2019-06-17 16:27

„Facebook“ savo kriptovaliutą „Libra“ pristatys šią savaitę

Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Šaltiniai bendrovėje „Facebook“ praneša, kad socialinis tinklas užsitikrino daugiau nei tuzino didelių korporacijų palaikymą, kurias buria į asociaciją, ir žada jau šią savaitę pristatyti savo kriptovaliutą.

Portalo „TechCrunch“ šaltinių duomenimis, „Facebook“ kriptovaliuta vadinsis „Libra“. Jos pristatymo renginys esą įvyks birželio 18 d., o visu pajėgumu „Facebook Libra“ ekosistema (mokėjimai, keitimas ir t.t.), planuojama, turėtų pradėti veikti 2020 m.

Tarp bendrovių, pinigais parėmusių „Facebook“ idėją, minimos ne tik gana jaunos kompanijos, kaip „Uber“, „Stripe“ ir „Booking.com“, bet ir didelės senos finansinės organizacijos, tokios kaip „Visa“ bei „Mastercard“, taip pat „PayPal“.

Portalo „The Verge“ žiniomis, kiekviena iš minimų įmonių investuoja apie 10 mln. USD ir tampa „Libra asociacijos“ dalimi. Šis susivienijimas esą valdys kriptovaliutą nepriklausomai nuo „Facebook“.

Rankos ant pulso

Didžiųjų finansinių korporacijų, tokių kaip „Visa“ ir „Mastercard“, dalyvavimas šioje iniciatyvoje nustebino ne vieną analitiką ir apžvalgininką. Daugelis atkreipia dėmesį, kad kriptovaliutos paprastai laikomos alternatyva ir konkurentu šių tradicinių žaidėjų paslaugoms.

„Visa“ ir „Mastercard“ jokių komentarų kol kas neteikia. Bet „Wall Street Journal“ kelia prielaidą, kad šios kompanijos tiesiog nori žinoti, kas vyksta konkurentų darže. Esą investavusios, palyginti, nedidelę sumą („Visa“ apyvarta siekia apie 18 mrld. USD, „Mastercard“ – apie 13 mlrd. USD), jos galės iš arti stebėti „Facebook“ ambicijas mokėjimų rinkoje ir jos veiksmus. Be to, jei „Libra“ prigytų ir ja imtų naudotis bent dalis iš 2,4 mlrd. „Facebook“ klientų, „Visa“ ir „Mastercard“ taip pat gautų naudos.

Beje, pasklidus naujienoms apie laukiamą „Libra“ startą, šoktelėjo „Bitkoino“ vertė.

Stabili kriptovaliuta

VŽ rašė, kad „Facebook“ kuriama kriptovaliuta galės būti naudojama mokėjimams visame pasaulyje. Be to, ji esą bus susieta su tradicinių valiutų verte, kas turėtų ją apsaugoti nuo didelių svyravimų, būdingų kriptovaliutoms. Vartotojai „Libra“ galės nusipirkti, gauti (dar neaišku, kaip, bet manoma, kad už duomenis) laikyti, prekiauti ir keisti į įprastas valiutas. Dalį operacijų esą bus galima atlikti pačiose „Facebook“ platformose, įskaitant „Messenger“ ir „WhatsApp“. Kompanija taip pat planuoja turėti fizinių mašinų, panašių į mokomatus arba bankomatus, tinklą. Jose vartotojai galės įsigyti „Libra“ skaitmeninių žetonų. Dar nežinia ar tose pačiose mašinose juos bus galima ir parduoti.

Be to, CNBC duomenimis, „Facebook“ darbuotojai šia kriptovaliuta galės gauti visą arba dalį savo atlyginimo.

Rossas Sandleris, CNBC kalbintas „Barclays“ interneto analitikas, sako, kad jei šios žinios pasitvirtins, tai gali tapti nauju daugiamilijardiniu „Facebook“ pajamų šaltiniu, nes tai leistų suvienodinti bent dalies operacijų valiutą. O socialiniam tinklui, kuris veikia ir siūlo reklamą beveik visoje planetoje, daugybė skirtingų valiutų labai apsunkina gyvenimą.

„Facebook“ eksperimentai

Maždaug prieš metus „Facebook“ pasamdė Davidą Marcusą, buvusį vieną iš„PayPal“ vadovų. Jam pavesta rasti galimybių blokų grandinės rinkoje. Nuo tada, anot rinkos stebėtojų, prasidėjo „Facebook“ romanas su kriptovaliutomis.

Tiesa, „Facebook“ jau anksčiau eksperimentavo su mokėjimų sprendimais. Bendrovė 2010 m. buvo pristačiusi virtualią valiutą – darinį, panašų į kriptovaliutas – pavadintą „Facebook credits“.

Tačiau šis sprendimas neprigijo, nes vartotojai šiuos kreditus turėjo įsigyti, mokėdami įprasta kortele. Tokiais atvejais bankinius mokesčius padengia pardavėjas, tad „Facebook“ susidūrė su daugybe nedidelių bet sąlyginai brangių transakcijų (vienas kreditas tada kainavo apie 10 centų).

52795
130817
52791