2024-12-19 10:47

Traukiniai Vilnius–Talinas: nauja latvių idėja pagelbėtų keliaujantiems lietuviams

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Latvija sieks iš Lietuvos išsinuomoti keleivinį traukinį „PESA 730 ML“ maršruto Vilnius–Ryga–Talinas atkarpai. „Lietuvos geležinkeliai“ gavo kvietimą, tačiau susitarimo tarp įmonių dar nėra – nuomai reikalinga įgyvendinti pirkimo procedūrą, kurioje Lietuvos įmonė ketina dalyvauti.

Kaip rašo Latvijos naujienų agentūra LETA, tokį sprendimą trečiadienį priėmė Latvijos viešojo transporto taryba.

Kaip jau skelbta, trims šalims suderinus tvarkaraščius, nuo sausio 6 d. traukiniu iš Vilniaus į Taliną bus galima nuvažiuoti su dviem trumpais persėdimais. Nuvykti geležinkeliu į Estijos sostinę buvo įmanoma ir iki tol, tačiau dėl nesuderintų tvarkaraščių per dieną to padaryti nebuvo galimybės.

Vilnius–Ryga–Talinas nėra atskiras maršrutas, kadangi keliautojams teks keisti net du traukinius, o juos aptarnaus trys vežėjai. Tokios kelionės trukmė yra daugiau nei 10 valandų. 

Tačiau šis latvių sprendimas reikštų, kad į Estiją vykstančiam keleiviui iš Vilniaus nebereikėtų persėsti Rygos stotyje – teliktų sustojus palaukti, kol traukinys pasipildytų ar išlydėtų keleivius Latvijos sostinėje. Dėl geografinės pasienio dvimiesčio Valgos–Valkos specifikos LTG priklausantis traukinys trumpam važiuotų ir estiškais bėgiais, kadangi Valgos traukinių stotis yra Estijos Valkos miestelyje.

„UAB „LTG Link“ gavo Latvijos vežėjo „Pasažieru vilciens“ („Vivi“) kvietimą dalyvauti traukinių nuomos pirkime. Planuojame traukinio nuomos pirkime dalyvauti ir pateikti pasiūlymą nustatytais terminais“, – nurodoma VŽ gautame „LTG Link“ atsakyme.

Nors Latvijos žiniasklaida nurodo apytikslę nuomos kainą (117.000 Eur), už kurią „Pasažieru vilciens“ esą nuomotųsi „LTG Link“ priklausantį traukinį, viešojo konkurso atveju savo nuožiūra nuomos pasiūlymą pateiks pati Lietuvos bendrovė.

LETA nurodo, kad „LTG Link“ priklausančio traukinio „PESA 730 ML“ kokybė yra geresnė nei įprastai šia linija važinėjančių latviškų, todėl Latvijos vežėjas planuotų bilietų kainas maršrute Ryga–Valga pakelti euru ir gauti apie 56.000 Eur papildomų pajamų. Dar apie 100.000 Eur esą būtų galima surinkti pritraukus 20 papildomų tarptautinių keleivių tokiai kelionei.

Nurodoma, kad šiuo metu Vilnius–Ryga–Talinas negali būti vykdomas be persėdimo Valgoje, nes tokios pozicijos laikosi Estijos pusė.

Kaip jau skelbta, pagal naująjį Vilnius–Ryga tvarkaraštį buvo pavėlinti išvykimo iš Vilniaus ir Rygos laikai. Po pokyčių traukinys Latvijos sostinėje stovėtų beveik 6 valandas, tačiau tiek laiko užtektų suvažinėti pirmyn ir atgal minėtu Ryga–Valga maršrutu.

Kaip jau rašėme, Latvijos ir Estijos atstovai atskirai taip pat derasi dėl maršruto Ryga–Tartu. Šiuo metu planuojama, kad jis galėtų startuoti 2025 m. Rugsėjį Estijos vyriausybė nusprendė skirti 2 mln. Eur šalies vežėjui „Elron“ traukinio linijos Tartu–Ryga atidarymui.

52795
130817
52791