2025-01-16 09:02

Nauji Vokietijos standartai didina Europos automobilių vežėjų išlaidas ir verčia galvoti apie bankrotus

Europoje automobilvežiais dirbantys vežėjai privalo paklusti Vokietijoje įsigaliojusiems naujiems reikalavimams. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Europoje automobilvežiais dirbantys vežėjai privalo paklusti Vokietijoje įsigaliojusiems naujiems reikalavimams. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Svarbiausioje žemyno ekonomikoje nustačius naujus krovininių transporto priemonių saugumo standartus, visos Europos automobilių vežėjams tenka skirti šimtus tūkstančių eurų savo sunkvežimiams sertifikuoti. Negana to, senesnę nei 2012 m. gamybos techniką naudojančios įmonės susiduria su greito bankroto tikimybe.

Naujus reikalavimus, įvardijamus kaip VDI 2700 techninis reglamentas, nustatė Vokietijos inžinerijos asociacija VDI ir jie taikomi visiems šalies teritorijoje (taip pat – ir tranzitu per ją) važiuojantiems automobilvežiams. Tačiau šie standartai bus neišvengiamai taikomi visoje Europoje, žinia, Vokietija užima svarbią vietą automobilių gamybos tiekimo grandinėje ir yra pagrindinis tranzito taškas automobilių vežėjams, keliaujantiems iš Rytų Europos į Vakarų Europos uostus ir rinkas. Taip pat tai yra didžiausia Lietuvos transporto paslaugų eksporto šalis, todėl į pokyčius privalo reaguoti ir mūsų vežėjai.

„Financial Times“ (FT) skelbia, kad VDI paprašė Briuselio šias taisykles įtvirtinti kaip Europos Sąjungos (ES) standartą. Tačiau ten esą reakciją sukėlė šio reikalavimo sudėtingumas, skatinantis biurokratiją ir didinantis verslo išlaidas.

52795
130817
52791