Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
RĖMIMAS
2025-12-18 04:00
RĖMIMAS
2025-12-17 04:00
2025-12-16 16:55
2025-12-15 10:16
RĖMIMAS
2025-12-15 06:00
2025-12-12 05:45
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Aš bandau suprasti tokių straipsnių tikslą. Ką aš kaip vartotojas galiu padaryti dar. Nes aš su dideliu džiaugamu naudočiau skalbimo mašiną ir indaplovę, kurios veiktų po 10- 15 metų be kritinių gedimų ir jų taisymas man nekainuotų tiek, kiek kainuoja nauja. Mielu noru važiuočiau su auto 500 000 , 1000 000 km. Mielai naudočiausi mobiluoju 5-8 metus. Tačiau negaliu. Viskas sugenda tik pasibaigia gatantinis 2 metų laikas. O kai kas ir to neišlaiko. Su naujais auto tragedija,- skarbonkės ant ratų, kuriose pravažiavus 100 000- 150 000 km. reikia keisti variklį. Taigi, koks tokių straispnių tikslas? Kad man būtų gėda, jog pvz. gamintojas LG negali pagaminti žmoniškai ir ilgai veikiančios skalbimo mašinos? Man nėra ir nebus gėda, nes aš gamintojų godumo neįtakoju.
Tikslas yra kelti visuomenes ir valdzios samoninguma bei atsakomybes jausma (pries savo proanukius ir ateities kartas) ir skatinti imtis pokyciu.
Em, pirmiausia renkantis daiktą ne už mažiausią kainą naudosis juo ilgiau. Antra, tas pats automobilis, dauguma naudojasi reikia jo ar ne. Trečia, dauguma daiktų, tie patys rūbai, vartojami greitai, t.y. keičiami dažnai ne dėl to kad jie sugenda/suplyšta, o dėl to, kad atsibodo. Tie patys rūbai, nusipirkau keturis darbinius kostiumus, nešioju juos jau 4-5 metai. Vis dar geri. Sumokėjau už juos daug, natūralios medvilnės, aukštos kokybės, gerai atrodo. Už tokią kainą sintetinius 3-4 gali nupirkti. Per tą laiką bent 5 sintetinius būčiau jau sunešiojęs vieno gero vietoje. Bet žmonės renkasi pigų čia ir dabar. Arba pvz. krūvos čia aiškina, kaip saulės elementai, AEI apskritai, elektromobiliai, energinis efektyvumas apskritai neapsimoka, nes atsipirkimas net 5 metai (arba prisigalvoja 120 metų ar pan., kur tiesiog atsitiktinius galimus teoriškai įvykius suplaka). Rūšiavimas daugumai dzin ir t.t. ir t.t.
Mes patys irgi pasistatėme namą, bet mūsų namo statybos CO2 pėdsakas panašiai kaip 3 kartus mažesnio ploto įprasto namo ar buto. Kaip? Karkasinis. Medis CO2 "palaidoja" labai ilgam. Eksploatacijos metu CO2 pėdsakas yra beveik nulis (vanduo miesto, kol kas dar vandenys naudoja ne AEI elektrą).
Del rubu sutinku. Del technikos, neiseina taip. Ji tycia gaminama, kad greiciau keisti.
Visų pirma, jei įmanoma, reiktų sugedusius daiktus bent bandyti taisyti (nes kartais tas įmanoma) vietoj iš karto perkant naujesnę, modernesio išorės dizaino. Va mano skalbimo mašinai jau apie 10 metų, nesenai sugedo. Išsikviečiau meistrą, padirbėjo pusvalandį, paėmė 60 eurų ir toliau sėkmingai naudoju.
Nuosirdziai pavydziu. :)
Nevisa, oi ne visa. Va turiu Miele skalbimo mašiną - daugiau nei dešimtmetį skalbiu ja, ir skalbsiu dar dešimtmetį no problemo; su telefonais prasčiau, bet to ėmėsi ES - jau reikalauja update'us siųsti 5 metus po modelio paleidimo. Jei perkama ne pagal kainą, o pagal kokybę, tai tikrai nereik kas 2 metai keisti šaldytuvų, duklių siurblių, planšečių....
Mano šaldytuvui 24 metai, niekada netaisytas, skalbimo mašina 19 metų, netaisyta, vienas automobilis 12, kitas 28 metai, vis dar veža, du plazminiai tv 13 metų be gedimų, džiovyklė 15 metų, kavos kombainas 17 metų, viskas veikia. Žmonės perka dėl mados ir atsinaujinimo, o ne dėl to kad kas nors sugenda.
