2024-12-09 13:35

Derinamas maršrutas Vilnius-Talinas: tektų važiuoti trimis traukiniais

LTG nuotr.
LTG nuotr.
LTG grupės keleivių vežimo įmonė „LTG Link“ sparčiai juda link dar vieno tikslo – sujungti Vilnių per Rygą su Talinu. Trijų Baltijos šalių vežėjai – „LTG Link“, „Vivi“ ir „Elron“ – derina traukinių tvarkaraščius, kad būtų užtikrintas susisiekimas traukiniais tarp trijų šalių sostinių. Šiuo metu galimybės per vieną dieną nuvykti traukiniais iš Vilniaus į Taliną nėra, rašo bendrovė.

Lietuvai pernai gruodį paleidus traukinį Vilnius-Ryga, buvo sutarta, kad kitu etapu bus jungiamos visos trys Baltijos sostinės – Vilnius, Ryga ir Talinas. Numatoma, kad pradiniame etape, suderinus visų trijų vežėjų traukinių eismo tvarkaraščius, keleiviai iš Vilniaus Taliną pasieks su dviem persėdimais. 

„LTG Link“ pirmadienį kartu su partneriais atliks bandomąjį važiavimą maršrutu Vilnius–Valga siekiant patikrinti traukinio PESA 730 ML techninį suderinamumą su Estijos geležinkelių infrastruktūra. 

Nuo šių metų gruodžio 15 d. startuoja „Vivi“ traukinys Ryga–Valga, kurio išvykimas iš Rygos bus priderintas prie „LTG Link“ traukinio Vilnius–Ryga atvykimo į Rygos stotį. Šie traukiniai bus suderinti ir priešinga kryptimi, t. y. traukinys iš Valgos į Rygos stotį atvyks prieš išvykstant traukiniui Ryga–Vilnius– keleivių persėdimui numatoma beveik 20 minučių. 

„Elron“ nuotr.
„Elron“ nuotr.

Kitu etapu, nuo 2025 m. sausio 6 d., prie „Vivi“ traukinio Ryga-Valga atvykimo į Valgos stotį „Elron“ priderins papildomą traukinį Talinas–Valga–Talinas. Tokiu būdu atsiras pilnai funkcionuojantis kasdieninis susisiekimas geležinkeliu tarp Vilniaus, Rygos ir Talino abejomis kryptimis. Kelionės trukmė  paaiškės, kai „Elron“ priderins papildomą traukinį Talinas–Valga–Talinas, pažymima pranešime.

LTG tikisi, kad startuosianti nauja jungtis bus alternatyva kelionei automobiliu ir taps pagrindu tolimesniam susisiekimo tobulinimui, kurio galutinis tikslas – tiesioginis, konkurencingas kasdieninis susisiekimas tarp Baltijos šalių sostinių traukiniais, rašoma pranešime.

VŽ skaičiavimu dabartinėmis sąlygomis kelionė traukiniu Vilnius-Talinas, neskaičiuojant laiko, skirto persėdimui, truktų apie 10 val. 20 min. Tiesioginė kelionė tarptautiniais autobusais tarp dviejų sostinių trunka apie 8,5-9 valandas, o tiesioginis skrydis 1 val. 10 min. 

Vien traukiniu nuvykti iš Vilniaus į Taliną tuo pačiu maršrutu (Vilnius-Ryga-Valga-Tartu-Talinas) įmanoma ir dabar, tačiau dėl nesuderintų tvarkaraščių Latvijoje tektų ieškotis nakvynės.

„Tai didelis strateginis žingsnis į priekį ir trijų Baltijos šalių bendradarbiavimo pavyzdys sujungiant mūsų šalių sostines. Mūsų komandos ir toliau dirba, kad turėtume susisiekimą su Talinu tik su vienu persėdimu“, –  sakė LTG grupės generalinis direktorius Egidijus Lazauskas.

Postūmio šiam tikslui galėtų suteikti planuojamas maršrutas Tartu-Ryga, kuriuo vežtų Estijos „Elron“. Nors toks maršrutas persėdimų skaičiaus nesumažintų, keisti traukinius būtų galima nebe Valgoje, o Tartu traukinių stotyje. Tokį maršrutą „Elron“ norėtų paleisti 2025 m. II pusėje.

Tiesa, neaišku, ar šis maršrutas būtų integruotas į Vilnius-Talinas maršrutą, kadangi pagal paskelbtą planą traukinys į Rygą turėtų išvykti ryte. Tuo tarpu traukinys iš Vilniaus į Rygą atvyksta po 11 valandos.

Planuojama, kad nutiesus „Rail Baltica“ kelionė nuo Vilniaus iki Talino truktų apie 4 valandas. 

Latvijos traukinių operatoriaus „Pasažieru vilciens“ (Vivi) generalinis direktorius Raitis Nespors pažymi, kad sujungti Baltijos šalis susisiekimu geležinkeliais būtina dar prieš baigiant įgyvendinti projektą „Rail Baltica“. „Kelionė traukiniu yra viena tvariausių transporto rūšių, o bendromis trijų šalių traukinių operatorių pastangomis, ji gali tapti itin populiari ir patraukli visų šalių keleiviams“, – pabrėžė jis. 

„LTG Link“ bendrovės pervežamų klientų skaičius pastaraisiais metais auga ir 2023 m. pasiekė apie 5 mln. keleivių, t. y. maždaug 7% daugiau nei 2022 metais tuo pačiu laikotarpiu. 4,7 mln. iš šių keleivių keliavo Lietuvos vidaus maršrutais. 

52795
130817
52791