Į grupę transformuojama GBY įžengė į Vokietiją, dairosi Prancūzijon

29 metus Tauragėje veikianti UAB GBY transformuojama į įmonių grupę su vasara įkurta pirmine UAB „GBY Group“, kurios vadovu paskirtas Kazimieras Vasiliauskas, UAB GBY valdybos pirmininkas. Pastarosios bendrovės direktoriumi buvo paskirtas Nerijus Vitkauskas, karjerą pradėjęs nuo vilkiko vairuotojo darbo, vėliau „Girtekos“ ir „Integre Trans“ įmonėse dirbęs vairuotojų instruktoriumi ir mokymų centro vadovu. Grupę ir toliau valdo vienas savininkas – jos įkūrėjas, Tauragės verslininkas Giedrius Baciuška.
Pirkinys Vokietijoje
Augimui ruošiama bendrovė šiuo metu vykdo plėtrą į Vakarų Europą: greta Lenkijoje, Katovicuose, metus veikiančios bendrovės „GBY Poland“ paskutinėmis vasaros dienomis Vokietijoje buvo įsigyta automobilių transporto bendrovė „Jolkau Transport GmbH“. Lietuvės verslininkės Jolitos Kaušienės Vokietijoje valdytą bendrovę GBY vadovai vertina kaip sveiką, pelningai veikiančią įmonę su personalu ir klientais.
N. Vitkauskas VŽ sako, kad, žengiant į Vokietiją, nebuvo svarstoma galimybė steigti savo bendrovę.
„Steigimo procesas užtrunka ne mažiau nei pusę metų, o mes norėjome truputėlį greičiau. Iš klientų jautėme poreikį veikti platesniuose vandenyse, todėl reikėjo turėti vokišką įmonę su licencija tam, kad galėtume važinėti šalyje. Be to, labai svarbu turėti bendrovę su gera istorija, – aiškina jis. – Pavyko greitai surasti puikiai veikiančią įmonę su 12 transporto priemonių ir vokiškomis licencijomis.“
GBY vadovas pasakoja, kad pirkinys atveria kelius į Vokietijos rinką, turinčią daugiau krovinių ir galimybę gauti daugiau pelno. Jis aiškina, kad, renkantis pirkinį, buvo vertinama daug įmonių, taip pat ir lietuviško kapitalo.
„Daug lietuvių anksčiau metėsi į Vokietiją, bet pamatė, kad verslas nesiseka, nes vairuotojams reikia daug mokėti, ir, svarbiausia, kad neatrado sutarčių, leidžiančių dirbti gerais įkainiais. Tai daug kas iš ten jau pasitraukė“, – aiškina jis.
GBY įsigyta Vokietijos įmonė toliau dirba su turimu transporto parku, bet matomas potencialas, pasak vadovo, leidžia planuoti augimą.
„Esame numatę, kad 40% mūsų parko bus Vokietijoje. Taip bus paprasčiau su rizikomis, verslo skatinimu. Kaštai ten yra didesni, bet vėlgi yra ir kitokios galimybės užsidirbti, nes Vokietijos vidaus rinkoje yra galimybė turėti truputėlį didesnę pelno maržą“, – aiškina N. Vitkauskas. Jis nurodo, kad kol kas nėra svarstoma keisti vokiškos įmonės pavadinimo, nes reikės įvertinti, kaip į tai reaguos ilgamečiai bendrovės klientai.
Įdarbina lietuvius
Žengdami į Lenkiją, Tauragės verslininkai Katovicuose, aplink kuriuos yra didelė automobilių pramonės koncentracija, 2023 m. kovą įkūrė „GBY Poland“ įmonę. Ji, pasak N. Vitkausko, pernai jau uždirbo 0,5 mln. Eur grynojo pelno. Tačiau tokį pasiekimą grupės vadovas pirmiausia sieja su sėkmingais metais.
Tiek Lenkijoje, tiek Vokietijoje Lietuvos verslininkai sako įdarbinantys darbuotojus iš savo šalies.
„Vokietijoje patys asmeniškai kalbėjomės su vairuotojais, prisistatėme, nuraminome, kad darbo sąlygos nesikeis, – pasakoja N. Vitkauskas. – Toje bendrovėje buvo tik vairuotojai ir vadovė, kuri kartu buvo ir transporto vadybininkė. Po sėkmingų metų ji nusprendė pasitraukti iš verslo ir mes su ja radome tą sąlyčio tašką.“
Kitas numatytas Tauragės grupės žingsnis – dar toliau į Vakarus.
„Kai sustyguosime Vokietiją, eisime į Prancūziją. Ten jau dirbame su „Renault“, „Stellantis“ grupėmis, kurios būtent ir gamina didžiąją dalį produkcijos. Ir vartojimas ten didelis, todėl yra didelis vidinių pervežimų poreikis. O juos taip pat gali vykdyti tik turėdamas vietos įmonę. Manau, Prancūzijos imsimės kitais metais“, – sako N. Vitkauskas.
Grįš prie kreditų
GBY vadovas nurodo, kad tolesnę plėtrą koreguos rinka.
„Transportas yra be galo brangus, o šiuos metus turbūt baigsime su 200 automobilvežių. Manau, kad per kitus metus paaugsime iki kokių 270, gal iki 300. Matysime, koks bus poreikis“, – pasakoja jis.
