„LTG Cargo“: tarptautinių pervežimų geografija plečiama pagal klientų poreikius

„Prieš keletą metų pradėjome aktyvią bendrovės transformaciją ir krovinių veiklos diversifikaciją, užtikrindami klientų poreikius tenkinančius vežimus į Vakarų Europos ir kaimynines Baltijos bei Skandinavijos šalis. Išnaudodami 2020 m. įkurtos antrinės įmonės „LTG Cargo Polska“ privalumus žymiai sustiprinome veiklą Lenkijoje, per kurią Lietuvos bendrovių ir kitų klientų kroviniai pasiekia Europos šalis ir jų jūrų uostus, o iš ten – keliauja į mūsų šalį. Turime aiškius prioritetus ir planus, kaip toliau plėsti tarptautinius pervežimus, organizuoti naujus maršrutus tenkinant mūsų klientų poreikius bei pasiūlyti jiems naujų galimybių optimizuoti transportavimo kaštus“, – tvirtina Eglė Šimė, „LTG Cargo“ generalinė direktorė.
Geležinkeliu į Europą – ir vežantiems nedidelius kiekius
Pasak Mindaugo Skunčiko, „LTG Cargo“ intermodalumo ir tarptautinio verslo vystymo vadovo bei „LTG Cargo Polska“ valdybos nario, aktyvi „LTG Cargo“ pardavimų komanda nuolat ieško naujų galimybių, klientų ir Lietuvoje, ir užsienyje, bendrauja su kitų šalių gamyklomis, logistikos ir autotransporto bendrovėmis.

Pasiūlos ir paklausos sutapimas lėmė, kad iš Čekijos lengvųjų automobilių „Škoda“ gamyklos 22 specialiais vagonais europine geležinkelio vėže į Kauno intermodalinį terminalą „LTG Cargo“ atgabeno 220 automobilių, o iš Slovakijos „Kia“ gamyklos – 230 šios markės automobilių pirkėjams Lietuvoje ir kitose Baltijos šalyse. Tarp didžiausių tarptautinių projektinių pervežimų jis mini iš Austrijos gamyklos tiesiai į Šeštokus atgabentus bėgius, kurių bendras svoris – 642 tonos.
„Šiuos tarptautinius projektinius pervežimus užsisakiusios gamyklos taupo ne tik savo kaštus, rūpinasi tvarumu, bet ir sprendžia kitas šios dienos problemas, pavyzdžiui, vilkikų vairuotojų trūkumą. Vien tokį kiekį „Kia“ automobilių pervežti kelių transportu būtų reikėję apie 30 specialių vilkikų–autovežių, kurie kelyje būtų sudarę kilometrinę koloną, – pasakoja „LTG Cargo“ intermodalumo ir tarptautinio verslo vystymo vadovas. – Beje, mūsų bendrovės siūlomais tarptautiniais pervežimais Europos šalių geležinkeliais turi galimybę pasinaudoti bei privalumais įsitikinti ne tik didelius kiekius krovinių norinčios pervežti bendroves, bet ir tos, kurioms reikia pervežti vos vieną konteinerį ar vieną puspriekabę. Tokiems tarptautiniams pervežimas mes siūlome išnaudoti ir reguliariai maršrutu Kauno intermodalinis terminalas–Lodzė (Lenkija)–Duisburgas (Vokietija) kursuojantį traukinį.“
Jis akcentuoja, kad prie tarptautinių ir intermodalinių pervežimo plėtros ypač svariai prisideda „LTG Cargo“ 2020 m. įsteigtos ir valdomos antrinės bendrovės „LTG Cargo Polska“ Lenkijoje ir „LTG Cargo Ukraine“ Ukrainoje. Geležinkeliu iš Lietuvos visi pervežimai į Vakarus vyksta per Lenkiją, tad glaudus bendradarbiavimas su šios šalies kolegomis leidžia operatyviai rasti efektyviausius sprendimus esamiems ir potencialiems klientams.
Pasiruošė dirbti ir Baltijos šalyse
Nuo 2020 m. „LTG Cargo“ gavo reikalingas licencijas, kad galėtų organizuoti pervežimus geležinkeliu Lenkijoje, Latvijoje ir Estijoje, – su savo lokomotyvais bei riedmenimis kirsti šių šalių sienas. Turėdama įmones užsienyje „LTG Cargo“ visus sprendimus užsakovams gali pasiūlyti iš vienų rankų: klientas pateikia užsakymą ir kontaktuoja tik su viena įmone, kad užsakymas būtų įgyvendintas klientui priimtiniausiu būdu.
