„Eldrive“ atidarė 2 mln. Eur kainavusį elektromobilių įkrovimo parką

Panevėžio aplinkkelyje trečiadienį oficialiai pradėjo veikti pirmasis Lietuvoje ir Baltijos šalyse Bulgarijos kapitalo įmonės „Eldrive“ elektromobilių įkrovimo parkas. Vienu metu jame galės krautis 20 elektromobilių, o bendros investicijos į projektą viršija 2 mln. Eur. Objektas užima 1,5 ha žemės plotą, jame pastatytas 318 kv. m ploto pastatas, kuriame veikia kavinės, yra tėvų kambarys, darbo ir poilsio erdvės.
„Po dvejų metų intensyvių darbų atidarome pirmąjį Lietuvoje tokio tipo įkrovimo parką, kuris, labai tikimės, svariai prisidės prie elektromobilių mobilumo plėtros. Elektromobilių skaičius mūsų šalyje sparčiai auga, ir mes matome didelį poreikį plėtoti infrastruktūrą“, – sako „Eldrive“ pranešime cituojamas Tomas Tamašauskas, bendrovės vadovas.
Naujajame įkrovimo parke veiks 10 itin didelės galios (200 kW) įkrovimo stotelių, prie jo įsikūrė „Caffeine“ kavinė ir „Narvesen“ parduotuvė.
2025 metų pirmoje pusėje planuojama atidaryti dar vieną tokio pat dydžio įkrovimo parką automagistralėje Vilnius–Klaipėda, taip pat numatytas kiek mažesnis įkrovimo parkas šalia Varėnos. T. Tamašauskas teigia, kad tokio tipo įkrovimo parkai atsiras pagrindiniuose šalies keliuose, o Panevežyje buvo įgyvendintas pirmasis projekto etapas: „Čia numatyta galimybė įrengti iš viso 20 ypač greito įkrovimo stotelių bei atskiras įkrovimo vietas sunkiasvorėms transporto priemonėms. Tolesnė plėtra numatoma per ateinančius keletą metų.“
Lietuvoje jau veikia ne vienas didelis elektromobilių įkrovimo parkas: lenkų kapitalo „Elinta Charge“ įrengė 40 vietų objektą Kauno LEZ, lietuviška „Ignitis ON“ dar 2023 m. atidarė 22 vietų parką Anykščiuose, estų „Eleport“ praėjusią gegužę pradėjo naudoti 40 vietų parką Kauno „Akropolyje“ ir kiek mažesnį kitame Kauno rajone.
„Eldrive“ projektai skiriasi tuo, kad juose įkrovimo įranga suderinta su specialiai sukurta paslaugų infrastruktūra. Panašius projektus prie magistralinių kelių skelbia ruošianti ir latvių „Elektrum“.