„LTG Cargo“ pirmakart į Lietuvą iš Čekijos europine vėže atgabeno automobilius, sutaupė 30 autovežių

Nuo išvykimo stoties Čekijoje iki Palemono krovinys geležinkeliu vyko standartine europine (1435 mm) vėže, tad automobilių nereikėjo perkrauti, o 1000 km kelionė įveikta per 50 valandų. Nuo Čekijos sienos iki Mockavos per Lenkiją projektinį krovinį gabeno „LTG Cargo“ dukterinė bendrovė „LTG Cargo Polska“, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Didžiausi krovinių gabentojai geležinkeliais yra naftos, mineralinių produktų, augalinės kilmės produktų sektorius, tačiau nuolat ieškome sprendimų ir kitoms prekėms, kad juos gaminantiems ar vežantiems klientams būtų patogu ir verta rinktis geležinkelį. Šis projektas – „LTG Cargo“ komandos darbo plečiant pervežimų geografiją ir siekiant strateginio tikslo – tarptautinių pervežimų augimo, rezultatas. Svarbu ir tai, kad tokiam kiekiui lengvųjų automobilių, kuris buvo pervežtas vienu traukiniu, būtų prireikę 25-30 keliais važiuojančių autovežių, tad tai – ne tik tvarus, bet ir konkurencingas logistikos sprendimas“, – pranešime cituojama Eglė Šimė, „LTG Cargo“ generalinė direktorė .
Šis projektas įgyvendintas su partneriais: pervežimą geležinkeliais Čekijoje vykdė „ČD Cargo“, o automobilių paskirstymu iš terminalo Palemone į galutines lokacijas rūpinosi lietuvių bendrovė „AV Terminal“.
.jpg)
„Džiugu, kad galime prisidėti prie naujų maršrutų kūrimo, išnaudojant sukurtą europinės vėžės infrastruktūrą ir stiprinant Lietuvos kaip vartų į Baltijos regioną poziciją. Į Palemoną pristatytiems automobiliams bus suteiktos papildomos paslaugos mūsų terminale Vievyje ir juos pristatysime galutiniams klientams Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje,“ – komentuoja „AV terminal“ direktorius Martynas Keršys.
Nurodoma, kad įvykdytas pervežimas išplečia „LTG Cargo“ galimybes pervežti krovinius tarptautiniais maršrutais bei padeda pasiruošti ateities pervežimams „Rail Baltica“ vėže. Planuojama, kad „Rail Baltica“ atkarpa nuo Kauno iki Lenkijos sienos bus užbaigta iki 2028 m. Esama atkarpa užbaigta dar 2015 m., kaip tuomet planuoto „Rail Baltica“ projekto dalis, tačiau vėliau dėl nepakankamo projektinio greičio nutarta tiesti naują atkarpą kitu maršrutu.
„LTG Cargo“ yra LTG grupės įmonė, šiuo metu tęsia aktyvius integracijos ir plėtros Vakaruose veiksmus. Tarptautiniai pervežimai vykdomi ir siaurąja vėže maršrutu Bugeniai (Lietuva)–Valga (Estija).
„LTG Cargo“ yra įsteigusi ir valdo bendroves „LTG Cargo Polska“ Lenkijoje ir „LTG Cargo Ukraine“ Ukrainoje. „LTG Cargo“ 2023 m. pervežė 27,2 mln. t krovinių. Bendrovės pajamos praėjusiais metais siekė maždaug 286 mln. Eur, grynasis pelnas – 17,5 mln. Eur. Įmonėje dirba 1.800 darbuotojų.
Bendrovė teikia krovinių gabenimo, logistikos ir ekspedijavimo, krovinių pakrovos, lokomotyvų ir vagonų remonto bei vagonų nuomos paslaugas Lietuvoje ir užsienyje.