2024-12-16 13:31

„LTG Cargo“ iš „Stadler“ perka 17 elektrinių lokomotyvų, pagal poreikį galės pridėti dar tiek pat

„LTG Cargo“ traukinys. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„LTG Cargo“ traukinys. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
LTG grupės krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ įsigijo 17 specialiai pervežimams Lietuvoje gaminamų lokomotyvų, jų atsarginių dalių bei priežiūros ir palaikymo paslaugas pirmaisiais 3 eksploatacijos metais. Jie bus skirti aptarnauti Vilniaus–Klaipėdos geležinkelio koridorių.

Šio projekto vertė siekia 115,66 mln. Eur, pranešė transporto bendrovė. Sutartyje, sudarytoje su Ispanijos gamintoja „Stadler Valencia“, numatyta galimybė pagal poreikį pagaminti dar 17 lokomotyvų ir jiems tiekti detales bei priežiūros paslaugas.

Pirmieji lokomotyvai į Lietuvą bus pristatyti 2027 metų pradžioje.

„Naujieji elektriniai lokomotyvai perveš krovinius tarp Vilniaus ir Klaipėdos – koridoriumi, kuriuo kasmet pervežame pusę visų Lietuvoje geležinkeliais gabenamų krovinių. Elektriniai lokomotyvai yra maždaug tris kartus efektyvesni nei dyzeliniai, tad klientams galėsime pasiūlyti ne tik žalesnes, bet ir konkurencingesnes krovinių pervežimo paslaugas“, – sako Eglė Šimė, „LTG Cargo“ generalinė direktorė.

Eglė Šimė, AB „LTG Cargo"  generalinė direktorė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Eglė Šimė, AB „LTG Cargo"  generalinė direktorė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Naujieji lokomotyvai bus rečiau remontuojami, nereikės skirti papildomai laiko kuro pildymui, tepalų keitimui, o sunaudojamas energijos kiekis tiesiogiai priklausys nuo tempiamo krovinio svorio, skirtingai nei dyzeliniuose lokomotyvuose. Be to, elektriniai lokomotyvai yra galingesni, tad vienu metu gali pervežti daugiau krovinių – iki 5.700 tonų sąstatus, skaičiuoja „LTG Cargo“.

„Dyzeliniai lokomotyvai iš esmės veikia kaip važiuojančios elektrinės: vidaus degimo variklis, varomas dyzeliniu kuru, suka elektros generatorių, kuris gamina elektros energiją ir tiekia ją riedmenis varantiems elektros traukos varikliams. Elektrinius lokomotyvus į priekį varo tiesiai iš kontaktinio tinklo gaunama elektra. Siekiant ją naudoti dar efektyviau, planuojama traukinio stabdymo metu susikaupusią energiją regeneruoti atgal į kontaktinį tinklą tolesniam panaudojimui“, – nurodo „LTG Cargo“ Technologinio turto valdymo vadovas Audrius Pukas. 

LTG grupės įgyvendinamas geležinkelio elektrifikacijos projektas bus baigtas 2025 m. pabaigoje. Įgyvendinus jį, elektrifikuotų geležinkelio kelių ilgis šalyje pasieks beveik 28% visų geležinkelio kelių. Dėl šių pokyčių bus išmetama 150 tūkst. tonų anglies dvideginio per metus.

„LTG Cargo“ 2023 m. pervežė 27,2 mln. t krovinių. Bendrovės pajamos praėjusiais metais siekė maždaug 286 mln. Eur, grynasis pelnas – 17,5 mln. Eur.

Tai ne pirmasis LTG ir „Stadler Rail“ kontraktas – Šveicarijos kompanijos padalinys Lenkijoje „Stadler Polska“ šiuo metu gamina 9 elektrinius bei 6 baterinius traukinius keleivių vežimo bendrovei „LTG Link“

Ši 226,5 mln. Eur vertės sutartis buvo pasirašyta 2023 metų birželį. Pirmieji traukiniai Lietuvoje bus pradėti testuoti 2025 m., o keleiviai juos išbandyti galės 2026 metais. Jie kursuos maršrutais Vilnius–Klaipėda, Vilnius–Varėna–Marcinkonys ir Kaunas–Šiauliai.

52795
130817
52791