Ispanijos įmonės prašymu sustabdyta sutartis dėl tilto per Nerį statybų

„Lietuvos geležinkelių“ antrinė įmonė „LTG Infra“ su „Rizzani de Eccher“ balandžio pradžioje pasirašė 64 mln. Eur vertės rangos sutartį.
Tačiau balandžio 7 d. Lietuvos apeliacinis teismas pritaikė laikinąsias apsaugos priemones ir sutartį sustabdė, kol Vilniaus apygardos administracinis teismas išnagrinės bylą dėl prašymo nutraukti sutartį.
Vyriausybinė komisija 2021 m. gruodį nutarė, kad pigiausiai – už 62,5 mln. Eur geležinkelio tiltą per Nerį norėjusi statyti ispanų kompanija „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ kelia grėsmę šalies saugumui, o Vyriausybė sausio pradžioje šią išvadą patvirtino.
Vėliau komisija tuo pačiu principu tikrino ir antrą pigiausią pasiūlymą pateikusią italų bendrovę „Rizzani de Eccher“. Nuspręsta, kad ji gali tapti tilto rangove, tačiau, matydama „tam tikrų rizikų nacionaliniam saugumui“, komisija nustatė įmonei privalomas rekomendacijas.
LRT kiek anksčiau pranešė, jog du trečdalius Ispanijos bendrovės akcijų pernai įsigijo Kinijos valstybinė įmonė „China Road and Bridge Corporation“. Ją valdo didelė Kinijos valstybinė kompanija „China Communications Construction“ – jai pernai rugpjūtį JAV pradėjo taikyti sankcijas, nes sieja ją su Kinijos karinėmis struktūromis.
Be Ispanijos ir Italijos įmonių, konkurse taip pat dalyvavo bendrovių „Tilsta“ ir „Fegda“ konsorciumas, siūlęs darbus atlikti už 66,67 mln. Eur, Čekijos „Eurovia“ kartu su „Eurovia Lietuva“ (87,96 mln. Eur) ir „Kauno tiltai“ (95,13 mln. Eur).
Visame pasaulyje dirbanti bendrovė „Rizzani de Eccher“ projektus yra įgyvendinusi JAV, Kanadoje, Rusijoje, Jungtinėje Karalystėje, Turkijoje, centrinės Amerikos, Azijos ir Afrikos valstybėse. 2019 m. įmonės pajamos siekė 575 mln. Eur, 75% jos apyvartos sudaro pajamos iš užsienio rinkų.
Naujas geležinkelio tiltas per Nerį iškils šalia Jonavos ir bus ilgiausias toks tiltas Baltijos šalyse. Jo ilgis sieks 1.510 m, ilgiausias tarpas tarp atramų, kur jis kirs upę, sieks 150 m. Statybas ketinama baigti per 2,5 metų.