Vilniaus geležinkelio stoties pertvarkai pasiūlytos 33 idėjos

Dalyvių darbai bus paskelbti birželio antroje pusėje, o laimėtojas paaiškės rugpjūčio mėnesį, praneša bendrovė.
Geriausias architektų pateiktas vizijas atrinks tarptautinė 11 narių vertinimo komisija, kurią sudaro Lietuvos ir užsienio architektai, „Lietuvos geležinkelių“ ir Vilniaus miesto savivaldybės atstovai. Komisijai pirmininkaus vyriausiasis Vilniaus architektas Mindaugas Pakalnis.
I vietos laimėtojui bus skiriama 50.000 Eur, II – 30.000 Eur, III – 20.000 Eur dydžio premijos. IV ir V vietas užėmę konkurso dalyviai gaus po 10.000 Eur.
Kovą paskelbto konkurso dalyviams keltas reikalavimas sukurti ikonišką ir pasaulyje atpažįstamą tarptautinės geležinkelio stoties projektą, pasiūlyti Lietuvą ir Vilnių reprezentuojančią bei aukščiausius kokybės standartus atitinkančią viešojo susisiekimo paslaugų infrastruktūrą, suformuoti patrauklią stoties aikštę bei pasiūlyti gyvybingo ir jungiančio Stoties rajono urbanistinio centro idėją.
Stoties aikštėje siūloma viešąjį transportą sujungti į vieningą keleivių aptarnavimo centrą, o centrinė aikštė turėtų tiesioginę jungtį su Naujininkais.
Viešąjį transportą sujungus į vieną aikštę siūloma atsisakyti didžiosios dalies automobilių parkavimo vietų. Geležinkelio gatvėje nebeliks žiedinės sankryžos su stotelėmis, bus tiesiami dviračių takai, o ties Liepkalnio gatve planuojama pėsčiųjų bei dviratininkų perėja.
Pagal „Lietuvos geležinkelių“ ir sostinės savivaldybės ketinimų protokolą, per 5–10 metų planuojama modernizuoti Vilniaus stoties teritoriją: sujungti geležinkelio bei autobusų stotis, perkelti „Lietuvos geležinkelių“ būstinę, taip pat statyti komercinius objektus.