Pas mane yra mikrobangė 25 metų ir skalbyklė 17 metų. Bet seną šaldytuvą verta atsinaujinti vien dėl energijos sąnaudų - pasiskaičiuok, kiek sunaudoja.
Niekaip neverta. 295 senas, naujas brangiausias A klasės 108. Bet kaina virš 1000e. Metinis sutaupymas jei elektra po 20ct (nors dabar moku pigiau) tai atsipirktų po 30 metų, neskaitant alternatyvių kaštų.
Oi, tikrai daugiau nei 295 kWh/metus naudoja tavo senas. Nusipirk išmanų lizdą su elektros apskaita. Bus turbūt arčiau 600 kWh. Kas tiesa, tai neapsimoka aukščiausio energinio naudingumo klasės šaldytuvai, nes su klase žemiau palyginus sutaupymas energijos nedidelis, o kainos šuolis - didelis.
Na gal nebūkite visažinis ir nelaikykite kitų kvaikesniais ir neišmanančiais
Šaldytuvas, kaip ir bet koks įrenginys per laiką dėvisi. Susidėvėjęs kompresoriaus variklis, bent šiek tiek prarasta freono ir t.t. mažėja įrenginio efektyvumas. Jei jūs remiates ant popieriaus energijos sąnaudomis, tai jos jau nebe tokios. O jei dar ir nėra nofrost, tai elektros sąnaudos skiriasi net ir naujo įrenginio kartais, priklausomai nuo esančio ledo kiekio. Tad ne apie "visko žinojimą" kalba eina, o apie tai, kad tas pats įrenginys naujas ir senas naudos skirtingą energijos kiekį.
Kalba niekada niekur neina, KALBAMA. Matuoti moku, tuščias vartoja daugiau nei pilnas. O mano visi kampai alum užkišti, tai oro pasikeitimas atidarius labai menkas. Tiodėl žiau ką sakau kad nratsiperka naujo vietoj gero pirkimas
Tada labai kokybišką šaldytuvą savo laiku nupirkote. Retas atvejis visuomenėje.
Pasiulymai neblogi, bet atrodo labiau orientuoti i pasekmes o ne i priezastis. Esmines priezastys yra kitur - pvz. ekonomine santvarka, paremta vartojimo maksimizavimu, per didelis zmoniu skaicius zemeje, zmoniu poziuris ir kt. Reikia keisti ekonomikos santvarka ir tikslus, naikinti motyvacija vartoti kuo daugiau, mazinti gimstamuma ir pan. Bet tokiems pokyciams zmonija dar nepribrendo, nes dar nejaucia to busimo skausmo. Pokyciai prasides kaip visada - kada jau labai skaudes ir kada jau bus per velu.
Ekonominė santvarka niekuo dėta. Net priešingai, kapitalizmas nėra pakankamai įsitvirtinęs. Jei valstybė/valstybės žiūrėtų rimtai į "savo" nuosavybę, t.y. švarią aplinką, savo resursų tvarumą ir vertintų ilgą laikotarpį, tai senai jau būtume susitvarkę su tarša, neefektyviu energijos vartojimu, greitąja mada ir t.t. Mokestinę sistemą tik tvarkyti reikia iš tikrųjų įtvirtinant principą - teršėjas moka. Visada ir visur. Įtvirtinti, kad negali būti netvaraus išteklių naudojimo iš esmės, arba jis turi būti neįkandamai brangus, kad būtų naudojama tik ten, kur būtina. Gimstamumą geriausiai mažina švietimas, ypač mergaičių, ir auganti gyvenimo kokybė. Toje pačioje Kinijoje, vieno vaiko politiką jau prieš kurį laiką panaikino, bet net ir vieno vaiko ne visose šeimose susilaukiama. Didelė disproporcija vyrų ir moterų irgi prisidės prie staigaus visuomenės dydžio lūžio žemyn Kinijoje.
Reklama nieko nereklamuoja tik vartojimą, ji skatina teršimą. Uždrausti gal? Teršėme ir teršime nes vartotojų pilna kurie gerus daiktus keičia į naujus
Jei esi gyvulys, tai gal ir skatina vartoti daugiau. Reklama informuoja apie pasirinkimą galimą.
Tarp kitko, ES diskutuojama apie reklamos draudimą (ribojimą).
