MO muziejus auginasi technologinius raumenis
MO muziejaus skaitmeninio atsinaujinimo partneriu tapo IT kompanija „TeleSoftas“, teikianti skaitmeninės verslo transformacijos paslaugas. 2022 m. kompanija MO muziejuje atliko lankytojų patirties auditą, įvertino esamas IT sistemas ir pasiūlė, kaip pasitelkiant technologijas gerinti lankytojo patirtį muziejuje, rašoma MO pranešime.
Atlikto tyrimo išvados tapo svarbiomis gairėmis įgyvendinant vieną iš MO muziejaus tikslų – tvarią IT strategiją.
JAV atlikti tyrimai rodo, jog keturi iš penkių vartotojų mieliau naudojasi savitarnos paslaugomis, jas paslaugas renkasi didžioji dauguma jaunosios kartos vartotojų. Taikantis prie vartotojų poreikių, terminalų bei savitanos kasų daugėja ir Lietuvoje.
Pasak Mildos Ivanauskienės, MO muziejaus direktorės, keičiantis lankytojų įpročiams patogūs technologiniai sprendimai yra būtini, taigi „išsamų lankytojų patirties tyrimą sekė IT strategijos gairės, padėjusios priimti sprendimus renkantis technologinius partnerius bei plečiant IT sistemų ūkį“.
Visus metus vystytas „technologizavimo procesas“ šį rudenį įgavo kūną – MO muziejaus lankytojai jau gali naudotis savitarnos terminalais, leidžainčiais greitai ir patogiai įsigyti ar panaudoti el. bilietą, MOdernisto narystę, o sykiu simboline parama prisidėti prie muziejaus veiklos.

Pasak Šarūno Putriaus, UAB „TeleSoftas“ vadovo, „savitarnos terminalai yra gerai pažįstami ir nuolat naudojami tokiose kasdienėse vietose, kaip prekybos centrai ar oro uostai, todėl toks muziejaus infrastruktūros atnaujinimas puikiai atliepia MO muziejaus lankytojų įpročius“.
Pasak muziejaus, dar patogesnė patirtis laukia besinaudojančiųjų nemokamu MO e.gidu. Parodų patirtį praplečiantis, kiekvienai parodai kuriamas interaktyvus audiogidas, kurį lankytojai gali pasiekti tiek pasinaudodami MO muziejaus įranga, tiek savo išmaniuosiuose telefonuose, po atnaujinimo tapo dar patogesnis naudoti. Be to, e.gidas dabar lietuviškai, angliškai ir ukrainietiškai.
Mažiausių MO lankytojų prie kasos laukia naujas interaktyvus baldas, kuriame – MO simboliu tapę žaismingi personažai MOmukai.
Pasak M. Ivanauskienės, „MOmukai, nuo pirmų muziejaus dienų atpažįstami iš parodas lydinčių užduočių knygelių, persikelia į interaktyvų uolą primenantį baldą, kviečiantį vaikus įsitraukti vos įžengus į muziejų“.
Šie atsinaujinimo darbai – projekto „VšĮ MO muziejaus naujų skaitmeninių bei žiedinės ekonomikos paslaugų/produktų kūrimas, investuojant į KKI produktų kūrimui būtiną infrastruktūrą“ dalis, o projektas finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo, kaip Europos Sąjungos atsako į COVID-19 pandemijos priemonė, rašoma MO muziejaus pranešime.