Lietuvos geležinkeliai nuo pavasario planuoja dar vieną maršrutą į Latviją

Ketvirtadienį atliktas pilotinis traukinio važiavimas parodė, kad iš Vilniaus iki Daugpilio traukinys vyktų apie 2,5 valandos.
„LTG Link“ tokio maršruto galimybę vertina kartu su Visagino savivaldybe, toks susisiekimas užtikrintų Visagino ir Daugpilio gyventojams patogų susisiekimą ir leistų dažniau ir patogiau lankytis darbo ar poilsio tikslais, nurodoma pranešime.
Pirmąkart maršrutą tarp Vilniaus ir Daugpilio Lietuvos geležinkeliai pasiūlė 2018 m. Traukiniai kursuodavo savaitgaliais, kelionė trukdavo 2 val. 30 minučių. Jis buvo nutrauktas per 2020 m. COVID pandemiją ir taip neatnaujintas.
„Šiuo metu kelionės geležinkeliu itin populiarėja ir manome, kad dabar yra pats geriausias laikas atnaujinti šį maršrutą, taip užtikrinsime dar vieną tarptautinį susisiekimą, kuris labiausiai patenkins Visagino ir Daugpilio gyventojų lūkesčius ir bus patogus abiejų šalių gyventojams lankytis teik Lietuvoje, tiek Latvijoje“, – sako „LTG Link“ vadovė Kristina Meidė.
Traukiniai šiandien Daugpilio kryptimi važinėja kasdien, tačiau sustoja Lietuvos pasienio stotyje Turmante ir grįžta atgal. Turmantą nuo Daugpilio geležinkelio linija skiria apie 20-30 km.
Naujasis maršrutas galėtų pagyvinti regiono darbo rinkos situaciją. Šią savaitę išplatintame pranešime Visagine įsikūrusi SBA grupei priklausanti įmonė „Visagino linija“ pranešė, kad šį rudenį įdarbino 80 latvių, kurių dauguma dirbti atvyksta iš Daugpilio.
Statistikos duomenimis, spalio mėnesį nedarbo lygis Daugpilyje viršijo 10% ir yra vienas didžiausių Latvijoje. Pastaruoju metu mieste užsidarė keletas didelių gamybos įmonių, todėl gyventojai karjeros galimybių ėmė ieškoti ir Lietuvoje, rašoma SBA pranešime.
Jei Lietuvos geležinkelių planas pavyktų, tai jau būtų antrasis tarptautinis maršrutas iš Lietuvos į Latviją. Bendrovė 2023 m. gruodžio mėnesį paleido kasdienį maršrutą į Rygą, trunkantį virš keturių valandų. Nuo gruodžio vidurio keičiamame jo tvarkaraštyje bus pavėlintas tiek išvykimo iš Vilniaus, tiek iš Rygos laikas.
Lietuvos geležinkelių strategijoje „Integracija į Europą“ nurodyta, kad iki 2027 m. bus siekiama pradėti du tarptautinius maršrutus – kartu su Vilnius-Daugpilis, tikimasi paleisti ir traukinį Kaunas-Berlynas.
Strategijoje nurodoma, kad Vilnius-Daugpilis maršrutą planuojama paleisti iki 2026 m., o Kaunas-Berlynas iki 2027 m.