Logistika 2023
Logistika 2023
Logistika 2023
Logistika 2023
Logistika 2023

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2022-11-16 07:00

D. Snieška: Elektrinis vilkikas – ateitis, kai įvertini visumą

Darius Snieška, „Scania Lietuva" generalinis direktorius.
Darius Snieška, „Scania Lietuva" generalinis direktorius.
Darius Snieška, naujų bei naudotų sunkvežimių ir autobusų prekybos UAB „Scania Lietuva“ generalinis direktorius, pokalbį pradeda nuo informacijos, kad Baltijos šalyse parduotas pirmasis „Scania“ elektrinis sunkvežimis, kuris per dieną išvežiodamas prekes įveikia po kelis šimtus kilometrų. O visas pokalbis su juo skirtas mitams apie elektrinį sunkųjį transportą ir jo perspektyvas.

podcast::Q8quYEam 

Pirmiausia D. Snieška palygina sunkvežimių su elektriniu ir vidaus degimo varikliu „viso gyvenimo“, t. y. nuo gamybos iki, baigus eksploatavimą, utilizavimo, sukuriamą taršą. Jis akcentuoja, kad bet kokių automobilių gamintojai siekia žiedinės ekonomikos. Beje, jei matuotume viso automobilio gyvavimo ciklo CO2 pėdsaką, tai jo gamybos metu šių teršalų sukuriama tik apie 5%, o kita dalis – jo eksploatavimo laikotarpiu, kuris gali trukti apie 15 m.

„Būtent dėl to elektromobiliai įrodo savo teigiamą pusę: nors pagaminti baterijas jiems ir yra taršiau, bet per 15 metų jie į aplinką išmeta kartais mažiau CO2 palyginti su vidaus degimo variklius turinčiai sunkvežimiais. Taigi, reikia vertinti visumą, o ne tik automobilio vieno komponento gamybą“, – aiškina „Scania Lietuva“ generalinis direktorius.

Jis griauna ir kitą mitą, kad elektriniai sunkvežimiai netinka tolimiesiems pervežimams. D. Snieška primena, jog vairuotojui leidžiama dirbti 9 valandas per dieną, o statistika rodo, kad vilkikas per dieną nuvažiuoja apie 500–600 km. „Dabar elektriniai vilkikai vienu baterijos įkrovimu gali įveikti 350–400 km, o po 1–1,5 metų šis atstumas sieks iki 500 km. Tačiau ne šis atstumas yra svarbiausia, o infrastruktūra“, – tikina D. Snieška.

Kadangi vairuotojas kas 4,5 valandos turi daryti 45 minučių poilsio pertraukas, reikalinga infrastruktūra, kur per šį laiką elektrinis vilkikas būtų įkrautas. Techniškai toks įkrovimo laikas galimas jau dabar, bet reikalingas išplėtotas tinkamų sunkvežimiui įkrovimo stotelių tinklas. „Scania Lietuva“ generalinis direktorius prognozuoja, kad elektrinius tolimųjų pervežimų vilkikus Europos keliuose masiškai pamatysime jau 2024 m. Tačiau jis taip pat neatmeta, kad netolimoje ateityje vilkikus bus galima pasirinkti ir su kitomis iškastiniams degalams alternatyviomis rūšimis, pvz., vandeniliu. Tačiau jis paaiškina, kodėl elektriniai vilkikai apie 3 kartus efektyvesni už naudojančius vandenilį.

Podkaste „Scania Lietuva“ generalinis direktorius taip pat palygina elektrinio bei varomo vidaus degimo varikliu vilkiko ir įsigijimo, ir viso gyvenimo – eksploatavimo – kainą, paaiškina, kodėl hibridiniai automobiliai „nueina nuo arenos“, kokią įtaką elektrinių vilkikų didžiausiai bendrajai leistinai masei turi baterijos, kurios sveria apie 4 tonas (beje, 2016 m. jos elektriniame sunkvežimyje svėrė 24 tonas), kokios galimybės elektromobilį įkrauti beviele technologija važiuojant specialiu keliu, taip pat aptaria kitų sparčiai tobulėjančių technologijų įtaką elektrinių sunkvežimių plėtrai.

52795
130817
52791