais rezervais, priešingai nei 2008. Taip pat galim įvertinti kaip politinį pasiekimą, kad sėkmingai naudojo MMA bendram atlyginimų lygiui kelti. Pokytis su naujos kartos politikais nuo kubiliaus laikų, kai tas kelis metus užsispyrusiai tempė su MMA didinimu, "nes verslas bankrutuos" akivaizdus, ir konservams su partneriais čia pliusas. Minusas už nepadarytą mokesčių reformą, labiausiai visuotinį NT mokestį.

    • 2024-07-03T09:38:11+03:00

      Galim prisiminti, kad...

    • 2024-07-03T09:43:44+03:00

      Dėl COVID suvaldymo daugiausia pasisekė dėl ekonomikos sudėties. Daugelis verslų nestabdė gamybos. Daugelio verslų segmentuose paklausa auga (namų ūkis, statybos ir pan.) MMA didinimas įtakojo +- sparčiausią infliaciją ES (gal ir nekeliant nebūtų niekas pasikeitę, nes jau algų kėlimo karuselė buvo pasileidus). Nežinau, ką gero tame matai, nes kainos tiesiog pasikoregavo atitinkamai. Kad nepadarė mokesčių reformos ir blogai, pritariu. Iš kitos pusės, neįsivaizduoju, kad būtų pabaigę kadenciją ir būtų pavykusi reforma. Dėl partnerystės įstatymo, kuris absoliučiai daugumai realiame gyvenime nieko nekeičia, ir tai kiek vatos sumobilizavo. O čia tai keistų daugeliui. Ypač tiems, kurie iš juodų pinigų gyvena.

    • 2024-07-03T11:14:42+03:00

      Dėl teisingos reakcijos į COVID pritariu. Sodros ir VMI mokesčių atostogos, tiesioginė parama labiausiai nukentėjusiems sektoriams išjungė pačius blogiausius lūkesčius ir gaisrą įmonių cash flow. Man regis buvo reikšmingos ir nuo valdžios nepriklausančios aplinkybės, tokios kaip ženkliai mažesnė ekonomikos dalis tenkanti turizmo ir viešojo maitinimo sektoriams. Taip pat hedge efektą sukūrė Termo Fisher su reikšmingu papildomu indėliu į BVP, gaminant reagentus vakcinoms. Siekis MMA priartinti prie 50% man kelia klausimų, kaip matome dabar, 40%+ rodiklis ekonomikos nežaloja, ar tie papildomi procentai neturės neigiamo efekto, nežinau, gal būt namų ūkių vartojimo augimas yra pakankama atsvara augančioms darbo kaštų sąnaudoms, kažkur 40-50% MMA/VDU intervale turėtų būti balansas.

    • 2024-07-03T12:22:46+03:00

      Galim prisiminti, kad...

    • 2024-07-03T12:45:06+03:00

      jau seniai nestebinate su savo selektyvia propaganda ir nemirtingais šūkiais apie kolhozo pasiekimus. Bylų už pirkimus, duomenų betvarkės su mirusiais, verygos planinių atostogų visą rugpjūtį, "besiruošiant" rudens bangai - kaip nebūta... ane?

    • 2024-07-03T12:47:11+03:00

      Nu skaiciai rodo...

    • 2024-07-03T13:11:29+03:00

      Ei, valstiečiai, ar jus specialiai ignotuojate faktą, kad jūsų valdymo metu buvo tylu ramu dėl covido ir karo šalimais?

    • 2024-07-03T13:25:28+03:00

      Nu COVID prie valstieciu prasidejo ir per pirmus metus COVID (paskutiniai valstieciu metai valdzioje)buvom lyderiai ES pagal augima bėvėpė. Kazkaip ir pensijos didejo stipriai ir mmoklo darbuotojams algos ir sodros skola panaikiinta buvo. Matyt, todel stadionu uz 300M nestate.

    • 2024-07-03T13:32:12+03:00

      ei, tiesa... Kiek...

    • 2024-07-03T13:41:05+03:00

      Prie tokiu dabartiniu...

  • 2024-07-03T09:19:51+03:00

    Keistas straipsnis. Vienur rodiklių palyginimui naudojami "PPP/S" (perkamosios galios pariteto/standarto) duomenys, t.y. atsižvelgiama į kainų lygių skirtumus šalyse, kitur gi -lentelėje apie sukuriamą BVP gyventojui, imami nominalūs duomenys, tiesiog eurais. Kodėl toks nenuoseklumas? Palyginus "BVP/cap by PPS", Lietuva jau keleri metai kaip lenkia Estiją. 2023 m.: LT - 86% ES vidurkio, EE - 81% ES vidurkio.

    • 2024-07-03T09:44:03+03:00

      Kada Leopardus pirksim pagal PPS?

    • 2024-07-03T13:10:01+03:00

      O tai šalies gyventojai perka Leopardus? Kokius, gal pliušinius? :-):) Gi jei turite omenyje tankus, tai juos irgi perka ne paskiri šalies gyventojai, bet valstybė (jei nežinojote :)). Tad čia svarbu ne BVP/gyventojui", bet "BVP rinkos kainomis". O pastarasis Lietuvoje kone DVIGUBAI viršiją tą, kuris sukuriamas Estijoje: 72 mlrd. eurų vs. 37.7 mlrd eurų (2023 m. duomenys) Tai kaip manote, kuri valstybė turi didesnes galimybes pirkti "Leopard" tankų?

  • 2024-07-03T09:38:46+03:00

    Tikrai taip, kaip tik prieš savaitę 2 zoomer'iai aiškino kad Lietuva už 5-10 m. pataps Šveicarija 2.0

  • 2024-07-03T09:43:02+03:00

    "dalis pastarųjų metų darbo užmokesčio augimo susijęs su tuo, kad į Lietuvą su savo darbuotojais buvo perkeltos IT įmonės iš Baltarusijos, mokančios didelius atlyginimus." Kam tokią pievą akcentuoti? iki 5000 IT max iš BY. Klausimas dėl jų algų. Bet visa esmė, jog tai sudaro kokie 0,3-0,4 proc. nuo dirbančiųjų. Klausimas - kai alga kyla 13 proc., kokią dalį sudaro BY IT algos? P. s. periskėlimas aktyvus buvo 2020-2021 m.

  • 2024-07-03T09:53:11+03:00

    Pasirodo ši valdžia tikrai geresnė

  • 2024-07-03T10:27:34+03:00

    berods Kubilius sakė, kad mes jau japonus lenkiam ar esam jų lygio, o čia estų ekonomistas bando su Lietuva konkuruoti.

    • 2024-07-03T11:25:37+03:00

      Na japonus aplenkėme, nes jie jau +- 30 metų neauga. Aišku, patys nebūtume sparčiai augę, nieko nebūtų buvę.

  • 2024-07-03T13:31:23+03:00

    Nebūtų estas jei nerastų vietos kur kitus sumenkinti ir save pasikelti. Visa argumentacija kaip ir teisinga, bet vis tiek reikėjo nesąmonę apie BY ITišnikus užvemt.

    • 2024-07-03T15:50:35+03:00

      Na kažkuriuo metu buvau primetęs, kad pagal paskelbtas perkelti darbo vietas iš Baltarusijos, iš esmės kompensavo bent su darbo užmokesčiu susijusių mokesčių į biudžetą praradimus. O kur dar šeimų nariai...

  • 2024-07-03T14:39:22+03:00

    tai, kad Vilija sake apie nuvaryta sali, kuria ji bus priversta atstatyti kartu su valstieciais ir Zemaitaiciu

RUBRIKOS NAUJAUSI

52795
130817
52791