VŽ rašė, kad sėkmingi pastarieji metai ir kryptingai vykdyta strategija GBY leido transporto priemones pirkti iš savų lėšų, išvengiant brangaus skolinimosi poreikio. Tačiau, pasak N. Vitkausko, kitais metais vėl ketinama grįžti prie bankų kreditavimo, nes tai esą leistų efektyviau išnaudoti savo uždirbamus pinigus.
.jpg)
Jis svarsto, kad vėluojanti automobilvežių gamyba, labai aukštos jų kainos ir vėl smunkanti rinka programuoja bankrotų bangą tiems, kas nesugebės subalansuoti kaštų ir pajamų.
„Kai buvo vajus, žmonės užsisakė tų brangių mašinų. O kai jie jas pasiėmė, paslaugų įkainiai nukrito. Gali būti, kad jų laukia bankrotai. Per pastaruosius pusantrų-dvejus metus automobilvežių kaina išaugo kokius 80%. Ir jeigu turi tą naują sunkvežimį, turi dirbti idealiai, be klaidų, turėti geras sutartis, maksimaliai apkrauti transportą, kad jis važiuotų. Reikia gerai skaičiuoti, nes kitu atveju darbas bus nuostolingas“, – dėsto GBY vadovas.
Diversifikacijos projektai
VŽ rašė, kad nuo šių metų GBY ėmėsi diversifikuoti savo veiklą ir įžengė į pastaruosius porą metų sunkmetį išgyvenančią bendrųjų krovinių rinką.
„Su bendraisiais kroviniais sekasi gerai. Galima pasakyti, kad tikrai puikiai. Žinome, kaip tą darbą daryti, turime jau važiuojančius 100 vilkikų, grubiai per 3–4 mėnesius pavyko viską suburti ir pradėti dirbti“, – sako N. Vitkauskas. Jis prisimena, kad pavasarį planuota metus pabaigti su 20 vilkikų, bet jau vasaros pabaigoje šis skaičius pasiekė 100.
„Didžiausia problema yra ta, kad su bendrais kroviniais yra labai sunku dirbti dėl didelės konkurencijos ir mažų maržų. Pervežant automobilius, yra truputį kitaip, nes ten yra didesni tarifai ir geresni atlyginimai“, – aiškina N. Vitkauskas.
Kol kas naujausias GBY projektas – nuo rugsėjo pradėjo dirbti pirmasis įsigytas vilkikas, skirtas kitų vilkikų, kelioninių automobilių ar nedidelių autobusų transportui.
„Tai nauja niša mums ir gana sudėtingas procesas, – aiškina N. Vitkauskas. – Norime plėsti teikiamų paslaugų spektrą. Klientams patogu, kai mes galime išvežti atsargines dalis, automobilius, mikroautobusus, autobusus ir vilkikus. Tai leis pasiekti naujus klientus, matome, kad rinkoje yra poreikis.“
Didžiausia problema
Kartu su transporto parko plėtra bus didinamas ir vairuotojų skaičius, o tam teks samdyti trečiųjų šalių piliečius.
„Su jų migracija Lietuvoje vyksta nesibaigianti tragedija. Visada turi prisitaikyti, nes į metus po kelis kartus viskas keičiasi. Nesuvokiama, ką turi dėl to daryti vežėjai“, – trumpai padėtį komentuoja transporto bendrovės vadovas.
Jis kartoja tą patį, ką ir kiti jo kolegos: šiandien didžiausia problema yra vilkikų vairuotojų pritraukimas.
„Su automobilvežiais yra truputėlį paprasčiau, bet su paprastais vilkikais yra tikrai blogai, – sako jis. – Apie tai niekas daug nekalba, bet Rusijoje yra didelė vairuotojų paklausa, jiems ten mokami gana geri atlyginimai. Ir išeina, kad dalis vairuotojų paprasčiausiai nemato tikslo dirbti čia, kur Vyriausybė neduoda leidimų gyventi ar juos atima. Jie paprasčiausiai pasirenka dirbti Rusijoje, nes ten jau mokamas beveik tas pats darbo užmokestis.“
N. Vitkauskas sako „matantis ir girdintis“ atvejus, kai pas kitus vežėjus daugėja stovinčių vilkikų, kurių paprasčiausiai nėra kam vairuoti.
„Aišku, dabar visi vairuotojų ieško kitose, egzotinėse šalyse, bet pagal dabartinius įstatymus vairuotojo įdarbinimas užtrunka nuo pusės metų, – pasakoja vežėjas. – Mes kol kas nestringame, bet jeigu matysime, kad situacija blogėja, žinoma, dalį permesime į Lenkiją.“
Jis priduria, kad besikeičiančios trečiųjų šalių darbuotojų įdarbinimo sąlygos yra dar vienas didelis iššūkis.
„Sudėtingiausia, kai nėra jokio stabilumo. Turime strategiją susidėlioję iki 2030-ųjų, kaip norėtume atrodyti, ką norėtume daryti. Tu gali planuoti, bet yra rinkos dėsniai ir nenuspėjamas valstybės požiūris į verslą“, – sako N. Vitkauskas.
VŽ rašė, kad UAB GBY Finansinių nusikaltimų tyrimų tarnyba prieš keletą metų pradėjo bylą dėl įtarimų dokumentuose nurodant neteisingas automobilių kainas ir atlyginimų vokeliuose, tačiau, pasak grupės vadovo K. Vasiliausko, byla dėl trūkumų kaltinimo akte tebėra grąžinta prokurorams.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai