Už rusiškos televizijos transliavimą – 150.000 Eur bauda

Publikuota: 2018-04-25
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) skyrė 150 tūkst. eurų baudą televizijos paslaugas tiekiančiai bendrovei „Init“ už tai, jog ši nesilaikė LRTK nurodymo neretransliuoti kanalo „RTR Planeta“ ir kitų jo versijų.

Apie trečiadienį LRTK priimtą sprendimą BNS informavo komisijos pirmininkas Edmundas Vaitekūnas.

„RTR planeta“ retransliacijos Lietuvoje apribotos metams dėl karo ir tautinės neapykantos kurstymo – televizijos paslaugų tiekėjai sustabdyti retransliacijas turėjo iki vasario 23-iosios, tačiau nustatyta, kad dar kovo 1-ąją „Init“ reikalavimo nebuvo įvykdžiusi, t.y. transliavo kitą šios programos versiją rusišku pavadinimu „Rossija RTR“.

Visuomenės informavimo įstatymas už minėtą pažeidimą LRTK leidžia retransliuotojams taikyti iki 3 procentų retransliuotojo bendrųjų metinių pajamų, o tais atvejais, kai bendrąsias pajamas apskaičiuoti sunku arba neįmanoma, – iki vieno šimto tūkstančių eurų.

Ponas Vaitekūnas pabrėžė, kad tai yra pirmas atvejis, kai Lietuvos retransliuotojas nevykdo komisijos sprendimo.

Komisija pabrėžia, kad „RTR Planeta“ turi ir kitas versijas, kurios taip pat yra uždraustos, tai – „Rossija RTR“ ir programa tuo pačiu pavadinimu rusiškais rašmenimis. „Init“ su komisija dėl sprendimų šiuo metu bylinėjasi teismuose.

„Init“ direktorius Paulius Živatkauskas sako, kad įmonė laikosi pozicijos, jog jos transliuota televizijos versija ir „RTR Planeta“ yra dvi skirtingos programos, nes „RTR Planeta“ registruota Švedijoje, o „Rossija RTR“ – Rusijoje. Dėl skirtingo sprendimų traktavimo bendrovė, taip pat Rusijos transliuotojus licencijuojančios organizacijos šiuo metu bylinėjasi teismuose.

Jis patvirtino, kad „Init“ sprendimą skųs. Ponas Živatkauskas „Init“ apyvartos BNS neatskleidė, tačiau sakė, kad maksimali bauda, kurią vadovaujantis įstatymais galėjo skirti komisija, buvo 300.000 Eur.

„Aš manau, kad iš principo komisija savo sprendimą priėmė klysdama ir nepanoro to ištaisyti. Natūralu, mes nesijaučiame verti visai jokios baudos ir bandysime teisiniu keliu įrodyti, kad bauda skirta neteisėtai“, – sakė jis.

Bendrovės vadovas pabrėžė, kad kanalo versija „Rossija RTR“ buvo ir yra koduota, o kas rodyta jos eteryje, LRTK esą nestebėjo.

„Nesvarstome klausimo, ar „RTR Planeta“ nusižengė, ar ne, ar yra cenzūra, ar ne. Bet kai komisija bando sutapatinti „RTR Planeta“, kurią tikrino, su „Rossija RTR“, kurios neturėjo galimybės tikrinti, manome, kad tai yra neteisėta“, – sakė p. Živatkauskas.

LRTK pabrėžia, kad Visuomenės informavimo įstatyme įtvirtina, jog karo ir tautinės neapykantos kurstymas priskiriamas draudžiamai informacijai, o karo propaganda yra draudžiama Konstitucijos.

„RTR Planeta“ retransliacijos Lietuvoje dėl karo ir neapykantos kurstymo jau draustos du kartus – 2015-aisiais ir 2016-aisiais.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Temos:
„Viasat Sport Baltic” keičia pavadinimą 2

Televizijos kanalas „Viasat Sport Baltic“ keičia pavadinimą. Nuo rugpjūčio 10 d. vadinsis „TVPlay Sports“.

Rinkodara
2018.08.09
„Telia“ siūlys HBO turinį 13

Nuo rugpjūčio 21 d. „Telia“ išmaniosios televizijos klientai galės žiūrėti daugiau nei šimtą filmų ir serialų...

„TV3Play“ keičia pavadinimą

Jau nuo šios savaitės nemokamo TV turinio platforma „TV3Play“ keičia pavadinimą į „TVPlay“. Taip pat...

Rinkodara
2018.07.31
Optimizmo šaltinis – didžiųjų klientų konkursų lietus: TOP žiniasklaidos planuotojai Premium 2

Žiniasklaidos planavimo agentūros ruošia ginklus rudeniui ir laukia didžiųjų reklamos užsakovų konkursų.

Rinkodara
2018.07.31
Televizijos konkurencijos ringe meta naujas pajėgas Premium 5

Šie metai TV pasaulyje pažymėti pokyčių ir investicijų ženklu: pakeitę savininkus TV3 kanalai žada pristatyti...

Rinkodara
2018.07.25
„LRT Kultūrai“ turi naują pavadimą, tačiau atsiklaus ir visuomenės 26

Naujoji LRT vadovybė norėtų kanalo „LRT Kultūra“ pavadinimą keisti į „LRT Plius“, tačiau galutinis sprendimas...

Rinkodara
2018.07.24

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau