Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-11-12 14:00
2025-11-11 12:05
2025-11-10 09:27
2025-11-10 05:45
2025-11-09 10:30
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Šioje vietoje būtų svarbu paminėti ir kitą Dailydkos pasididžiavimą - Rail Baltica 1 projektą Lenkija-Kaunas, kuris baigtas 2015 m., yra beveik nenaudojamas dėl itin trumparegiškų strateginių sprendimų ir šiandien visų užmirštas.
Nepamenu tokio susisiekimo ministro.
Nežinau iš kur pas Jus tokie duomenys, kad Rail Baltica 1 yra beveik nenaudojama. Kauno transmodalinis terminalas Palemone, iki kurio ateina europinė vėžė, visai neblogai veikia, atsižvlgiant į šių laikų geopolitines realijas
Veikia, tik pati atkarpa neatitinka didesniam greičiui keliamų saugumo reikalavimų, todėl ją reikės perstatyti naujai, kitu koridoriumi. Matyt buvo galima ir iš karto gerai padaryti, bet bebrai geriems sprendimams užtvankas pastatė.
Reikia įvertinti kontekstą. Primenu, veiksmas vyko po 2007m finansų krizės, kai ėjo kalbos apie išlaidų mažinimą (Europos mastu) ir Via Baltika kaip tik buvo tarp tų, kurie būtų 100% išbraukiami iš sąrašo. Todėl, kad nors šiek tiek išgelbėti situaciją (ir pinigus) buvo sugalvotas Rail Baltica I (apkarpytas ir minimzuotas) ir RBII (pilnas, kai sulauksim geresnių laikų). Gerai ar blogai, dabar labai lengva spręsti. Kapitonas Obvijus tą žino.
Dailydka buvo Lt geležinkeliu vadas berods
Na jei "išgelbėti situaciją" = "bet kokia kaina įsisavinti pinigus, pastatant naują carinių laikų principais grįstą liniją, kuri bus beveik neišnaudojama", tada taip, tikrai situacija buvo išgelbėta.
Gal galit patikslinti, kodėl nuo 2015 m, kai buvo baigta RB1 ir intermodalinis terminalas iki pirmų krovinių tame terminale praėjo 6 metai? Arba gal turite linijos ar terminalo išnaudojimo rodiklius - kas yra tas "neblogai veikia"? Geležinkeliai daugelį metų visą savo veiklą konstravo rytų-vakarų (Klaipėdos) kryptimi ir tik po to, kai užsidarė BY kryptis iš bėdos pradėjo ieškoti galimybių daugiau vežti pietų kryptimi.
Beje, padėsiu šiek tiek dėl terminalo "neblogo veikimo" - iš LTG Cargo 2023 metinės ataskaitos: Šiuo metu intermodaliniai vežimai generuoja nuostolį, todėl ženklaus šio srauto augimo per artimiausius metus neplanuojama, vietoje to dedamos pastangos sukurti sąlygas didesnio kiekio perėmimui nuo kelių ant geležinkelio ateityje, kai įsigaliotų palankesnės reguliavimo sąlygos (mokesčiai kelių transportui, kiti ribojimai, turėsiantys reikšmingą įtaką intermodalinių vežimų apimtims ir pelningumui).
O čia tik man naujiena, kad dabar jau pirmiausia vienkelis bus geležinkelis? Kas čia per cirkai ir neįgalumas?:)))))))))))))
Kadangi politinės valios terminą nukėlinėti nebėra, teks spręsti per apimties mažinimą...
hmmm. Sis gelezinkelis strateginis dalykas, (del kariniu pervezimu jis mirtinai butinas), karas vyksta. Kaip taip gali buti?
Pinigai daugumoje ES, del to kuo daugiau nesutarem ( o buvo momentas, kai NIEKO nevyko del to ) - tuo kaina kyla ir reikia darenti kita biudžeta. Taigi patys kalti, kad taip ilgai ir del to dar ilgiau bus. Mirtinai svarbus mums, mes savo maklem parodom ES - KAIP jis mums reikalingas. Nieks del to nesidraskis.
apgailetinai atorodome, per trisdesimt metu, nei normalaus gelezinkelio (normalus vaziuoja 600 km /h), cia tik butu imitacija, nei bendors oro kompanijos ( 3Baltic), nei bendru gynybos pirkimu. Kancia
Kariniam pervežimams elektrinis lengvai pažeidžiamas manau, va jums tvarumas
gelezinkelis ir jura, deje tik du keliai. gelezinkeli pazeista lengva (salyginia) astatyti. US jau dabar atviru textu sako, trigubinkite savo GDP for military, atsibuskite. Mes gelezikeli sugebame susabotuoti
matau, kaip mano svajone nuvaziuoti patogiai ir greitai traukiniu is Vilniaus i Talina tolsta kaip mirazas.
Wilno Paris svajonė
Jeigu konkursai vyks taip letai kaip dabar, veze matysim kaip savo ausis 2030, greiciau gal 2050:)
Masiulis starta davė