.jpg)
„Prieš keletą metų pamatėme, kad lyderiu galime būti ne tik savo šalyje. 2024 m. „LTG Cargo“ išplėtė pervežimų geografiją Baltijos ir Europos šalyse, tapo vežėju Latvijoje ir Estijoje, savarankiškai atliko reguliarius naftos produktų pervežimus geležinkeliu maršrutu Bugeniai (Mažeikių raj.)–Latvija–Valga (Estija), o šiemet sausį sėkmingai atliko pirmą bandomąjį važiavimas per Baltijos šalis iki Mugos uosto Estijoje taikant ES geležinkelių sektoriaus standartą – be duomenų keitimosi ir sąsajų su rusiškomis Geležinkelių transporto tarybos sistemomis“, – patirtimi dalinasi „LTG Cargo“ intermodalumo ir tarptautinio verslo vystymo vadovas.
Jis akcentuoja, kad šiandien poreikis bendrovei siūlyti paslaugas ne tik Lietuvoje, Lenkijoje ir Vokietijoje, bet ir Baltijos šalyse kilo iš noro nuolat tobulėti ir didinti efektyvumą.
„Maršrutas per visas tris Baltijos šalis siekia tik apie 600 km, o įveikiant tokį geležinkeliui nedidelį atstumą klientui tris kartus keisti lokomotyvą yra neracionalu ir dėl laiko, ir dėl kaštų. „LTG Cargo“ sertifikavo savo riedmenis Latvijoje ir Estijoje, kad pervežimai per visas tris šalis vyktų greitai ir efektyviai – nekeičiant lokomotyvo, – teigia M. Skunčikas. – Tokių pervežimų geležinkeliais daugėtų ir jų nauda dar labiau išryškėtų, jei kelių transportas Baltijos šalyse būtų apmokestinamas panašiai kaip geležinkelio: už infrastruktūrą, keliamą triukšmą, išmetamą CO2 ir kt. Nors ir dabar mūsų stiprybė yra grūdų ir birių krovinių bei naftos, o taip pat tam tikrų kitų segmentų krovinių pervežimai.“
Lenkijoje – jau vežėjų dešimtuke
„LTG Cargo Polska“ per penkerius veiklos metus išaugo iki reikšmingo rinkos dalyvio ir Lenkijos intermodalinių pervežimų segmente užima šeštą vietą. Šios bendrovės pervežimai pernai išaugo trečdaliu: nuo 1715 (2023 m.) iki 2329 (2024 m.) krovininių traukinių, o pervežtų krovinių apyvarta pasiekė 924 mln. tonkilometrių – 12% daugiau, nei 2023 m.
.jpg)
„LTG Cargo Polska“ sėkmingai įsitvirtina Lenkijoje ir padeda įgyvendinti reikšmingus tarptautinius pervežimus.. Krovinių pervežimo patirtis europine geležinkelio vėže mums itin pravers nutiesus „Rail Baltica“ nuo Varšuvos iki Talino“, – teigia E. Šimė, „LTG Cargo“ generalinė direktorė.
„LTG Cargo Ukraine“ sukūrimas buvo siejamas su lokomotyvų ir vagonų nuomos strategija besiruošiant Ukrainos geležinkelių liberalizavimui. Dalis turimo turto Lietuvoje buvo planuojama perkelti į šią šalį, nes geležinkelio vėžių pločiai tapatūs, ir taip diversifikuoti verslą. Tačiau 2022 m. Rusijai pradėjus plataus masto karą Ukrainoje įmonė labiau orientavosi į ekspedijavimo veiklą, pavyzdžiui, grūdų pervežimą į Lenkijos ir Lietuvos jūrų uostus. Šių metų vasarą grįžta prie pirminės strategijos – aktyviai ieškoma klientų Ukrainoje, kurie nori nuomotis lokomotyvus ir vagonus.
„Įnešdami kelių milijonų vertės turtą, teikdami papildomas ir aukštesnės vertės bei kokybės paslaugas prisidedame ir prie Ukrainos atstatymo“, – teigia M. Skunčikas.
„LTG Cargo“ investicijomis į riedmenis ir lokomotyvus siekia aptarnauti didesnį srautą ir klientams garantuoti kokybiškesnius pervežimus. Dabar „LTG Cargo“ klientams pagal jų poreikius gali pritaikyti apie 7000 turimų įvairių riedmenų, krovinius gali pristatyti ne tik į Klaipėdos, bet ir Rygos bei Ventspilio, Talino ir Mugos jūrų uostus. Pernai, atsižvelgiant į klientų pageidavimus, buvo įsigyta naujų ir talpesnių vagonų grūdams bei pusvagonių biriems kroviniams – skaldai, kitoms statybinėms medžiagoms – gabenti. Poreikis, įgyvendinat didelius statybų projektus, pvz., europinės vėžės geležinkelį „Rail Baltica“ ir automobilių kelių jungtį „Via Baltica“, kurie sujungs Varšuvą ir tris Baltijos šalis, statybinių medžiagų ir įrangos kiekis augs.