2024-10-09 13:51

Pritarta naujoms „Rail Baltica“ stotims nuo Kauno iki sienos su Latvija

Algimanto Barzdžiaus nuotr.
Algimanto Barzdžiaus nuotr.
Vyriausybė trečiadienį pritarė, kad europinės geležinkelių vėžės „Rail Baltica“ ruože nuo Kauno iki Latvijos sienos būtų įrengtos naujos stotys ir stotelės su inžinerine infrastruktūra.

Ministrų kabinetas pritarė „Rail Baltica“ infrastruktūros plėtros nuo Kauno iki sienos su Latvija specialiajam planui, todėl Susisiekimo ministerija galės pradėti numatytiems objektams reikalingos 130 ha ploto žemės paėmimo procedūras.

Už rezervuotose teritorijose esančią žemę ir statinius visuomenei ketinama atlyginti apie 8 mln. Eur.

„Projekto tikslas – patvirtinti projekto „Rail Baltica“ geležinkelio linijos Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena inžinerinių sistemų ir regioninių stočių susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros vystymo planą ir pradėti žemės paėmimo visuomenės poreikiams pagal specialiojo plano sprendinius procedūrą“, – rašoma ministerijos parengtame nutarimo projekte.

Ruože numatytos keleivinės stotelės Vaškuose, Ramygaloje, Pasraučiuose ir Ručiūnuose, o prekinės ir keleivinės stotys – Joniškėlyje ir Jonavoje. Jos sujungtų pagrindinę „Rail Baltica“ liniją su Lietuvos regionais.

Pasak nutarimo projekto, kiekvienai iš planuojamų stočių ir stotelių parengta bent po dvi alternatyvas. 

Paimtoje žemėje ketinama įrengti elektrifikacijos, eismo kontrolės, valdymo ir signalizacijos sistemas bei jų trasą, susisiekimo komunikacijas.

93 ha iš visos ketinamos paimti žemės bus žemės ūkio paskirties, 29 ha – miško ūkio paskirties, 7,8 ha – laisvos valstybinės žemės, 0,2 ha – kitos paskirties žemės.

Šiuo metu vyksta „Rail Baltica“ atkarpos nuo Kauno iki Panevėžio statyba, taip pat ruošiamasi ruožo nuo Panevėžio iki Latvijos sienos projektavimui ir statybai.

Ruožą nuo Kauno iki Latvijos sienos numatoma užbaigti iki 2029 m. rugpjūčio, čia bus nutiesta beveik 170 km geležinkelio.

Ministerijos teigimu, „Rail Balticai“ Lietuvoje užtikrinta 987 mln. Eur Europos Sąjungos (ES) ir valstybės biudžeto lėšų, o šiuo metu derinama dar 450 mln. Eur ES dotacija.

Šiais metais projektui taip pat papildomai skirta 8 mln. Eur iš valstybės biudžeto žemės išpirkimui.

Įgyvendinus visą „Rail Baltica“ projektą, bus nutiestas elektrifikuotas europinio standarto (1.435 mm pločio) dvikelis geležinkelis, sujungsiantis Varšuvą, Kauną, Vilnių, Panevėžį, Rygą, Pernu ir Taliną.

2017 m. visam projektui Baltijos šalyse buvo numatyta 5,8 mlrd. Eur. Dabar vien pirmajam etapui, per kurį siekiama iki 2030 m. nutiesti vieną eksploatuojamą „Rail Balticos“ liniją per tris Baltijos valstybes ir sujungti ją su Lenkija, reikės 15,3 mlrd. Eur. Antrojo etapo terminas ir sumos kol kas neaiškios.

Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama.

52795
130817
52791