2024-12-26 13:25

„LTG Link“ svarsto apie geležinkelio maršrutą iki Šalčininkų

Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Gruodžio viduryje su Šalčininkų savivaldybės atstovais susitikusi keleivių vežimo įmonės „LTG Link“ vadovybė pristatė savo viziją, kaip būtų galima atnaujinti susisiekimą geležinkeliu tarp Vilniaus ir Šalčininkų. Skaičiuojama, kad per metus maršrutu Vilnius-Jašiūnai-Stasylos vyktų apie 72.000 keleivių per metus, iš kurių 26.000 pabuvotų šalia Šalčininkų esančioje Stasylų stotyje.

Kaip nurodo Šalčininkų rajono savivaldybė, savivaldybės mero Zdzislavo Palevičiaus susitikimas su LTG grupės keleivių vežimo bendrovės „LTG Link“ generaline direktore Kristina Meide bei jos komanda vyko gruodžio viduryje.

Svečių iš Vilniaus vizito tikslas buvo aptarti geležinkelio susisiekimo paslaugų galimybes Šalčininkų rajone, konkrečiai – maršruto Vilnius – Jašiūnai pratęsimą iki Šalčininkų.

Šiuo metu traukiniai iš Vilniaus pasiekia Jašiūnus, tačiau esama infrastruktūra ir galimybės leidžia pratęsti šį maršrutą iki netoli Šalčininkų, esančios Stasylų geležinkelio stoties, kurioje yra keleivių poreikiams pritaikytas peronas, laukimo patalpos, didelė automobilių stovėjimo aikštelė.

Kaip rodo savivaldybės pasidalinta informacija, „LTG Link“ skaičiuoja, kad tokios kelionės trukmės traukiniu galėtų būti apie 50 minučių. Metinis pilnu maršrutu važiuojantis keleivių skaičius galėtų siekti 72.000, o Stasylų stoties keleivių apyvarta galėtų būti 26.460.

Šalčininkų rajono savivaldybės nuotr.
Šalčininkų rajono savivaldybės nuotr.

Jei būtų nuspręsta tokį maršrutą įgyvendinti, jis galėtų startuoti 2025 m. III ketvirtį, rodo „LTG Link“ savivaldybei pateikto pristatymo skaidrės. Traukiniai maršrutu galėtų važiuoti šešis-aštuonis kartus per dieną.

„Mūsų tikslas, kad rajono gyventojai iš naujo atrastų geležinkelį. Tikimės savivaldybės palaikymo ir bendradarbiavimo šiuo klausimu“, – susitikime kalbėjo „LTG Link“ direktorė Kristina Meidė.

Pagal išankstinius skaičiavimus maršruto Vilnius – Šalčininkai bilieto kaina siektų 3,90 – 4,10 Eur. Įmonė žada patrauklias mėnesinių abonementų sąlygas, kurie per pusę sumažintų šia paslauga kiekvieną dieną besinaudojančių keleivių bilietų kainą, nurodo savivaldybė.

„Esame suinteresuoti jūsų pasiūlymu, kadangi savivaldybės tikslas yra patogi ir kokybiška rajono gyventojų kelionė į sostinę. Turime puikiai išvystytą autobusų maršrutų tinklą, tačiau geležinkeliai išplėstų susiekimo paslaugą“, – susitikime kalbėjo meras Zdzislav Palevič.

Šiuo metu Šalčininkų ir Vilnius susisiekimą užtikrina autobusai. Tinklapio autobusubilietai.lt duomenimis, darbo dieną tarp Šalčininkų ir sostinės važiuojama apie 20 kartų. Maršrutą aptarnauja keturios autobusų įmonės, įskaitant savivaldybės valdomą Šalčininkų autobusų parką.

Šalčininkų rajone gyvena apie 30.000 žmonių, pačiame mieste – apie 7.000. 

Tai nebūtų visiškai naujas maršrutas – keleiviniai traukiniai iki Stasylų važinėdavo anksčiau. 2014 m. pabaigoje paskelbę apie nutraukiamą maršrutą Vilnius-Jašiūnai-Stasylos, Lietuvos geležinkelių atstovai teigė, kad jis buvo nuostolingas, tais metais atnešęs apie 290.000 Eur nuostolio. Vis dėlto, 2018 m. buvo pristatyta naujas, trumpesnis maršrutas Vilnius-Jašiūnai, kuriuo važinėjama iki šiol.

Šalčininkų grąžinimas į šalies keleivinio geležinkelio tinklą nebūtų vienintelis ilginti svarstomas „LTG Link“ maršrutas. Bendrovė taip pat skelbė, kad kitais metais svarstoma atnaujinti maršrutą iš Vilniaus į antrą pagal dydį Latvijos miestą Daugpilį. Iki šiol traukiniai sustoja šalia Latvijos sienos esančiame Turmante, nuo kurio Daugpilį skiria apie 30 km.

52795
130817
52791