„LTG Link“ už 226,5 mln. Eur perka 15 elektrinių traukinių

„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ iš Šveicarijos traukinių gamintojos „Stadler“ grupės įmonės įsigis naujus elektrinius ir elektrinius-baterinius traukinius. Pagal „LTG Link“ užsakymą traukinius pagamins įmonė „Stadler Polska“. Viešąjį pirkimą laimėjęs tiekėjas 226,5 mln. Eur vertės sutartimi įsipareigojo pagaminti 15 traukinių, užtikrinti techninę pagalbą jų priežiūrai ir atsarginių dalių tiekimą iki 2037 m.

Planuojama, kad naujųjų traukinių bandymai Lietuvoje startuos 2025 m., o bendrovės klientai keliauti pirmaisiais naujais traukiniais pradės 2026 m. viduryje.
Tarp sutartyje numatytų techninės pagalbos paslaugų – atsarginių dalių tiekimas, techninė pagalba ir konsultacijos traukinių eksploatavimo ir jų priežiūros, depų atnaujinimo klausimais, garantija traukinių baterijoms ir kt. Be to, sutartyje numatyta, jog, esant poreikiui, „LTG Link“ galės įsigyti papildomų traukinių.
„Šis didžiausias įmonės sandoris pakeis ne tik traukinių parką, tai iš esmės bus naujos kokybės traukiniai, kurie reikš naujos kokybės keliones keleiviams, jie bus visiškai pritaikyti neįgaliesiems ir individualių poreikių turintiems žmonėms. Kartu tai reiškia naują epochą geležinkelių sektoriuje, įmonei ryžtingai sukant į Vakarus ir galutinai atsisakant bet kokių ryšių, traukinių dalių ar aptarnavimo iš rytinių kaimynų“, – sako Susisiekimo ministerijos pranešime cituojamas ministras Marius Skuodis.
Naujieji žaliąja elektros energija varomi traukiniai bus dviejų tipų. Numatoma, kad artimiausioje ateityje geležinkelio ruožu Vilnius–Klaipėda kursuos elektriniai, o neelektrifikuotomis geležinkelio atkarpomis – bateriniai traukiniai. Šiais traukiniais be papildomo įkrovimo bus galima įveikti iki 70 km.

Linas Baužys, „LTG Link“ vadovas, aiškina, kad netrukus bus pradėti Lietuvai pritaikytų traukinių projektavimo darbai. Jis tvirtina, kad tai – pirmieji plačiajai geležinkelio vėžei pritaikyti bateriniai traukiniai Šiaurės Europos regione.
Skelbiama, kad traukiniai bus itin tylūs, skirti dirbti ar atsipalaiduoti kelionės metu, visiškai pritaikyti žmonėms, turintiems ribotą judumą – juose nebus jokių judėjimą ribojančių laiptelių. Elektriniuose traukiniuose veiks bistro.

Tiekėjas taip pat įsipareigoja konsultuoti „LTG Link“ elektrinių traukinių depo rekonstrukcijos klausimais bei pateikti specifinę įrangą šių traukinių priežiūrai ar remontui. Jis taip pat turės užtikrinti pakaitinių traukinių komponentų, kurie bus naudojami per visą 30 metų traukinių eksploatacijos ciklą, tiekimą.
Didžiausio šalies geležinkelių istorijoje tarptautinio traukinių viešojo pirkimo rezultatai buvo vertinami tiek pagal ekonominio naudingumo kriterijus (traukinių kaina, suteikiama garantija, techninės priežiūros kaštai), tiek pagal kokybinius techninius parametrus (komforto ir triukšmo lygis, sėdynių skaičius, baterinių traukinių technologijos išbaigtumo lygis, traukinių patikimumas, traukinių pristatymo laikas ir t. t.). Viešasis pirkimas naujiems ekologiškiems elektriniams traukiniams įsigyti buvo paskelbtas 2020 m. pabaigoje.