Tai kodėl informacija apie cigaretes, alkoholį uždrausta? Gyvuliai aplink vieni - perka cardas a+++. vardas, elektrinis, vardan ekologiškas, o realiai šiukšles daugina
Reklama uždrausta, bet vis tiek rūko :) Ant pakelių baisios foto - vis tiek rūko. Paslėpė, kad cigarečių niekur nematai, turi prašyti, vis tiek rūko. Taip, reklama kalta dėl vartojimo, ne kultūra ir savimonė.
išvada - aplink vieni gyvuliai
Viena sneka kita daro. Gentvilas aiskina kad 10metu automobilis jau yra nebevartotinas ir greitai reikia keisti i kita nauja skardine, taip vartojant zemelei bus geriau.
Kur taip sakė? Ar tiesiog kaip visada, paimat kelis žodžius, ir pridedate dar visą pastraipą ko nesakė ir tada ginčijat? Kai kalbėjo apie vidutinį automobilio amžių? Automobilis pasiekia tam tikrą ribą, kai jo tolimesnis eksploatavimas teršia daugiau, nes degina jau ne tik degalus, bet ir tepalą, didėja ar ir taip yra didelės kuro sąnaudos ir t.t., čia jau nekalbant apie saugumą.
Buvo buvo, Gentvilas tada šiek tiek prašovė su komentarais. Yra įvertintas apytiksliai optimalus automobilio tarnavimo amžius, anksčiau kurio jį utilizavus ir keičiant nauju suminis carbon footprint didės (galima rasti GM projekcijose). Kitaip tariant, jei vokietis atsinaujina savo autoparką anksti, turi kažkur egzistuoti antrinė rinka bent iki 17 metų auto. Tai mes galim būti ta rinka, kurioje kontroliuojamai dasimuša seni auto, arba galim perkelti problemą kitai šaliai (kur dalis važinės iki 25+), ir tikėtis, kad viskas kažkaip savaime išsispręs..
Bet automobilis tą ribą dažnai pasiekia ne dėl amžiaus, o dėl eksploatacijos sąlygų.
seno keitimas į nauja tik vokietijos ekonomikai naudingas. Gamtai tikrai ne. Vien noreti atsinaujinti neuztenka, reikia ir pinigų tam, kad pinigus uzdibti reikia nemazai CO2 prideginti. Va tevukas nesenai irgi pasiėmė "žalesni" auto. Kadangi jau pensija tai fyg ten beuždirbsi, tai padarė paprastai pardavė miška. Mišką perekupas iškirto akimirksniu, bet gamta anot gentvilo džiaugiasi nes papildomas naujesnis auto LT keliuose atsirado.
Automobilis ir po 30 metų puikiai važiuos jei prižiūrimas. Kuboje ne tokie važinėja
Jei mašina parduodama, bet keliauja ne į presą, o į kitas rankas, tai CO2 daugiau nesukuriama. Gentvilas kalbėjo apie kitką, bet žinoma, kelių žodžių sakinį pripildai savo atsitiktinių minčių kratiniu ir džiaugiesi savo įžvalgomis.
Priklausomai kiek važiuoji, koks klimatas. Kuboje taiso ne dėl to, kad labai prižiūri, ar kad labai gamta rūpinasi, ir net nėra pigu, o dėl to, kad kitaip negalėjo automobilių gauti, tik dalis.
Esmė yra, kad kai pirksi naują (o vis tiek pirksi, nes žmonės taip daro) geriau pirkti elektrinį, o ne su vidaus degimo varikliu.
Elektrinį, atitinkantį poreikius, o ne "o jei reikės kraustytis po 20 metų".
kuo tai geriau? Gal mažiems poreikiams senas vdv, už 3-5ke
Tai senas visada geriau ir ekonomine ir ekologine prasme. Aš apie naujai pagamintus.
Esmė, kad tos skurdesnės šalys teršia n kartų daugiau nei Vokietija ar ten belekas pas mus.
Nes tose skurrdesnėse šalyse dauguma vakarų fabrikų, kurie teršia ir vakarų vartotojam ir gamina tas prekes.
ir kas? tai reiškia, kad mums nieko daryti nereikia, ir toliau galime gyventi kelių Žemių sąskaita?
Šiaip netiesa, per gyventoją Kinija tik nesenai pasivijo vakarus, bet dar nėra absoliutūs lyderiai. O kokiems indams iki mūsų dar labai toli (Indija 1,9 tonos per gyventoją, Lietuva 4,7, Vokietija 7,7, Kinija 7,4, Rusija 11,4, JAV 15,5. Ir pasivijo dėl to, kad dalį energijai intensyvios pramonės "eksportavome". Dabar pradėsime susigrąžinimą šios pramonės.