2024-07-04 05:45

Dar vienas amžiaus projektas – nepastatytas, bet jau vėluojantis ir brangstantis „Rail Balticos“ traukinys

Liudo Parulskio (VŽ) viz.
Liudo Parulskio (VŽ) viz.
Pirmajai europinės vėžės „Rail Baltica“, kurią Baltijos šalys yra pripažinusios prioritetiniu projektu, koncepcijai jau 30 metų. Visgi šiandien aišku, kad iššūkiai laikantis terminų ir išaugę kaštai apkarpė ambicijas – oficialiai žadama, kad vėžė iki 2030 m. bus baigta ir sujungs Baltijos šalių sostines su Varšuva. Tačiau, kada bus nutiesta antroji vėžė, pastatytos vietinės stotys ir nupirkti traukiniai – lieka neaišku.

Europos standarto (1.435 mm pločio) elektrifikuotas dviejų juostų geležinkelis nuo Talino iki Lenkijos „Rail Baltica“ Baltijos šalyse tapo viena pagrindinių politinio diskurso temų: vieni reikalauja atsakomybės dėl vėluojančių darbų, nes vėžė bent Lietuvoje turėjo būti baigta 2026 m., kiti dėl išaugusių kainų.

2017 m. visam projektui Baltijos šalyse buvo numatyta 5,8 mlrd. Eur. Dabar vien pirmajam etapui, per kurį siekiama iki 2030 m. nutiesti vieną eksploatuojamą „Rail Balticos“ liniją per tris Baltijos valstybes ir sujungti ją su Lenkija, reikės 15,3 mlrd. Eur.

52795
130817
52791