Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-10-11 14:00
2025-10-10 05:45
2025-10-09 15:06
2025-10-08 05:45
RĖMIMAS
2025-10-07 04:00
RĖMIMAS
2025-10-07 04:00
2025-10-05 13:31
2025-10-03 05:45
2025-10-02 05:45
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Ka cia daug plestis? Mokesciu lengvatas pagal Mokesciu administravimo istatymo 4 str. nustato tik atitinkamų mokesčių įstatymai, reglamentuojantys tų mokesčių apskaičiavimo tvarką. Toks VMI isakymas automatiskai priestarauja mokesciu administravimo istatymui ir yra NEGALIOJANTIS.
P.S. Isivazduokit tokia analogija. Seimas priima mokestinius istatymus, o VMI virsininkas, nusprendes vienasaliskai, jog tokie Seimo priimti mokesciai per dideli, savo isakymu suteikia priimtiems Seimo mokesciams lengvatas :D Tikrai abrakadabra :DDD
įsivaizduot galima įvairiausius dalykus... bet juk aiškiai rašo "remiasi EK įgyvendinimo reglamentu (ES) 2021/2007, kuris yra tiesioginio taikymo ES teisės aktas". Kas gan aiškiai parašyta, kad taikoma tiesiogiai pagal ES reglamentą.
Taip direktyva nera taikoma tiesiogiai, ja privaloma perkelti i nac. teise, tai ne reglamentas. Vat ji perkelta virsininko isakymu, kuris negalioja :) Perkelta, kad negaut baudu is EK :)
bet juk aiškiai rašo "remiasi EK įgyvendinimo reglamentu (ES) 2021/2007, kuris yra tiesioginio taikymo ES teisės aktas". --------------------------------------------------- Kas remiasi? Yra direktyva ir ji turejo buti perkelta. O perkelta turi buti ISTATYMU, nes direktyva reguliuoja MOKESCIO lengvatas, o MOKECIU lengvatos ir patys MOKECIAI priimami ir reguliuojami tik ISTATYMU. trumpiau tariant, direktyva neperkelta i nac. teise, nors turejo buti perkelta.
ES reglamentas galioja tiesiogiai, ir neperkėlus įstatymu.
Butent direktyvose yra palikta valstybems diskrecija kaip, tam tikruose remuose, KONKRECIAI igyvendinti direktyvoje numatytus tikslus, perkeliant juos i nac. teise. Butent tos direktyvos tikslas ne PVM moketojams (mazoms imonems) galimybė naudotis tam tikromis supaprastinimo priemonėmis. Tiksliau, turėtų būti leista neapmokestinimą PVM taikyti ir mažosioms įmonėms, įsisteigusioms kitose valstybėse narėse nei ta, kurioje atsiranda prievolė sumokėti PVM. Tas nera perkelta i nac. teise. Konkreciai i PVMĮ.
Esme tokia, kad VMI virsininko isakymu galima reguliuoti techninius klausimus (pvz. dokumentu pateikimo terminus, proceduras ir tt.), bet jei tai susije su mokestiniu rezimu - tai reguliuojama tik istatymu. Na Pvz. direktyva duoda valstybems narems diskrecija pasirinkti riba apyvartos, kurios negali virsyti tos smulkios imones, taikant tas lengvatas. Tai vat pas mus ta riba 100000 EUR. ir ta riba gali buti nustatoma TIK ISTATYMU, o ne VMI virsininko isakymu :)
VMI puslapio informacija: „PVM įstatymo pakeitimas su naujosios ES PVM direktyvos nuostatomis nėra priimtas, tačiau suprasdami direktyvos svarbą smulkiajam verslui, dėjome visas pastangas, kad Lietuvoje kaip galima greičiau būtų sudarytos tinkamos sąlygos pasinaudoti schemos privalumais. Gavę Europos Komisijos pritarimą, nedelsdami paskelbėme taisykles bei atvėrėme sistemą, kad šalies verslas galėtų kreiptis dėl identifikacinio PVM kodo su žymeniu „EX“ gavimo, – sako VMI Teisės departamento vadovė Rasa Virvilienė. Įdomi situacija, kai EK leidimai yra aukščiau MAĮ :)
Tai tas aisku, kad reglamentas taikomas tiesiogiai :) bet pvz. direktyvoj yra minima, kad PVM, neturėtų galėti pasinaudoti neapmokestinimu PVM, jeigu praėjusiais KALENDORINAIS metais buvo viršyta tos valstybės narės nustatyta nacionalinė riba. ----------------------------------------------------------------------------- Pas mus gi pagal PVMĮ PVM riba skaiciuojama ne kalendoriniais metais, bet 12 paskutiniu menesiu. Tai kaip sureguliuoti tai VMI virsininko isakymu? Todel PVM istatyme pirma reiktu pakeist ribos skaiciavima i kalendorinius metus pries leidziant VMI isakymus :) Ir cia tik vienas is pavyzdziu.
P.S. Kitaip tariant, tie klausimai, kurie tiesiogiai susije su mokestiniu rezimu (tiesiogiai itakoja mokescio apskaiciavima), turi buti sutvarkomi pirma ir tai turi buti reglamentuota PVMĮ. O visus techninius/taisykliu/deklaraciju pildymo ir tt. klausimus gali jau spresti VMI virsininkas savo isakymu, bet tai turi eiti jau po mokestinio reglamentavimo nac. teisej perkeliant direktyva.
Idomu kaip VMI traktuos PVM riba? Nes pas mus riba remiantis PVMĮ (tie 45K) skaiciuojama uz paskutinius 12 men., o direktyvoje nurodyti kalendoriniai metai :) Ir VMI virsininko isakymo cia juk neuztenka :) abrakadabra
P.S. Vadinasi nuo 2025m., dabar reguliavimas del PVM ribos Lietuvoj yra toks: ES imonem ne PVM moketojom LT pardavinejant prekes riba skaiciuosis kalendoriniais metais, o LT imonem po senovei uz paskurtinius 12 men. Abrakadabra :DDDDDDD
Skambinau i VMI. Tai ES imones vis dar negali taikyti supaprastintos schemos Lietuvoje. Butent del tos priezasties, kad nera perkelat i nac. teise mokestinio rezimo klausimai, numatyti pagal direktyva, kuriu VMI virsininko istatymu neiseina reglamentuoti :)) Kaip jau minejau pvz. PVM riba pas mus pagal istatyma sikaiciuojasi uz paskutinius 12 men., o direktyvoje aiskiai nurodyta kalendoriniai metai. Vat ir pazeidimas.