Kyjivas rado būdą apeiti Rusijos blokadą: kukurūzus išsiuntė iš Rumunijos uosto

Rumunija suteikė Ukrainai prieigą prie Konstancos uosto, kai po vasario 24 dieną pradėtos Rusijos invazijos karo draskomos šalies uostai liko atskirti nuo pasaulio.
Laivas, gabenantis 70.000 tonų kukurūzų, išplaukė prieš aušrą, pranešė Viorelas Panaitas, operatorės „Comvex“ generalinis direktorius, neatskleidęs galutinio kelionės tikslo.
„Tai labai svarbi akimirka, rodanti Rumunijos pasiryžimą solidarizuotis su karo draskoma Ukraina“, – teigė jis naujienų agentūrai AFP, pagyręs savo bendrovę už tai, kad ji pirmoji ėmėsi tokio žingsnio
229 metrų ilgio laivas „Unity T“ plaukioja su Maršalo Salų vėliava, naujienų agentūrai AFP teigė šaltinis iš uosto administracijos.
Bukareštas pastarosiomis savaitėmis įsipareigojo modernizuoti savo uosto ir geležinkelių infrastruktūrą, kad būtų galima vykdyti eksportą iš Ukrainos, turinčios 650 kilometrų sieną su Rumunija.
Transporto ministerija paskelbė konkursą atnaujinti geležinkelio liniją, jungiančią Moldovos Džurdžuleštų miestą su Galaciumi Rytų Rumunijoje.
Ši jungtis yra labai svarbi, nes suderinamas vėžės plotis palengvina krovinių gabenimą.
„Galacio uostas prie Dunojaus taps pagrindine kryžkele regione, kartu su Konstanca, gabenant prekes ir žaliavas iš Ukrainos per Moldovą“, – šią savaitę socialiniame tinkle „Facebook“ parašė Sorinas Grindeanu, Rumunijos transporto ministras.
„Susiformuos transporto tinklas, padėsiantis Ukrainai eksportuoti savo žemės ūkio produkciją“, – pridūrė V. Panaitas, pridūręs, jog tai padės išvengti bado grėsmės pasaulyje.
Prieš karą Ukraina per savo uostus eksportuodavo 4,5 mln. t žemės ūkio produkcijos – 12% pasaulinio kviečių, 15% kukurūzų ir 50% saulėgrąžų aliejaus kiekio.
Tačiau Rusijos blokada „de facto sustabdė mūsų eksportą“, kovo pabaigoje naujienų agentūrai AFP teigė Mykola Solskis, Ukrainos žemės ūkio ministras.