2023-02-13 10:41

„Robotex“ pajamos pernai augo šeštadaliu

Įmonės nuotr.
Įmonės nuotr.
SBA grupės įmonė „Robotex“, diegianti robotikos ir automatikos sprendimus, pernai pajamas didino 16%, iki 2,9 mln. Eur. 2021 m. pardavimai siekė 2,5 mln. Eur.

Anksčiau įmonė prognozavo, kad pardavimai 2022 m. paaugs 30%, tačiau rezultatams įtakos turėjo sulėtėjęs klientų sprendimų dėl investicijų priėmimas ir iššūkiai dėl komponentų bei įrangos tiekimo, skelbia įmonė.

„Pastaraisiais metais robotikos įmonių pardavimai Lietuvoje auga nuo keliolikos iki keliasdešimties procentų ir tai rodo didžiulį rinkos potencialą. Pernai įdiegėme 25 robotus, tai rodo, kad efektyvumo ir produkcijos kokybės siekiantys šalies verslai jau atranda robotizacijos naudą. Būtų racionalu išnaudoti laikiną ekonomikos sulėtėjimą projektams ruošti ir įgyvendinti, nes pagal robotų naudojimą šalies ūkyje vis dar esame ES sąrašo gale,“ – pranešime cituojamas Andrius Kochanskas, „Robotex“ vadovas

Pasak jo, naujausiais duomenimis, Lietuvos pramonėje naudojama 10–20 robotų 10.000 darbuotojų, kai pasaulio vidurkis maždaug 10 kartų didesnis (141 robotas 10.000 darbuotojų). 

Visgi kol kas tendencijos nerodo, kad šis procesas Lietuvoje įgautų pagreitį, nors pastaruoju metu daugėja plyno lauko investicijų į gamybos įmones, kuriose robotizacijos lygis aukštesnis. 

Pavyzdžiui, Kaune besiplečiantys automobilių pramonės gamintojai arba prie Klaipėdos įsikūrusi SBA grupės baldų gamykla „Inno Line“, kurioje įdiegta 36 robotai. Pastarojoje per šiuos metus robotų skaičius turėtų pasiekti 50.

„Robotex“ vadovo teigimu, ilgalaikėje perspektyvoje laimės tie, kurie lėtėjant ekonomikai apsisprendžia investuoti į konkurencingumą didinančius projektus. A. Kochanskas drąsina įmones robotizuoti ne vieną tašką, o visą procesą. Toks sprendimas ne tik užtikrins gamybos efektyvumą, produkcijos kokybę, bet ir greičiau atsipirks.

„Roboto įdiegimo procesas nuo sprendimo paieškos iki įgyvendinimo įmonėje trunka nuo pusmečio iki devynių mėnesių, tad būtent dabar yra tinkamas laikas priimti sprendimus modernizuotis, kad instaliuoti robotai ir automatizuotos sistemos užtikrintų verslo pranašumą ir pradėtų nešti naudą pradėjus kilti ekonomikai,“ – komentuoja A. Kochanskas.

Pasak jo, šiais metais „Robotex“ tikslas – užsitikrinti dviženklį augimą ir drąsiau žengti į užsienio rinkas, kad pajamos iš jų sudarytų 10–15% įmonės pardavimų. 

VŽ rašė, kad elektronikos pramonės sektorius yra tas, kuriame ateityje „Robotex“ nori daugiau pasiekti, o Lenkija bus tikslinė „Robotex“ rinka 2023 m. Daugiausia vilčių įmonė sieja su medienos apdirbimo, pakavimo ir korpusinių baldų gamybos pramone.

Dažniausiai „Robotex“ naudoja ABB gamintojo robotus, tarp jos klientų – UAB „Bauwerk Group Lietuva“, AB „Nordic Sugar Kėdainiai“, UAB „Freda“ ir kt.

52795
130817
52791